Update mbt. werkzaamheden:
Erg druk gehad met het afronden van mijn studie, bijbaan en uitelkaar vallende daily's. Ben nu afgestudeerd automotive ingenieur. Dus het valt te behopen dat ik straks meer tijd en liquide middelen ter beschikking heb.
anyways's
Reserve bak gekocht, y21. Schijnt te kraken naar de 3e versnelling. Wordt voorzien van s80 lsd en synchro's/versnellingen uit een s4c iig.
Mini-meeting gehad met een andere EG:
Wat heb ik toch een tolerante vriendin (schermen waren half nat):
Dekseltje terug gehad van een vrind, en gelijk maar een mooi kleurtje gegeven:
Blox filter overgekocht van een andere maat, iig de motor ruimte is wederom klaar voor een start sinds lange tijd.
Het exterieur zo goed als af gemaakt:
(Disclaimer, dit zijn stallingswielen, en splitter/spoiler niet gemonteerd wegens makkelijker afdekken)
Verder Irriteer mij al enige tijd aan ectune (huidige mms), en dan met name met het feit dat de software verouderd raakt. Installeren is omslachtig geworden, drivers stoppen er soms mee, support 0. Mogelijkheden zijn wat mij betreft ook zeer beperkt. In ieder geval het leek mij raadzaam om eens onderzoek te doen naar de beschikbare aftermarket ecu's tot 2000,- en daar een keuze uit te maken.
Literatuuronderzoek gedaan en daarin voor mij belangrijke aspecten geschaleerd zodat de juiste keuze naar boven kwam.
De conclusie:
Haltech elite 1500 dus, ja het is wat overkill voor op het moment. Maar ik vind het prettig een systeem straks aan te schaffen waar ik de komende 10 jaar mee vooruit kan en/of kan overstappen naar een ander platform dan een civic. Nou zie ik dat laatste niet gebeuren maar zeg nooit nooit.
Dat tot zover.
Na mijn vakantie de tijd en zin gevonden om de eg rijdend te krijgen, eigenlijk geen bijzonderheden. Alles netjes aangesloten en de auto ging in 1x aan zonder cel's etc. Het meest mooie vond ik nog wel dat na ca. een jaar stil te hebben gestaan de accu er voor zorgde dat de auto in 1x aanging.
Heb nog een 3 tal filmpjes, maar die staan op de FB pagina van het project.
Voor nu nog een hoop te doen aan de auto voordat ik hem shake-down/dyno klaar vind, in grove lijnen
-Remleidingen verhaal afmaken (80% op het moment)
-Bekabeling fatsoeneren/uitbreiden
-Startpaneel maken
-verfen
-wiellagers voor vervangen
-laswerkzaamheden uitlaat (extra bung op de header, racekat aanpassen)
- dynosessie afstellen
- klein kabelwerk