Achtterremschijven E36 zitten muurvast.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Re: Achtterremschijven E36 zitten muurvast.

Bericht door GTRene » 23 apr 2013, 22:16

klopt...miste men tube ook, maja...1x aangeschaft ga ik het ook gebruiken, heb dat busje al jaren :mrgreen:
als ie leeg is of bijna leeg dan wordt er weer wat smeerbaars aangeschaft en dan is het plan (staat al op men lijstje) keramisch-vet

zoiets als dit schaf ik dan aan (potje dus)>>
Omschrijving
Keramisch vet is een bijzonder hoogwaardige montagepasta en hoogtemperatuur smeervet, geleverd in een 600 gr. pot en in een 200 ml aerosol met handige applicatiekwast, waarmee het vet exact op de goede plaats aangebracht kan worden, waardoor het bijzonder economisch in gebruik is.

Door de unieke samenstelling heeft Keramisch vet een zeer hoog temperatuurbereik (piektemperatuur ca. 1500°C) en een hoge drukbestendigheid. Tevens vermindert het de wrijving van bewegende delen en biedt het een goede bescherming tegen corrosie. Doordat Keramisch vet een montagepasta is zonder metaaldeeltjes, biedt het ook een uitstekende bescherming tegen elektrolytische corrosie. Deze vorm van corrosie treedt op wanneer verschillende metalen met elkaar in aanraking komen, b.v. een stalen bout geschroefd in een component van aluminium. Zonder gebruik van een goede montagepasta wordt het minst edele metaal (in dit voorbeeld aluminium) aangetast.
Toepassing
Keramisch vet is een hoogwaardige montagepasta en hoogtemperatuur smeervet. Dit product is uitermate geschikt te gebruiken bij montage/demontage van:
componenten van ABS- en ASR-systemen, remdelen, (gloei)bougies, lambdasondes, uitlaatdelen, (bout)verbindingen, verbindingen van verschillende metalen (b.v. staal/aluminium), diverse verbindingen en flensen in de industrie en ovens en componenten die aan zeer hoge temperaturen worden blootgesteld.
Keramisch vet is ook zeer geschikt voor smering van applicaties die aan zeer hoge temperaturen en/of hoge drukken worden blootgesteld.
kortom veel interessanter dan kopervet lijkt me :D

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... misch-vet/" onclick="window.open(this.href);return false;

328Ti

Bericht door 328Ti » 23 apr 2013, 22:58

GTRene schreef: kortom veel interessanter dan kopervet lijkt me :D
Nu graag de pros en de cons tussen kopervet en keramischvet :df:

yorick

Bericht door yorick » 24 apr 2013, 21:04

Ik gebruik alleen een beetje vet voor het naafgat. Vet op de blokken en remzadels wordt een opeenhoping van remstof en vuil, waardoor het juist zwaarder gaat lopen. Op mijn racer gebruik ik ceramisch vet, maar dat gaat na elk gebruik weer uitelkaar.

Dat ceramischvet gebruik ik ook op de draad van schroefsets. Na 2 jaar met de luchtspuit het vuil eraf en schroeven maar!

Plaats reactie