Zo, de laatste post is ondertussen een half jaar geleden.. tijd voor een kleine update hier.
Dit jaar hebben we eigenlijk geen trackdays gepakt, behalve de DF/skylimit Nordschleife dag(werden er uiteindelijk 2), waar we 9 uur non-stop op de baan gezeten hebben.
Behalve dat hebben we wat weekendjes nordschleife gepakt, en voor de rest een beetje geklungeld.
En ondertussen staat de snelste BTG-tijd nu op 9 minuten en 11 seconden, met 100 PK.
Ondertussen zijn er wat kleine dingetjes veranderd, zoals Cusco topmounts achter:
en Mikuni carburateurs ven een Suzuki GSX-R motorfiets:
Tijdens onze DF-dagen op de nordschleife heeft niemand enig interesse gehad in ons swiftje, behalve 1 luxemburger die ons tijdens een rijderswissel bijna tackelde om te mogen kijken naar de auto.
Deze man bleek zelf een groot liefheber te zijn van swiftjes, en had er zelf ook ééntje, en een race-chassis wat hij aan het opbouwen was.. Toen ik hem later toevoegde op facebook bleek vroeg hij al vrij snel of ik zijn race-chassis over wilde nemen, en van het 1 kwam het ander.. ROADTRIP!
Ziehier.. ons VLN-chassis:
nu:
vroeger:
Het is een chassis met VLN paspoort, en heeft 2 VLN 24 uurs en diverse 6, 8 en 12 uurs races gereden, wat best bizar is, als je bedenkt wat een bizarre auto's er om dit swiftje heen hebben gereden.
We wilden alles van mijn witte swiftje over gaan zetten naar het VLN-chassis, maar toen veranderden de plannen..
Het nieuwe idee was om endurance te gaan rijden met een groep vrienden.
Maar om endurance te rijden moeten we wel wat ervaring op gaan doen op de baan.
Dat brengt ons bij de plannen van volgend jaar..
-Swiftje netjes en serieus opbouwen
-Racelicentie halen
-DNRT
-Endurance(beginnend met bijv. DNRT endurance)
Waarom de Swift? heel simpel.. running costs zijn bizar laag; banden en remmen slijten practisch niet en benzine verbruikt ie ook niet bizar veel.
Dus vrij recent zijn we begonnen met voorbereidingen voor dit gebeuren.
-nieuwe wieltjes gekocht (extra licht)
-LSD gekocht:
-Kooi uit laten breiden (achterkooi zat er al in, voorste gedeelte is erbij gekomen)
-De onderkant van de swift heeft een anti-roest behandeling gehad
En aangezien alles uit elkaar is momenteel, wordt de auto eindelijk netjes overgespoten en netjes gestickerd.
Dus de Swift staat er nu zo bij:
Op naar volgend jaar!