Op zoek naar eerlijke E46 M3 Coupe met schuifdak

Hier kun je jezelf voorstellen.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Op zoek naar eerlijke E46 M3 Coupe met schuifdak

Bericht door Arthur » 17 nov 2013, 10:53

@Mparallel: de imports staan er nu ook niet altijd om bekend om hun sluitende km en onderhoudshistorie. Kan ook aardig mee gesjoemeld zijn. Hier is iig nog een NAP...

Toen ik afgelopen najaar m'n BoxsterS kocht had ik er juist (ook) wat meer voor over omdat het een origineel NL auto is met sluitende historie. Toevallig ook nog eens rijk uitgerust en een lage km.stand. Daarvoor hoefde ik niet naar D of waar dan ook. Want vaak waren ze juist minder uitgerust. Misschien scheelde het wel een paar duizend euro maar ik was binnen 1 dag klaar. Geen geregel niks. Is mij ook wat waard. Een import is bij mij geen no-go maar dan doe ik het liever zelf dan dat ik een al geïmporteerde koop. Maar dat moet ieder voor zich weten. Misschien is dit die uitzondering die jij noemt maar dan ben ik die toevallig tegengekomen want hij was niet op dit forum :)

We geven hier ook maar gewoon onze mening over wat de TS wil. En zoals altijd wijken we daar dan weer behoorlijk van af. Toen ik bv een 130i zocht moest het eentje zijn met M-pakket en xenon. Er rijden er hier ook non-M's rond, zelfs een 135i zonder xenon. Niets voor mij :lol: Dus als hij een schuifdak wil en origineel NL? Prima!
:D maar een afwijkende mening geven we natuurlijk wel :kikker:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 17 nov 2013, 16:04

Ja nee, elk argument is natuurlijk valide, het is immers persoonlijk.

De NAP heb ik persoonlijk niet echt vertrouwen in als je ziet hoe makkelijk daarmee te sjoemelen is. Het E46 M3 occassion topic is daar veelzeggend in.

Dan maar beter op je gut-feeling en gezond verstand af gaan, daar hecht ik meer waarde aan. Het blijft uiteindelijk toch een gok.

Bij mij komt dan nog bij dat ik per se een Duitse auto wil, redenen zijn bij iedereen wel bekend.

Open dakje, het zal wat schelen, maar misschien heb ik nooit in de juiste auto gezeten die daar meerwaarde aan geeft.
Voor mij is een volledig wegvouwbaar dak weer een must, al neem je daar ook een aantal (grote) nadelen voor lief. :lol:

Dat was voor mij echt een 100% must have.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 18 nov 2013, 12:16

Interessant om te lezen hoe huiverig (terecht) iedereen is over de aanschaf van een E46 M3. Jammer dat er zoveel wordt gesjoemeld met km-standen en schades.

Succes met je zoektocht, ben benieuwd of je vindt wat je zoekt :D

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 20 nov 2013, 11:13

Had dit hele topic nog niet gezien, kwam er pas achter toen hij kwam kijken en dat hij via via DF kwam.

Reinout was schijnbaar toch wel nieuwsgierig naar de auto, want is toch komen kijken afgelopen Maandag.

Gelukkig was hij aangenaam verrast en positief over de auto , vergeleken met andere M3's die hij had gezien.

Geert.

Bericht door Geert. » 20 nov 2013, 12:26

Mike S. schreef:Had dit hele topic nog niet gezien, kwam er pas achter toen hij kwam kijken en dat hij via via DF kwam.

Reinout was schijnbaar toch wel nieuwsgierig naar de auto, want is toch komen kijken afgelopen Maandag.

Gelukkig was hij aangenaam verrast en positief over de auto , vergeleken met andere M3's die hij had gezien.
Ja duhhhh :mrgreen: .. dat hij nog geen aanbetaling heeft gedaan :blink:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 20 nov 2013, 14:42

foutje

Fabian

Bericht door Fabian » 20 nov 2013, 16:19

Mike S. schreef:Had dit hele topic nog niet gezien, kwam er pas achter toen hij kwam kijken en dat hij via via DF kwam.

Fijn om te horen, wie weet hoe een koe een haas vangt :)

Reinout kocht afgelopen week een auto voor zijn vrouw bij mijn collega en raakte aan de praat over M3's, ik had hem even getipt over jou auto en het M3-draadje hier op DF :wink:

Tot snel Reinout :thumbup:

Reinout

Bericht door Reinout » 21 nov 2013, 01:01

Fabian schreef:

Fijn om te horen, wie weet hoe een koe een haas vangt :)

Reinout kocht afgelopen week een auto voor zijn vrouw bij mijn collega en raakte aan de praat over M3's, ik had hem even getipt over jou auto en het M3-draadje hier op DF :wink:

Tot snel Reinout :thumbup: Inderdaad tot snel en jij en alle anderen op dit forum bedankt voor de tips ! mvgr Reinout

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2013, 13:07

Staat en kwaliteit vind ik ook belangrijker dan NL auto. Bovendien rollen die dingen allemaal van dezelfde lopende band. Mijn 325i is ook een Duitse import. Maar dat waren al die kale originele NL auto's ook. Belangrijk is kloppende km stand, totale staat van onderhoud en schade verleden. Is het te mooi om waar te zijn dan gewoon links laten liggen.

dvh

Bericht door dvh » 23 nov 2013, 20:58

Geen schuifdak...
Maar voor de rest........

http://www.autoleitner.nl/automobielen/ ... r-metallic" onclick="window.open(this.href);return false;

Richard430

Bericht door Richard430 » 23 nov 2013, 23:12

Dat interieur ziet er wel heel erg mooi uit zeg. Ik val alleen over de kleur van het exterieur, maar dat is persoonlijk.

Nog even over het importverhaal. Ik vind het ook niet echt een probleem. Echter, wanneer ik een leuke W124 of E34 zie rijden met de nieuwste platen.. vind ik dat niet echt bij de auto passen. Ik weet het, slaat nergens op. Maar toch doe ik het... :oops:

MParallel

Bericht door MParallel » 23 nov 2013, 23:25

^^

Ik heb het ook hoor, me eigen geïmporteerde M3 uit 1998 met 2013 platen. Je ziet meteen dat het import is.
Me 1996 328i heeft 2004 platen maar daar stoor ik me niet aan, maar dat komt omdat die nog het format XX-XX-XX gebruikt, dus dat valt amper op itt X-XXX-XX.

Met zoveel auto's die per jaar gesloopt worden, geef die kentekens dan gewoon weer vrij, zodat import auto's periode-correcte platen kunnen hebben.

Of gewoon 1x op naam een kenteken toewijzen en die mee kunnen nemen naar andere auto's. Wij hebben hier op elk auto-gerelateerde onderwerp wel de meest lompe of ongunstige regeling.

Richard430

Bericht door Richard430 » 23 nov 2013, 23:28

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Mijn E30 heeft 00-xx-xx als plaat, dat vind ik totaal niet storend.
Eigenlijk is het nogal idioot om je aan de kentekenplaat te storen, het gaat om de auto natuurlijk.. Ach, misschien kom ik er nog wel eens overheen :tooth:

MParallel

Bericht door MParallel » 24 nov 2013, 00:10

Ik zal het in me gekheid nog ff gekker maken.

Ik heb nu een plaathouder van Ekris, vind ik wel mooi vanwege die gele rand, maar omdat het zo duidelijk een import is, heb ik een vriend die in Frankfurt woont om een houder van de dealer daar te regelen, zodat er straks BMW Niederlassung Frankfurt achter op de auto staat.

Als toch zo duidelijk is dat het een import is... :lol:

Eigenlijk zou er Düsseldorf moeten staan, maar denk niet dat de vorige eigenaar op een dergelijk verzoek zit te wachten...

Zag laatst op Stance Works een witte E36 cab uit Indonesie. Daar hebben ze zwarte platen met witte letters, net zoals de BMW showroom platen.

Oh hoe dik zou dat zijn!

Maar met Duitse stijl platen zou ik al dik tevreden zijn. Alleen de UK heeft het erger dan wij, geel voor en wit achter. Of net omgekeerd.

Tim N

Bericht door Tim N » 24 nov 2013, 21:16

Erger? Die hebben de mooie personal plate optie, hoe gaaf is dat.

(kan mijzelf ook irriteren aan import platen, op oudere auto's, en idd vooral om de X-XXX-XX en XX-XXX-X kentekens)

Jussi

Bericht door Jussi » 24 nov 2013, 21:22

MParallel schreef:Ik zal het in me gekheid nog ff gekker maken.

Ik heb nu een plaathouder van Ekris, vind ik wel mooi vanwege die gele rand, maar omdat het zo duidelijk een import is, heb ik een vriend die in Frankfurt woont om een houder van de dealer daar te regelen, zodat er straks BMW Niederlassung Frankfurt achter op de auto staat.

Als toch zo duidelijk is dat het een import is... :lol:

Eigenlijk zou er Düsseldorf moeten staan, maar denk niet dat de vorige eigenaar op een dergelijk verzoek zit te wachten...

Zag laatst op Stance Works een witte E36 cab uit Indonesie. Daar hebben ze zwarte platen met witte letters, net zoals de BMW showroom platen.

Oh hoe dik zou dat zijn!

Maar met Duitse stijl platen zou ik al dik tevreden zijn. Alleen de UK heeft het erger dan wij, geel voor en wit achter. Of net omgekeerd.
Waarom geen plaathouder van BMW München? :) Heb ik zelf ook.

MParallel

Bericht door MParallel » 24 nov 2013, 23:49

Jussi schreef:Waarom geen plaathouder van BMW München? :) Heb ik zelf ook.
Kan ook. Wat heb je precies staan? Alleen BMW München?

Je hebt ook die (verschrikkelijk foute) BMW AUTOHAUS MUNCHEN ///M POWER platen.

Als je die van de dealer hebt "BMW AG Niederlassung München" dat is wel weer mooi dan.

Jussi

Bericht door Jussi » 25 nov 2013, 00:12

MParallel schreef:
Jussi schreef:Waarom geen plaathouder van BMW München? :) Heb ik zelf ook.
Kan ook. Wat heb je precies staan? Alleen BMW München?

Je hebt ook die (verschrikkelijk foute) BMW AUTOHAUS MUNCHEN ///M POWER platen.

Als je die van de dealer hebt "BMW AG Niederlassung München" dat is wel weer mooi dan.
Deze heb ik:

http://i481.photobucket.com/albums/rr17 ... G_1482.jpg

MParallel

Bericht door MParallel » 25 nov 2013, 01:09

Oh ja natuurlijk, die viel me nota bene meteen op in je Z3 topic. :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 30 nov 2013, 19:34

Uit het M3 occasiondraadje.

http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=509" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike S.

Bericht door Mike S. » 30 nov 2013, 20:30

Reinout is al voorzien hoor, jammer genoeg niet de mijne gekocht. :)

Arthur

Bericht door Arthur » 02 dec 2013, 21:53

En dat meldt hij hier niet? :?

Fabian

Bericht door Fabian » 02 dec 2013, 21:57

Volgens mij eerste nog een aankoopkeuring volgende week....

Mike S.

Bericht door Mike S. » 03 dec 2013, 02:04

Was alweer een week geleden dat ik hem gesproken had, dus ging er stiekem vanuit dat het voor elkaar was.

Josef

Bericht door Josef » 03 dec 2013, 14:50

Richard430 schreef:Dat interieur ziet er wel heel erg mooi uit zeg. Ik val alleen over de kleur van het exterieur, maar dat is persoonlijk.

Nog even over het importverhaal. Ik vind het ook niet echt een probleem. Echter, wanneer ik een leuke W124 of E34 zie rijden met de nieuwste platen.. vind ik dat niet echt bij de auto passen. Ik weet het, slaat nergens op. Maar toch doe ik het... :oops:
MParallel schreef:^^

Ik heb het ook hoor, me eigen geïmporteerde M3 uit 1998 met 2013 platen. Je ziet meteen dat het import is.
Me 1996 328i heeft 2004 platen maar daar stoor ik me niet aan, maar dat komt omdat die nog het format XX-XX-XX gebruikt, dus dat valt amper op itt X-XXX-XX.

Met zoveel auto's die per jaar gesloopt worden, geef die kentekens dan gewoon weer vrij, zodat import auto's periode-correcte platen kunnen hebben.

Of gewoon 1x op naam een kenteken toewijzen en die mee kunnen nemen naar andere auto's. Wij hebben hier op elk auto-gerelateerde onderwerp wel de meest lompe of ongunstige regeling.
Vreemd genoeg erger ik me ook altijd aan de kenteken platen op mijn geimporteerde e30, ik dacht altijd dat alleen ik aan zo'n OCD-achtige afwijking leed :wink: Dat moderne formaat past op de een of andere manier gewoon niet goed bij zo'n oldtimer. Het mooiste vind ik altijd wel de oldskool donker blauwe platen met witte letters :headbang:

Plaats reactie