Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 23 nov 2013, 12:50

Voor de Kerst maar ´n nieuwe PC. En de 1M komt ook.

Machtig toch!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door VLA » 23 nov 2013, 13:26

Andre schreef:Het is het gewoon waard om er een compleet nieuwe PC voor te kopen. Modderfok wat gaaf.


Die drifttrack is geniaal idd. Lukt het jou ook al zoals in dat filmpje? Ik vind het vrij lastig nog.

Die Pagini Zonda R is echt een monster ook, heerlijke wagen.

Mega vette game dit. Zou echt gaaf zijn als ze ooit eens zandvoort en de nordschleife zouden toevoegen.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 23 nov 2013, 15:12

Ik zei het al in het in het iracing draadje volgens mij, voor mij is dit de beste racegame sinds LFS ;). De eerste techdemo had ik al een tijdje, maar ga deze ook maar eens aanschaffen.

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 23 nov 2013, 15:35

Ik heb het fanatec clubsport stuur en met de settings die ik nu heb gaat het net zo als in het filmpje.

Gatver wat uber gaaf dit.

Beste auto sim game by far!

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 23 nov 2013, 18:06

Klinken de auto's in-car ook zo ruk?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 23 nov 2013, 22:28

Geluid is niet op GTR niveau. Niet slecht, maar niet bij de top.

Driving engine is magnifiek. Het beste wat er nu te krijgen is. Assetto Corsa is de eerste sim die begrijpt hoe Force Feedback hoort te werken. Net wat hierboven al gezegd is, door die hele goede FF voelt het driften heel natuurlijk aan. Zeer vermakelijk. Als de multiplayer straks ook nog voor elkaar is kan de rest van de racesims wel inpakken.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 23 nov 2013, 22:57

Ik heb het de hele week druk eigenlijk. Donderdag ff tijd. Dan maar even om een nieuwe videokaart.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door VLA » 24 nov 2013, 06:50

Andre schreef:Ik heb het fanatec clubsport stuur en met de settings die ik nu heb gaat het net zo als in het filmpje.

Gatver wat uber gaaf dit.

Beste auto sim game by far!
Dat is wel heel gaaf om zo te driften. Pas je ook de settings van de wagen aan of laat je die standaard? En gebruik je de handrem bij het driften of alles op het gas?

Ik heb een G25 en daar moet het ook wel mee lukken lijkt me.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10789
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joy » 24 nov 2013, 22:06

Mooi spel. Auto's reageren over het algemeen realistisch. De driftbaan met een Lotus Exige is momenteel mijn favoriet. Het ding heeft niet genoeg power om te driften maar op de rem de bocht inzetten geeft een heel mooie vloeiende schuiver op snelheid. Een beetje het Malmedy circuit kwa formaat en schuifwerk.
De Ferrari heeft echt een rauwe motor, heerlijk giftig door de toeren heen. Veel grip ook, overstuur moet je echt opwekken.
Bepaalde dingen zoals een 10 cm overhellende koets bij het sturen vanuit stilstand laten wel te wensen over. Ik neem aan dit soort zaken nog in de verbeteringsfase zitten. De content moet ook nog wat uitgebreider en veel zaken zijn nog niet beschikbaar in het spel.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 27 nov 2013, 21:14

Heb het nu een paar uurtjes gespeeld en kan André's mening alleen maar onderschrijven. Holy shit wat gaaf zeg! :love:

Wel moeten er wat auto's bij komen. Op de driftbaan vind ik de E92 M3 te zwaar en te log aanvoelen, terwijl de E30 M3 gewoon niet de power heeft om lekker te driften. Daarnaast mist de Z4 een sper helaas...


Een knallend rondje Silverstone in een Lotus 49 die af en toe bij iets te vroeg op het gas gaan een flinke stap opzij zet om deze vervolgens weer op te vangen: Wat gaaf zeg!!


Enige nadeel wat ik nu nog heb, is dat ik (nog) geen stuur heb die 900 graden kan draaien. Veel mooier dan het stuurtje van mij wat maar 180 gaat. Veel te gevoelig die besturing zo. Bij het driften wel lekker, maar bij gewoon racen niet... Iemand nog een G25 over? :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Miesjel » 27 nov 2013, 21:23

G25 wilde ik een tijdje geleden 2e-hands kopen en verbaasde me over de relatief hoge prijs t.o.v. een nieuw stuur. Ik zou als ik jou was iets meer geld uitgeven voor de betere G27 of zoals Andre en ik een Fanatec kopen.. Ik heb al eens een G25 gehad maar de Fanatec doet de G25 snel vergeten. Zeker de pedalen..dat is een enorm verschil in kwaliteit plus afstelmogelijkheden.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 28 nov 2013, 09:40

Ik hoop voor de Kerst de boel draaiende te hebben:)

Heb bij André even gespeeld vorige week en de feel is gewoon erg goed. Ook de M3 E92 met z'n straatbanden en teringlange remweg tov de 458 op (semi?) slicks. Even met de Lotus 49 gereden, deze is tov de L49 in iRacing meer onderstuurd, maar wel weer handelbaar bij power overstuur situaties. Gewoon 'n lekkerder gevoel.

Ik heb GPL qua auto's (ook L49, Ferrari 312 F1 etc) ook na maanden onder de knie gekregen en dat ging prima.

Dat André en Hielke daar op DF de meesters in zijn/waren is punt 1.

Dat diezelfde André met een iRacing L49 met man en macht probeert dat ding op 't asfalt te houden is punt 2.:)

Dat de L49 in AC dan wel weer redelijk handelbaar is(zeg ik als redelijk ervaren simmer) zegt weer iets over iRacing imo.

Heb 'm gisteren (iRacing) per ongeluk weer 3 mnd verlengd. Want niet aangegeven dat ik wilde stoppen. Weer $ 30 down the drain.

Weg met die rotzooi. Ik zat erbij toen André iRacing van z'n PC verwijderde.

AC it is.
Mede omdat 't de physics engine min of meer een (verbeterde) versie is van Ferrari Academy 2K 10, met daarin een 458 Challenge(reageert 99% zoals de 458 in AC) F10 en F150 Italia (beide F1 auto's)

Nürburgring GP, Fiorano en Mugello zitten erin. Ook 'n heel heel erg goede sim qua physics en zusje van AC.
http://www.ferrarivirtualacademy.com/game/en/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor zover ik weet is Netkarpro de basis van beide???

OFTEWEL: Ik verwacht moderne F1 auto's en de 3 circuits op den duur in AC...want ze zijn er al zegmaar.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 28 nov 2013, 10:37

AC is King Robin.

Gisteren gedownload en even op mijn ouwe NASA besje met core 2 duo en passieve gfx proberen te spelen. Resultaat: 5 fps :lol: in de replay 4,5.

Nieuwe computer is een samenwerkings/sponsor dingetje met de goeie spullen die bij Andre de tweede pc wordt. Ik had het sinds 2008 of zo wel bekeken met sims eigenlijk (beetje ps3 op de kartbaan soms) maar wil het nu weer eens oppikken. Gisteren met de M3 E92 op Imola wat ronden gereden. Het spelen met de balans is geweldig. Even een paar bochten de banden pijn doen en je bent het volgende rondje ook kansloos. Precies zoals het hoort. Gelukkig is de sim ook heel speelbaar voor beginners. Je hoeft niet uren en dagen erachter gezeten te hebben om het virtuele blik op de weg te houden.

Was de multiplayer in netkar een beetje netjes? Weet helemaal niks van die sim behalve dat ik de demo een jaar of 10 geleden niet fijn vond rijden.

Online
k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door k33z » 28 nov 2013, 11:28

Hmmmmm, het jeukt. Maar ik heb / maak daar toch veel te weinig tijd voor.

Maar het zou wel weer leuk zijn om mooi te dueleren met de heren uit het hoge noorden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 28 nov 2013, 11:57

Ah, daar is Kees ook alweer :D

Kids zijn voor de vrouwen Kees. En trouwens, na achten horen ze op bed te liggen. Wil je erover praten dan is er op DF inmiddels ook al een papa topic :shithappens:

Investeer dus nog maar een keer. AC is het waard. Die gasten uit Italië zijn behoorlijke puristen. AC doet dingen goed die de hele brigade daarvoor nooit in de smiezen heeft gekregen. Wat het op termijn met multiplay wordt is natuurlijk nog maar afwachten.

Rij je überhaupt nog wel eens sim? Zo met twee koters kan ik me voorstellen dat je trager bent geworden. :tooth:

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1331
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Fedmas » 28 nov 2013, 13:42

Binnenkort krijg ik mijn uitgeleende PC weer terug, en daar dan een nieuwe videokaart inzetten en dit ook maar eensch bestellen. STuurtje is een Driving Force GT, maar misschien toch maar eens upgraden naar wat leuks zoals een Fanatec oid.

Leukleuk.. :)

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 28 nov 2013, 20:11

Ik mis toch wel echt een lekker baantje in dit spel. Volgens hun site komt er niet heel veel speciaals. Ik wil de Nordschleife. :please:

Kan ook niet wachten tot de 1M er is. :df:

Online
k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door k33z » 28 nov 2013, 21:59

Ik heb al jaren geleden (nog voor ik kids had) al mijn simspullen op marktplaats gezet :)

En Hielke, misschien ben ik wel wat trager geworden nu ik vader ben. Maar ik had genoeg marge om wat in te leveren...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 28 nov 2013, 23:03

k33z schreef:Ik heb al jaren geleden (nog voor ik kids had) al mijn simspullen op marktplaats gezet :)

En Hielke, misschien ben ik wel wat trager geworden nu ik vader ben. Maar ik had genoeg marge om wat in te leveren...
Oh oh oh, wat een eigendunk!

I love it :D

Maar begin die machine alvast te bouwen, hebben wij vanavond ook gedaan. i5 4670K, GTX 760, overklokbaar moederbordje.

Anderzijds, als je nog steeds zo weinig voorbereiding nodig hebt om snel te gaan, dan kun je ook nog wel even wachten :wink:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 28 nov 2013, 23:06

Wat ik trouwens niet helemaal snap is waarom die rook zo 'zwaar' is. Als je tijdens het driften een keer spint (waardoor je de rook ziet) krijgt de videokaart het plotseling ontzettend zwaar. Is dat niet in te stellen? Ik denk dat het straks met de multiplayer ontzettend irritant is, als je bijv achter een slippend iemand rijdt...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 28 nov 2013, 23:40

matthyssie schreef:Wat ik trouwens niet helemaal snap is waarom die rook zo 'zwaar' is. Als je tijdens het driften een keer spint (waardoor je de rook ziet) krijgt de videokaart het plotseling ontzettend zwaar. Is dat niet in te stellen? Ik denk dat het straks met de multiplayer ontzettend irritant is, als je bijv achter een slippend iemand rijdt...
Tzt zal dat denk ik aangepast worden. Of ze tweaken er nog aan, of je krijgt de mogelijkheid om die rook te minderen. Zoals het nu is worden zelfs de zwaarste systemen in de knieën gedwongen.

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 29 nov 2013, 01:08

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier even aanmelden daar kan je alle bugs die je tegenkomt posten de fixes komen redelijk snel.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2013, 08:43

Is er ergens een demo te verkrijgen van dir spel?

Wil eerst even weten of mn computer het een beetje veiloos kan draaien....

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 29 nov 2013, 10:32

Hielke schreef:
matthyssie schreef:Wat ik trouwens niet helemaal snap is waarom die rook zo 'zwaar' is. Als je tijdens het driften een keer spint (waardoor je de rook ziet) krijgt de videokaart het plotseling ontzettend zwaar. Is dat niet in te stellen? Ik denk dat het straks met de multiplayer ontzettend irritant is, als je bijv achter een slippend iemand rijdt...
Tzt zal dat denk ik aangepast worden. Of ze tweaken er nog aan, of je krijgt de mogelijkheid om die rook te minderen. Zoals het nu is worden zelfs de zwaarste systemen in de knieën gedwongen.
Er wordt op het forum gezegd dat het zo hoort en dat dat in alle spellen een knelpunt is....

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 29 nov 2013, 10:35

frank de jonge schreef:Is er ergens een demo te verkrijgen van dir spel?

Wil eerst even weten of mn computer het een beetje veiloos kan draaien....
Wat zijn je PC specs?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten