Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer
- Luco
Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer
Tja, toch wel vreemd dat een bedrijf zomaar te schande wordt gemaakt zonder dat er ook maar iets van deze zogenaamde feiten gecontroleerd is.
Lekker makkelijk ff op internet plempen omdat je je gelijk niet krijgt, stap dan naar de rechter, als je daar je gelijk krijgt kan je heel internet ermee vol plempen, dit is gewoon erg goedkoop.
Lekker makkelijk ff op internet plempen omdat je je gelijk niet krijgt, stap dan naar de rechter, als je daar je gelijk krijgt kan je heel internet ermee vol plempen, dit is gewoon erg goedkoop.
-
Harry, bedenk maar eens hoe je het zou vinden als je als hardwerkende ondernemer met een paar rotte appelen als werknemers opgescheept zit die je blijkbaar niet kunt gebruiken. Je hebt niet overal controle op en het zou dan wel fijn zijn als zo'n klant de moeite had genomen om je er op aan te spreken zodat je actie kunt ondernemen ipv direct schreeuwen op internet.HarryC schreef:Op basis van het verhaal en uitgaand dat dit ook de werkelijk is zou ik dit ook openbaar maken. uiteindelijk willen we allemaal niet op z'n manier behandeld/benadeelt worden dus waarom elkaar niet waarschuwen.
Maar indien het verhaal eenzijdig en gekleurd verteld wordt is het inderdaad niet netjes en wenselijk dat een bedrijf op deze manier te schande gemaakt wordt....
Dus altijd lastig....
Ik heb jaren terug, omdat ik ontevreden was met wat werknemers, contact opgenomen met de eigenaar. Op zijn verzoek de aankomst- en vertrektijden de dagen erop genoteerd en doorgegeven.
De beste werkers zullen de pik op me hebben, maar zij konden op zoek naar wat anders en ik doe tot op de dag van vandaag nogsteeds zaken met datzelfde bedrijf. Nu wel naar tevredenheid.
Mocht ik overigens het vermoeden hebben dat een bedrijf wel wil maar gewoon niet kan voldoen aan mijn eisen, dan gooi ik dat ook niet openbaar op internet. Dan kom ik er simpelweg niet meer, maar gun ik hem / haar gewoon z'n boterham.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Aangezien de eerder genoemde dealer lid is van de Bovag zou ik het hier eens proberen:
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... g-zakelijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: da's de zakelijke variant.
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-o ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... g-zakelijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: da's de zakelijke variant.
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-o ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;
- MParallel
- Auto: BMW
Apart verhaal. Een draagarm heeft speling of heeft dat niet.
En als je maar een wrikstaaf pakt die lang genoeg is kun je overal wel speling op vinden.
Jou zomaar met 2 draagarmen opschepen vind ik niet kunnen, los van dat ik de andere kant niet ken.
En als je maar een wrikstaaf pakt die lang genoeg is kun je overal wel speling op vinden.
Jou zomaar met 2 draagarmen opschepen vind ik niet kunnen, los van dat ik de andere kant niet ken.
- 328Ti
Dat is wel de wereld anno 2013 Luco. Beetje het "wie niet wil horen moet maar voelen" idee. Lang leve het Radar / Kassa fenomeen.....Luco schreef:Tja, toch wel vreemd dat een bedrijf zomaar te schande wordt gemaakt zonder dat er ook maar iets van deze zogenaamde feiten gecontroleerd is.

Ik ben het zeker eens om de ondernemer een kans te geven zich te verdedigen op het forum, in dit verhaal mis ik dat. Anderzijds nemen veel ondernemers niet de moeite! om "voor die paar rotcenten" een forum op te zoeken als er een geschil is. een beetje "tijd is geld" gedachte. Ondernemers die dat wel doen zijn vaak zelf lid, sponsor of delen dezelfde hobby.
Opkomen voor het ondernemerschap is goed en ik weet hoe (Radar/Kassa) onbenul-klanten je klantenbestand kan ruïneren. Toch zie ik te vaak bij (oudere?....oppassen nu....

Groeten Jans
- RVV
Plus 1Luco schreef:Tja, toch wel vreemd dat een bedrijf zomaar te schande wordt gemaakt zonder dat er ook maar iets van deze zogenaamde feiten gecontroleerd is.
- RVV
Plus 2allen schreef:Harry, bedenk maar eens hoe je het zou vinden als je als hardwerkende ondernemer met een paar rotte appelen als werknemers opgescheept zit die je blijkbaar niet kunt gebruiken. Je hebt niet overal controle op en het zou dan wel fijn zijn als zo'n klant de moeite had genomen om je er op aan te spreken zodat je actie kunt ondernemen ipv direct schreeuwen op internet.HarryC schreef:Op basis van het verhaal en uitgaand dat dit ook de werkelijk is zou ik dit ook openbaar maken. uiteindelijk willen we allemaal niet op z'n manier behandeld/benadeelt worden dus waarom elkaar niet waarschuwen.
Maar indien het verhaal eenzijdig en gekleurd verteld wordt is het inderdaad niet netjes en wenselijk dat een bedrijf op deze manier te schande gemaakt wordt....
Dus altijd lastig....
Ik heb jaren terug, omdat ik ontevreden was met wat werknemers, contact opgenomen met de eigenaar. Op zijn verzoek de aankomst- en vertrektijden de dagen erop genoteerd en doorgegeven.
De beste werkers zullen de pik op me hebben, maar zij konden op zoek naar wat anders en ik doe tot op de dag van vandaag nogsteeds zaken met datzelfde bedrijf. Nu wel naar tevredenheid.
Mocht ik overigens het vermoeden hebben dat een bedrijf wel wil maar gewoon niet kan voldoen aan mijn eisen, dan gooi ik dat ook niet openbaar op internet. Dan kom ik er simpelweg niet meer, maar gun ik hem / haar gewoon z'n boterham.
- RVV
Plus 3328Ti schreef:Dat is wel de wereld anno 2013 Luco. Beetje het "wie niet wil horen moet maar voelen" idee. Lang leve het Radar / Kassa fenomeen.....Luco schreef:Tja, toch wel vreemd dat een bedrijf zomaar te schande wordt gemaakt zonder dat er ook maar iets van deze zogenaamde feiten gecontroleerd is.
Lekker makkelijk ff op internet plempen omdat je je gelijk niet krijgt, stap dan naar de rechter, als je daar je gelijk krijgt kan je heel internet ermee vol plempen, dit is gewoon erg goedkoop.Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een 2e handse afneembare trekhaak. Afneembaar, ja, dat was ie... wel een premium prijs vragen á 250 euro t.o.v. 355 euro nieuw. De aftersales was gewoon beroerd en kreeg nul op het rekest. Moet je het dan maar laten zitten terwijl de betreffende ondernemer digitaal lekker zit te flaneren met haar missie en visie?
![]()
Ik ben het zeker eens om de ondernemer een kans te geven zich te verdedigen op het forum, in dit verhaal mis ik dat. Anderzijds nemen veel ondernemers niet de moeite! om "voor die paar rotcenten" een forum op te zoeken als er een geschil is. een beetje "tijd is geld" gedachte. Ondernemers die dat wel doen zijn vaak zelf lid, sponsor of delen dezelfde hobby.
Opkomen voor het ondernemerschap is goed en ik weet hoe (Radar/Kassa) onbenul-klanten je klantenbestand kan ruïneren. Toch zie ik te vaak bij (oudere?....oppassen nu....) ondernemers / werknemers dat men de kracht van fora onderschatten en erg analoog acteren.
Groeten Jans
Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van het noemen van namen zonder dat er echt alles aan gedaan is. Is het ook gewoon dom van een een organisatie/bedrijf dat ze dit niet willen voorkomen. Ik ben er als ondernemer altijd als de spreekwoordelijke dood voor. Ik laat het dan ook nooit zo ver komen.
- martll
Dat dacht ik ook ja. Maar als ze je zo behandelen, dan doe je dat gewoon terug. Of het nou een ondernemer is of niet.RVV schreef: Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van het noemen van namen zonder dat er echt alles aan gedaan is. Is het ook gewoon dom van een een organisatie/bedrijf dat ze dit niet willen voorkomen. Ik ben er als ondernemer altijd als de spreekwoordelijke dood voor. Ik laat het dan ook nooit zo ver komen.
Uiteraard heb ik ze de kans gegeven om op mijn brief te reageren en heb ik gewoon gelinkt naar de fora op internet. Zodat het niet als onverwacht komt bij hun.
Maar misschien is het voor zo'n onderneming wel helemaal niet van belang of je 10 klanten meer of minder a enkele duizenden euro's hebt.
- Luco
Zon bedrijf kan zich nooit verdedigen, ook al zouden ze hier een heel plausibel verhaal vertellen waaruit blijkt dat hun gelijk hebben is het kwaad allang geschied, negatief gezeik blijft namelijk veel langer hangen dan positief. Zo te horen heb je het zelfs op diverse fora gezet?
Nogmaals, als je zo overtuigd ben van je gelijk stap je naar de rechter of geschillencommissie, als je daar in het gelijk gesteld wordt dan kan je dat openbaar maken als waarschuwing, nu is dit gewoon stemmingmakerij zonder dat de gebeurtenissen zijn beoordeeld (wie er dan ook gelijk heeft)
Nogmaals, als je zo overtuigd ben van je gelijk stap je naar de rechter of geschillencommissie, als je daar in het gelijk gesteld wordt dan kan je dat openbaar maken als waarschuwing, nu is dit gewoon stemmingmakerij zonder dat de gebeurtenissen zijn beoordeeld (wie er dan ook gelijk heeft)
- Petrolhead Tom
Lulkoek. Voor het gemak ga ik er even van uit dat meneer niet in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Dan ben je met een korte procedure al snel enkele duizenden euro's in totaal kwijt. Dat wordt dus een duur gelijk.Luco schreef:Zon bedrijf kan zich nooit verdedigen, ook al zouden ze hier een heel plausibel verhaal vertellen waaruit blijkt dat hun gelijk hebben is het kwaad allang geschied, negatief gezeik blijft namelijk veel langer hangen dan positief. Zo te horen heb je het zelfs op diverse fora gezet?
- Luco
Ja, en ervan uitgaan dat omdat iemand hier post automatisch de waarheid spreekt is nog grotere lulkoek.Ik zie in dit draadje al een aantal mensen die met liefde elk bedrijf of ander persoon met andere gedachte de grond inboort en er ook niet voor schroomt de grootste leugens te vertellen zolang ze van de zogenaamde df community maar gelijk krijgen.Petrolhead Tom schreef:Lulkoek. Voor het gemak ga ik er even van uit dat meneer niet in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Dan ben je met een korte procedure al snel enkele duizenden euro's in totaal kwijt. Dat wordt dus een duur gelijk.Luco schreef:Zon bedrijf kan zich nooit verdedigen, ook al zouden ze hier een heel plausibel verhaal vertellen waaruit blijkt dat hun gelijk hebben is het kwaad allang geschied, negatief gezeik blijft namelijk veel langer hangen dan positief. Zo te horen heb je het zelfs op diverse fora gezet?
Een kort gedingetje kost echt geen duizenden euro's
Als ik zo overtuigd was van mijn gelijk stapte ik naar de rechter of geschillencommissie, of kost een geschillencommissie ook ineens duizenden euro's?
Het gaat erom dat er een bedrijf zwart gemaakt wordt en wij hier maar een kant van het verhaal te horen krijgen, en ik heb wel afgeleerd om zomaar te geloven wat welke df-er dan ook schrijft, en dan kan je zon bedrijf wel een link sturen van de diverse fora, waar iedereen zijn oordeel al klaar heeft, maar zoals ik al zei, zon bedrijf kan zich dan wel verdedigen, maar dat is alleen maar olie op het vuur, zeker hier waar men zijn oordeel al klaar heeft, want ja een df-er heeft het geschreven, laat me niet lachen zeg, er zijn er hier bij die hun moeder nog verkopen voor 2 euro.
Kan uiteindelijk ook leuke reclame zijn voor df dit

- Roy RS
waarom niet gewoon contact opnemen met Renault Nederland? Die vinden dit vast geen goede reclame. OF de rijdende rechter, das ook altijd lachen...
HIer en daar zitten er boeven tussen, ze zeggen dat tegen je en iedereen zegt dan, ah vervang maar, dat jij zei "lever die dingen maar, tik ik er zelf wel tussen" hadden ze even niet op gerekend...
Heb ik ook eens gehad met ruitenwissers, waren niet goed en ik wilde de oude dan wel even zien, want ik check alles voor ik hem wegbreng, hadden ze de ruitenwisser rubbers aan alle kanten, dus links en rechts, voor en achter 20cm ingescheurd. Dus ik zeg tegen die gast "loop je me nou te kutten, je denkt toch niet werkelijk dat ik dat niet gemerkt zou hebben als hij vrijwel helemaal los hangt, ze zijn zo compleet onbruikbaar"
Natuurlijk kreeg ik geen gelijk, maar na een paar boze telefoontjes kwam de monteur (nee niet de baas) mij 3 tientjes brengen contant brengen op mijn werk en excuses aanbieden.
HIer en daar zitten er boeven tussen, ze zeggen dat tegen je en iedereen zegt dan, ah vervang maar, dat jij zei "lever die dingen maar, tik ik er zelf wel tussen" hadden ze even niet op gerekend...
Heb ik ook eens gehad met ruitenwissers, waren niet goed en ik wilde de oude dan wel even zien, want ik check alles voor ik hem wegbreng, hadden ze de ruitenwisser rubbers aan alle kanten, dus links en rechts, voor en achter 20cm ingescheurd. Dus ik zeg tegen die gast "loop je me nou te kutten, je denkt toch niet werkelijk dat ik dat niet gemerkt zou hebben als hij vrijwel helemaal los hangt, ze zijn zo compleet onbruikbaar"
Natuurlijk kreeg ik geen gelijk, maar na een paar boze telefoontjes kwam de monteur (nee niet de baas) mij 3 tientjes brengen contant brengen op mijn werk en excuses aanbieden.
- HarryC
Allen,allen schreef:Harry, bedenk maar eens hoe je het zou vinden als je als hardwerkende ondernemer met een paar rotte appelen als werknemers opgescheept zit die je blijkbaar niet kunt gebruiken. Je hebt niet overal controle op en het zou dan wel fijn zijn als zo'n klant de moeite had genomen om je er op aan te spreken zodat je actie kunt ondernemen ipv direct schreeuwen op internet.HarryC schreef:Op basis van het verhaal en uitgaand dat dit ook de werkelijk is zou ik dit ook openbaar maken. uiteindelijk willen we allemaal niet op z'n manier behandeld/benadeelt worden dus waarom elkaar niet waarschuwen.
Dus altijd lastig....
De beste werkers zullen de pik op me hebben, maar zij konden op zoek naar wat anders en ik doe tot op de dag van vandaag nog steeds zaken met datzelfde bedrijf. Nu wel naar tevredenheid.
Ik ken alle betrokken niet, ik geef alleen maar aan dat als het verhaal klopt het bedrijf slecht heeft gehandeld en dat wij elkaar best mogen waarschuwen voor zulke bedrijven. En als het niet klopt dit absoluut niet kan.
Op basis van het verhaal heeft het bedrijf genoeg mogelijkheden gehad om hun "foutje" te corrigeren en hebben ze dat niet gedaan. Er is dan naar mening mening, ook geen sprake van een slechte medewerker maar een slechte bedrijfscultuur. Als een kant terug komt met een klacht zijn daar minimaal 3 personene bij betrokken; de receptionist, de monteur en zijn collega en beter nog zijn leidinggevende. Als zij alle drie niet hun verantwoordelijkheid nemen ligt het blijkbaar ergens anders. Of de ondernemer heeft geen controle over zijn personeel en is dus een slechte ondernemer, of de ondernemer is precies hetzelfde.....
Helaas valt het mij, in deze economisch moeilijke tijd, steeds vaker op dat bedrijven de klanten die ze nog krijgen willen uitmelken om toch maar wat omzet te creëren en dat is het probleem!
LET OP ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is, maar als jij op deze manier benadeelt wordt door een bedrijf en daar verder geen actie op onderneemt en de ondernemer zijn boterham gunt kan ik het daar niet altijd mee eens zijn. Ik gun de klant, die eerlijk en hard heeft moeten werken voor zijn geld, dat meer toe dan een ondernemer die zijn zaakjes niet op orde heeft!
Het enige wat het bedrijf had moeten doen is de draagarmen terug moeten nemen en de klant zijn geld terug moeten geven, speling of niet!! ik denk zelfs wettelijk verplicht want zoals ik het verhaal lees zit er geen 8 dagen tussen de aankoop en het verzoek tot teruggaaf.....
PS; ik ben zelf ondernemer en bezit een drietal bedrijven en heb 28 man in dienst maar ik weet van alle drie de bedrijven wat er gebeurt en hoe het gebeurt.....
Klopt het verhaal niet of is het gekleurd dan vind ik het zeer treurig dat iemand dit zomaar op het net plompt, net als iedereen....
Harry
- martll
Wat voor kanten van het verhaal kan je dan nog meer bedenken.Luco schreef:Ja, en ervan uitgaan dat omdat iemand hier post automatisch de waarheid spreekt is nog grotere lulkoek.Ik zie in dit draadje al een aantal mensen die met liefde elk bedrijf of ander persoon met andere gedachte de grond inboort en er ook niet voor schroomt de grootste leugens te vertellen zolang ze van de zogenaamde df community maar gelijk krijgen.Petrolhead Tom schreef:Lulkoek. Voor het gemak ga ik er even van uit dat meneer niet in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Dan ben je met een korte procedure al snel enkele duizenden euro's in totaal kwijt. Dat wordt dus een duur gelijk.Luco schreef:Zon bedrijf kan zich nooit verdedigen, ook al zouden ze hier een heel plausibel verhaal vertellen waaruit blijkt dat hun gelijk hebben is het kwaad allang geschied, negatief gezeik blijft namelijk veel langer hangen dan positief. Zo te horen heb je het zelfs op diverse fora gezet?
Als ik zo overtuigd was van mijn gelijk stapte ik naar de rechter of geschillencommissie, of kost een geschillencommissie ook ineens duizenden euro's?
Het gaat erom dat er een bedrijf zwart gemaakt wordt en wij hier maar een kant van het verhaal te horen krijgen, en ik heb wel afgeleerd om zomaar te geloven wat welke df-er dan ook schrijft, en dan kan je zon bedrijf wel een link sturen van de diverse fora, waar iedereen zijn oordeel al klaar heeft, maar zoals ik al zei, zon bedrijf kan zich dan wel verdedigen, maar dat is alleen maar olie op het vuur, zeker hier waar men zijn oordeel al klaar heeft, want ja een df-er heeft het geschreven, laat me niet lachen zeg, er zijn er hier bij die hun moeder nog verkopen voor 2 euro.
Het gaat toch om wel of geen speling. Een tussenweg is er wat mij betreft niet.
Brief naar Renault NL was ik al aan het opstellen. Ik heb de hele kwestie aan de betreffende dealer ook nog een keer gestuurd om het even onder de aandacht te brengen, zodat zij hun mening nog kunnen herzien. Ze krijgen zat kansen.
Komend weekend laat ik nog bij een andere Renault dealer de diagnose stellen en documenteren, want aan papiertjes met handtekeningen heb je wat.
- Petrolhead Tom
Typisch klok klepel verhaal. Kort geding? Wat is het spoedeisend belang in dezen? Dat is er inderdaad niet. Dus kort geding is niet mogelijk. Kantonzaak is wel mogelijk. Mag je zelfs in persoon procederen. Maar brengt hoe dan ook kosten met zich mee. Dagvaarding (laten) opstellen en betekenen aan de wederpartij, vrije tijd opnemen, hoop tijd en energie en ga zo maar door. Komt er een vonnis en gaat de wederpartij in hoger beroep heb je een advocaat nodig omdat je niet meer in persoon mag procederen. Kun je lachen. Begint die teller te lopen. Enfin je snapt waar ik met mijn verhaal naartoe wil.Luco schreef:Ja, en ervan uitgaan dat omdat iemand hier post automatisch de waarheid spreekt is nog grotere lulkoek.Ik zie in dit draadje al een aantal mensen die met liefde elk bedrijf of ander persoon met andere gedachte de grond inboort en er ook niet voor schroomt de grootste leugens te vertellen zolang ze van de zogenaamde df community maar gelijk krijgen.Petrolhead Tom schreef:Lulkoek. Voor het gemak ga ik er even van uit dat meneer niet in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Dan ben je met een korte procedure al snel enkele duizenden euro's in totaal kwijt. Dat wordt dus een duur gelijk.Luco schreef:Zon bedrijf kan zich nooit verdedigen, ook al zouden ze hier een heel plausibel verhaal vertellen waaruit blijkt dat hun gelijk hebben is het kwaad allang geschied, negatief gezeik blijft namelijk veel langer hangen dan positief. Zo te horen heb je het zelfs op diverse fora gezet?
Ik weet dat voor jou alles heilig is zodra er Renault opstaat en ik ben ook absoluut tegen het weerloos afbranden van bedrijven maar als ik het zo lees heeft de dealer zat mogelijkheden gekregen om de zaak recht te zetten. Als dat dan niet gebeurt dan is het misschien best netjes om anderen op voorhand even te waarschuwen.
Of staat Apeldoorn inmiddels bekend als een heilige enclave in auto land? Want dan heb ik dat even gemist.
- Luco
Dit had je dus als eerste stap moeten doen en daarmee teruggaan (als je gelijk hebt)martll schreef:
Komend weekend laat ik nog bij een andere Renault dealer de diagnose stellen en documenteren, want aan papiertjes met handtekeningen heb je wat.
Als ze dan weigeren ok, maar je zet de boel nu bewust op scherp of onder druk (hoe je het ook noemen wilt)
Puur om je gelijk te halen.
Want als bv de tweede dealer zegt, dealer een heeft gelijk, is dat dan ook een oplichter of ga je openbaar je excuses maken, beetje te laat dan niet, want je hebt het bedrijf op diverse fora al zwartgemaakt.
- Hielke
Wat HarryC zegt, een beetje slimme garage had gewoon die draagarmen terug genomen, ongeacht de speling. En anders hadden ze de normale wettelijke termijn van die 8 dagen horen te honoreren, en op die basis de koop ongedaan moeten maken.
Het gehuil van een aantal mensen hier die deze arme Renault dealer koste wat kost de hand boven het hoofd willen houden slaat helemaal nergens op. De betrokkene is niet over één nacht ijs gegaan bij het formuleren en opstellen van z'n grieven. Z'n twijfel over de speling op de draagarmen is door een tweetal andere partijen uit de autobranche bevestigd. Om je dan door de onwil van de dealer zo even de tegenwaarde van een splinternieuwe iPad door de neus te laten boren zou ik ook niet accepteren. En als die dealer, wat natuurlijk z'n bedoeling was, die draagarmen ook nog had gemonteerd, was er nog een keer een paar honderd euro overheen gekomen.
Programma's als kassa en radar laten ondernemers voor heel wat minder al bungelen. Daar kijken hele volksstammen naar. Ook als er soms onevenredig zwaar leed aan ondernemers wordt toegebracht doet het een groot aantal anderen nog wel eens achter de oren krabben voordat ze een nietsvermoedende klant een poot uittrekken. En daar gaat het om. Waarom dit dan hier niet zou kunnen (mits je goede argumenten hebt om de zaak aan de kaak te stellen) is me totaal onduidelijk.
Maar ik herhaal, om de objectiviteit te garanderen, het zou heel plezierig zijn wanneer een DF-er met ruime kennis van autotechniek in de regio Noor-Holland ook eens naar die speling keek en dan hier verslag deed.
Het gehuil van een aantal mensen hier die deze arme Renault dealer koste wat kost de hand boven het hoofd willen houden slaat helemaal nergens op. De betrokkene is niet over één nacht ijs gegaan bij het formuleren en opstellen van z'n grieven. Z'n twijfel over de speling op de draagarmen is door een tweetal andere partijen uit de autobranche bevestigd. Om je dan door de onwil van de dealer zo even de tegenwaarde van een splinternieuwe iPad door de neus te laten boren zou ik ook niet accepteren. En als die dealer, wat natuurlijk z'n bedoeling was, die draagarmen ook nog had gemonteerd, was er nog een keer een paar honderd euro overheen gekomen.
Programma's als kassa en radar laten ondernemers voor heel wat minder al bungelen. Daar kijken hele volksstammen naar. Ook als er soms onevenredig zwaar leed aan ondernemers wordt toegebracht doet het een groot aantal anderen nog wel eens achter de oren krabben voordat ze een nietsvermoedende klant een poot uittrekken. En daar gaat het om. Waarom dit dan hier niet zou kunnen (mits je goede argumenten hebt om de zaak aan de kaak te stellen) is me totaal onduidelijk.
Maar ik herhaal, om de objectiviteit te garanderen, het zou heel plezierig zijn wanneer een DF-er met ruime kennis van autotechniek in de regio Noor-Holland ook eens naar die speling keek en dan hier verslag deed.
- Luco
Heeft helemaal niks met renault te maken,(zegt weer meer over jouw dan over mij) er zijn ook dealers waar ik niet meer kom vanwege een meningsverschil, moet ik dat dan ook maar oplichterij noemen en het bedrijf via internet zwart maken, wat een onzin zeg, jij blijft drammen over een rechter, er zijn zat andere mogelijkheden (die niks kosten) die je eerst kan doen voordat je een meningsverschil uit gaat meten op internet alleen omdat je je gelijk wilt halen.Petrolhead Tom schreef:
Typisch klok klepel verhaal. Kort geding? Wat is het spoedeisend belang in dezen? Dat is er inderdaad niet. Dus kort geding is niet mogelijk. Kantonzaak is wel mogelijk. Mag je zelfs in persoon procederen. Maar brengt hoe dan ook kosten met zich mee. Dagvaarding (laten) opstellen en betekenen aan de wederpartij, vrije tijd opnemen, hoop tijd en energie en ga zo maar door. Komt er een vonnis en gaat de wederpartij in hoger beroep heb je een advocaat nodig omdat je niet meer in persoon mag procederen. Kun je lachen. Begint die teller te lopen. Enfin je snapt waar ik met mijn verhaal naartoe wil.
Ik weet dat voor jou alles heilig is zodra er Renault opstaat en ik ben ook absoluut tegen het weerloos afbranden van bedrijven maar als ik het zo lees heeft de dealer zat mogelijkheden gekregen om de zaak recht te zetten. Als dat dan niet gebeurt dan is het misschien best netjes om anderen op voorhand even te waarschuwen.
Of staat Apeldoorn inmiddels bekend als een heilige enclave in auto land? Want dan heb ik dat even gemist.
Spoedeisend is het wel degelijk, want elke dag doorrijden betekent meer speling en dus lastiger te bewijzen dat er geen speling op zat,
Maar een goede advocaat kan dat jouw misschien wel uitleggen

Ben trouwens benieuwd om wat voor auto het gaat.
- RVV
Het komt er op neer dat jij op hun advies 2 draagarmen hebt gekocht van twv 440 euro die jij naar jou mening niet nodig blijkt te hebben.
Zonder je nou wel of geen gelijk te willen geven, probeer ik het een beetje neutraal te bekijken.
Dus een eventuele andere kant van het verhaal.
Renaultdealer/monteur controleert en is van mening dat de draagarmen vervangen moeten worden. Behalve spelling zou daar meerdere redenen voor kunnen zijn. bijvoorbeeld de staat van de rubbers, eventueel zwakke plekken in de draagarmen, slijtage patroon etc. Kortom hun advies waar ze blijkbaar 100% achter staan. (heeft ook alles met een stukje aansprakelijkheid te maken) is vervangen.
Dan kom jij terug met het verhaal, dat er niks aan je draagarmen mankeert, want die en die die er ook verstand van heeft kan helemaal niks ontdekken aan die draagarmen die onder je auto zitten.
Renault dealer is in de basis wel ter goeder trouw en zomaar iets aansmeren wat echt geen zin heeft zullen ze niet doen. Maar jij vind dat je gelijk hebt. Want zie hierboven. Wat ik als Renault dealer wel eens zou kunnen denken is; hij heeft gewoon een ander adresje waar hij waarschijnlijk goedkopere draagarmen kan krijgen, imitatie oid (let wel ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou het zomaar wel eens zo kunnen overkomen) en laten monteren. Eerst wil die van ons advies, verkopen we hem 2 draagarmen omdat wij vinden dat die vervangen moeten worden en nu wil die ze ineens terugbrengen en zijn geld weer terug hebben. Kijk zo komt het bij hun ook vreemd over. Helemaal als er nog eens flink van woorden (de toon zet de muziek) word gewisseld tijdens zo'n gesprek. (actie/reactie).
Wil je je geld terug, wat de dealer overigens NIET verplicht is, (alleen bij koop op afstand). Opnieuw om tafel gaan zitten met ze. Zorg er voor dat je onafhankelijk aantoonbaar die draagarmen NIET nodig had. Bied aan om het door een andere Renault garage te laten onderzoeken. Neem je verlies als blijkt dat die aangeeft dat het vervangen van de draagarmen wel verstandig is. (kosten voor jou) Andersom zijn de kosten voor de dealer die je de draagarmen heeft geleverd en ze moeten bereid zijn om de draagarmen weer terug te nemen.
Nu al namen en shamen is eigenlijk niet zo heel erg slim. Zou ook alles verwijderen en laten verwijderen op het internet totdat je het gelijk 100% aan je kant hebt staan en de dealer op geen enkele manier wil meewerken aan een oplossing.
Zonder je nou wel of geen gelijk te willen geven, probeer ik het een beetje neutraal te bekijken.
Dus een eventuele andere kant van het verhaal.
Renaultdealer/monteur controleert en is van mening dat de draagarmen vervangen moeten worden. Behalve spelling zou daar meerdere redenen voor kunnen zijn. bijvoorbeeld de staat van de rubbers, eventueel zwakke plekken in de draagarmen, slijtage patroon etc. Kortom hun advies waar ze blijkbaar 100% achter staan. (heeft ook alles met een stukje aansprakelijkheid te maken) is vervangen.
Dan kom jij terug met het verhaal, dat er niks aan je draagarmen mankeert, want die en die die er ook verstand van heeft kan helemaal niks ontdekken aan die draagarmen die onder je auto zitten.
Renault dealer is in de basis wel ter goeder trouw en zomaar iets aansmeren wat echt geen zin heeft zullen ze niet doen. Maar jij vind dat je gelijk hebt. Want zie hierboven. Wat ik als Renault dealer wel eens zou kunnen denken is; hij heeft gewoon een ander adresje waar hij waarschijnlijk goedkopere draagarmen kan krijgen, imitatie oid (let wel ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou het zomaar wel eens zo kunnen overkomen) en laten monteren. Eerst wil die van ons advies, verkopen we hem 2 draagarmen omdat wij vinden dat die vervangen moeten worden en nu wil die ze ineens terugbrengen en zijn geld weer terug hebben. Kijk zo komt het bij hun ook vreemd over. Helemaal als er nog eens flink van woorden (de toon zet de muziek) word gewisseld tijdens zo'n gesprek. (actie/reactie).
Wil je je geld terug, wat de dealer overigens NIET verplicht is, (alleen bij koop op afstand). Opnieuw om tafel gaan zitten met ze. Zorg er voor dat je onafhankelijk aantoonbaar die draagarmen NIET nodig had. Bied aan om het door een andere Renault garage te laten onderzoeken. Neem je verlies als blijkt dat die aangeeft dat het vervangen van de draagarmen wel verstandig is. (kosten voor jou) Andersom zijn de kosten voor de dealer die je de draagarmen heeft geleverd en ze moeten bereid zijn om de draagarmen weer terug te nemen.
Nu al namen en shamen is eigenlijk niet zo heel erg slim. Zou ook alles verwijderen en laten verwijderen op het internet totdat je het gelijk 100% aan je kant hebt staan en de dealer op geen enkele manier wil meewerken aan een oplossing.
-
Wow, zijn wij het nu 100% met elkaar eens? 

- martll
Ik heb deze diagnose mondeling gekregen en mocht met eigen ogen ernaar kijken. Alleen in mijn haast heb ik het niet gedocumenteerd gevraagd. Die diagnose is al gesteld voordat ik iemand zwart maak, als ik niet zou weten dat er geen speling op zat zou ik dit topic toch niet openen.Luco schreef:Dit had je dus als eerste stap moeten doen en daarmee teruggaan (als je gelijk hebt)martll schreef:
Als ze dan weigeren ok, maar je zet de boel nu bewust op scherp of onder druk (hoe je het ook noemen wilt)
Puur om je gelijk te halen.
Want als bv de tweede dealer zegt, dealer een heeft gelijk, is dat dan ook een oplichter of ga je openbaar je excuses maken, beetje te laat dan niet, want je hebt het bedrijf op diverse fora al zwartgemaakt.
Vandaar ook dat ik het voor de volledigheid nog even op papier laat zetten.
- RVV
Niet de goede volgorde.. Als ik een briefje van een collega/concurrent onder mijn neus krijg ga ik ook niet zomaar akkoord met hun mening. Ook omdat ik niet weet wat hun rol in het verhaal is. (het andere adresje).
- 328Ti
Luco schreef:Nogmaals, als je zo overtuigd ben van je gelijk stap je naar de rechter of geschillencommissie, als je daar in het gelijk gesteld wordt dan kan je dat openbaar maken als waarschuwing, nu is dit gewoon stemmingmakerij zonder dat de gebeurtenissen zijn beoordeeld (wie er dan ook gelijk heeft)
1. De griffierechten om een civielrechtelijke procedure te starten is onder de 100k € 274,00, of je bent onvermogend, dan zijn de kosten € 75,00
2. Als je een procedure start met dit type karakter wordt comparitie vaak toegepast. Zeg maar mediation. Moet je er in 1e instantie toch nog samen uitkomen
Kort gezegd, start jij met deze wetenschap nog een civiele procedure op voor dergelijke bedragen, nog afgezien de tijd/irritatie die het vreet en de kafkaëske molen die je op jezelf afroept? Om een geschil op fora uit te vechten zitten veel leden ook weer niet op te wachten. Het mes snijdt aan meerdere kanten.
Mijn persoonlijke mening is dat ik graag lees wat de meningen over bedrijven zijn. Laster en prietpraat filter ik er zelf wel uit. Het kan trouwens ook het averechtse uitlokken: J*tc*rs kent veel negatieve recensies, toch wil ik er een keer naartoe om te kijken naar een auto (opknapper). Zonder die recensies zou ik dat hele bedrijf niet kennen.
Jans
- GTRene
wellicht kun je naar een rdw garage gaan en je verhaal vertellen zodat hun het kunnen controleren dan sta je aardig sterk denk ik?
was je er voor een keuring of werd je zomaar verteld tijdens onderhoud/beurtje dat je draagarmen versleten zijn? als het voor een apk zou zijn geweest kun je immers een herkeuring vragen en als het dan goed blijkt en ze geven dan nog je centen niet terug dan kun je altijd nog je gang gaan en dan verdienen ze het ook.
was je er voor een keuring of werd je zomaar verteld tijdens onderhoud/beurtje dat je draagarmen versleten zijn? als het voor een apk zou zijn geweest kun je immers een herkeuring vragen en als het dan goed blijkt en ze geven dan nog je centen niet terug dan kun je altijd nog je gang gaan en dan verdienen ze het ook.