Ik heb hier zeg maar niets aan toe te voegen....wjn schreef:@wimwerf Nog steeds over de B5 versies he
De koppen van een S4 en RS4 verschillen wel degelijk. De inlaatspruitstukken zijn ook verschillend, maar de uitlaatspruitstukken zijn identiek (wat op zich wel typisch is). Als je een RS4 inlaatspuitstuk (wat grotere diameters heeft) op een S4 zet, krijg je vermogensverlies doordat de aansluitingen niet goed zijn. Dan moet je ook de koppen aanpassen. Een RS4 heeft ook andere ("wildere") nokkenassen. En naast inlaatnokkenasverstelling ook uitlaatnokkenasverstelling. Dat laatste heeft een S4 niet.
Vandaar dat een S4 onderin beter loopt en bij ca. 5000 kortademig begint te worden. Een RS4 gaat met gemak door bovenin, maar mist onderin wat (t.o.v. een S4)
En w.b. problemen met de 2,7l V6 BiTurbo's, het betreft praktisch altijd de turbo's, de blokken zelf zijn goed. Maar zoals altijd hangt het er vanaf hoe je ermee omgaat. Met deze blokken helemaal. Na een (zeer) snelle rit meteen uitzetten (autobahn en dan tanken) kan al funest zijn.
Verschil audi S4 <-> RS4
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 9 gasten