BMW 320d Touring Lifestyle Edition (E46)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
daNpy

Re: BMW 320d Touring

Bericht door daNpy » 27 jul 2013, 15:36

Dennis Cavallino schreef: De Alfa was maar 2 jaar nieuwer, maar gewoon van een hogere klasse. Meer opties, meer toeters en bellen, betere ventilatie (in de E46 kan de passagier gewoon geen luchtstroom in zijn/haar gezicht krijgen, de achterpassagiers al helemaal niet).
Uhh? Je hebt toch gewoon 4 roosters op het dash zitten die te richten zijn?
Zo zat het bij onze sedan: http://danpy.autofans.nl/images/BMW/IMG_3868.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Peric

Bericht door Peric » 27 jul 2013, 15:38

Dan ruil je de BMW toch in?
http://www.autotekoop.nl/occasion/alfa- ... 78/details" onclick="window.open(this.href);return false;

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 jul 2013, 16:52

Waarom niet een 159 station?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2013, 17:10

:df: FWD

Als de 159 (die ik ingeruild kreeg) een station was geweest was ik er nog lang mee door blijven rijden.

Nogmaals: ben blijer met deze BMW dan met de Alfa, maar de Alfa was objectief beschouwd de betere auto.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2013, 20:15

Ik heb nu deze velgen onder de auto:
http://link.marktplaats.nl/666530154" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand het styling nummer?

Aangezien ik de velgen prima vind staan wil ik die set op MP ook wel met die winterbandjes (want conti sportcontact 2 = no go als de R in de maand zit!). Wat is zo'n setje waard? Ik zie een bod van 300 euro en dat vind ik wel meer dan genoeg eigenlijk. Aan de andere kant zag ik gisteren voor 400 euro een set imitatie Styling 135 M wielen met merkbandjes in nieuwstaat en die is vandaag al verkocht. Misschien vanwege de hagelbui van daarstraks? :hot:

D. Peters
Auto: Porsche Taycan CT4 & BMW i3s

Bericht door D. Peters » 27 jul 2013, 20:45

http://felgenkatalog.auto-treff.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Even zoeken, style 43 lijkt me. Ik heb nog een style 45 set liggen. Banden zijn op, dus misschien iets voor de winter? Hoeft geen 300 euro te kosten hoor.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2013, 21:03

Styling 43 inderdaad. Tnx. Die wegen nogal wat zeg. Dan zijn die bescheiden Styling 46 velgen nog wel interessant qua gewicht. Kosten doorgaans geen drol en lelijk vind ik ze niet.

Bedankt voor je aanbod iig.

allen

Bericht door allen » 27 jul 2013, 22:05

:duh:

Die Disco komt wel. Je kunt je in allerlei bochten wringen om vooral een auto met je verstand te kopen, maar uiteindelijk zwicht je toch voor je gevoel. Tenzij je geen echte autoliefhebber bent natuurlijk... :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2013, 13:04

Volgens de optielijst hebben er Styling 136 velgen onder gezeten. Die vind ik ook wel fraai. Dus daar ga ik naar op zoek.

Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatische transmissie
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunctie v stuurwiel
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
S2CDA LM RAEDER STERNSPEICHE 136 BMW LM wiel sterspaken 136
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL zonder type-aanduiding
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterieurdelen meegespoten in kleur
S386A DACHRELING Dakreling
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Vloermat velours
S428A WARNDREIECK Gevarendriehoek en verbandspakket
S473A ARMAUFLAGE VORN Armsteun voor
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstoel
S493A ABLAGENPAKET Opbergpakket
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoelverwarming bestuurder/passagier
S520A NEBELSCHEINWERFER Mistlamp
S521A REGENSENSOR Regensensor
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S550A BORDCOMPUTER Boordcomputer
S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Navigatiesysteem Business
S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Voorbereid. mobiele telefoon m Bluetooth (en Noka 6310i carkit)
S722A EDITION LIFESTYLE Edition Lifestyle
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Knipperlichten wit
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG ALLEEN VOOR DUITS
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra Export-brandstof
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealerlijst Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Boorddocumentatie Duits
S8SPA COP STEUERUNG Besturing CO2
S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD bij levering bestellen

Standaarduitrusting

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamische stabiliteitscontrole
S548A KILOMETERTACHO Cruise control
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Accu in bagageruimte
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Taal Duits

Afbeelding

Martijn_bmw

Re: BMW 320d Touring Lifestyle Edition (E46)

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2013, 13:18

Style 136 heb ik er ook onder, zou ik zeker doen! nette 16" velg en makkelijk schoon te houden (zelfs de wasstraat krijgt ze helemaal schoon :whistle: )

voorbeeldje onder mijn auto:

Afbeelding

D. Peters
Auto: Porsche Taycan CT4 & BMW i3s

Bericht door D. Peters » 29 jul 2013, 15:09

Die heb ik ook voor in de winter. Volgens mij is dat de standaard set die is geleverd op de Lifestyle Edition (ik heb kenteken xx-PG-xx, ook een uitloopmodel van 2004).

In de zomer heb ik Style 44:
Bijlagen
bmw320d.JPG
bmw320d.JPG (116.23 KiB) 2816 keer bekeken

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2013, 15:28

Martijn_bmw schreef:Style 136 heb ik er ook onder, zou ik zeker doen! nette 16" velg en makkelijk schoon te houden (zelfs de wasstraat krijgt ze helemaal schoon :whistle: )

voorbeeldje onder mijn auto:

Afbeelding
KA-Ching!

Super! Die wil ik. Ze lijken ook sprekend op de 120d die ik ooit 3 weken reed tijdens de Predrive en op de wielen die nu onder mijn werkplek (F10 525d) zitten. Die laatste hebben wel een irritant randje om schoon te maken, maar vies worden die niet met minimaal 2 keer in de week wassen. :blink:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 29 jul 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 jul 2013, 15:29

Martijn_bmw schreef:
dvh schreef:
Martijn_bmw schreef: herkenbaar eigenlijk wil ik ook eens een SUV/Jeep achtige auto alleen die MRB van 200EUR in de maand :please: :bag:
Jep.
Anders stond hier al lang een 3.0d X5 voor de deur.
hier ook X3 of X5 3.0D :D
Gewoon nu kopen zo'n ding. Nu kan het nog!. You only live once en als het zo doorgaat wordt je over 10 jaar natuurlijk keihard gestrafd met zo'n zwaargewicht. Met een beetje pech betaal je dan 400€ per mnd aan MRB en mag je zo goed als nergens meer komen met zo'n E-label........ Ik ben nog iedere dag blij met mijn X5 3.0 D. Van de 15 auto's die ik gehad heb, is dit de wagen die ik het langste bezit en het is zeker niet de auto met de laagste vaste lasten dus dat zegt wel iets :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2013, 16:44

Zit wat in Paskal!

X5 gaat ook niet passen hier qua parkeren maar een X3 gaat nog net... X5 heb ik wel een aantal keer mee gereden X3 niet, binnenkort misschien maar eens doen :whistle:

@Dennis, zeker doen! vind ik ook een van de mooiste 16" velgen voor een E46 en 16" is gewoon een lekkere maat om mee te rijden op een E46 :df:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2013, 19:09

Paskal, de 205 GTI heb je toch langer (gehad)?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 jul 2013, 19:33

Heel scherp Dennis :thumbup: . Die had ik inderdaad 10 jr maar dat was een circuit-auto dus die tel ik maar even niet mee :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2013, 20:14

Er zat een kenteken en APK op, maar ik snap wat je bedoelt. De E30 325 had ik ook het langste, maar de Saab 900 Classic is met 3,5 jaar en 110.000 km recordhouder tot dusver. Eerlijk gezegd hoop ik met deze 3er ook 110.000 km en 3 jaar te doen (in die tijd kan 't mooi de opvolger worden voor de C3 en koop ik voor mezelf weer iets anders (lees: een Disco met daktent), whoehahaha). We zullen zien of dat gaat lukken.

Vanmiddag de auto met 't handje gewassen. Op de MX-5 en 325 na kan ik mij niet herinneren de laatste jaren een auto van mezelf met de spons te lijf te zijn gegaan. Zegt wel genoeg over mijn enthousiasme voor deze auto, ondanks dat het door het Alfa vs BMW relaas nog niet zo duidelijk was voor sommigen.

allen

Bericht door allen » 29 jul 2013, 20:19

Paskal schreef:Gewoon nu kopen zo'n ding. Nu kan het nog!. You only live once en als het zo doorgaat wordt je over 10 jaar natuurlijk keihard gestrafd met zo'n zwaargewicht. Met een beetje pech betaal je dan 400€ per mnd aan MRB en mag je zo goed als nergens meer komen met zo'n E-label........ Ik ben nog iedere dag blij met mijn X5 3.0 D. Van de 15 auto's die ik gehad heb, is dit de wagen die ik het langste bezit en het is zeker niet de auto met de laagste vaste lasten dus dat zegt wel iets :)
X5 is niet mijn ding, maar 100% eens met Paskal. Als je het vandaag kunt betalen, waarom niet? Over 15 jaar kun je alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan. ik betaal nu ook bakken meer dan vorig jaar, maar ik heb wel iedere dag lol. Mag wat kosten imho.
Weet niet of Dennis dat inmiddels nog met me eens is... :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 30 jul 2013, 10:15

Paskal schreef:Gewoon nu kopen zo'n ding. Nu kan het nog!. You only live once
Ik sprak gisteren iemand die om die reden een Donkervoort had gekocht. "Een 911 GT3 kopen kan altijd nog, als ik oud ben of zo."

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jul 2013, 11:05

@Allen: Ja aan de ene kant bent ik dat met je eens. Als je 't betalen kunt/wilt, dan moet je het gewoon doen. Die Disco is gewoon iets wat ik heel graag wil, niet eens zozeer vanwege de auto, maar door de reizen die we in ons hoofd hebben: kris kras door Spanje en een keer het rondje Zwarte Zee. Hoe ouder Nina is, hoe leuker dat zal zijn.

Wat ik uiteindelijk naast elkaar heb gezet is gewoon een kostenplaatje:

MRB + brandstofkosten Disco versus MRB + brandstofkosten Alfa (=nu BMW).

Dat scheelt minstens 3000 euro per jaar in mijn geval. Qua aanschafsprijs maakt 't geen zak uit. Ik heb pas sinds 1 juni een opdracht voor onbepaalde tijd, dus nu een beetje bescheiden doen is op z'n plaats. Als ik dan heel realistisch kijk of ik die Disco echt nodig heb komende anderhalf jaar? Nee. We hebben onze vakantie al ingepland dit jaar en volgend jaar. Ik had de hoop een beetje gezet op 't feit dat de aanstaande vakantie ruimte liet om met de Disco + daktent op pad te gaan, maar toen kocht ik opeens een zeilboot. :lol:

Dus mijn plan is als volgt: De BMW lekker doortokkelen, desnoods de C3 tzt verkopen zodat GF in deze 320d kan rondknallen en ik die Disco alsnog koop. Intussen doen we gewoon leuke dingen en kost autorijden ons weinig geld. Als we anderhalf jaar verder zijn is 't wie-dan-leeft-wie-dan-zorgt. Grote kans dat er dan een 320d Touring en Disco 300 tdi + Daktent op de stoep staan (en iets leuks in de garage).

GF was een paar weken terug spot-on: Dennis, koop nou gewoon een auto die je echt leuk vindt, die niet teveel kost. De Alfa had ik niet zelf gekozen, dus even hardop brainstormen met haar kwamen we tot de conclusie dat ik naar een 530d Touring of 320d Touring moest gaan kijken. Daar lag mijn voorkeur. De rest is alweer geschiedenis.

Verder blijf ik lekker Overland verhalen lezen en wegdromen bij hetgeen ooit komen gaat (hoop ik). :df: :coffee:

Reind

Bericht door Reind » 30 jul 2013, 12:19

Waaron dan een 320d en geen 330d.

Een gechipte 330d is onbeschoft snel. Die van mij ging toen in 23 sec naar de 200Km/h. En die 6 cilinder liep zo mooi.......

allen

Bericht door allen » 30 jul 2013, 13:51

Dennis Cavallino schreef:GF was een paar weken terug spot-on: Dennis, koop nou gewoon een auto die je echt leuk vindt, die niet teveel kost. ...

Verder blijf ik lekker Overland verhalen lezen en wegdromen bij hetgeen ooit komen gaat (hoop ik). :df: :coffee:

Ik geloof dat m'n vrouw iets in die trant zei. Wellicht dat ik dat achter de komma niet goed heb verstaan. Verbruik nu grof geschat iets meer dan 3.000 liter extra brandstof per jaar ten opzichte van de bus. Dat ding houden was voor mij eigenlijk een stuk economischer. Breng echter een hoop tijd door in de auto en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat je werk vooral zo leuk mogelijk moet maken voor jezelf, tenzij je geen optie hebt.

Wat het wegdromen betreft, sommige dingen moet je niet over blijven fantaseren. Gewoon de eerste stap maken en de rest komt vanzelf. Door een paar offroadcursussen en wat georganiseerde minitripjes in het buitenland probeer ik in ieder geval steeds meer ervaring op te doen. Langzaamaan de auto zo aanpassen zodat het voor mij het beste werkt en ik zie me over een jaar of twee wel een grote trip maken.
Hierdoor ook alweer erg leuke mensen leren kennen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jul 2013, 16:16

@Reind: 330d is leuk, maar stuk minder zuinig. En ik zit dagelijks al in een BMW met 3 liter Diesel. :df:

Een gechipte 320d doet niet heel veel onder van een standaard 330d qua prestaties...waar ik overigens maar een klein percentage van benut bij de meeste ritten die ik doe. Mijn buurjongen is ook net van een 320d naar 330d overgestapt omdat zijn 320d total loss werd gereden door een whatsappende vrachtwagenchauffeur die een rood verkeerslicht over 't hoofd zag op een druk kruispunt. Hij rijdt heel veel Autobahn. Daar is de 330d echt veel beter in zijn element. Maar ja, wanneer kom ik daar? En wanneer beleef ik daar lol aan? Ik rijd/reed voor mijn werk veel in Duitsland in dikke Diesels en heb nu sowieso een 'dikke' 5 onder mijn kont waarmee ik door móet knallen.

Als de 320d niet was gechipt had ik hem ook gewild trouwens. Ik zie het als een 'gewone' gezinsauto voor papa die weleens een bochtje aanvalt, of via een mooie route naar z'n bestemming scheurt. Ik geniet meer van de sportstoelen en het onderstel dan van de power.

Voor de goede orde. Mijn werkauto (525d) is een half jaar oud en heeft ruim 55mille op de teller.
Mijn eigen auto's doen beide zo'n 30k (waarvan ik in de C3 ook zeker 10 mille voor mijn rekening neem). Dus mijn kilometers maak ik wel en ik heb afgelopen maanden gemerkt dat ik amper in de MX-5 stap voor een funritje. Toen ik de MX-5 kocht had ik weinig opdrachten en deed ik 's avonds nog weleens een rondje Groene Hart als de kleine op bed lag. Binnenkort komt de Ford Model A de garage in, voor de zondagse ritjes. En daarnaast rijd ik in genoeg leuke auto's, zoals laatst de Saab 96 2-takt voor Octane, zodat ik mijn DF-gehalte wel op peil houd. Neemt niet weg dat ik Allen's advies wel serieus neem: die Disco komt er. Maar nu even niet.

Reind

Bericht door Reind » 01 aug 2013, 09:09

Een gechipte 320d doet niet heel veel onder van een standaard 330d qua prestaties...waar ik overigens maar een klein percentage van benut bij de meeste ritten die ik doe. Mijn buurjongen is ook net van een 320d naar 330d overgestapt omdat zijn 320d total loss werd gereden door een whatsappende vrachtwagenchauffeur die een rood verkeerslicht over 't hoofd zag op een druk kruispunt. Hij rijdt heel veel Autobahn. Daar is de 330d echt veel beter in zijn element. Maar ja, wanneer kom ik daar?
Deels mee eens. Je hebt het inderdaad niet veel nodig maar het geeft wel een extra dimensie en veel extra DF. Een kleine 600NM tot je beschikking hebben is altijd leuk. Daarom vond ik de 330D veel gaver dan de 320d. Als je nagaat dat je voor een paar tientjes in de maand extra zoveel meer vermogen kan hebben is het eigenlijk een no brainer. Helemaal als je een geoefende autorijder/racer.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 aug 2013, 09:56

Dat een 330d leuker is zul je mij niet horen onkennen hoor. :df:

Maar ik rij nu in deze 320d omdat ik een goede deal kon maken en de auto aan mijn voltallige wensenlijstje voldeed en het item "lage kosten" een doorslaggevende factor was. Ik was niet op zoek naar een 330d, wel naar een 530d (en 540i Touring LPG G3).

Vanmorgen voor het eerst in het ESP gehangen. Ging hard een favoriete bocht in, Conti's verloren rondom grip en ik had een dikke smile. Volgende keer knopje uit. Want een vierwieldriftje was in de maak... Wat een fijne balans.

Dinsdag na het werk had ik al een powerslide op natte klinkers gemaakt met alle systemen uit.. Ff full lock en toen de auto omgooien voor de volgende bocht de andere kant op, waarna sper en snelheid ontbrak. :) FWD mis ik niet.

Verder zit de 1e tankbeurt erop en boordcomputer klopt gewoon: 1:19! Spaarrekening zal weer blij met mij zijn.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 01 aug 2013, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie