[17-07-2014] DF @ Spa-Francorchamps deel XII ***VOL***

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
PdN
Auto: Porsche Cayman 981S

Re: [17-07-2014] DF @ Spa-Francorchamps deel XII ***VOL***

Bericht door PdN » 18 jul 2014, 16:25

Was wel weer een top dagje zeg!

Joost nog bedankt voor de rondes in je nieuwe racer, je was ineens weg dus heb je niet meer persoonlijk kunnen bedanken. Wat een topkar, je zult best nog wat zaken aan willen pakken maar wat een ding! En dat geluid is zoooo mooi...

Tot een volgende keer
Peter
Laatst gewijzigd door PdN op 18 jul 2014, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 18 jul 2014, 16:27

PdN schreef:De foto's van skylimit fotografe vindt je hier:

http://skylimitphotos.be/gallery/overvi ... tures.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere fotografen weet ik niet?
Dank je wel!

Joost

Bericht door Joost » 18 jul 2014, 16:31

Jij ook bedankt Peter voor de passenger laps.

Was weer een topdag op Spa. Wel heel erg warm, daar hadden zowel rijder als auto soms een beetje last van, maar heb me desondaks weer prima vermaakt.

Organisatie, bedankt :thumbup: .

KdK

Bericht door KdK » 18 jul 2014, 17:08

Genoten!

Kan niet anders zeggen. Wat een fantastische baan is Spa toch. Weer even geleden dat ik tijd had om te rijden en dan zo'n dag op zo'n baan om het weer op te pakken; te gek. Bedankt voor de organisatie, hele maal top. Op naar de volgende keer!

jos_br

Bericht door jos_br » 18 jul 2014, 22:11

Het was weer fantastisch! Heb echt genoten ondanks dat mijn auto vroegtijdig aangaf verder niet meer mee te willen doen (turbo tod) en afgesleept moest worden. Gelukkig meerdere auto's waarmee gereden kon worden......
Echt een superbaan om te rijden, dus tot een volgende keer. Organisatie bedankt maar weer!

Jos.

WestR32

Bericht door WestR32 » 22 jul 2014, 16:46

Afgelopen week zijn Erick, Dennis en ik afgereis naar het zonnige Belgie om een trackday te bezoeken op deze locatie. De trackday werd mede verzorgd door Drivingfun en zodoende hadden wij ons een paar maanden geleden al van een plekje verzekerd. Maanden hebben wij toegeleeft naar het moment, maanden hebben wij gesleuteld en maanden hebben wij gezweet, gehuild en gelachen.. en donderdag de 17e was het dan eindelijk zover.. de dag waarop auto en coureur de "ultieme" test zouden ondergaan.

Erick en ik zijn woensdag middag al vertrokken, waarna Dennis zich donderdag bij ons zou aansluiten. Aangezien het toch een aantal uur sturen is voordat je bij Spa aankomt (afhankelijk van je vertrekpunt in Nederland) hadden Erick en ik besloten op woensdag een hotel te reserveren zodat we op een schappelijke tijd de wekker konden zetten en ons daarna op slechts een 5tal minuten van het circuit zouden bevinden. Iets wat ik absoluut kan aanraden want het is een intensieve dag. Mocht ik in de toekomst een hele dag doorbrengen op het circuit zou ik ook zeker een hotelovernachting erna nemen zodat je pas de volgende dag terug hoeft te rijden. Bij thuiskomst waren we namelijk allen best versleten (mede door de temperaturen).

Afbeelding

De donderdag begon om 08.15 bij Spa Francorchamps. Het was even zoeken waar de pitbox was waar we ons moesten melden en de auto konden parkeren maar alles werd al snel duidelijk en zelf zonder aanwijzingen kon je met een beetje gezond verstand wel zien waar je de auto kon neerzetten en waar niet. De dag werd georganiseerd door Drivingfun en door Skylimit events. Wij hadden van te voren duidelijke instructies gekregen over waar ons te melden. Na inschrijving en het ontvangen van de safety papieren en het wagennummer werd het al snel 09.00 uur. Tijd dus om de baan op te gaan. Wij hadden besloten eerst een paar rondjes rustig aan de baan te verkennen en te kijken hoe de auto's het zouden doen kwa temperaturen en dan weer op de parkeerplaats af te spreken. Na een 3 á 4 rondjes dus weer de baan af om de eerste ervaringen met elkaar te delen. De stemming was unaniem postief. Wat een ontzettend leuke baan en wat een verschil met de Nordschleife. Wauw!

Afbeelding

We hadden enkel deelgenomen aan de ochtendsessie, maar met wat tussenstops voor de nodige AA'tjes en sultana's hebben we toch ieder zo'n 16 á 17 rondjes op onze naam weten te zetten. Je begint steeds meer te wennen aan de baan, de bochten, de auto, de andere deelnemers en alle factoren die met zo'n dag samenhangen. Iets waar echter haast niet aan te wennen viel was de temperatuur. Om de koeling van de auto in orde te houden moest ik in mijn auto de kachel vol aan zetten. Leuk in de winter maar met 30+ graden met de raampjes dicht geen feest.

Wat wij allen overheersend overhield aan de dag was ook, en dat is zeker voor de andere deelnemers een groot compliment, was hoe netjes er gereden werd. We konden lekker onze rondjes rijden, mensen gingen opzij als dat nodig was en anders gaven ze genoeg ruimte om in te halen. Ook met de snellere deelnemers geen problemen. Gewoon lekker je lijn blijven rijden en als er ruimte was opzij gaan om de persoon achter je de ruimte te geven om in te halen. Een aantal keer had ik wel een oeps geval waarbij ik onbedoeld iemand blokte door naar links te gaan terwijl de snellere deelnemer juist daar voorbij wilde gaan. Echter waar je dan op de Nordschleife tijdens touristenfahrten een hoop gesein en gebrul ontvangt werd er hier heel gemoedelijk op gereageerd door gewoon aan de andere kant te passeren. Niks geen drama maar gewoon sportief opgelost. Erg fijn!

Tijdens de ochtendsessie (wij namen enkel deel aan de ochtend) heb ik de GoPro in de auto aan gehad en wat beelden gemaakt. Een kleine samenvoeging van diverse rondjes heb ik bij Vimeo geupload.

https://vimeo.com/101334272/

Kwa rondetijden heb ik ook het eea geregistreerd met behulp van Harry's Laptimer:
1 3:18
2 3:22
3 3:20
4 3:27
5 3:19
6 3:21
7 3:22
8 3:23
9 3:18
10 3:35

De eerste verkenningsrondjes staan hier niet bij en ik heb er ook een aantal weggelaten omdat die te maken hadden met rode danwel gele vlaggen of dat het een afkoelrondje was voordat ik de baan af ging. Tevens heb ik tussendoor een lange sessie gehad waarbij ik vergeten was de laptimer te starten :oops:

Afbeelding

Frank
Afbeelding

Erick
Afbeelding

Dennis
Afbeelding

Afbeelding

Walter

Bericht door Walter » 23 jul 2014, 09:59

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter

Bericht door Walter » 24 jul 2014, 09:40

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter

Bericht door Walter » 28 jul 2014, 09:49

.

Plaats reactie