Dat maakt hem net weer een beetje af
Suzuki Swift Gti '95 Project 24
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
Ik heb weer een Lippensetje op de kop getikt!
Dat maakt hem net weer een beetje af

Dat maakt hem net weer een beetje af
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
Zo, de laatste post is ondertussen een half jaar geleden.. tijd voor een kleine update hier.
Dit jaar hebben we eigenlijk geen trackdays gepakt, behalve de DF/skylimit Nordschleife dag(werden er uiteindelijk 2), waar we 9 uur non-stop op de baan gezeten hebben.
Behalve dat hebben we wat weekendjes nordschleife gepakt, en voor de rest een beetje geklungeld.
En ondertussen staat de snelste BTG-tijd nu op 9 minuten en 11 seconden, met 100 PK.






Ondertussen zijn er wat kleine dingetjes veranderd, zoals Cusco topmounts achter:

en Mikuni carburateurs ven een Suzuki GSX-R motorfiets:

Tijdens onze DF-dagen op de nordschleife heeft niemand enig interesse gehad in ons swiftje, behalve 1 luxemburger die ons tijdens een rijderswissel bijna tackelde om te mogen kijken naar de auto.
Deze man bleek zelf een groot liefheber te zijn van swiftjes, en had er zelf ook ééntje, en een race-chassis wat hij aan het opbouwen was.. Toen ik hem later toevoegde op facebook bleek vroeg hij al vrij snel of ik zijn race-chassis over wilde nemen, en van het 1 kwam het ander.. ROADTRIP!
Ziehier.. ons VLN-chassis:
nu:

vroeger:

Het is een chassis met VLN paspoort, en heeft 2 VLN 24 uurs en diverse 6, 8 en 12 uurs races gereden, wat best bizar is, als je bedenkt wat een bizarre auto's er om dit swiftje heen hebben gereden.
We wilden alles van mijn witte swiftje over gaan zetten naar het VLN-chassis, maar toen veranderden de plannen..
Het nieuwe idee was om endurance te gaan rijden met een groep vrienden.
Maar om endurance te rijden moeten we wel wat ervaring op gaan doen op de baan.
Dat brengt ons bij de plannen van volgend jaar..
-Swiftje netjes en serieus opbouwen
-Racelicentie halen
-DNRT
-Endurance(beginnend met bijv. DNRT endurance)
Waarom de Swift? heel simpel.. running costs zijn bizar laag; banden en remmen slijten practisch niet en benzine verbruikt ie ook niet bizar veel.
Dus vrij recent zijn we begonnen met voorbereidingen voor dit gebeuren.
-nieuwe wieltjes gekocht (extra licht)


-LSD gekocht:

-Kooi uit laten breiden (achterkooi zat er al in, voorste gedeelte is erbij gekomen)



-De onderkant van de swift heeft een anti-roest behandeling gehad
En aangezien alles uit elkaar is momenteel, wordt de auto eindelijk netjes overgespoten en netjes gestickerd.
Dus de Swift staat er nu zo bij:

Op naar volgend jaar!
Dit jaar hebben we eigenlijk geen trackdays gepakt, behalve de DF/skylimit Nordschleife dag(werden er uiteindelijk 2), waar we 9 uur non-stop op de baan gezeten hebben.
Behalve dat hebben we wat weekendjes nordschleife gepakt, en voor de rest een beetje geklungeld.
En ondertussen staat de snelste BTG-tijd nu op 9 minuten en 11 seconden, met 100 PK.
Ondertussen zijn er wat kleine dingetjes veranderd, zoals Cusco topmounts achter:
en Mikuni carburateurs ven een Suzuki GSX-R motorfiets:
Tijdens onze DF-dagen op de nordschleife heeft niemand enig interesse gehad in ons swiftje, behalve 1 luxemburger die ons tijdens een rijderswissel bijna tackelde om te mogen kijken naar de auto.
Deze man bleek zelf een groot liefheber te zijn van swiftjes, en had er zelf ook ééntje, en een race-chassis wat hij aan het opbouwen was.. Toen ik hem later toevoegde op facebook bleek vroeg hij al vrij snel of ik zijn race-chassis over wilde nemen, en van het 1 kwam het ander.. ROADTRIP!
Ziehier.. ons VLN-chassis:
nu:
vroeger:
Het is een chassis met VLN paspoort, en heeft 2 VLN 24 uurs en diverse 6, 8 en 12 uurs races gereden, wat best bizar is, als je bedenkt wat een bizarre auto's er om dit swiftje heen hebben gereden.
We wilden alles van mijn witte swiftje over gaan zetten naar het VLN-chassis, maar toen veranderden de plannen..
Het nieuwe idee was om endurance te gaan rijden met een groep vrienden.
Maar om endurance te rijden moeten we wel wat ervaring op gaan doen op de baan.
Dat brengt ons bij de plannen van volgend jaar..
-Swiftje netjes en serieus opbouwen
-Racelicentie halen
-DNRT
-Endurance(beginnend met bijv. DNRT endurance)
Waarom de Swift? heel simpel.. running costs zijn bizar laag; banden en remmen slijten practisch niet en benzine verbruikt ie ook niet bizar veel.
Dus vrij recent zijn we begonnen met voorbereidingen voor dit gebeuren.
-nieuwe wieltjes gekocht (extra licht)
-LSD gekocht:
-Kooi uit laten breiden (achterkooi zat er al in, voorste gedeelte is erbij gekomen)
-De onderkant van de swift heeft een anti-roest behandeling gehad
En aangezien alles uit elkaar is momenteel, wordt de auto eindelijk netjes overgespoten en netjes gestickerd.
Dus de Swift staat er nu zo bij:
Op naar volgend jaar!
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
9'11 is netjes hoor.
Succes met de opbouw.
Succes met de opbouw.
- WJ
- Berichten: 12045
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
Nice! Blijft lekker bezig zo. 
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
@emiels60, thanks!
Dat was die dag ook HET rondje, ik had opeens ALLE sectortijden sneller dan eerder.
Ik kan met mijn 13 inch, LSD en een set andere nokken makkelijk onder de 9 minuten komen.. het moet!
@WJ, Thanks!
Dat was die dag ook HET rondje, ik had opeens ALLE sectortijden sneller dan eerder.
Ik kan met mijn 13 inch, LSD en een set andere nokken makkelijk onder de 9 minuten komen.. het moet!
@WJ, Thanks!
- Miesjel
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
Ik lees net dat jullie de 24hr van Oschersleben race willen rijden ? Ambitieus..en top !
http://www.dnrt.nl/nieuws/een-groep-jon ... droom-1109" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dnrt.nl/nieuws/een-groep-jon ... droom-1109" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Suzuki Swift Gti trackday gebakkie
Thanks Michel!
We gaan gewoon knallen, de klassegrens ligt rond de 2.12, en wij verwachten constant 2.15 a 2.16 te kunnen rijden.. en we hopen de meeste tijd in de pits te kunnen winnen.
Als het bevalt kunnen we gaan werken aan de Swift om hem iets sneller te maken.
Ondertussen zijn we alweer een stuk verder:
De versnellingsbak is gecheckt en het diff is geplaatst:


geharde bouten geplaatst ipv standaard



De rest schiet ook op.
PU stuurasrubbers geplaatst:


Nieuwe draagarmen met whiteline Pu-bussen:

nieuwe oude remschijven (zien er wat gaar uit maar zijn zo schoon geremd
)

nieuwe gevlochten leidingen geplaatst voor de remmen.

(bijna) alles nieuw:

Regrind nokkenassen voor meer vermogen in het midden- en hoge toerengebied, en ze zijn ook hol, dus 600 gram per nokkenas lichter ook.

We gaan gewoon knallen, de klassegrens ligt rond de 2.12, en wij verwachten constant 2.15 a 2.16 te kunnen rijden.. en we hopen de meeste tijd in de pits te kunnen winnen.
Als het bevalt kunnen we gaan werken aan de Swift om hem iets sneller te maken.
Ondertussen zijn we alweer een stuk verder:
De versnellingsbak is gecheckt en het diff is geplaatst:
geharde bouten geplaatst ipv standaard
De rest schiet ook op.
PU stuurasrubbers geplaatst:
Nieuwe draagarmen met whiteline Pu-bussen:
nieuwe oude remschijven (zien er wat gaar uit maar zijn zo schoon geremd
nieuwe gevlochten leidingen geplaatst voor de remmen.
(bijna) alles nieuw:
Regrind nokkenassen voor meer vermogen in het midden- en hoge toerengebied, en ze zijn ook hol, dus 600 gram per nokkenas lichter ook.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Zo, paar weekendjes terug was ons licentie/racecursus weekend.
Dit deden we via Rensportschool zandvoort (RSZ) en het vond plaats op het circuit van Zolder (be).
we waren met onze Swift MK3 (1995) én MK1(1987), en onze teamgenoot Wiel was er met zijn Rover:

dag 1 kregen we alle 3 helaas zwarte vlaggen voor teveel geluid (0.6, 1.2 en 1.6 DB te hard) waardoor wat oplossingen gezocht moesten worden, maar dat is aardig gelukt.
dag 2 en 3 zijn we prima doorgekomen.. De Swift MK3 had wat problemen door de carbs die niet lekker oppakten de MK1 werd af en toe te warm vanwege een lekkage in het koelsysteem (of koppakking). maar verder deden alle auto's het prima..
Al met al is de cursus afgesloten met 3 EU-licenties (je kreeg clublicentie als je leuk kan sturen, en EU licentie wanneer je het maximale uit je auto kunt halen)
Wiel werd zelfs 3e in punten, en won een dikke beker.
Toen we op facebook een berichtje neerzette over de geluidsovertredingen kregen we een berichtje van een sponsor die voor ons een op maat gemaakt stil uitlaat systeem wilde bouwen, dus daar staat de MK3 nu voor een optimaler en stiller uitlaat systeem.


Dit deden we via Rensportschool zandvoort (RSZ) en het vond plaats op het circuit van Zolder (be).
we waren met onze Swift MK3 (1995) én MK1(1987), en onze teamgenoot Wiel was er met zijn Rover:
dag 1 kregen we alle 3 helaas zwarte vlaggen voor teveel geluid (0.6, 1.2 en 1.6 DB te hard) waardoor wat oplossingen gezocht moesten worden, maar dat is aardig gelukt.
dag 2 en 3 zijn we prima doorgekomen.. De Swift MK3 had wat problemen door de carbs die niet lekker oppakten de MK1 werd af en toe te warm vanwege een lekkage in het koelsysteem (of koppakking). maar verder deden alle auto's het prima..
Al met al is de cursus afgesloten met 3 EU-licenties (je kreeg clublicentie als je leuk kan sturen, en EU licentie wanneer je het maximale uit je auto kunt halen)
Wiel werd zelfs 3e in punten, en won een dikke beker.
Toen we op facebook een berichtje neerzette over de geluidsovertredingen kregen we een berichtje van een sponsor die voor ons een op maat gemaakt stil uitlaat systeem wilde bouwen, dus daar staat de MK3 nu voor een optimaler en stiller uitlaat systeem.
- WJ
- Berichten: 12045
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Hahaha, creatieve oplossing voor het overschot aan geluid. 
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Idd, zolang het maar blijft zitten.
Bij ons hadden we er blikjes omheen gedaan, maar deze scheurden open door de druk. Daarna geprobeerd met aandrijf as hoezen. Dat klinkt dus als een scheet bij versnellen
Hoe staat het nu met de VLN body? Of is dat 1 van de 3?
Bij ons hadden we er blikjes omheen gedaan, maar deze scheurden open door de druk. Daarna geprobeerd met aandrijf as hoezen. Dat klinkt dus als een scheet bij versnellen
Hoe staat het nu met de VLN body? Of is dat 1 van de 3?
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Ja, de eerste keer EVER dat we zwart afgevlagd werden door teveel geluid, maar de swiftjes hebben na de aanpassingen geen zwarte vlag meer gezien.
De Rover verloor na 2 ronden zijn uitlaat-pijp demper, dus heeft bij de meting elke keer gelift, en dat ging ook goed.
Het VLN-chassis staat mooi droog opgeborgen totdat we besluiten dat we die op moeten bouwen eigenlijk.
Het huidige chassis is niet zo heel netjes (heeft voor-, zij- en roestschade gehad) maar doet het eigenlijk prima.
En aangezien we nog geen ervaring hebben met wiel-aan-wiel racen zoals bij DNRT leek het ons verstandiger om eerst ervaring op te doen met deze.
Als de Swift terug is gaan we hem netjes overspuiten en stickeren, en dan moeten we testkilometers gaan maken, dus we zullen hier en daar wel te vinden zijn op driving-fun dagen, en dan met 4 man elke keer de volle 8 uur op de baan zitten.
Ik ben wel heel erg benieuwd wat we nu qua rondetijden gaan doen.
De Rover verloor na 2 ronden zijn uitlaat-pijp demper, dus heeft bij de meting elke keer gelift, en dat ging ook goed.
Het VLN-chassis staat mooi droog opgeborgen totdat we besluiten dat we die op moeten bouwen eigenlijk.
Het huidige chassis is niet zo heel netjes (heeft voor-, zij- en roestschade gehad) maar doet het eigenlijk prima.
En aangezien we nog geen ervaring hebben met wiel-aan-wiel racen zoals bij DNRT leek het ons verstandiger om eerst ervaring op te doen met deze.
Als de Swift terug is gaan we hem netjes overspuiten en stickeren, en dan moeten we testkilometers gaan maken, dus we zullen hier en daar wel te vinden zijn op driving-fun dagen, en dan met 4 man elke keer de volle 8 uur op de baan zitten.
Ik ben wel heel erg benieuwd wat we nu qua rondetijden gaan doen.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Kleine updates..
Omdat we dus teveel herrie maakten met onze oude uitlaat, hebben we een nieuwe stillere uitlaat onder laten lassen door J&J customs in cuijck (aanrader!!) Zodat we niet meer zwart afgevlagd worden en het geluidsniveau in de auto ook wat dragelijker wordt.

En na 5 jaar eindelijk de veiligheidsuitrusting compleet, inclusief HANS, Fia ondergoed etc.

Toen hebben we een test/fundaagje op zolder gehad met wel wat hoogtepunten.
-1e ronde op full slicks een klapband (verrot gesleten tegen de stelring van de veerpoot)
-1e keer getimed op Zolder en uitgekomen op een tijd van 2.11.98(de motor niet optimaal lopend helaas)
-1e keer grindbak (chicane niet helemaal gehaald)
-Zwart afgevlagd vanwege teveel decibellen uit de inlaat (hihi)
-passagier in de Swift gehad die het ook helemaal geweldig vond!
-Heen en terug gewoon gereden met de swift
-passagiersrit gedaan in een 1jz BMW e36 met 400+ pk (eindigde grappig genoeg ook in de grindbak)
-passagiersrit in een 200+ pk golf 1
-al met al een super gezellige dag gehad, en weer aardig wat circuit-minuutjes mogen maken.
Kort filmpje
En nog wat foto's






En afgelopen weekend hebben we wat panelen over gezet van een donor naar de race-swift, Het gaat nu ook eindelijk ergens weer op lijken.. Hij moet uiteindelijk helemaal weer zwart worden. (Super cooler 3-spaaks gemonteerd ook)

Omdat de deuren gewisseld zijn hebben we gelijk de oude deuren even de slijptol in gezet om de nummers die er nog opzat van onze nurburgring trackday te redden. Nu wist ik dat er veel bitumen in de deuren zaten.. maar nu snap ik waarom die deuren zo zwaar waren.



Omdat we dus teveel herrie maakten met onze oude uitlaat, hebben we een nieuwe stillere uitlaat onder laten lassen door J&J customs in cuijck (aanrader!!) Zodat we niet meer zwart afgevlagd worden en het geluidsniveau in de auto ook wat dragelijker wordt.
En na 5 jaar eindelijk de veiligheidsuitrusting compleet, inclusief HANS, Fia ondergoed etc.
Toen hebben we een test/fundaagje op zolder gehad met wel wat hoogtepunten.
-1e ronde op full slicks een klapband (verrot gesleten tegen de stelring van de veerpoot)
-1e keer getimed op Zolder en uitgekomen op een tijd van 2.11.98(de motor niet optimaal lopend helaas)
-1e keer grindbak (chicane niet helemaal gehaald)
-Zwart afgevlagd vanwege teveel decibellen uit de inlaat (hihi)
-passagier in de Swift gehad die het ook helemaal geweldig vond!
-Heen en terug gewoon gereden met de swift
-passagiersrit gedaan in een 1jz BMW e36 met 400+ pk (eindigde grappig genoeg ook in de grindbak)
-passagiersrit in een 200+ pk golf 1
-al met al een super gezellige dag gehad, en weer aardig wat circuit-minuutjes mogen maken.
Kort filmpje
En nog wat foto's
En afgelopen weekend hebben we wat panelen over gezet van een donor naar de race-swift, Het gaat nu ook eindelijk ergens weer op lijken.. Hij moet uiteindelijk helemaal weer zwart worden. (Super cooler 3-spaaks gemonteerd ook)
Omdat de deuren gewisseld zijn hebben we gelijk de oude deuren even de slijptol in gezet om de nummers die er nog opzat van onze nurburgring trackday te redden. Nu wist ik dat er veel bitumen in de deuren zaten.. maar nu snap ik waarom die deuren zo zwaar waren.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Leuke swift
Heb jullie wel zien rijden die dag op Zolder inderdaad. Normaal komt een auto als een swift wel goed uit de verf op een baan als Zolder.
Er zijn er die dag echt een hoop naar huis gestuurd vanwege geluid, ik was zelf ook na +/- 15 rondjes uitgereden.
Heb jullie wel zien rijden die dag op Zolder inderdaad. Normaal komt een auto als een swift wel goed uit de verf op een baan als Zolder.
Er zijn er die dag echt een hoop naar huis gestuurd vanwege geluid, ik was zelf ook na +/- 15 rondjes uitgereden.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Thanks!
Onze nieuwe uitlaat is stil genoeg voor zolder gelukkig.
De inlaat (carbs) maakt alleen teveel geluid met vol gas schijnbaar.
Als ik uitkomen bianchi rechts blijf en/of vroeg naar de 5 en voor de ziekenhuisbocht ook vroeg naar de 5 ga, worden we niet afgevlagd
Wel jammer dat het op zolder zo'n ellende is daarmee.
We hadden wat last met de carbs/ontsteking die niet goed afgesteld waren, dus verre van optimaal, maar wel een hele leuke dag gehad
Onze nieuwe uitlaat is stil genoeg voor zolder gelukkig.
De inlaat (carbs) maakt alleen teveel geluid met vol gas schijnbaar.
Als ik uitkomen bianchi rechts blijf en/of vroeg naar de 5 en voor de ziekenhuisbocht ook vroeg naar de 5 ga, worden we niet afgevlagd
Wel jammer dat het op zolder zo'n ellende is daarmee.
We hadden wat last met de carbs/ontsteking die niet goed afgesteld waren, dus verre van optimaal, maar wel een hele leuke dag gehad
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Kan goed hoor. Ik denk dat het bij mij ook aan de inlaat ligt niet zozeer aan de uitlaat. Nog wel geprobeerd te short shiften maar dat hielp dus niet.
- mark147
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 22 jul 2009, 14:44
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Niet helemaal on topic, maar ik reed vroeger DNRT met een CUP Megane en die had geluidsprobleem over de luchtinlaat ook. Ik heb toen de airbox met een isolatiemateriaal dat Armaflex heet ingepakt en heb daarna nooit meer een probleem gehad met het geluid op Zolder.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
wij hebben besloten om niet meer op zolder te gaan rijden als het niet nodig is
we hebben ook geen ruimte voor een airbox verder. 
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Zo, de deuren waren al een stuk lichter dan voorheen, maar we zijn niet snel tevreden.. haha.
Eindelijk gaan onze lexaan raampjes erin, en slijpen we alles uit de deur en deze dekken we af met een nette (zelfgemaakte) carbon plaat, zodat we ons niet open halen aan de scherpe randen als we per ongeluk gaan rollen.



Daarnaast is de swift ook weer zwart, van het weekend gedemonteerd, geschuurd en afgeplakt, vandaag netjes in de zwarte lak geblaft.
Nu alles weer snel in elkaar zetten want vrijdag moet ie de rollenbank op om afgesteld te worden.


Eindelijk gaan onze lexaan raampjes erin, en slijpen we alles uit de deur en deze dekken we af met een nette (zelfgemaakte) carbon plaat, zodat we ons niet open halen aan de scherpe randen als we per ongeluk gaan rollen.
Daarnaast is de swift ook weer zwart, van het weekend gedemonteerd, geschuurd en afgeplakt, vandaag netjes in de zwarte lak geblaft.
Nu alles weer snel in elkaar zetten want vrijdag moet ie de rollenbank op om afgesteld te worden.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Gister zijn we met de Swift naar Tovami in Goes geweest om hem af te laten stellen.
Daar kwamen we uit op een dikke 105 (wiel)pk en 120NM en de auto is merkbaar vlotter na de nieuwe K&N filters (de oude waren het probleem)
Voor de meesten is 105 niet heel erg veel, maar voor ons is het een mooi nummer, want een swiftje komt met 101PK en 101NM(krukas) uit de fabriek.
Dus een winst van ongeveer 25% met een set nokkenstokken, caburateurs en andere uitlaat is best netjes.
We waren ook zeer tevreden over de service en expertise die ze in huis hebben bij Tovami, een absolute aanrader voor afstellen van carbs, motorfietsen etc!
Foto's gemaakt door Alex Kamsteeg




en de swift is weer zwart..

Daar kwamen we uit op een dikke 105 (wiel)pk en 120NM en de auto is merkbaar vlotter na de nieuwe K&N filters (de oude waren het probleem)
Voor de meesten is 105 niet heel erg veel, maar voor ons is het een mooi nummer, want een swiftje komt met 101PK en 101NM(krukas) uit de fabriek.
Dus een winst van ongeveer 25% met een set nokkenstokken, caburateurs en andere uitlaat is best netjes.
We waren ook zeer tevreden over de service en expertise die ze in huis hebben bij Tovami, een absolute aanrader voor afstellen van carbs, motorfietsen etc!
Foto's gemaakt door Alex Kamsteeg
en de swift is weer zwart..
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Nice, ziet er vakkundig uit in Goes.
Met een gewicht van om en nabij de 750kg lijkt me dat zeker geen straf om mee te rijden!
Met een gewicht van om en nabij de 750kg lijkt me dat zeker geen straf om mee te rijden!
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Mijn '95 Swift Gti trackday/DNRT/endurance project
Ja, Tovami is echt een super tent, ze doen al jaaaren allerlei soorten motoren, waar ze ook een bank voor hebben.. en daarnaast hebben ze ook een auto bank staan.
Omdat we motorfiets carbs hebben, was het voor ons DE plek om hem af te laten stellen.
De laatste keer dat we hem gewogen hebben woog het beestje 780 kg, maar ondertussen denk ik dat we tussen de 700 en 730 zitten.
Al met al een leuke track auto, niets spectaculairs, maar dat hoeft ook niet..
Omdat we motorfiets carbs hebben, was het voor ons DE plek om hem af te laten stellen.
De laatste keer dat we hem gewogen hebben woog het beestje 780 kg, maar ondertussen denk ik dat we tussen de 700 en 730 zitten.
Al met al een leuke track auto, niets spectaculairs, maar dat hoeft ook niet..
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Suzuki Swift Gti '95 Project 24
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Suzuki Swift Gti '95 Project 24
Swift GTI is gewoon supergaaf 

M'n oude swiffie..
M'n oude swiffie..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Suzuki Swift Gti '95 Project 24
ik heb dacht ik ooit ook eens een Swift gehad, eens ff opzoeken.
ah, in 1993 een Suzuki Swift 1.3 GS uit 1986 een witte
en in 1994 een Swift GXi 1.3 TC 16v ook uit 1986 een grijze.
nou had ik in die 2 jaar tijd totaal 16 auto's gehad zag ik wel, toendertijd wisselde ik nogal eens van auto's.
ah, in 1993 een Suzuki Swift 1.3 GS uit 1986 een witte
en in 1994 een Swift GXi 1.3 TC 16v ook uit 1986 een grijze.
nou had ik in die 2 jaar tijd totaal 16 auto's gehad zag ik wel, toendertijd wisselde ik nogal eens van auto's.
-
Salto
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04
Re: Suzuki Swift Gti '95 Project 24
Ja, het zijn leuke autootjes.. Jammer dat ze zo roesten..
Ik en het vrouwtje hadden het beide effe helemaal gehad.. Dus besloten we om last minute een weekendje weg te plannen.. Dus volvo volgegooid, swift opgehaald en vertrokken naar de ring.
Ik was zo stom om mijn wielsleutel te vergeten en een fatsoenlijke krik, en mijn semi's lopen heel dicht langs de stelringen van de schroefset zonder spacers voor, dus ik ben zaterdag naar de bouwmarkt geweest voor een vijl en een ijzerzaag, en heb als eerste de stelringen wat aangepast, zodat er iets meer ruimte ontstaat
En toen ben ik de ring opgegaan en heb lekker rondjes gereden.
Alles wat ik wist, lijnen, versnellingen etc.. konden allemaal het raam uit want goed afgesteld op carbs en nokkenassen met het LSD moest ik practisch opnieuw beginnen.
Maar wat een beest is de swift geworden zeg.
Dit weekend weer 14 rondjes gereden, maar het was zo rustig dat ik er 30 had kunnen rijden..
Bij deze mijn on-board van 2 rondjes nordschleife, de eerste ronde is een beetje een verken rondje en zit ik een beetje achter een BMW aan, het 2e rondje was mijn snelste van het weekend..
https://youtu.be/q2x0vORbjiY
En een filmpje van een toeschouwer, swiftje op 1.45 ongeveer.
https://youtu.be/63iNaaiO-HQ
Ik en het vrouwtje hadden het beide effe helemaal gehad.. Dus besloten we om last minute een weekendje weg te plannen.. Dus volvo volgegooid, swift opgehaald en vertrokken naar de ring.
Ik was zo stom om mijn wielsleutel te vergeten en een fatsoenlijke krik, en mijn semi's lopen heel dicht langs de stelringen van de schroefset zonder spacers voor, dus ik ben zaterdag naar de bouwmarkt geweest voor een vijl en een ijzerzaag, en heb als eerste de stelringen wat aangepast, zodat er iets meer ruimte ontstaat
En toen ben ik de ring opgegaan en heb lekker rondjes gereden.
Alles wat ik wist, lijnen, versnellingen etc.. konden allemaal het raam uit want goed afgesteld op carbs en nokkenassen met het LSD moest ik practisch opnieuw beginnen.
Maar wat een beest is de swift geworden zeg.
Dit weekend weer 14 rondjes gereden, maar het was zo rustig dat ik er 30 had kunnen rijden..
Bij deze mijn on-board van 2 rondjes nordschleife, de eerste ronde is een beetje een verken rondje en zit ik een beetje achter een BMW aan, het 2e rondje was mijn snelste van het weekend..
https://youtu.be/q2x0vORbjiY
En een filmpje van een toeschouwer, swiftje op 1.45 ongeveer.
https://youtu.be/63iNaaiO-HQ
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 16 gasten
