Een 2.0 4 cylinder kost ook weer hetzelfde als een 3.0 6 cylinder in productie. Dat zegt allemaal weinig.
Als ze de 2.5 wel zouden verkopen kunnen ze de ontwikkelkosten weer verdelen omdat waarschijnlijk de 3.0 en de 2.5 in de basis gelijk zijn.
Spionage foto's BMW 135ti
- Jan Visser
-
Mijn mening is puur gebaseerd op gevoel. Het verschil in productiekosten lijkt mij gewoon marginaal.Jan Visser schreef:Sinds wanneer dat dan?k33z schreef:Een 2.0 4 cylinder kost ook weer hetzelfde als een 3.0 6 cylinder in productie. Dat zegt allemaal weinig.
Hoe meer cilinders hoe hoger de kosten.Een 6 cilinder zal altijd meer kosten dan een 4 cilinder.
Het verschil in ontwikkelkosten daarentegen lijkt mij wel groot, misschien des te meer reden om de te spreiden door meer motoren (lees ook een 2.5 variant van de 6 cylinder) te leveren.
- Jan Visser
Ik denk juist dat de ontwikkelingskosten vrijwel gelijk zijn en de productiekosten van een 6 cilinder hoger zijn.Er zit meer materiaal in wat het duurder maakt en het produceren van een 6 cilinder zit gewoon meer tijd inwat uiteraard ook weer meer geld kost.Geen 50% meer tijd, maar zeker 15 tot 25% meer tijd.k33z schreef:Het verschil in ontwikkelkosten daarentegen lijkt mij wel groot, misschien des te meer reden om de te spreiden door meer motoren (lees ook een 2.5 variant van de 6 cylinder) te leveren.
Maar ja.....das mijn mening