F30 335d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: F30 335d

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:17

F30 D3 krijgt 345BHP las ik en heel veel Nm (EVO ofzo?) 0-100 4,6, 173mph topspeed.

lsd leverbaar!:)

En rwd inderdaad!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F30 335d

Bericht door GTRene » 07 sep 2013, 12:32

:shock: M diesel :D

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: F30 335d

Bericht door DF-user-278 » 08 sep 2013, 13:37

335d = 630Nm
Alpina D3 = 700=Nm

(F30)

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 20 aug 2014, 21:04

Grappig dat iedereen er zomaar van uitgaat dat de M3 altijd sneller is dan de 335d. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een gechipte 335d met 370pk en 740nm sneller is dan een E92 M3 420pk en 420nm. Het lukt een standaard M3 absoluut niet om hiervan weg te rijden. De F30 335d zal zonder tuning minsten net zo snel zijn als de E90/E92 M3 maar ik verwacht niet sneller dan de nieuwe M3/M4 6 cilinders met turbo's. De koppelcurve bepaald toch de acceleratie, niet het maximum vermogen.

Een liter diesel bevat 70% meer energie dan een liter benzine en tegenwoordig weten de fabrikanten deze energie er steeds beter uit te krijgen. Het is niet ondenkbaar dat een toekomstige M alleen als diesel te krijgen zal zijn. Audi komt met een RS5 diesel.

Uiteraard is de nieuwe 335d/435d voorzien van xdrive, als je 600nm of meer op de achterwielen hebt dan is 4wd bijna onmisbaar. Mijn 335 heeft 740nm op de achterwielen en ik kan je vertellen dat een stoplichtsprintje bijna zinloos is want met vol gas schiet je meteen in de tractiecontrol of sta je stil met draaiende wielen. Mijn eerste setje nieuwe achterbanden heb ik in 5 weken helemaal glad gereden. Zoveel power is met awd bijna niet te gebruiken en als je het blijft proberen dan kost dat ongeveer 700euro aan rubber, per maand.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: F30 335d

Bericht door Joy » 20 aug 2014, 21:08

Het nadeel van een diesel zit 'm in de lange bakverhoudingen door het lage max toerental en daarbij behorende korte powerband. Hier pakt een benzinemotor vaak toch zijn voordeel mee.

Erik E36 M3 vs 535d was ook een duidelijk verhaal:


leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: F30 335d

Bericht door leonard » 20 aug 2014, 21:55

DieselPower schreef:Grappig dat iedereen er zomaar van uitgaat dat de M3 altijd sneller is dan de 335d. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een gechipte 335d met 370pk en 740nm sneller is dan een E92 M3 420pk en 420nm. Het lukt een standaard M3 absoluut niet om hiervan weg te rijden. De F30 335d zal zonder tuning minsten net zo snel zijn als de E90/E92 M3 maar ik verwacht niet sneller dan de nieuwe M3/M4 6 cilinders met turbo's. De koppelcurve bepaald toch de acceleratie, niet het maximum vermogen.

Een liter diesel bevat 70% meer energie dan een liter benzine en tegenwoordig weten de fabrikanten deze energie er steeds beter uit te krijgen. Het is niet ondenkbaar dat een toekomstige M alleen als diesel te krijgen zal zijn. Audi komt met een RS5 diesel.

Uiteraard is de nieuwe 335d/435d voorzien van xdrive, als je 600nm of meer op de achterwielen hebt dan is 4wd bijna onmisbaar. Mijn 335 heeft 740nm op de achterwielen en ik kan je vertellen dat een stoplichtsprintje bijna zinloos is want met vol gas schiet je meteen in de tractiecontrol of sta je stil met draaiende wielen. Mijn eerste setje nieuwe achterbanden heb ik in 5 weken helemaal glad gereden. Zoveel power is met awd bijna niet te gebruiken en als je het blijft proberen dan kost dat ongeveer 700euro aan rubber, per maand.
Voor wat betreft dat AWD ben ik het toch niet helemaal met je eens Dieselpower...

Ik rij met 390pk.... (grotere VVTturbo's) en vind dat het vermogen nog prima te handelen is. Ik kan prima vanaf 0 wegtrekken.... Ik hoop dus dat BMW gewoon nog RWD diesels blijft uitbrengen.....

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: F30 335d

Bericht door Tim N » 20 aug 2014, 23:03

Ik denk dat Dieselpower de term AWD verkeerd gebruikt en RWD bedoeld :tooth:

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 21 aug 2014, 11:37

Tim N schreef:Ik denk dat Dieselpower de term AWD verkeerd gebruikt en RWD bedoeld :tooth:
Inderdaad :)

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 21 aug 2014, 11:46

leonard schreef: Voor wat betreft dat AWD ben ik het toch niet helemaal met je eens Dieselpower...

Ik rij met 390pk.... (grotere VVTturbo's) en vind dat het vermogen nog prima te handelen is. Ik kan prima vanaf 0 wegtrekken.... Ik hoop dus dat BMW gewoon nog RWD diesels blijft uitbrengen.....
Rij je met grotere turbo's in een 335d? Wat is je maximum koppel?

Vol gas vanaf 0 optrekken is na de tuning met mijn auto zinloos geworden. Het vermogen wordt dan gewoon bruut geknepen omdat er onvoldoende tractie is en een GTI schiet me dan zo voorbij. Met nat weer is het helemaal een drama, zelfs met 30% gas kom ik dan soms (even) niet van mijn plek. Misschien dat mijn automaat te abrupt is? Het maximum aantal PK's zegt niet veel bij oprekken vanaf stilstand. Het koppel bij lage toeren wel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F30 335d

Bericht door Tristan » 21 aug 2014, 11:51

Zie: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 2#p1035112" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: F30 335d

Bericht door Erik K. » 21 aug 2014, 12:37

Uit mijn eigen ervaring kan ik melden dat een M3 e92 zeker sneller is dan een standaard 335d(e9x)
Praat ik over acceleratie van bv 100 - 250km/u.

Ik heb zelf gesprint met mijn M3 3.2 e36 tegen (zoals in de video te zien is) een 350pk/710Nm sterke e60 535d en in een andere video is te zien tegen een 320pk/680Nm sterke 335d e91.
Beide hielden mij niet bij.

Ook heb ik gesprint tegen een e92 M3 handbak. Die hield ik om mijn beurt uiteindelijk net niet bij.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: F30 335d

Bericht door DF-user-278 » 21 aug 2014, 12:54

Mooie dag was dat, die CBR '06. Wel erg warm, denk dat de diesel iets beter had gepresteerd bij 10C

Ik heb nu een F10 535d, maar nooit getuned. Die is net zo snel als mijn 535d E60 met chip. De bak schakelt veel sneller in de F10.

535D F10 met chip blijft denk ik ernaast plakken. :blink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: F30 335d

Bericht door Erik K. » 21 aug 2014, 13:38

Was inderdaad een mooie dag!

Zou zo maar kunnen hoor een F10 heeft net weer even meer power dan de e60 en de bak schakelt inderdaad perfect :)

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: F30 335d

Bericht door Robin » 21 aug 2014, 16:13

700 euro aan rubber per maand.

Sterilisatie 'n optie misschien?:)

awd/rwd. De M550d waarin ik reed, prima kar, maar beleving nul. Vlot, dat wel, maar niet monsterachtig. Te zwaar?

335d: rwd met lsd en 'n fluwelen voetje.

Awd ook bij BMW komt de dynamiek niet ten goede, tractie wel natuurlijk.

dat filmpje met Sutcliffe, F80 M3 vs F30 Alpina D3. Die laatste had ook mooie handling ondanks het hoge koppel en rwd en lsd.

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 22 aug 2014, 10:33

Robin schreef:700 euro aan rubber per maand.

Sterilisatie 'n optie misschien?:)

awd/rwd. De M550d waarin ik reed, prima kar, maar beleving nul. Vlot, dat wel, maar niet monsterachtig. Te zwaar?

335d: rwd met lsd en 'n fluwelen voetje.

Awd ook bij BMW komt de dynamiek niet ten goede, tractie wel natuurlijk.

dat filmpje met Sutcliffe, F80 M3 vs F30 Alpina D3. Die laatste had ook mooie handling ondanks het hoge koppel en rwd en lsd.
Misschien ben ik dan niet zo'n petrolhead maar slippende banden of uitbreken vind ik helemaal niks. Ik heb jaren met quattro gereden en daardoor raak ik nu soms gefrustreerd met mijn snelle auto en nat wegdek bijvoorbeeld. Dan zit ik te vloeken achter het stuur. Met diesel is het sowieso lastiger om te doseren. Of misschien ben ik gewoon een slechte driver :)

Beleving is leuk maar snelheid en acceleratie dankzij GRIP is voor mij nog leuker.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: F30 335d

Bericht door Erik K. » 22 aug 2014, 10:42

DieselPower schreef:
Misschien ben ik dan niet zo'n petrolhead maar slippende banden of uitbreken vind ik helemaal niks. Ik heb jaren met quattro gereden en daardoor raak ik nu soms gefrustreerd met mijn snelle auto en nat wegdek bijvoorbeeld. Dan zit ik te vloeken achter het stuur. Met diesel is het sowieso lastiger om te doseren. Of misschien ben ik gewoon een slechte driver :)

Beleving is leuk maar snelheid en acceleratie dankzij GRIP is voor mij nog leuker.
Moet je de ECO-PRO stand actieveren :lol:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: F30 335d

Bericht door Robin » 22 aug 2014, 11:38

DieselPower schreef:
Robin schreef:700 euro aan rubber per maand.

Sterilisatie 'n optie misschien?:)

awd/rwd. De M550d waarin ik reed, prima kar, maar beleving nul. Vlot, dat wel, maar niet monsterachtig. Te zwaar?

335d: rwd met lsd en 'n fluwelen voetje.

Awd ook bij BMW komt de dynamiek niet ten goede, tractie wel natuurlijk.

dat filmpje met Sutcliffe, F80 M3 vs F30 Alpina D3. Die laatste had ook mooie handling ondanks het hoge koppel en rwd en lsd.
Misschien ben ik dan niet zo'n petrolhead maar slippende banden of uitbreken vind ik helemaal niks. Ik heb jaren met quattro gereden en daardoor raak ik nu soms gefrustreerd met mijn snelle auto en nat wegdek bijvoorbeeld. Dan zit ik te vloeken achter het stuur. Met diesel is het sowieso lastiger om te doseren. Of misschien ben ik gewoon een slechte driver :)

Beleving is leuk maar snelheid en acceleratie dankzij GRIP is voor mij nog leuker.
Goed verhaal, ik snap je wel. Ik heb ook 'n redelijk vlotte auto met dito 'probleem' ook op droog al en ook nat natuurlijk. Maar ik probeer daar 'n beleving van te maken.:) Winterbanden en sneeuw. Can't wait. :df:

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 22 aug 2014, 11:41

Erik K. schreef: Moet je de ECO-PRO stand actieveren :lol:
ECO? :kotsen:

:lollerdelol:
Mijn ouwe bak heeft niet van die technische snufjes, die is nog puur :ongeveer als:

DieselPower
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35

Re: F30 335d

Bericht door DieselPower » 22 aug 2014, 11:53

Robin schreef:
Goed verhaal, ik snap je wel. Ik heb ook 'n redelijk vlotte auto met dito 'probleem' ook op droog al en ook nat natuurlijk. Maar ik probeer daar 'n beleving van te maken.:) Winterbanden en sneeuw. Can't wait. :df:
Ik ben gewoon bang dan ik em in de soep rijdt. Het is moeilijk om jarenlange quattro rijstijl af te leren. Zo heb ik weer moeten leren om bij nat wegdek mijn rijstijl in een bocht aan te passen. Met 4wd gooi je gewoon het stuur om en hou je het gas erop. In de sneeuw gaf quattro trouwens genoeg sensatie als ik de limieten opzocht. Ik heb daarmee heerlijk kunnen driften op verlaten parkeerplaatsen :crazy:

BMW xDrive heb ik nog niet mee gereden. Misschien is het mogelijk om zelf aan te geven hoe de verdeling is tussen voor en achter? In dat geval heb je het beste van beide werelden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten