Opvolger Z4
-
Re: Opvolger Z4
Allen, uiteraard koop ik alleen iets wat mij echt kan overtuigen na erin te hebben gereden. Nadeel is dat niet elke auto even gemakkelijk is om 'even' een proefrit te doen.. zo'n Elise Club Racer staat hier nergens. Normale Elise is vrijwel hetzelfde en kun je bij vd Kooi rijden maar die vragen er 50K voor. Voel ik mij toch bezwaard want met die prijzen van hen zal ik geen klant worden. Wil best wat meer betalen voor stukje service, NL auto etc. maar niet als je voor hetzelfde geld 1,5 auto koopt in de UK.
Verder kan zo'n topic je weer nieuwe inzichten geven over auto's waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.
Verder kan zo'n topic je weer nieuwe inzichten geven over auto's waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.
- Snipe
Niet dat ik met Tom geknikkerd heb of zo, maar ik denk hem een klein beetje te kennen. Ik zie hem eerlijk gezegd niet 's morgens rek- en strekoefeningen doen zodat hij in zijn auto kan stappen zonder alle botten en spieren te breken en te scheuren, en als je overstapt uit een BMW is een Lotus qua afwerking natuurlijk een schrale berg plastic.Macboy schreef:Tom Lotus lijkt me echt iets voor jou. Een geweldige stap vanaf de Z4. Alleen mogelijk te hardcore ?
Een Boxster zou ik me wel iets bij voor kunnen stellen. Een soort overtreffende trap van een Z4.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
-
- Auto: M3P, 130i
Een Alpina Roadster of SLK AMG is ook wat voor jou Tom.
Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar? Dat is ook een leuk alternatief.
Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar? Dat is ook een leuk alternatief.
- RVV
Een Opel GT misschien? Daar zit ik ook wel eens aan te denken.
-
Snipe, ik heb jaren BMW gereden voor ik ben overgestapt in lightweights en andere auto's waarvan het interieur van mindere kwaliteit is. Het instappen heeft me geen seconde gestoord en de zicht op het dashboard ook
En voor Tom geldt dus eigenlijk exact dit soort opmerkingen waarbij ik bedoel dat hij ze aan de kant moet schuiven. Zo'n draadje is dan misschien wel leuk om te kijken wat er allemaal is, maar schrijf een auto nooit af omdat iemand zegt dat het niets voor je kan zijn.
Ik denk dat er vast wel df'ers te vinden zijn waar je desnoods een paar uurtjes kunt meerijden en die je bij genoeg vertrouwen ook nog zelf even laten rijden.
Wat VDK betreft kun je natuurlijk ook wel even in België gaan kijken.
Ook al ben je geen voorstander van een geblazen motor, ga toch eens proefrijden in een paar verschillende modellen. Pas een stukje in een platgeslagen Mini gereden. Rijdt verdomd goed.
Ben in ieder geval benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt.
En voor Tom geldt dus eigenlijk exact dit soort opmerkingen waarbij ik bedoel dat hij ze aan de kant moet schuiven. Zo'n draadje is dan misschien wel leuk om te kijken wat er allemaal is, maar schrijf een auto nooit af omdat iemand zegt dat het niets voor je kan zijn.
Ik denk dat er vast wel df'ers te vinden zijn waar je desnoods een paar uurtjes kunt meerijden en die je bij genoeg vertrouwen ook nog zelf even laten rijden.
Wat VDK betreft kun je natuurlijk ook wel even in België gaan kijken.
Ook al ben je geen voorstander van een geblazen motor, ga toch eens proefrijden in een paar verschillende modellen. Pas een stukje in een platgeslagen Mini gereden. Rijdt verdomd goed.
Ben in ieder geval benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt.
- Snipe
Begrijp me niet verkeerd, ik vind een Lotus geweldig. Maar hoe zou jij het vinden als de Caterham je enige auto was? Ik zie Tom gewoon niet iedere ochtend zich door dat kleine shitdeurtje van een Elise heen wurmen, een weekendje weg gaan met een veel te jong vriendinnetje terwijl hij zijn weekendtas op schoot heeft omdat er geen kofferbak is of drie maanden van tevoren schriftelijk in drievoud een afspraak maken voor onderhoud aan de andere kant van het land.allen schreef:Snipe, ik heb jaren BMW gereden voor ik ben overgestapt in lightweights en andere auto's waarvan het interieur van mindere kwaliteit is. Het instappen heeft me geen seconde gestoord en de zicht op het dashboard ook
En als hij toch een Elise koopt, ben ik de eerste om te roepen dat hij een held is

-
Ik heb de Speedster letterlijk als daily gebruikt. Ging er mee naar klanten, de supermarkt, het circuit en deed er roadtrips mee. De Caterham heb ik hetzelfde mee gedaan, behalve m'n werk. Simpelweg omdat ik daar geen werk onbeheerd in durfde te laten liggen.
Maar zo'n vraag moet je daarom maar niet aan mij stellen.
Maar zo'n vraag moet je daarom maar niet aan mij stellen.

-
Tom,
Ik vind de Z4 een geweldige auto.
Een porsche Boxster spreekt mij aan maar vind ik de budget Porsche en er zijn me daarin een aantal dingen die tegen staan.
De Spyder daar in tegen, dat is voor mij liefde op het eerste gezicht. Onderdelen van de GT3 maar wel rij ervaringen door het open kunnen rijden. Geweldig onderstel naar wat ik hoor maar niet het vermogen van de GT3, daarbij vind ik de GT3 te steriel dus misschien de beste mix.
Ik zou zelf voorbij lopen aan een 350/370, leuke GT cruiser, maar dat is in mijn ogen de Z4 al, maar dan beter.
De Lotus.
Ik ben een Lotus liefhebber, hoewel ik niet blind ben voor andere merken, Caterham, Atom, Porsche, BMW (sommige modellen), vind ik Lotus voor mij nog steeds de beste garantie tot "smiles-per-miles" en toch rijdbaar. Ook niet "TE" als je bij vrienden/klanten/etc komt.
Mensen tonen eeder interesse dan afgunst.
Ik zou je haast uitnodigen om keer met mijn auto te rijden ( niet om die te verkopen aan je ) maar zodat je het kan ervaren. Maar mijn auto is meer circuit gericht en met een Duratec blok niet direct hoog toerig.
Mijn auto zou je vermoedelijk doen bevestigen dat het wat te hardcore is als je de vullingen voelt klapperen in je gebit of je ribben wat gevoelig zijn na een ritje over kinderkopjes in Mierlo of oud-Son.
Maar een Elise/Exige met een standaard bilstein onderstel, 192pk Toyota blok, met probax stoelen, ik vermoed dat die voor jou perfect in de smaak zou kunnen vallen. Nog steeds meer hardcore als de Z4, maar wel met goede stoelen wat toch wel een pre moet zijn.
Mijn auto is irritant om te rijden op de openbare weg met de huidige uitlijning, irritant is misschien teveel gezegd maar wel vermoeiend, zo ontzettend scherp sturend. Dat kan dus veranderd worden dat het een veel plezierigere auto is om te rijden op straat.
Een later model Lotus is qua kwaliteit toch wel een stuk beter als de S1 en eerste S2's.
Naast positieve dingen die ik kan noemen, vind ik voor dagelijks gebruik ook wat negatieve dingen hoor.
- cruise control ontbreekt
- gedegen audio installatie en/of geluidsisolatie
( ik gebruik IPOD+dopjes, zowel in de S1 als in de S2 deed ik dat )
- echt goede stoelen
- hoofdruimte ( voor jou geen probleem )
- kwetsbaarheid polyester
Als je geen parkeer schades door andere hebt hebt opgelopen met de Z4, zegt dat meer over jou als over de auto vermoed ik zo. Kwestie van goed parkeren, kijken waar je parkeert etc.
Ik zou niet in een 135pk versie gaan rijden.
Persoonlijk vind ik de 192pk versie leuker te rijden qua motorkarakter.
Snelheids verschil van 0-100 is er amper...
Is het een mogelijkheid om een goedkope daily te kopen en een sportieve auto er naast ?
Ik vind de Z4 een geweldige auto.
Een porsche Boxster spreekt mij aan maar vind ik de budget Porsche en er zijn me daarin een aantal dingen die tegen staan.
De Spyder daar in tegen, dat is voor mij liefde op het eerste gezicht. Onderdelen van de GT3 maar wel rij ervaringen door het open kunnen rijden. Geweldig onderstel naar wat ik hoor maar niet het vermogen van de GT3, daarbij vind ik de GT3 te steriel dus misschien de beste mix.
Ik zou zelf voorbij lopen aan een 350/370, leuke GT cruiser, maar dat is in mijn ogen de Z4 al, maar dan beter.
De Lotus.
Ik ben een Lotus liefhebber, hoewel ik niet blind ben voor andere merken, Caterham, Atom, Porsche, BMW (sommige modellen), vind ik Lotus voor mij nog steeds de beste garantie tot "smiles-per-miles" en toch rijdbaar. Ook niet "TE" als je bij vrienden/klanten/etc komt.
Mensen tonen eeder interesse dan afgunst.
Ik zou je haast uitnodigen om keer met mijn auto te rijden ( niet om die te verkopen aan je ) maar zodat je het kan ervaren. Maar mijn auto is meer circuit gericht en met een Duratec blok niet direct hoog toerig.
Mijn auto zou je vermoedelijk doen bevestigen dat het wat te hardcore is als je de vullingen voelt klapperen in je gebit of je ribben wat gevoelig zijn na een ritje over kinderkopjes in Mierlo of oud-Son.
Maar een Elise/Exige met een standaard bilstein onderstel, 192pk Toyota blok, met probax stoelen, ik vermoed dat die voor jou perfect in de smaak zou kunnen vallen. Nog steeds meer hardcore als de Z4, maar wel met goede stoelen wat toch wel een pre moet zijn.
Mijn auto is irritant om te rijden op de openbare weg met de huidige uitlijning, irritant is misschien teveel gezegd maar wel vermoeiend, zo ontzettend scherp sturend. Dat kan dus veranderd worden dat het een veel plezierigere auto is om te rijden op straat.
Een later model Lotus is qua kwaliteit toch wel een stuk beter als de S1 en eerste S2's.
Naast positieve dingen die ik kan noemen, vind ik voor dagelijks gebruik ook wat negatieve dingen hoor.
- cruise control ontbreekt
- gedegen audio installatie en/of geluidsisolatie
( ik gebruik IPOD+dopjes, zowel in de S1 als in de S2 deed ik dat )
- echt goede stoelen
- hoofdruimte ( voor jou geen probleem )
- kwetsbaarheid polyester
Als je geen parkeer schades door andere hebt hebt opgelopen met de Z4, zegt dat meer over jou als over de auto vermoed ik zo. Kwestie van goed parkeren, kijken waar je parkeert etc.
Ik zou niet in een 135pk versie gaan rijden.
Persoonlijk vind ik de 192pk versie leuker te rijden qua motorkarakter.
Snelheids verschil van 0-100 is er amper...
Is het een mogelijkheid om een goedkope daily te kopen en een sportieve auto er naast ?
- MartijnGizmo
Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding!

-
Lol.
Vriendinnetje van Tom kan overigens ook in de kofferbak..

Vriendinnetje van Tom kan overigens ook in de kofferbak..

- Petrolhead Tom
Morgan!
Leuk draadje dit! 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Barend
- Auto: F20 m135i
+1MartijnGizmo schreef:Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding!![]()
http://i46.tinypic.com/2d8qkvr.jpg
http://www.adrenalinemotorsport.pl/phot ... /12468.jpg

-
Ik neem aan dat Ilija het over deze Boxster heeft? Is dit je budget ook?
http://occasions.porschecentrumgelderla ... ag=p000109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er leuk uit, maar had de 987 S standaard al 310 pk? Als dit je budget is, zou ik er wel een proefritje op durven wagen. 310 pk zal een flink verschil zijn met de Z4 en tegelijkertijd heb je dan het middenmotorconcept en de pdk bak. Lijkt me geen verkeerde combinatie.
En waar staat die Elise waar je het over hebt?
Ik heb weleens gelezen dat de latere 1.6 een wat hoogtoeriger karakter heeft dan de 1.8 met 135 pk.
Ik zou wat dat betreft overigens geen schroom hebben om bij VdK langs te gaan voor een proefrit. Ik ben altijd met open armen ontvangen, ook na aanschaf van de auto in Engeland.
Edit: deze toevallig Tom? Die heeft de 1.6 al
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... our/855459" onclick="window.open(this.href);return false;
http://occasions.porschecentrumgelderla ... ag=p000109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er leuk uit, maar had de 987 S standaard al 310 pk? Als dit je budget is, zou ik er wel een proefritje op durven wagen. 310 pk zal een flink verschil zijn met de Z4 en tegelijkertijd heb je dan het middenmotorconcept en de pdk bak. Lijkt me geen verkeerde combinatie.
En waar staat die Elise waar je het over hebt?
Ik heb weleens gelezen dat de latere 1.6 een wat hoogtoeriger karakter heeft dan de 1.8 met 135 pk.
Ik zou wat dat betreft overigens geen schroom hebben om bij VdK langs te gaan voor een proefrit. Ik ben altijd met open armen ontvangen, ook na aanschaf van de auto in Engeland.
Edit: deze toevallig Tom? Die heeft de 1.6 al

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... our/855459" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Rupie op 22 mar 2013, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja koop een Morgan!
Goed en dan serieus. Een Wiesmann?
En dan echt serieus?
Boxster, slotje.
En dan echt serieus?
Boxster, slotje.
- dvh
Porsche is gaaf.
Maar als ik rond de 30k prijsklasse een kijkje neem
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... dster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is deze Cayman toch ook geniaal !
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... 89dkm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als ik rond de 30k prijsklasse een kijkje neem
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... dster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is deze Cayman toch ook geniaal !
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... 89dkm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wel heel auto ja
The adventure lijkt me ook een mooie naam voor een occasiontoko in Apeldoorn
The adventure lijkt me ook een mooie naam voor een occasiontoko in Apeldoorn

- GTRene
ah, ik dacht dat je een auto zocht tot max 15 <>18K
zo te horen is je lijn wat ruimer...dus meer keuze
dan kan je idd ook kijken naar een Elise, kan je zeggen dat de 111R met 192pk erg leuk is en kom je eigenlijk niet te kort, alles wat daar onder zit wel af en toe als je bv vanaf 140 ff wil inhalen en meer gewend bent
een Wiesmann MF3 is natuurlijk uber, rijd erg fijn/sportief zonder hard of ontoegankelijk te zijn, doch die krengen zijn nog steeds duur (met de M3 motor) reken op minimaal 35<>40k
Ik zit ook al een tijd te kijken bij Lotus Elise en dan vooral dat nwe model vanaf 2010...
en dan bv de CR doch meeste slechts met 136pk wat leuk is hoor, doch tot max 140 op wegen waar je dat al makkelijk kan rijden (snelweg e.d.) heb je daarboven weinig te zoeken
doch die uitvoering hebben ze ook in 220pk (met SC) die is bijna perfect of perfecte basis en in de UK niet duur...dan in NL om laten bouwen naar LHD voor 5K en klaar, reken uit je winst...
goedkoopste in NL van dat typ is iets van 49K dacht ik? edit...ja dus, 49.9K
daar is de goedkoopste ongeveer 25.500K in gbp,
onderstaande zijn beide uit 2010 en weinig km/miles! en pond is laag
komt op beide nog ongeveer 5.900,-euro bij op qua BPM
doch bv deze SC 220 vragen ze net geen 27K voor (31.750,-euro)
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... rs/1126851" onclick="window.open(this.href);return false;

en onderstaande 27.5K (32.330,-euro)
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... -c/1035912" onclick="window.open(this.href);return false;

natuurlijk kan je ook veel goedkoper een vanaf 2006 111R Elise halen...scheelt weer wat en mooie basis, kan je altijd nog een SC op schroeven laters.
doch dat nwe model is wel gaaf en up to date
zo te horen is je lijn wat ruimer...dus meer keuze

dan kan je idd ook kijken naar een Elise, kan je zeggen dat de 111R met 192pk erg leuk is en kom je eigenlijk niet te kort, alles wat daar onder zit wel af en toe als je bv vanaf 140 ff wil inhalen en meer gewend bent

een Wiesmann MF3 is natuurlijk uber, rijd erg fijn/sportief zonder hard of ontoegankelijk te zijn, doch die krengen zijn nog steeds duur (met de M3 motor) reken op minimaal 35<>40k
Ik zit ook al een tijd te kijken bij Lotus Elise en dan vooral dat nwe model vanaf 2010...
en dan bv de CR doch meeste slechts met 136pk wat leuk is hoor, doch tot max 140 op wegen waar je dat al makkelijk kan rijden (snelweg e.d.) heb je daarboven weinig te zoeken

doch die uitvoering hebben ze ook in 220pk (met SC) die is bijna perfect of perfecte basis en in de UK niet duur...dan in NL om laten bouwen naar LHD voor 5K en klaar, reken uit je winst...
goedkoopste in NL van dat typ is iets van 49K dacht ik? edit...ja dus, 49.9K
daar is de goedkoopste ongeveer 25.500K in gbp,
onderstaande zijn beide uit 2010 en weinig km/miles! en pond is laag

komt op beide nog ongeveer 5.900,-euro bij op qua BPM
doch bv deze SC 220 vragen ze net geen 27K voor (31.750,-euro)
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... rs/1126851" onclick="window.open(this.href);return false;
en onderstaande 27.5K (32.330,-euro)
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... -c/1035912" onclick="window.open(this.href);return false;
natuurlijk kan je ook veel goedkoper een vanaf 2006 111R Elise halen...scheelt weer wat en mooie basis, kan je altijd nog een SC op schroeven laters.
doch dat nwe model is wel gaaf en up to date

-
Suggestie van Martijn is zo slecht nog niet hoor als je niet al te veel haast hebt. Had ik geen gezin was een 4/4 sport zeker iets dat ik zelf had willen overwegen. In grondverf grijs met mooi bruin leer.
Typisch een wagen die me al een smile op m'n bek bezorgd door er alleen maar naar te kijken. Moet iedere dag een nieuw feest zijn als je vertrekt.

Typisch een wagen die me al een smile op m'n bek bezorgd door er alleen maar naar te kijken. Moet iedere dag een nieuw feest zijn als je vertrekt.
- Niels
- Auto: Prius+
Van heel DF vraag je dat nou net aan de verkeerde persoon imho. Allen is van het type "bevroren uit de auto getild moeten worden" om vervolgens na ontdooiing te schrijven dat ie de meest fantastische rit ooit heeft gemaaktSnipe schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind een Lotus geweldig. Maar hoe zou jij het vinden als de Caterham je enige auto was?allen schreef:Snipe, ik heb jaren BMW gereden voor ik ben overgestapt in lightweights en andere auto's waarvan het interieur van mindere kwaliteit is. Het instappen heeft me geen seconde gestoord en de zicht op het dashboard ook

(herinnert zich nog een rit in de Caterham met -25 gevoelstemperatuur)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Shakes schreef:Ja koop een Morgan!
En dan echt serieus?
Boxster, slotje.

-
Allemaal leuk en aardig een Cockster, maar Tom zit volgens mij niet te wachten op hogere lasten.
Leuk alternatief in het straatje van een Lotus, is een Ginetta G40R:

Leuk alternatief in het straatje van een Lotus, is een Ginetta G40R:
-
Of deze machine:

- GTRene
zo'n Ginetta G40R lijkt me ook wel sportief rijden
in de UK niet duur en denk vrij simpel qua onderhoud en techniek.

in de UK niet duur en denk vrij simpel qua onderhoud en techniek.