BMW 525iAT (e34)
-
Re: BMW 525iAT (e34)
Knappe E34!
Moest je cardan versleten zijn: ik heb er hier nog een nagenoeg nieuwe liggen die maar 1 maand onder de auto heeft gezeten. Is praktisch niet tweedehands te vinden want ze zijn specifiek voor de 525iAT.
Moest je cardan versleten zijn: ik heb er hier nog een nagenoeg nieuwe liggen die maar 1 maand onder de auto heeft gezeten. Is praktisch niet tweedehands te vinden want ze zijn specifiek voor de 525iAT.
- jgpeggeman
Gisteren weer twee leuke opties op de touring gefrot...
Automatisch dimmende binnenspiegel:

En een Valeo PDC setje:

Automatisch dimmende binnenspiegel:

En een Valeo PDC setje:

- jgpeggeman
Begin gemaakt met het plastidippen van de auto, allereerst de voorbumper als proef...

Proefpassen:

Let niet op de gespoten mistlampen, de plastidip trek ik er later zo af (als een folie)
De strips en kentekenhouder ook maar een vers zwart kleurtje gegeven...

Met dit als resultaat:

Proefpassen:
Let niet op de gespoten mistlampen, de plastidip trek ik er later zo af (als een folie)
De strips en kentekenhouder ook maar een vers zwart kleurtje gegeven...
Met dit als resultaat:
- jgpeggeman
Setje stalen velgen laten verbreden, en voorzien van een laagje verf 8-) 8-)

- GTRene
hoe doen ze dat met dat verbreden?
snijden ze dan de oude velg door met iets en plaatsen ze di extra ring van een paar cm ertussen?
lassen ze dat aan 1 kant?, je ziet die rand nu zeg maar, is dat sterk? zal wel maar best apart
snijden ze dan de oude velg door met iets en plaatsen ze di extra ring van een paar cm ertussen?
lassen ze dat aan 1 kant?, je ziet die rand nu zeg maar, is dat sterk? zal wel maar best apart

- jgpeggeman
word inderdaad met een draaibank net naast het hart afgedraaid, vervolgens word er een strip (welke eerst gewalst word) er tussen gezet, en dan van buitenaf weer vastgelast. De kunst is om met het vastlassen diep genoeg in te branden, maar niet zo diep dat je het materiaal sloopt.GTRene schreef:hoe doen ze dat met dat verbreden?
De partij (http://www.velgenverbreden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) die dit voor mij gedaan heeft doet dit al 17 jaar, en geeft ook gewoon garantie hier op.
- jgpeggeman
zo... toch eerder de velgen er op!

heb de spoorverbreders er maar wel tussenuit gehaald
8-)
tot dusverre ben ik blij met het resultaat, en nu de voorkant nog 8-)

heb de spoorverbreders er maar wel tussenuit gehaald

tot dusverre ben ik blij met het resultaat, en nu de voorkant nog 8-)
- GTRene
staat wel mooi
zie dat ze zelfs in de buurt zitten Borne, gaan tot 16.5 inch wel leuk dus voor wat klassiekers die vaak nog 13/14/15/16 hebben oid

zie dat ze zelfs in de buurt zitten Borne, gaan tot 16.5 inch wel leuk dus voor wat klassiekers die vaak nog 13/14/15/16 hebben oid

- jgpeggeman
tnxGTRene schreef:staat wel mooi![]()
dat is volgens mij ook niet zo ver bij jou uit de buurt toch? Ook prijstechnisch was hij heel strak, €40,- per velg vind ik niet veel geld!GTRene schreef: zie dat ze zelfs in de buurt zitten Borne, gaan tot 16.5 inch wel leuk dus voor wat klassiekers die vaak nog 13/14/15/16 hebben oid
- GTRene
klopt, voor dat werk een mooi prijsje, zag al onder foto's op die site hoe dat gaat, doen ze goed
linkje ff opgeslagen, you never know als ik eens een leuke klassieker zoek, waar je bv de look van stalen velgen wilt behouden maar wel breder wil, kan je leuker verbreden op de velg dan met spacers, meteen bredere lappen er op, zoiets.

linkje ff opgeslagen, you never know als ik eens een leuke klassieker zoek, waar je bv de look van stalen velgen wilt behouden maar wel breder wil, kan je leuker verbreden op de velg dan met spacers, meteen bredere lappen er op, zoiets.
-
Vet! zon low budget car.
- jgpeggeman
vind het inderdaad een sport om met zo weinig mogelijk middelen de auto naar mijn zin te maken. Hierdoor houd ik geld over voor het reguliere onderhoud, wat niet low budget is.rick-07 schreef:Vet! zon low budget car.
- jgpeggeman
Zo, het project stalen velgen is voorlopig afgerond...
De voorgelogen zijn dus een standaard stalen 15" set 7j die bij een touring hoort. Deze heb ik in dezelfde kleurstelling gespoten als de achtervelgen

En dit is dan het eindresultaat geworden:

Ik heb de spoorverbreders (1,5 cm) er voor tussen gezet, zodat de velg wat mooier naar buiten komt:

De voorgelogen zijn dus een standaard stalen 15" set 7j die bij een touring hoort. Deze heb ik in dezelfde kleurstelling gespoten als de achtervelgen
En dit is dan het eindresultaat geworden:
Ik heb de spoorverbreders (1,5 cm) er voor tussen gezet, zodat de velg wat mooier naar buiten komt:
- jgpeggeman
Zo... Vandaag de BMW van een nieuw laagje verf voorzien...
Begon al verkeerd, klapband bij de garage. Gelijk een reden om er 2 nieuwe all season banden onder te leggen

Daarna alles afplakken:

Eerste paar lagen:

En het eindresultaat:

Ben tot dusverre tevreden met het resultaat. Alleen de randen bij de achterramen zijn niet helemaal naar mijn zin. Ik had deze te goed afgeplakt, ben er dus achter gekomen dat je plastidip niet strak moet afplakken. Deze plekjes werk ik op een later moment nog even bij met een spuitbus.
Begon al verkeerd, klapband bij de garage. Gelijk een reden om er 2 nieuwe all season banden onder te leggen
Daarna alles afplakken:
Eerste paar lagen:
En het eindresultaat:
Ben tot dusverre tevreden met het resultaat. Alleen de randen bij de achterramen zijn niet helemaal naar mijn zin. Ik had deze te goed afgeplakt, ben er dus achter gekomen dat je plastidip niet strak moet afplakken. Deze plekjes werk ik op een later moment nog even bij met een spuitbus.
- GTRene
kreeg je die klapband door dat scherpe hoekijzer wat daar niet zo handig uitsteekt?
zoiets kan je dan beter wat naar buiten verplaatsen en of de hoeken goed rond afslijpen if so.
zoiets kan je dan beter wat naar buiten verplaatsen en of de hoeken goed rond afslijpen if so.
- jgpeggeman
Heb je goed gezien René, was ook best pissed! Gelukkig een hele goede korting gekregen op de nieuwe banden (wat ook al op de planning stond) en het monteren/balanceren gratis.GTRene schreef:kreeg je die klapband door dat scherpe hoekijzer wat daar niet zo handig uitsteekt?
- GTRene
scheelt weer, wel mooi opgelost dus

- 328Ti
Leuk resultaat.... maar die ratlook-motorkap.... hmmmmjgpeggeman schreef:
Ik zeg voor in de toekomst, carbon / diamantzwarz motorkap, 17" verbreed staal en plat op z.n bek?

- jgpeggeman
17" verbreed staal is heel moeilijk... Plat op zijn bek is ook niet handig omdat vrouwlief er dagelijks in rijd... Maar een zwarte motorkap zou zo maar eens kunnen, heb de originele motorkap nog liggen328Ti schreef:
Leuk resultaat.... maar die ratlook-motorkap.... hmmmm
Ik zeg voor in de toekomst, carbon / diamantzwarz motorkap, 17" verbreed staal en plat op z.n bek?
- jgpeggeman
Begonnen met het leeghalen van de donor touring

vervolgens begonnen bij mijn bestuurdersstoel.... oei wat een bende in de auto...

daarna de bestuurdersstoel er uit, wat nog een uitdaging was omdat er door de halve auto nog een memory kabelboom lag

daar staat ie ff van het zonnetje te genieten

deurpanelen loshalen

bijrijdersstoeltje er in (wat is zo'n handbediende stoel licht in vergelijk met de elektrische variant)

kwijl... pure p*rno....

en het eindresultaat.... bestuurdersstoel is wel elektrisch ..

Zoals ik al zei, ik ben blij met het resultaat! Nu nog proberen er 1 geheel van te maken... het liefst door witte dashboard delen te scoren, en anders door zwarte deurpanelen met witte inlays. Ik hoop dat er iemand nog wat heeft liggen voor me.

vervolgens begonnen bij mijn bestuurdersstoel.... oei wat een bende in de auto...

daarna de bestuurdersstoel er uit, wat nog een uitdaging was omdat er door de halve auto nog een memory kabelboom lag

daar staat ie ff van het zonnetje te genieten

deurpanelen loshalen

bijrijdersstoeltje er in (wat is zo'n handbediende stoel licht in vergelijk met de elektrische variant)

kwijl... pure p*rno....

en het eindresultaat.... bestuurdersstoel is wel elektrisch ..

Zoals ik al zei, ik ben blij met het resultaat! Nu nog proberen er 1 geheel van te maken... het liefst door witte dashboard delen te scoren, en anders door zwarte deurpanelen met witte inlays. Ik hoop dat er iemand nog wat heeft liggen voor me.
- witje
Good job, ik ben fan van dit soort bastler projecten 

- jgpeggeman
dat is voor mij juist het leukste deel van de hobby! Bovenstaande nodigt weer uit tot verdere modificaties..witje schreef:Good job, ik ben fan van dit soort bastler projecten
- GTRene
zou het niet fraaier lijken als je de onderkant van de stoelen dat witte plastic door zwart vervangt?
- jgpeggeman
dat is een heel goed idee Rene! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht! Gaan we regelenGTRene schreef:zou het niet fraaier lijken als je de onderkant van de stoelen dat witte plastic door zwart vervangt?