Ik verbaas me daar ook steeds over. Had verwacht een tamme en slome auto te hebben maar dat valt reuze mee. Ding komt nog prima van zijn plek af. Goed, op de snelweg moet ie soms ff een verzetje terug om mee te komen of snel ergens voor te kunnen maar verder rijdt het super.Fabian schreef:Heerlijke auto! Ik vind de 2.8 ook heerlijk in de e38.
BMW E38 728iA 1998 --> Het is mooi geweest!!
- Martin van der Zwaard
Re: BMW E38 728iA 1998
- Knot
Is dat dan omdat je met een andere mindset in een 7 onderweg bent? In mijn 328i versloek ik hem namelijk telkens bij driften of trackdays 

-
Gaaf ding.
Laatst gewijzigd door ErikS op 03 nov 2013, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
Ik denk dat het er zeker iets mee te maken zal hebben RodyKnot schreef:Is dat dan omdat je met een andere mindset in een 7 onderweg bent? In mijn 328i versloek ik hem namelijk telkens bij driften of trackdays

-
Mooie frisse auto nog hoor!
Een 728i is zeer zeker geen trage auto. Wij hebben vaak genoeg in Duitsland lopen knallen en dan moet je echt vrij baan hebben met een V8 of V12 om een 728i zoek te rijden. Hier in Nerderland kun je het helemaal vergeten.
Een 728i is zeer zeker geen trage auto. Wij hebben vaak genoeg in Duitsland lopen knallen en dan moet je echt vrij baan hebben met een V8 of V12 om een 728i zoek te rijden. Hier in Nerderland kun je het helemaal vergeten.
- Will F.
+ 1, mijn oude heer heeft er eentje sinds `97 (260k km vanaf nieuw) en die blijft tot ie (economisch gezien) 'op' is. Nog nooit zo'n fijne auto gehad (reed ervoor e32 735). Nieuwere modellen bieden zeker nog wat meer comfort, maar meerkosten(onderhoud en of afschrijving) wegen er niet tegen op. Het hele punt is vind maar eens een nette, goed onderhouden van eerste of tweede eigenaar... Kortom houden Martin!
- Martin van der Zwaard
Ik wil er voorlopig ook mee blijven rijden. Het is echt een top auto.
Gisteren is er een Parrot gemonteerd en is de radio vervangen. Hopelijk is dat probleem nu opgelost.
Auto ook even op de brug gehad. Ding is op twee dingen na helemaal in orde.
Er zijn twee draagarmrubbers slecht en de achterste remslangen zijn wat droog. De rubbers gaan we van de week vervangen en die slangen houden we even in de gaten.
Verder is de auto in goede conditie.
Eerste tank benzine leeggegeten en kom op gemiddeld 1:10 uit. Das lang niet slecht dus. Gaat er wel "ff" 80 liter is
Gisteren is er een Parrot gemonteerd en is de radio vervangen. Hopelijk is dat probleem nu opgelost.
Auto ook even op de brug gehad. Ding is op twee dingen na helemaal in orde.
Er zijn twee draagarmrubbers slecht en de achterste remslangen zijn wat droog. De rubbers gaan we van de week vervangen en die slangen houden we even in de gaten.
Verder is de auto in goede conditie.
Eerste tank benzine leeggegeten en kom op gemiddeld 1:10 uit. Das lang niet slecht dus. Gaat er wel "ff" 80 liter is

-
Dat er 80L in gaat is alleen maar mooi anders sta je te vaak bij de pomp 

- ///Joost
Goed man! En ach, die remslangetjes zijn ook zo vervangen. Als je de auto wat langer houdt, zou ik ze gewoon meepakken de volgende keer als je de remvloeistof ververst.
- Gijs Evo
Kom er helaas nog niet aan toe om langs te komen voor de Octavia RS, altijd weer dat werk.
Van de week misschien als het een beetje rotweer blijft.
Van de week misschien als het een beetje rotweer blijft.
- Knot
Rubbers is bekend toch, vaak doet men er weinig aan en is het aan de volgende koper/bestuurder. Meteen in het begin alles aanpakken, dan heb je er zelf nog het langste plezier van!
Tankinhoud ken ik nog van de E34, flink aftikken als ie leeg is
Tankinhoud ken ik nog van de E34, flink aftikken als ie leeg is

- Martin van der Zwaard
@Joost: ze hebben ook nog geen stress. Volgende APK is vroeg zat om ze te vervangen.
@Gijs: hij staat er nog hoor. Lekker warm en droog
@Knot: alles nagelopen en op die twee na zijn alle kogels en rubbers nog prima. Dus lekker laten zitten.
@Gijs: hij staat er nog hoor. Lekker warm en droog

@Knot: alles nagelopen en op die twee na zijn alle kogels en rubbers nog prima. Dus lekker laten zitten.
- Martin van der Zwaard
Ik heb een auto waarbij de tank vacuum zuigt
Normaal maken mensen een geintje daarover als je met een grote auto rijdt maar deze auto doet het ook echt
Schijnt een bekende kwaal te zijn bij de E38. Wel iets om snel op te lossen want de tank is gewoon van staal en kan dus gaan scheuren als je te lang wacht. Plus dat het gewoon een erg irritant geluid is als die tank weer terug schiet in zijn vorm.
Heb begrepen dat het euvel in het aktief koolstoffilter zit voor de tankontluchting. Dit zou verstopt raken en dan kan de tank niet goed ademen. Dus ga vandaag het filter er tussenuit halen. Ding heeft weinig nut dus kan er makkelijk tussenuit.
Heb aan een kant een draagarmrubber vervangen (de slechtste) en de auto rijdt al stukken beter. Nu de andere kant nog even en dan kan ik hem uit laten lijnen.
Verder geen klachten. Ding rijdt perfect. Ben er erg blij mee tot op heden.

Normaal maken mensen een geintje daarover als je met een grote auto rijdt maar deze auto doet het ook echt

Heb begrepen dat het euvel in het aktief koolstoffilter zit voor de tankontluchting. Dit zou verstopt raken en dan kan de tank niet goed ademen. Dus ga vandaag het filter er tussenuit halen. Ding heeft weinig nut dus kan er makkelijk tussenuit.
Heb aan een kant een draagarmrubber vervangen (de slechtste) en de auto rijdt al stukken beter. Nu de andere kant nog even en dan kan ik hem uit laten lijnen.
Verder geen klachten. Ding rijdt perfect. Ben er erg blij mee tot op heden.
- Knot
Hmmz.. de E36 had toen al kunststof, waarom dan bij de E38 staal?
-
Is idd een kwaal van de E38. Om die reden gaan er ook veel tanks kapot.
Filter kost 5 tientjes of zo. Zou ik persoonlijk wel vervangen.
Hier nog een filmpje toen mijn E38 ook rare geluiden begon te maken.
Filter kost 5 tientjes of zo. Zou ik persoonlijk wel vervangen.
Hier nog een filmpje toen mijn E38 ook rare geluiden begon te maken.
- Knot
Vrij apart.. vandaar ook de vele verhalen over lekkende tanken (met name bestuurderskant)?
-
Kan ermee te maken hebben ja, maar kan ook net zo goed komen door roest aan de velsranden.
- GTRene

- Martin van der Zwaard
Filter is er tussenuit en het probleem is opgelost.
Geen last van benzinegeur etc en auto loopt nog steeds prima.
Draagarmrubbers zijn ook beide vervangen. Moet alleen nog ergens een bonkje zien te traceren.
Gisteren een goeie rit gedaan van 250km....wat is zo'n E38 toch een topkar. Je merkt aan alles dat het ding gemaakt is om op hogere snelheden kilometers te vreten.
Binnenkort ff een goeie servicebeurt geven en misschien de bak laten spoelen. Dan kan ie er weer even tegenaan.
Geen last van benzinegeur etc en auto loopt nog steeds prima.
Draagarmrubbers zijn ook beide vervangen. Moet alleen nog ergens een bonkje zien te traceren.
Gisteren een goeie rit gedaan van 250km....wat is zo'n E38 toch een topkar. Je merkt aan alles dat het ding gemaakt is om op hogere snelheden kilometers te vreten.
Binnenkort ff een goeie servicebeurt geven en misschien de bak laten spoelen. Dan kan ie er weer even tegenaan.
- Knot
Bonkje bij gas/gaslos? --> diffrubber/bout.
- Martin van der Zwaard
Nee, op een klinkerweg of bij verkeersdrempels. Komt rechtsvoor vandaan.
- Knot
Ik had bij mijn E36 in het begin ook zo'n gek bonkje bij oprijden verkeersdrempels, dachten aan de topmounts maar bleek de binnenste moer van de draagarm te zijn (24) waar de pen door het subframe steekt, die zat iets los.
- ///Joost

- Martin van der Zwaard
Ik kreeg de laatste tijd enorm last van een trilling in de auto tussen de 100 en 110 km/h.
Zo erg dat de hele auto heen en weer schudde en het ding zowat onbestuurbaar werd. Niet echt fijn dus.
Dus gaan zoeken naar de oorzaak. Moest voor m'n gevoel rechtsvoor vandaan komen. Alle draagarmen etc waren goed dus daar kon het niet aan liggen. Het viel wel op de bij het induwen van de voorkant van de auto dat de rechter schokbreker wat slap leek. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Dus twee nieuwe Sachs Super Tourings besteld en gemonteerd......nog steeds trillen
Verder denken en zoeken en toen op het idee gekomen om de rechter voorband te vervangen voor het reservewiel om te kijken wat er zou gebeuren. Resultaat was een strak sturende auto zonder trillingen erin.
De band heeft waarschijnlijk zo op zijn donder gehad door die kapotte schokbreker dat ie enorm onbalans had. Op het balanceerapparaat trouwens niks van te zien. Ging 10 en 15 gram lood op.
Heb nu 4 andere banden erop gezet en meteen twee maten smaller en de auto rijdt subliem. Eindelijk heb ik een 7-serie zoals een 7 hoort te rijden.
Zo erg dat de hele auto heen en weer schudde en het ding zowat onbestuurbaar werd. Niet echt fijn dus.
Dus gaan zoeken naar de oorzaak. Moest voor m'n gevoel rechtsvoor vandaan komen. Alle draagarmen etc waren goed dus daar kon het niet aan liggen. Het viel wel op de bij het induwen van de voorkant van de auto dat de rechter schokbreker wat slap leek. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Dus twee nieuwe Sachs Super Tourings besteld en gemonteerd......nog steeds trillen

Verder denken en zoeken en toen op het idee gekomen om de rechter voorband te vervangen voor het reservewiel om te kijken wat er zou gebeuren. Resultaat was een strak sturende auto zonder trillingen erin.
De band heeft waarschijnlijk zo op zijn donder gehad door die kapotte schokbreker dat ie enorm onbalans had. Op het balanceerapparaat trouwens niks van te zien. Ging 10 en 15 gram lood op.
Heb nu 4 andere banden erop gezet en meteen twee maten smaller en de auto rijdt subliem. Eindelijk heb ik een 7-serie zoals een 7 hoort te rijden.
- Knot
Kan goed hoor, dat balanceerapparaat haalt de 100 natuurlijk ook niet. Als de band warm wordt kan ie flink vervormen.