Geen idee hoe dit exemplaar rijdt, maar de vorige generaties hadden behoorlijke off road kwaliteiten.
Welke midi-SUV?
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Welke midi-SUV?
Niemand gedacht aan de RAV4?

Geen idee hoe dit exemplaar rijdt, maar de vorige generaties hadden behoorlijke off road kwaliteiten.
-
- Auto: M3P, 130i
Of je kiest voor meer off-road kwaliteiten:

Mega gaaf ding imho en behoorlijk snel. Destijds met de 106 S2 Rallye in een sprintje behoorlijk kansloos....
Mega gaaf ding imho en behoorlijk snel. Destijds met de 106 S2 Rallye in een sprintje behoorlijk kansloos....

-
OnlineMartijn_bmw
Geen idee wat het kost (vast een hooptomgtr schreef:Ja oude X3 is heel ander verhaal, dan zou ik eerder voor Q5 kiezen. Tiguan vind ik erg. Oudbollig. Dan liever een Mitsubishi of Mazda zijn veel mooier imho.Martijn_bmw schreef:![]()
X3 heb ik vorige week een stukje in kunnen sturen bouwjaar 2009 maar vond hem erg hard geveerd achter vooral drempel af klappen in je rug

maar het is wel op te lossen blijkt: http://www.intraxracing.nl/merken/bmw/x ... w5641-rsa/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Of http://www.jrzsuspension.com" onclick="window.open(this.href);return false;Martijn_bmw schreef:Geen idee wat het kost (vast een hooptomgtr schreef:Ja oude X3 is heel ander verhaal, dan zou ik eerder voor Q5 kiezen. Tiguan vind ik erg. Oudbollig. Dan liever een Mitsubishi of Mazda zijn veel mooier imho.Martijn_bmw schreef:![]()
X3 heb ik vorige week een stukje in kunnen sturen bouwjaar 2009 maar vond hem erg hard geveerd achter vooral drempel af klappen in je rug)
maar het is wel op te lossen blijkt: http://www.intraxracing.nl/merken/bmw/x ... w5641-rsa/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMartijn_bmw
@ andre, hebben die ook zo'n set?
Reactie van Intrax gehad, set kost inclusief montage, afstellen en BTW zo'n 2K EUR...
Reactie van Intrax gehad, set kost inclusief montage, afstellen en BTW zo'n 2K EUR...
- David van Kampen
Mijn Infiniti FX35 is ook te koop en valt ruim binnen budget... 

-
Misschien een beetje klein, maar een Countryman Cooper S (ALL4). Meer plezier dan al die andere hokken bij elkaar, alleen wel een stukje kleiner 

-
Martijn_bmw schreef:@ andre, hebben die ook zo'n set?
Je kan ze eens bellen. Ik ben zeer tevreden over Jrz producten. Heb ze zelf onder de 1 M
- jaydee
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 67#p685067" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de mijne vandaag over de Luttenbergring gejaagd alsof het mijn Speedster was
Wat blijft het toch leuk om te ervaren dat de grens van de auto nog helemaal niet bereikt is waar je die in eerste instantie verwacht.
Ik heb de mijne vandaag over de Luttenbergring gejaagd alsof het mijn Speedster was

-
OnlineMartijn_bmw
Ook een leuke tip!
Moet ik eigenlijk eens mee rijden! Je hoort veel enthousiaste reacties op de wegligging inderdaad
Moet ik eigenlijk eens mee rijden! Je hoort veel enthousiaste reacties op de wegligging inderdaad
- GTRene
zijn er al speciale versies van de Yeti gemaakt/getuned?
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Natuurlijk een http://link.marktplaats.nl/703808473" onclick="window.open(this.href);return false;

Super sterk super betrouwbaar en een super soundje...
-
Iets om jouw suv op in te ruilen. Dealer is ook nog super! 

- Stefan R
Die nep Amerikaan bevalt me ook prima, hij was zelfs verrassend 'zuinig' met de sleurhut erachter
Al is het nooit uitgesloten dat er nooit meer 1 komt

Al is het nooit uitgesloten dat er nooit meer 1 komt

-
Toevallig zelf net terug van een rondje met de oude XT. Enige wat ik dan jammer vind aan deze nieuwe is dat hij voor een Forrester erg groot is voor m'n gevoel. Zou de mijne eigenlijk toch eens een kuurtje moeten geven. Hoeft niet eens zo heel heftig te zijn. 250-280 pk moet meer dan genoeg zijn voor zo'n licht autootje.
Maar goed, eerst maar eens nieuwe banden, schijven en blokken halen gezien dat allemaal bijna op is momenteel.
Maar goed, eerst maar eens nieuwe banden, schijven en blokken halen gezien dat allemaal bijna op is momenteel.

- Stefan R
Mijn oude is inmiddels gekieteld tot 270Pk en de eigenaar is er erg content mee..
-
OnlineMartijn_bmw
zo vind ik hem nog mooi ook! en 320 pkStefan R schreef:Natuurlijk een http://link.marktplaats.nl/703808473" onclick="window.open(this.href);return false;

- WJ
Klein stukje verlagen en andere wielen eronder en het is helemaal niet verkeerd.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar aangezien je (Martijn) het toch geregeld over verbruik en MRB hebt is wellicht toch niet eens zo gek om zo'n "domme 2wd suv" te zoeken 

-
OnlineMartijn_bmw
voor het kostenaspect is dat zeker zo! maar aan de andere kant als je zo'n ding hebt en hij loopt in de eerste de beste plas water/modder vast is ook wel een beetje triestArthur schreef:Maar aangezien je (Martijn) het toch geregeld over verbruik en MRB hebt is wellicht toch niet eens zo gek om zo'n "domme 2wd suv" te zoeken

maar bijvoorbeeld een XC60 heb je ook met 2.4 5 cilinder diesel 2WB dan weegt ie en verbruikt ie net zo veel als een 330d en kost dan maandelijks net zo veel als mijn huidige 325i dat is qua kosten wel interessant
-
Op veel paden is het overigens wel zo dat je best wel met een fwd auto erdoor komt. Wordt alleen een ander verhaal als het heeft geregend. Met de Transporter heb ik destijds wel een paar keer gevloekt als ik uit een flinke regenbui terug kwam met de honden. Kwam ik uiteindelijk ook wel weg, maar leuk was anders.
Voor mij iig liever geen fwd meer als dagelijkse auto. Verbruik neem ik wel voor lief.
Het is maar waar je de auto voor inzet.
Voor mij iig liever geen fwd meer als dagelijkse auto. Verbruik neem ik wel voor lief.
Het is maar waar je de auto voor inzet.
- Arthur
LOL! Off road rijden zit er niet in, nee. Dan wordt het idd triest. Als je hem daarvoor koopt dan is 4wd een must. Maar een 2wd loopt echt niet vast in de eerste de beste plas water/modder of een beetje sneeuw. Je bodemvrijheid is ook een stuk meer dus je hebt zelfs kans dat je gewoon door blijft gaan ipv vast te komen zitten met je BMW
Bij normaal gebruik dus en dat doet de gemiddelde NL eigenlijk ook. Voordeel mbt die Volvo die je noemt is het ook nog eens kostentechnisch interessant. Volgens mij gaan de tussenbak en/of aandrijfassen "ofzo" van Volvo's met AWD nogal eens stuk. Niet een kwestie van misschien maar van wanneer.

- Arthur
Zo'n Forrester is ook wel erg gaaf btw
Maar misschien is een Outback ook wel wat. Zitten ook erg fraaie tussen.

-
OnlineMartijn_bmw
klopt igv de XC60 zou een 2WD zeker de betere keuze zijn als je kijkt naar onderhoudskosten,Arthur schreef:LOL! Off road rijden zit er niet in, nee. Dan wordt het idd triest. Als je hem daarvoor koopt dan is 4wd een must. Maar een 2wd loopt echt niet vast in de eerste de beste plas water/modder of een beetje sneeuw. Je bodemvrijheid is ook een stuk meer dus je hebt zelfs kans dat je gewoon door blijft gaan ipv vast te komen zitten met je BMWBij normaal gebruik dus en dat doet de gemiddelde NL eigenlijk ook. Voordeel mbt die Volvo die je noemt is het ook nog eens kostentechnisch interessant. Volgens mij gaan de tussenbak en/of aandrijfassen "ofzo" van Volvo's met AWD nogal eens stuk. Niet een kwestie van misschien maar van wanneer.
Bij Volvo kan het systeem namelijk niet tegen meer dan 4mm verschil in profiel van de banden voor en achter dan komt er teveel omwentelsnelheid verschil tussen voor en achteras en gaat de tussenbak stuk.
Dus als daar in het verleden niet op gelet is en die kans is zeer groot dan heb je op enig moment de tussenbak om je oren...
overigens echt offroad rijden zal ik er nooit mee gaan doen als dat het doel is moet je imho een defender/patrol/G-klasse/landcruiser kopen en niet met een SUV proberen.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
@WJ, die forrester is dik! enige nadeel blijft toch wel het interieur, ik denk niet dat je daar vrolijk van wordt na een E46 zoals die van Martijn.
Ik zou zelf tussen een q5 en een x3 kiezen, de q5 hebben ze zelfs als 2wd versie inmiddels..
Ik zou zelf tussen een q5 en een x3 kiezen, de q5 hebben ze zelfs als 2wd versie inmiddels..