BMW TIS online is niet meer...Eeks!
- Martin van der Zwaard
Re: BMW TIS online is niet meer...Eeks!
Voor dat geld kan ik de komende 100 jaar een nieuw setje bestellen via eBay 

- ///Joost
OK, ik heb even gecheckt en het is dus 32 bit. Ik wist dat mijn Plan-B desktop ook 32 bit was dus daarom had ik het zonder morren besteld.Martin van der Zwaard schreef:Joost, draai jij op 32-bit of 64-bit?
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik heb (of eigenlijk had, heb Windows opnieuw geinstalleerd) de 8-2007 versie draaien op Windows 7 Home Premium 64 bit. Geen centje pijn, kan me niet herinneren dat ik speciale dingen uit heb moeten halen om het werkend te krijgen.
Ga hem zo ook weer even binnenslepen, is wel verdomde handig voor als je zelf wat wilt sleutelen aan de BMW.
Ga hem zo ook weer even binnenslepen, is wel verdomde handig voor als je zelf wat wilt sleutelen aan de BMW.
- frank de jonge
Je kan toch ook op www.realoem.com kijken oor onderdeelnummers etc?
- matthyssie
Klopt, maar TIS is een complete werkplaatsmanual. Er staat perfect in beschreven hoe je onderdelen moet vervangen. 

- matthyssie
Ah, ik weet het alweer. In Windows 7 had ik hem niet werkend. Ik had een virtuele Windows XP erin draaien, met daarin de TIS. Werkte perfecto. 

- ///Joost
Dit. Plus alle aanhaalmomenten, terugroepacties, weerstandwaardes/voltages om sensors door te meten, toleranties van onderdelen, inspectieafvinkijsten and the list goes on...matthyssie schreef:Klopt, maar TIS is een complete werkplaatsmanual. Er staat perfect in beschreven hoe je onderdelen moet vervangen.
- Martin van der Zwaard
Ik zie het wel of het gaat werken of niet.
Anders die maat van me even vragen. Moest lukken zei hij.
Anders die maat van me even vragen. Moest lukken zei hij.
- matthyssie
Exactemundo, fantastische software!///Joost schreef:Dit. Plus alle aanhaalmomenten, terugroepacties, weerstandwaardes/voltages om sensors door te meten, toleranties van onderdelen, inspectieafvinkijsten and the list goes on...matthyssie schreef:Klopt, maar TIS is een complete werkplaatsmanual. Er staat perfect in beschreven hoe je onderdelen moet vervangen.
- Martin van der Zwaard
Joost, hoe lang duurde het bij jou voordat je het binnen had?
Morgen is het een week en ik heb nog niks gezien.
Heb jij ze al binnen Fabian?
Morgen is het een week en ik heb nog niks gezien.
Heb jij ze al binnen Fabian?
- Fabian
Nee, zat er ook al aan te denken, duurt lang. Kreeg wel binnen 1 dag een melding dat de verzending gedaan was.
- Martin van der Zwaard
Ik dezelfde dag nog. Had gehoopt ze voor het weekend te hebben.
Vandaag nog even afwachten en anders een mail sturen naar de verkoper.
Vandaag nog even afwachten en anders een mail sturen naar de verkoper.
- ///Joost
Duurde bij mij minstens een week...Volgens mij iets van 7-8 werkdagen. Overigens heb ik gisteren de ETK proberen te installeren en daar was een priobleempje met Java...iets wat ik nog uit moet zoeken en vaker voorkomt met de nieuwere versies van ETK (te lezen op fora)...niet onoplosbaar overigens. Ik had gisteren echter weinig tijd.
- Fabian
Zat vandaag bij de post 

- Fabian
ben met ETK begonnen, en zelfde probleem, iets met Java inderdaad.///Joost schreef:Duurde bij mij minstens een week...Volgens mij iets van 7-8 werkdagen. Overigens heb ik gisteren de ETK proberen te installeren en daar was een priobleempje met Java...iets wat ik nog uit moet zoeken en vaker voorkomt met de nieuwere versies van ETK (te lezen op fora)...niet onoplosbaar overigens. Ik had gisteren echter weinig tijd.
Mocht je de oplossing hebben hou ik me aanbevolen

- Martin van der Zwaard
Hier ook!! Zo maar eens TIS gaan installeren.Fabian schreef:Zat vandaag bij de post
Dat ETK is niet zo belangrijk nog want dat heb ik ook op mijn werk en REALOEM werkt ook goed.
- Fabian
Tis doet het bij mij niet, heb 64 mbit, wist is veel.....
Oude flaptop uit de kast getrokken, die start niet meer op......
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Virtual box/vmware gebruiken als je nog ergens een 32bit windows installatie hebt liggen.
- Martin van der Zwaard
Ik dacht dat mijn beide laptops 64-bit waren maar de Dell is nog 32. Net erop gezet en werkt tot op heden goed. Kreeg wel een paar foutmeldingen tijdens het installeren maar denk dat het toch gelukt is.Fabian schreef:Tis doet het bij mij niet, heb 64 mbit, wist is veel.....
De rest komt nog wel.
- Fabian
als je het in het Chinees had geschreven had ik er netzoveel van begrepenEric Z schreef:Virtual box/vmware gebruiken als je nog ergens een 32bit windows installatie hebt liggen.

nou ja, dan maar niet. Heb al een slachtoffer gevonden die de DVD's ook kan gebruiken

- Martin van der Zwaard
Wat wel jammer is, maar wel logisch gezien de afkomst, is dat het programma alleen in het engels is.
Had gehoopt dat het een algemene versie was/is waar je zelf ook de taal kan instellen.
Verder is het een hoop info en voor de centen altijd makkelijk om te hebben.
ETK en WDS ga ik me later wel een keer in verdiepen.
Had gehoopt dat het een algemene versie was/is waar je zelf ook de taal kan instellen.
- ///Joost
Mja, je kunt ook niet alles verwachten voor dat geld natuurlijk.Martin van der Zwaard schreef:Wat wel jammer is, maar wel logisch gezien de afkomst, is dat het programma alleen in het engels is.

Overigens is hier een linkje naar het ETK/Java probleem. Ik heb me er nog niet in verdiept. doe ik nog wel een keer...in welk opzicht is ETK eigenlijk anders dan RealOEM.com?
link: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=468749
- Martin van der Zwaard
Fabian, probeer deze eens een mail te sturen;
http://link.marktplaats.nl/645871523
Wellicht is dit een 64-bit versie omdat het de laatste update van 2012/2013 is en bijna geen enkel besturingssysteem nog 32-bit is.
http://link.marktplaats.nl/645871523
Wellicht is dit een 64-bit versie omdat het de laatste update van 2012/2013 is en bijna geen enkel besturingssysteem nog 32-bit is.
- Ahmed
Voor de thuisgebruiker volgens mij geen verschil. Heb iig geen verschil gemerkt. Of je moet factoren als voorraadniveau, levertijd, prijzen etc. zelf willen opgeven...///Joost schreef:Mja, je kunt ook niet alles verwachten voor dat geld natuurlijk.Martin van der Zwaard schreef:Wat wel jammer is, maar wel logisch gezien de afkomst, is dat het programma alleen in het engels is.
ETK en WDS ga ik me later wel een keer in verdiepen.![]()
Overigens is hier een linkje naar het ETK/Java probleem. Ik heb me er nog niet in verdiept. doe ik nog wel een keer...in welk opzicht is ETK eigenlijk anders dan RealOEM.com?
link: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=468749

Ik gebruik trouwens liever http://www.bmwetk.info dan RealOEM.com. Bij de eerste kan je met je cursor klikken op gewenste onderdeel en tevens krijg je (advies)prijzen in EUR.
- ///Joost
OK, da's duidelijk. Bedankt! Dan laat ik het installeren wellicht nog even voor wat het is.Ahmed schreef: Voor de thuisgebruiker volgens mij geen verschil. Heb iig geen verschil gemerkt. Of je moet factoren als voorraadniveau, levertijd, prijzen etc. zelf willen opgeven...![]()
Ik gebruik trouwens liever http://www.bmwetk.info dan RealOEM.com. Bij de eerste kan je met je cursor klikken op gewenste onderdeel en tevens krijg je (advies)prijzen in EUR.[/quote]
Grappig. Ik gebruik dan weer deze: http://de.bmwfans.info/parts/catalog/
Prijzen in beide links zijn trouwens ex BTW. Als ik de consumentenprijs wil weten gebruik ik weer deze link:
http://www.online-teile.com/bmw/
Die prijs klopt vaak wel aardig met de dealer.