Friesland gaat naar de haaien
-
OnlineFedmas
- Auto: G21 330e
Re: Friesland gaat naar de haaien
Stelletje kinders..
- Downforce Hans
Toen ik de titel van dit topic las was het eerste wat ik dacht "mooi" 

- Hielke
En vergeet Beitske Visser niet Wouter. Zelfs onze vrouwen zijn "überlegen". Volgens de koran heeft een vrouw de helft van de waarde van een man. Bij ons heeft een Friezin de dubbele waarde van een hollander. Doutzen nog niet eens meegerekend.Wouter81 schreef:Exact mijn idee Hielke.Hielke schreef:Ik word daar toch zo emotioneel van Wouter. Ik begin me er zelfs een beetje 'fout' bij te voelen.
Nu we het toch over superioriteitsgevoelens hebben. Hoe zou het toch kunnen dat een onevenredig aantal Friezen alhier op het forum zo goed kan rijden en dat veel van de jonge lafbekken van onder de rivieren nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden? Dat ze zelfs trainingen denken nodig te hebben om "ideale lijnen" voorgeschoteld te krijgen, terwijl als je hun commentaren leest je soms denkt met potentiële Senna's en Schumachers te maken te hebben.
Dat is toch geen toeval meer? Zou het dan toch met de zuurgraad te maken hebben die hier precies goed is?Niet voor niks dat Nyck de Vries (de Fries?) hier ook vandaan komt. Zelfs McLaren pikt Friezen op nu. Daar snappen ze het ook.
Eigenlijk zijn wij het referentiepunt qua rijden.Zal komen omdat wij hier nog kunnen rijden, elders staan ze alleen maar bumper aan bumper stil. Wij kunnen elke dag oefenen met het perfectioneren van onze rijstijl op verlaten B-wegen. Dit gecombineerd met de frisse schone lucht en de perfecte zuurgraad hier maakt ons allen potentieel F1 materiaal.
-
OnlineLuco
Riceaux schreef:Vergeet alle obesitas huisvrouwen niet die hun kinderen verwaarlozen Luco.
Dat zal wel door dat zure water komen, dat al die vrouwen op dikke koeien lijken.

En sommige friezen zijn zo zuur dat er niet eens een vrouw bij ze in de buurt wil komen

-
OnlineWJ
Downforce Hans schreef:Toen ik de titel van dit topic las was het eerste wat ik dacht "mooi"

-
OnlineLuco
Robin Hartog schreef:Toch grappig dat je dat zegt Hielke, ik zie meer Friezen beweren dat ze zo goed kunnen rijden dan de Nederlanders.

- Hielke
Meer Friezen dan......? Vul 's in aub RobinRobin Hartog schreef:Toch grappig dat je dat zegt Hielke, ik zie meer Friezen beweren dat ze zo goed kunnen rijden dan de Nederlanders.

En als ze het toch doen zijn ze waarschijnlijk niet echt heel snel. De echt snellen heb ik nog nooit van zichzelf horen zeggen dat ze snel zijn.
-
OnlineLuco
Nee die zeiken alleen over anderen als ze niet kunnen winnen 

-
OnlineRiceaux
Hielke geeft eindelijk toe dat ie niet echt snel is.Hielke schreef:Meer Friezen dan......? Vul 's in aub RobinRobin Hartog schreef:Toch grappig dat je dat zegt Hielke, ik zie meer Friezen beweren dat ze zo goed kunnen rijden dan de Nederlanders.![]()
En als ze het toch doen zijn ze waarschijnlijk niet echt heel snel. De echt snellen heb ik nog nooit van zichzelf horen zeggen dat ze snel zijn.

- RVV
Groningers zeg ik! 

- Bijlagen
-
- image.jpg (171.85 KiB) 2576 keer bekeken
- Hielke
Hey Luco, je beseft toch wel dat ie er weer moet komen he!? Je weet waar ik het over heb toch? Ja tuurlijk. Ik in ieder geval voel 'm in al mijn aderen opborrelen. SkitterendLuco schreef:Nee die zeiken alleen over anderen als ze niet kunnen winnen

-
OnlineLuco
Jij bent toen afgehaakt weet je nog, want jij durft alleen op assen en in een bmw te rijden, je weet de voorwaardeHielke schreef:Hey Luco, je beseft toch wel dat ie er weer moet komen he!? Je weet waar ik het over heb toch? Ja tuurlijk. Ik in ieder geval voel 'm in al mijn aderen opborrelen. SkitterendLuco schreef:Nee die zeiken alleen over anderen als ze niet kunnen winnen
Jij kiest de auto en ik het circuit
Of jij kiest het circuit en ik de auto
Maar beiden jouw keus is geen optie.
Nu snap ik wel dat jij beide wilt kiezen, want ja met zon bek als jij hebt sta je natuurlijk behoorlijk voor lul als je niet sneller bent met al je opschepperij, dus probeer je je het voor jezelf het meest gunstig te maken en dan nog net doen of de ander afgehaakt is.
Maar je belt maar als je zover bent en durft.
Maar weer even over de Friezen
Nee, geen pleonasme in de TT. Friezen zijn sowieso dom, dat dan weer wel, maar je hebt ook domme Friezen. Dat zijn Friezen die te dom zijn om hun eigen reet af te vegen en hun eigen bek te schrobben. Afgelopen week kwam ik een paar domme Friezen tegen.
Dit is de vlag van Friesland. Je ziet lelijke rode voorwerpen op deze vlag. Dit zijn geen, ik herhaal, geen hartjes. Waarom zeg ik dit? Omdat de gemiddelde Fries boos wordt als je zegt dat hun vlag 'zo schattig is vanwege die leuke hartjes'. 'DAT ZIJN GEEN HARTJES DAT ZIJN POMPEBLÊDEN!!!! GODVERDDEGODVERKUTHOLLANDERS STERF AAN EEN ZIEKTE!!!' Het zit dus erg diep in Friesland, het zijn dus pompeblêden en geen hartjes. Goed, beetje autisme in Friesland, kan gebeuren.
Maar wat zie ik dan vervolgens op iemand z'n auto geplakt, deze sticker:
Vrij vertaald staat hier: Ik pompeblêd Friesland. Dat is natuurlijk een uitspraak van niets. Drie woorden achter elkaar zonder enige connectie. Lekker onlogisch. Of wacht? Zouden ze met dat pompeblêd misschien toch een hart bedoelen? Ik hou van Friesland zou een veel logischere zin zijn (hoewel, eigenlijk ook weer niet, hoe kun je nu weer van zoiets houden?), maar als die Friezen het zo belangrijk vinden dat we weten dat het een pompeblêd is en geen hart, waarom maak je dan zo'n domme sticker?
Kortom, domme Friezen dus, erg dom. Vervelend dom.
- Hielke
Krabbel je nu alweer terug Luco?
Een challenge met FWD's kan helemaal niet. Die dingen worden alleen aan beginners verhuurd. Als ze al verhuurd worden. Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar toe zeg, een heel klein beetje stuurman kan met iedere vorm van aandrijving overweg. Jouw manier van argumenteren is echt uniek. Daar heb ik bij anderen nog nooit van gehoord. Bij Friezen sowieso niet. Wij gaan echt met alles wat rijdt en rolt challenges aan.
Een challenge met FWD's kan helemaal niet. Die dingen worden alleen aan beginners verhuurd. Als ze al verhuurd worden. Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar toe zeg, een heel klein beetje stuurman kan met iedere vorm van aandrijving overweg. Jouw manier van argumenteren is echt uniek. Daar heb ik bij anderen nog nooit van gehoord. Bij Friezen sowieso niet. Wij gaan echt met alles wat rijdt en rolt challenges aan.
-
OnlineLuco
Ik ook, maar als jij de auto kiest, kies ik het circuit, zo simpel is het, en jij koos een bmw en ik spa, en toen durfde je niet meer, maar dat zijn we van je gewend he, internetridder eerste klas, grote bek achter je toetsenbord en als het erop aan komt ga je allerlei aanvullende eisen verzinnen.Hielke schreef:Krabbel je nu alweer terug Luco?
Bel maar als je durft.
- Downforce Hans
-
OnlineLuco
Downforce Hans schreef:

-
OnlineLuco
- Hielke
Spa? Wat moeten Friezen en Hollanders nou op Spa? We hebben twee schitterende nationale circuits, Assen en Zandvoort. Het is een nederlandse challenge, onze eigen circuits zijn de aangewezen plekken.
En hoe kom je erop dat ik de auto en jij het circuit mag kiezen? Dat is nergens afgesproken. Dat het destijds een E36 325i is geworden is omdat zo'n beetje iedere verhuurder die dingen aanbood. Dat is nog steeds zo. Als het ipv die BMW's Seat Leon's of Renault Clio's waren geweest was dat ook prima geweest.
Met een toekomstige challenge moet je juist rekening met anderen houden. En in de geest van dit topic blijven! 10 Friezen tegen 10 Hollanders (restant dat zich buiten het Frieschen grondgebied bevindt) bijvoorbeeld. Zij die tot 2 generaties terug Friesch bloed in den aderen hadden stromen reken ik voor het gemak ook bij de Friezen. De Boorsma's en Heystra's bijvoorbeeld.
Lijkt dit de Hollanders wat?
En hoe kom je erop dat ik de auto en jij het circuit mag kiezen? Dat is nergens afgesproken. Dat het destijds een E36 325i is geworden is omdat zo'n beetje iedere verhuurder die dingen aanbood. Dat is nog steeds zo. Als het ipv die BMW's Seat Leon's of Renault Clio's waren geweest was dat ook prima geweest.
Met een toekomstige challenge moet je juist rekening met anderen houden. En in de geest van dit topic blijven! 10 Friezen tegen 10 Hollanders (restant dat zich buiten het Frieschen grondgebied bevindt) bijvoorbeeld. Zij die tot 2 generaties terug Friesch bloed in den aderen hadden stromen reken ik voor het gemak ook bij de Friezen. De Boorsma's en Heystra's bijvoorbeeld.
Lijkt dit de Hollanders wat?
-
OnlineLuco
Liegen kan je nog steeds erg goed, want jij wilde niet met de Leon op Assen rijden, nu val je alweer door de mandHielke schreef:

- dvh
Laatst gewijzigd door dvh op 28 jun 2013, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wij Friezen hebben nog iets: werk. 

- dvh
Bron: Frontpage Google.nlSterke stijging werkloosheid
Werkloosheid in Friesland stijgt met ruim 11 procent
DEN HAAG, 21 februari 2013 - De werkloosheid in Friesland is in januari gestegen met ruim 11 procent vergeleken met december 2012. Eind januari zaten in Friesland 18.500 mensen in de WW, een toename van 1.900. Vergeleken met een jaar eerder is de toename 3.800. In Nederland nam de werkloosheid in januari toe met 21 duizend en kwam uit op 592 duizend personen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
http://www.halloleeuwarden.nl/nieuws/Le ... 66_procent" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arb ... 013-pb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vandaag.nl/hoorn/nieuws/arti ... rkloosheid" onclick="window.open(this.href);return false;

- dvh
Bestellen ?
http://www.newkidsshirts.nl/koop-shirt/ ... -kut-Fries" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin Hartog
Dan Nederlanders. Dat zeg ik toch? Friezen zijn geen Nederlanders immers.Hielke schreef:Meer Friezen dan......? Vul 's in aub RobinRobin Hartog schreef:Toch grappig dat je dat zegt Hielke, ik zie meer Friezen beweren dat ze zo goed kunnen rijden dan de Nederlanders.![]()
Maar goed om te horen dat je zelf toegeeft niet snel te zijn.

- dvh
De Fries-Hollandse oorlogen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fries-Holl ... opstand.29" onclick="window.open(this.href);return false;
In de vroege middeleeuwen was Friesland al bezig met een oorlog ( boerenopstand
) tegen de Hollanders.
Ze hebben het wat jaartjes volgehouden. Om vervolgens op een pleintje onthoofd te worden en alsnog zich te onderwerpen aan de grote jongens van Oranje.
Geschiedenis herhaalt zich.
Wie maakt het pleintje alvast vrij ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fries-Holl ... opstand.29" onclick="window.open(this.href);return false;
Het EindeVolgens de sage droegen Donia en zijn mannen de buit van de geplunderde schepen af aan hertog Karel van Gelre, die steun in de strijd tegen de Hollanders had toegezegd. Toen bleek dat Karel van Gelre in 1517 zelf een machtspositie in Friesland probeerde te verwerven, was Donia zo teleurgesteld, dat hij zich uit de strijd terugtrok. Zijn laatste jaren bracht hij door in Sneek, waar hij in 1520 in zijn bed overleed. Zijn opvolger Jelckama werd in 1523 op de Grote Markt van Leeuwarden onthoofd. Hierna was de oorlog zo goed als gestreden. Het eind van de oorlog (boerenopstand) kwam in 1524 toen de laatste rebellen zich overgaven. De Friezen erkenden keizer Karel V als landsheer. Friesland zou niet meer onafhankelijk worden; de komende eeuwen zou het de heerlijkheid Friesland heten.
Met andere woorden.De heerlijkheid Friesland (Fries: Hearlikheid Fryslân) ontstond in 1524 toen keizer Karel V Friesland verwierf.
In 1580 werd het grootste deel van Friesland opgenomen in de Unie van Utrecht. Het gewest werd toen aangeduid als een "algemene heerlijkheid" oftewel Heerlijkheid Friesland. Vanwege de inwendige verdeeldheden werd Friesland als vijfde in rang, achter Utrecht, in het verbond opgenomen. Willem van Oranje werd de eerst stadhouder.
In de vroege middeleeuwen was Friesland al bezig met een oorlog ( boerenopstand

Ze hebben het wat jaartjes volgehouden. Om vervolgens op een pleintje onthoofd te worden en alsnog zich te onderwerpen aan de grote jongens van Oranje.
Geschiedenis herhaalt zich.
Wie maakt het pleintje alvast vrij ?