Nockalmstrasse Erik. De rest doet er niet toe.ErikS schreef:Heeft iemand nog wat tips omtrent Oostenrijk?
campings/streken?
Wil wel wat leuke afwisseling hebben; Mooie steden, gave wegen, bergen en liefst een lekker zwembad bij de camping. Is er een 'zonnig' gedeelte in Oostenrijk? Zo heb je in Zwitserland ook zo'n dal waar het altijd lekker weer is........
Zomervakantie 2013
- Petrolhead Tom
Re: Zomervakantie 2013
-
ErikS
Dat is opzich wel mooi dich bij de Worthesee, Klagenfurt is wel leuk om heen te gaan.......
(Ken ik van vroeger)
Ik heb alleen het idee dat 'de leuke plaatsen in Oostenrijk'... Steden om te shoppen ed. wat ver weg liggen vanuit die hoek...
(Ken ik van vroeger)
Ik heb alleen het idee dat 'de leuke plaatsen in Oostenrijk'... Steden om te shoppen ed. wat ver weg liggen vanuit die hoek...
-
OnlineRivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Vertrek volgende week vrijdag voor een week naar New York. En ga waarschijnlijk binnen zéér afzienbare tijd een huis kopen. Dus dan is het wel even genoeg! 
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vorige 2 jaren Gardameer geweest. Vrouw en kids laten vliegen op Bergamo (Milaan) met Ryanair en zelf met de auto die kant en ze daar opgepikt. Wil dat jaar wel weer. Echter niet weer naar dezelfde plaats als vorig jaar (Peschiera del Garda). Andere tips voor het Gardameer? Of anders Comomeer of Iseomeer? Is ook dicht bij Bergamo.
- Petrolhead Tom
Iseo meer is te gek. Ik ga nooit meer naar het Gardameer in het hoogseizoen. Iseo is veel rustiger.
- Arthur
Denk je dan ook in 2 gezapige ouders met 2 spring in 't veld van kinderen?
Maar goed, waar dan naar toe aan 't Iseomeer? Camping met stacaravans/bungalows en met vertier voor 2 jonge kids gewenst.
Maar goed, waar dan naar toe aan 't Iseomeer? Camping met stacaravans/bungalows en met vertier voor 2 jonge kids gewenst.
- Martijn M
Ga toch naar de zee. Is niet heel veel verder rijden en voor kinderen toch ook 10x leuker.
Ik vond het als kind altijd prachtig om naar de zee te gaan. Beetje snorkelen en inktvissen vangen.
Ik vond het als kind altijd prachtig om naar de zee te gaan. Beetje snorkelen en inktvissen vangen.
-
OnlineMartijn_bmw
als je weer naar het gardameer wil zou ik kiezen voor Malsecine, Limone sul garda of Riva del garda.Arthur schreef:Vorige 2 jaren Gardameer geweest. Vrouw en kids laten vliegen op Bergamo (Milaan) met Ryanair en zelf met de auto die kant en ze daar opgepikt. Wil dat jaar wel weer. Echter niet weer naar dezelfde plaats als vorig jaar (Peschiera del Garda). Andere tips voor het Gardameer? Of anders Comomeer of Iseomeer? Is ook dicht bij Bergamo.
stukken minder druk dan de zuidkant van het gardameer (daar ben ik een keer geweest in het hoog seizoen, nooit meer vanwege de drukte
deze 3 plaatsen liggen aan de noordkant, stukken rustiger maar nog genoeg te doen, ook iets minder heet wat ik persoonlijk lekkerder vind tov de temp. in het zuiden van het gardameer.
- martll
Daarom gaan wij ook al jaren naar het Idro meer ipv gardameer.Petrolhead Tom schreef:Iseo meer is te gek. Ik ga nooit meer naar het Gardameer in het hoogseizoen. Iseo is veel rustiger.
Camping Azur Rio Vantone is een echte aanrader, heb me als kind elke vakantie kunnen vermaken daar.
Camping Vantone Pineta of Camping Belvedere zijn ook aanraders. (helemaal als je ook van watersport houdt).
-
Jussi
Salò moet je doen aan het Gardameer. Ik ben er praktisch opgegroeid door er vanaf mijn geboorte tot mijn 14 jaar elke zomer twee maanden te zitten.Arthur schreef:Vorige 2 jaren Gardameer geweest. Vrouw en kids laten vliegen op Bergamo (Milaan) met Ryanair en zelf met de auto die kant en ze daar opgepikt. Wil dat jaar wel weer. Echter niet weer naar dezelfde plaats als vorig jaar (Peschiera del Garda). Andere tips voor het Gardameer? Of anders Comomeer of Iseomeer? Is ook dicht bij Bergamo.
Vanaf daar kan je ook vele uitstappen doen zoals naar Verona, Bergamo, Riva, Limone, Sirmione,.. Die eerste 2 zijn echte historische steden waar je veel cultuur kan opsnuiven en de vrouw en kinderen kunnen winkelen. De laatste zijn steden rond het Gardameer en gewoon prachtig voor te zonnen en te eten. Wegblijven van Brescia en Desenzano.
- Arthur
Thnx, zal eens kijken. Kun je daar een beetje gemakkelijk komen in het hoogseizoen of is het treintje rijden? Daarom was Peschiera wel handig, daar was je zo in en uit.
-
Jussi
Het historisch binnenstadje is autoluw maar daarrond is er vlotte doorgang. Zeker geen treintje rijden want daarrond zijn de banen vrij groot. De parking aan het strand is wellicht wat te klein dus moet je wat vroeger komen of iets verder parkeren. Er vertrekken vandaar ook schepen die je naar andere kanten van het meer brengen. Wellicht ook leuk om te doen met de kids.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Inmiddels ook geboekt (en betaald, auw.... voor het eerst verplicht in het hoogseizoen
, da's best duur). Eerste week in de Elzas in Frankrijk, tweede week Eifel Duitsland. Dit alles 2e helft juli.
Verder de week daarvoor nog een weekendje naar Goodwood, ook zin in.
Verder de week daarvoor nog een weekendje naar Goodwood, ook zin in.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Grappig, hier nog een Goodwood ganger
Vorig jaar ook geweest, erg goed bevallen en hebben nu kaarten voor alle 4 de dagen. Was een paar pond duurder dan voor 3 dagen.
Gaan er een weekje voor weg en later het jaar 3 weken Canada
Vorig jaar ook geweest, erg goed bevallen en hebben nu kaarten voor alle 4 de dagen. Was een paar pond duurder dan voor 3 dagen.
Gaan er een weekje voor weg en later het jaar 3 weken Canada
- markk
Planning 2013:
- maart weekje Tenerife - done
- mei weekje Mallorca - kan niet wachten
- juli weekje Oostenrijk met cabrio - idem
- aug. twee weken Italie met auto, 1e week net onder Dolomieten, tweede aan Gardameer - standaard, bevalt wel altijd heel goed
- eind nov. moet ik nog plannen - weekje warm eiland a la Madeira, of canarisch eiland - suggesties welkom, heb gran canaria, madeira en tenerife al gezien...
jan. 2014 aruba, bonaire, of curacau lijkt me ook wel wat, maar weekje lijkt me te kort ivm vliegtijd...
Geen kinderen die meer meegaan
Mark.
- aug. twee weken Italie met auto, 1e week net onder Dolomieten, tweede aan Gardameer - standaard, bevalt wel altijd heel goed
- eind nov. moet ik nog plannen - weekje warm eiland a la Madeira, of canarisch eiland - suggesties welkom, heb gran canaria, madeira en tenerife al gezien...
jan. 2014 aruba, bonaire, of curacau lijkt me ook wel wat, maar weekje lijkt me te kort ivm vliegtijd...
Mark.
- Riceaux
Lekker bezig Markk!markk schreef:Planning 2013:
Mark.
Ik ga in augustus 2 weken naar zuid-Portugal met de auto. En begin september naar Parijs en Londen met de auto. Bruiloft in Londen van familie van m'n vriendin en had haar vorig jaar beloofd dat we nog een keer naar Parijs zouden gaan. Dus mooi 2 vliegen in 1 klap.
- Sjoerd
Week ABC eilanden is prima te doen! Sterker nog ik zou er niet langer kunnen zijn. Leuke tip; plak er een paar dagen Suriname bij aan!
Ik ga 2 weken naar Mallorca deze zomer; daar ben ik ook nog nooit zo lang geweest
Ik ga 2 weken naar Mallorca deze zomer; daar ben ik ook nog nooit zo lang geweest
-
OnlineFabian
2 weken florida dit jaar.
- Petrolhead Tom
Volgende week vijf dagen New York en van het zomer twee en halve week italie.
-
OnlineMartijn_bmw
in augustus 2 weken schotland of noorwegen
tenzei het hier t/m augustus koud blijft dan 2 weken zuid europa 
- Paskal
- Auto: meerdere
Nu het skiseizoen voorbij is, was het ook voor ons tijd om wat zomerplannen te maken.
Juni/juli : 4,5 week Corsica (vorig jaar kleine 3 wk geweest, maar is zo goed bevallen dat we nogmaals terug gaan)
Augustus: 1,5 week met de MX-5 naar Oostenrijk/Italië/Dolomieten (waarschijnlijk ietwat decadent op de ambu achter de X5)
Juni/juli : 4,5 week Corsica (vorig jaar kleine 3 wk geweest, maar is zo goed bevallen dat we nogmaals terug gaan)
Augustus: 1,5 week met de MX-5 naar Oostenrijk/Italië/Dolomieten (waarschijnlijk ietwat decadent op de ambu achter de X5)
- Barend
- Auto: F20 m135i
Over twee weken 3 dagen naar Zwitserland, omgeving Interlaken..
En eind mei een weekje Playa Del Carmen, Mexico. Veel te kort eigenlijk, maar kon de aanbieding niet laten liggen..
En dan hopelijk ergens midden in de herfst eindelijk een tripje naar de Noordkaap met de Volvo, maar dat is de afgelopen twee jaar ook niet gelukt, dus die zet ik op reserve.
En eind mei een weekje Playa Del Carmen, Mexico. Veel te kort eigenlijk, maar kon de aanbieding niet laten liggen..
En dan hopelijk ergens midden in de herfst eindelijk een tripje naar de Noordkaap met de Volvo, maar dat is de afgelopen twee jaar ook niet gelukt, dus die zet ik op reserve.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
We gaan als afsluiting van ons half jaar hier de grote coast to coast trip doen. We starten hier aan de pacific, en rijden dan via het zuiden van de VS richting New York, vanwaar we terugvliegen naar NL.
-
OnlineMartijn_bmw
dat moet je eind juni begin juli doenBarend schreef: En dan hopelijk ergens midden in de herfst eindelijk een tripje naar de Noordkaap met de Volvo, maar dat is de afgelopen twee jaar ook niet gelukt, dus die zet ik op reserve.