En inderdaad, voor 'n straatauto heeft de CGT wel 't mooiste standaardgeluid van allemaal denk ik(?) incl Lambo V12/Ferrari V12 en 430/458 V8....
3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Maar wat ik begreep zijn ze nog nét niet uitverkocht(?)
En inderdaad, voor 'n straatauto heeft de CGT wel 't mooiste standaardgeluid van allemaal denk ik(?) incl Lambo V12/Ferrari V12 en 430/458 V8....
En inderdaad, voor 'n straatauto heeft de CGT wel 't mooiste standaardgeluid van allemaal denk ik(?) incl Lambo V12/Ferrari V12 en 430/458 V8....
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
ff Off-T: maandag op de NBR de Lexus LFA horen rondgaan....Roy RS schreef:Maar dat compenseert hij ruimschoots met de lekkerste huil die automotive wereld ooit gekend heeft! Dat ding klinkt echt pornografisch in het kwadraat!
On-T: lees hier allemaal valide argumenten voor en tegen een hypercar met batterijen. Ben er wel van overtuigd dat het voor Porsche een showcase is om de weg te bereiden voor hybride 991's en 981's...zoals Rico zegt.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
95% van de vaak zelfverklaarde Hypercars zijn in werkelijkheid honderden kilo's te zwaar om nog van echt leuke stuurmansauto's te kunnen spreken. En dan zou deze ene auto met een accupakket ineens wel heel licht moeten zijn. Onlogisch natuurlijk.
Als je ziet hoeveel trekkracht en power die auto al in de 100% electrische modus afgeeft dan is dat fenomenaal. En wat een gemak en comfort in die modus. 8500 rpm+ jankers zijn schitterend als ze eenmaal boven de 5000 toeren komen, maar echt lekker draaien ze niet bij lage toerentallen. Dat ondervang je allemaal op deze manier. Je hebt zeg maar het beste van twee werelden. Want als je toch fulle pulle gaat dan klinkt ie nog steeds als een volbloed sportwagen.
95% van de vaak zelfverklaarde Hypercars zijn in werkelijkheid honderden kilo's te zwaar om nog van echt leuke stuurmansauto's te kunnen spreken. En dan zou deze ene auto met een accupakket ineens wel heel licht moeten zijn. Onlogisch natuurlijk.
Als je ziet hoeveel trekkracht en power die auto al in de 100% electrische modus afgeeft dan is dat fenomenaal. En wat een gemak en comfort in die modus. 8500 rpm+ jankers zijn schitterend als ze eenmaal boven de 5000 toeren komen, maar echt lekker draaien ze niet bij lage toerentallen. Dat ondervang je allemaal op deze manier. Je hebt zeg maar het beste van twee werelden. Want als je toch fulle pulle gaat dan klinkt ie nog steeds als een volbloed sportwagen.
- Roy RS
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Hielke schreef:Ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
95% van de vaak zelfverklaarde Hypercars zijn in werkelijkheid honderden kilo's te zwaar om nog van echt leuke stuurmansauto's te kunnen spreken. En dan zou deze ene auto met een accupakket ineens wel heel licht moeten zijn. Onlogisch natuurlijk.
Als je ziet hoeveel trekkracht en power die auto al in de 100% electrische modus afgeeft dan is dat fenomenaal. En wat een gemak en comfort in die modus. 8500 rpm+ jankers zijn schitterend als ze eenmaal boven de 5000 toeren komen, maar echt lekker draaien ze niet bij lage toerentallen. Dat ondervang je allemaal op deze manier. Je hebt zeg maar het beste van twee werelden. Want als je toch fulle pulle gaat dan klinkt ie nog steeds als een volbloed sportwagen.
Hoe kom je erbij dat ze onder de 5000 tpm niet thuis zijn, de echte grote jongens hebben een koppelkromme die vanaf 1500 toeren recht naar rechts lopen zonder dip...dat heeft een Viper of M5 zelfs al (ook al is dat niet met V-Box bewezen
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Ik heb het over 8500+ rpm jankers Roy.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Ja Roy! Hielke wil ook een S2000 of een Atom.Hielke schreef:Ik heb het over 8500+ rpm jankers Roy.
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Mijn 8400rpm ex E90 M3 janker vond ik pas vanaf 5000 echt bij de les. Maar dat is ook geen volbloedsportwagen, meer 'n taxi met 'n semi racemotor:)
- Roy RS
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
ik zal wel in het kader van de nostalgie tegen dergelijke dingen aantrappen wellicht...ik rij dadelijk met mijn "nieuwe" wallaroo weer naar huis...en dan parkeer ik hem naast mijn Honda Camino...daar heb ik de ontwikkeling dus ook overgeslagen!
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 3 Hypercars met batterijen, goed idee of toch niet?
Leuke auto's, daar niet van. Maar pas met hybride techniek zou het echt wat worden.Petrolhead Tom schreef:Ja Roy! Hielke wil ook een S2000 of een Atom.Hielke schreef:Ik heb het over 8500+ rpm jankers Roy.
