[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Erik dB

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Erik dB » 10 mar 2013, 19:45

Dat is wel weer erg kort door de bocht. Het niet inschrijven heeft helemaal niets met Peter laten stikken te maken, en ik was er dan ook gewoon de vorige keer, maar dit hoort een beetje bij het ondernemersrisico. Aan het begin vh jaar zal Peter een inschatting hebben gemaakt van het aantal mensen dat een x-aantal circuitdagen per jaar wil doen voor een x-bedrag, obv het verleden/goede hoop/een marktonderzoek/etc.

Zaken als de economische situatie, de timing van de dagen (week, weekend, vlak na elkaar, lange tussenpozen, vakantie), en de EUR per circuitdag spelen daar een belangrijke rol in. Een maandag in Assen krap 2 weken na de vorige circuitdag in Assen is voor mij qua vakantiedagen gewoon niet handig, en daarnaast vind ik het (voor mij als hobbyrijder) ook te kort op elkaar. Dus schrijf ik niet in, en dat heeft niets met het laten stikken van Peter te maken. Ik gok overigens dat in dit specifieke geval een klein marktonderzoekje had uitgewezen dat meer (hobby)rijders er zo in hadden gezeten. Zie dat dan maar als goedbedoeld advies ;-)

dvh

Bericht door dvh » 10 mar 2013, 19:47

Ik als forummember van een autoforum heb amper een idee wie Peter is.

Knot

Bericht door Knot » 10 mar 2013, 19:49

Tsja, voor mijzelf, we hebben nu een dochter die net 1 jaar geworden is, dat is natuurlijk prachtig maar vergt ook een hoop tijd, sowieso zou ik alleen za/zo di en vr kunnen en anders moet er een hoop omgegooid worden aan oppas etc.

Komt bij dat ik met griep thuis zit maar dat is toeval.... geld maakt mij niks uit. Ik rij ouwe zooi maar heb wel geld over om het gas ermee in te trappen alleen nu ligt het gewoon erg moeilijk om ertussenuit te gaan. Volgende week nordschleife zelfde verhaal, een maandag, hoe graag ik assen en nordschleife ook wil doen bij slecht weer / regen het komt gewoon slecht uit in de planning.

Peter

Bericht door Peter » 10 mar 2013, 20:51

Ik heb een open auto en vind rond het vriespunt of regen toch niet ideaal om te rijden.

Het is nog net te vroeg in het seizoen helaas... Als het nou 15-16 graden zou zijn net als afgelopen dinsdag!

Fabian

Bericht door Fabian » 10 mar 2013, 20:54

Beetje jammer dit. Nu wordt het zo gedraaid dat het "onze" schuld is dat "we" niet inschrijven.

De dag komt niet uit, de auto niet klaar, er zijn teveel dagen om te kunnen vullen met de forummembers denk ik. De economische tijden zijn absoluut anders en het gaat om veel geld wat zo'n dag allesbijelkaar kost, het weer ik ruk, etc etc verzin maar door.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het erg zuur als iemand met de gebakken peren blijft zitten, gun Peter echt een gevulde dag en een besmerde boterham, maar je kunt het niet afschuiven op je klanten!

En nu wordt het ook nog zo geschreven alsof dit forum er is om de circuitdagen te kunnen vullen, en als dat. niet lukt dit forum nutteloos is. Denk niet dat je de discussie over commerciel etc niet weer moet starten. Het is een forum, niet meer niet minder voor 90% van de gebruikers denk ik.

Hoop er op de ring bij te zijn, hoop dat het weer het toelaat om de dag door te kunnen laten gaan. En dat er iemand een boterham van kan smeren.

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2013, 21:37

volgens mij is het nu crisis en dit soort dagen laten mensen als eerste schieten.
Volgens mij moet je minder dagen organiseren.
Als ik dan ook nog hoor dat je 10 euro entree moet gaan betalen als bezoeker om mensen rondjes te zien rijden help he zelf ook de boel om zeep.

PD power

Bericht door PD power » 10 mar 2013, 21:41

Luco, die 10 euro is voor het meerijden, daarvoor teken je een vrijwaring en krijg je aan armband.

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2013, 21:46

PD power schreef:Luco, die 10 euro is voor het meerijden, daarvoor teken je een vrijwaring en krijg je aan armband.
Zo was het eerst wel ik hoorde nu dat je gewoon ook voor alleen kijken moet betalen, meerijden is dan weer wel gratis, zie inschrijving zandvoort.

PD power

Bericht door PD power » 10 mar 2013, 21:51

Verrek, ik zie het, niet het mij uitmaakt, want Zandvoort ga ik alleen heen om te rijden, niet om te kijken :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 mar 2013, 23:15

Ik vind dit op zijn minst een opmerkelijke reactie. Wat probeer je te bereiken Peter? Stap eens van dat idee af dat iedereen je op je bek wil zien gaan. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand hier op het forum zit met het idee dat het leuk is dat er geen inschrijvingen zijn.

Een maandag is gewoon onhandig voor velen. Zaterdagen zijn ideaal maar amper te realiseren dat is begrijpelijk. Wat krijg je dan? Dat mensen moeten gaan kiezen. Een paar jaar terug hadden we Knot die bijna elke circuit dag present was. Maar dat was ook een unicum. Als je even nagaat wat het circuit rijden kost dan denk ik niet dat een mens veel duurdere hobby's kan hebben. Wat krijg je dus? Mensen moeten selectiever zijn in het aantal dagen dat ze participeren of de baan die ze willen rijden. Past een datum niet in de agenda wordt er al snel weer afgezegd of die leuke circuit dag op de lange baan geschoven. Dat is vervelend voor een organisator maar het is nou eenmaal niet anders.

Kijk ook even naar de omvang van het forum. DF is zo verschrikkelijk groot geworden in de afgelopen jaren. Je verwacht toch niet dat elke DF bezoeker ook de intentie heeft om het circuit op te gaan? Dat het over het algemeen autoliefhebbers zijn staat vast maar niet elke autoliefhebber geniet ervan om zijn auto zo hard mogelijk over de ideale lijn te jagen. Een aantal vaste bezoekers zijn afgehaakt om verschillende redenen, tijd, geld, auto verkocht noem het maar op. Ik denk dat het over het algemeen te maken heeft met de crisis en, wat Henno ook terecht opmerkt, een stukje bewustwording van het feit dat het leven behoorlijk duur is geworden de laatste jaren. Als je dan een paar honderd euro kunt besparen door een middag niet te gaan rijden en die middag dan ook nog eens niet vrij hoeft te nemen en misschien wel wat extra's kunt verdienen is het denk ik niet zo gek dat een aantal mensen afhaakt.

Als ik niet zo druk zou zijn met mijn scriptie zou ik er morgen gewoon bij zijn (ik heb nog nooit op Assen gereden) maar ik zit qua tijd behoorlijk anders dan een paar jaar terug. Ik gun je alle omzet van de wereld maar ik denk wel dat je er voor moet waken dat je geen mensen tegen je in het harnas gaat jagen. De gun factor blijft.

Peter

Bericht door Peter » 10 mar 2013, 23:43

Persoonlijk vind ik het vrijrijden principe goed werken. Goede prijs/kwaliteit verhouding en je hoeft van te voren niet in te schrijven dus bij regen rij je dan niet als je niet wilt. Ik ben afgelopen jaar ook naar Zolder gereden om vervolgens een uur later weer terug te rijden omdat het er te slecht weer was om lekker rondjes te maken.

In mijn beleving worden de vrijrijden dagen in zandvoort en assen goed bezocht. Zolder helaas wat minder tewijl dat ook een erg leuk baantje is!

Door de prijsstelling van de DF dagen ligt mij de drempel te hoog om vaker in te schrijven. Doordeweekse dagen komen mij juist wel weer goed uit. :D

Andre

Bericht door Andre » 11 mar 2013, 01:17

Als je een show and shine organiseert dan zul je zien dat de paddock vol staat. Kijk bijv. naar de time attack en sprint dagen op assen.

22 zwaar overbetaalde mensen lopen achter een bal aan en 20.000 plus gefrituurde kroketten zitten bij -1 op de tribune er dan ook nog na te kijken. Dat is het nivo wat je zoekt. Als je die snaar raakt zijn de pitsstraten te kort.

Circuit rijden loopt bij velen uit op overbelasting in de bovenkamer. Gas geven lukt nog maar als ik voor een bocht moet remmen,schakelen en sturen pffffff nee. Waar kan ik me GTI parkeren tussen 150 andere leden van de apex verlagingsveren clubske. Met 10 man staan ze bij een geopende motorkap te kijken wie de mooiste bougie kabels heeft.

ik ben altijd met verbazing naar huis gereden bij de time attack dagen. Files staan bij de ingang ze kunnen niet wachten om het paddock te betreden. Ik vroeg me dan altijd af bij dsc of elke andere race zit er hier geen kip op de tribune. Time attack show and shine neon brigade bomvol.

Waarom zijn er bij tt van assen 100.000 mensen. Niet om het racen te kijken. Want bijna iedereen ligt brakend, schijtend en pissend rondom het circuit. Nee ze komen voor het gele goud met een schuimkraag en willen hun motor showen dat er dan ook nog geraced word is bijzaak. Dat is alleen maar een reden om thuis tegen de vrouw te roepen dat je naar het racen gaat.

:beer:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 mar 2013, 07:45

Kan me Peter's frustratie wel enigzins voorstellen omdat hij er toch veel tijd en energie in steekt, maar zoals Fabian ook al zegt moet je "de schuld" niet bij de forumleden neerleggen. Tijden veranderen en blijkbaar heeft dit ook invloed op de opkomst bij de DF-trackdays. De eerste keer dat de Ring werd afgehuurd stond men bij wijze van spreke in de rij om te mogen rijden, dit in schril contrast tot de laatste keer Ring vorig jaar toen het wel heel erg rustig was.

Ik gun Peter en de rest van de organisatie uiteraard ook een gevulde dag, maar meer dagen is niet beter in mijn ogen. Hoeveel leden op dit forum hebben een tracktool of komen zo nu en dan op een trackday? 50 wellicht? In mijn ogen zijn 20 trackdays op jaarbasis dan wel wat te veel van het goede om al die dagen ook maar enigzins gevuld te krijgen met DF-leden. Ik vraag me af wie er van dit forum bijvoorbeeld zit te wachten op drie dagen Assen in twee weken tijd.

Heel veel mensen beleven plezier aan dit forum, maar dat is er toch niet om trackdays te vullen? Voor velen is het maar "gewoon" een forum als zovelen waarbij als extraatje ook nog eens trackdays worden georganiseerd.

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2013, 07:48

Nou duidelijk.
Ga naar waar het geld is en organiseer een DF show and shine meeting :lol:

Met het niveau zit het ook hier wel goed !

Erminio

Bericht door Erminio » 11 mar 2013, 08:19

Andre schreef:Als je een show and shine organiseert dan zul je zien dat de paddock vol staat. Kijk bijv. naar de time attack en sprint dagen op assen.

22 zwaar overbetaalde mensen lopen achter een bal aan en 20.000 plus gefrituurde kroketten zitten bij -1 op de tribune er dan ook nog na te kijken. Dat is het nivo wat je zoekt. Als je die snaar raakt zijn de pitsstraten te kort.

Circuit rijden loopt bij velen uit op overbelasting in de bovenkamer. Gas geven lukt nog maar als ik voor een bocht moet remmen,schakelen en sturen pffffff nee. Waar kan ik me GTI parkeren tussen 150 andere leden van de apex verlagingsveren clubske. Met 10 man staan ze bij een geopende motorkap te kijken wie de mooiste bougie kabels heeft.

ik ben altijd met verbazing naar huis gereden bij de time attack dagen. Files staan bij de ingang ze kunnen niet wachten om het paddock te betreden. Ik vroeg me dan altijd af bij dsc of elke andere race zit er hier geen kip op de tribune. Time attack show and shine neon brigade bomvol.

Waarom zijn er bij tt van assen 100.000 mensen. Niet om het racen te kijken. Want bijna iedereen ligt brakend, schijtend en pissend rondom het circuit. Nee ze komen voor het gele goud met een schuimkraag en willen hun motor showen dat er dan ook nog geraced word is bijzaak. Dat is alleen maar een reden om thuis tegen de vrouw te roepen dat je naar het racen gaat.

:beer:
Goed gesproken :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 08:25

Ik vond de laatste mailing een leuke insteek hebben, denk dat het goed is om dat soort dingen te doen. Maar een punt wat nog niet genoemd is naast de vele geldige argumenten die hierboven genoemd worden, is het feit in mijn ogen dat er een verschuiving plaats heeft gevonden van straatauto's naar circuitauto's. Als je dat combineert met de andere feiten, heb je een aardig compleet antwoord. Een topic op deze manier openen is hoe dan ook niet verstandig, want het draagt niet bij aan een positieve benadering van de dagen.

Even afgezien van de bezoekersaantallen, heeft het antwoord op je vraag waarom het niet leeft op het forum, imo vooral met de verschuiving van straatauto's naar circuitauto's te maken. De echte racers hebben weinig tijd om te babbelen hier, als ze er al zin in zouden hebben.

Ik weet niet hoe je ondernemingsplan er uit ziet Peter en wat je motivaties zijn (heb ik altijd erg moeilijk gevonden om dat in te schatten bij je), maar als het je niet om het geld te doen is, maar om de sfeer, ga terug naar straatsessies.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 08:28

Ps: reactie Andre is natuurlijk leuke forumvulling, maar dat is nu eenmaal een vaststaand feit. Daar hebben "we" niks mee, dus je daar mee vergelijken op welke manier dan ook is zinloos of je moet eigenaar van een circuit zijn en je dagen willen vullen.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 08:39

@Andre, vermakelijk verhaal maar klopt natuurlijk van geen kanten, tt is een keer per jaar en time attack kan je bijna niet omheen vanwege de reclame en is voor deelnemers stukken goedkoper en een heel ander evenement.

@Ruben, ben ik het niet mee eens, er hebben altijd racers meegedaan en ging altijd goed en was altijd goed qua sfeer.

Ik denk dat het meer te maken heeft met onder andere de crisis en keuzes die mensen moeten maken.
En ook de aantallen, ik denk dat het gewoon teveel dagen zijn en dan regelmatig ook nog zeer ongelukkig gepland.

3 dagen Assen in twee weken met daartussen nog een OCA dag op zandvoort (die gratis is) is wel heel veel van het goede, mensen moeten werken en kunnen op een uitzondering na dat gewoon niet bekostigen en/of plannen.
Iedereen hier gunt Peter natuurlijk volle dagen.

Vind alleen wel dat de manier waarop die nu de forumbezoekers aanspreekt niet erg netjes.
Peter je zit bijna niet meer op het forum, je mengt je niet in discussies of andere activiteiten en we zien je alleen als je een topic begint over kleutergedrag of als je dagen niet gevuld zijn, op mij komt dat niet erg klantvriendelijk over.
Want uiteindelijk zijn de forumbezoekers allemaal potentiele klanten voor een trackday, de ene misschien meer als de andere, maar bij mij begint de gunfactor toch aardig te zakken als je mensen zo aanspreekt.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 09:05

Ik vind het ook een wat rare reactie, om redenen die hierboven allemaal staan.
Ik kan me de frustratie enorm goed begrijpen maar dat is geen reden om zo (onprofessioneel) jezelf te kennen te geven.

Ik wil dit jaar graag wat DF trackdays mee pakken, maar dat moet wel uitkomen in mijn agenda en de portemonnee. Ik denk ook dat je in het begin van het jaar niet moet verwachten dat er veel trackday rijders op komen dagen.
Veel tracktools zijn nog niet klaar of staan in de stalling. Mensen die met een daily het circuit bezoeken zullen met dit weer ook niet staan te popelen.
Dan houd je de pre-seizoens checks van echte racers nog over. En die hebben nu dagen genoeg om te kiezen.
Ook zullen deze racers die komen testen misschien een extra drempel zijn voor de mensen die met hun daily circuit rijden. Want die kunnen wel eens erg hard voorbij komen of inhalen waar zij het gevoel hebben dat het niet meer kan, waardoor een gevoel van onveiligheid kan ontstaan.
En, wat al gemeld is, 3x hetzelfde circuit in 2 weken, dat is toch wel erg kort op elkaar. Kwaliteit vs kwantiteit ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 09:10

Gunfactor is natuurlijk ook onzin. Peter maakt niet in zijn eentje een circuitdag tot een succes.

Ps: @ Luco, ik bedoel de sfeer of activiteit op het forum mbt deze dagen

Gert.

Bericht door Gert. » 11 mar 2013, 09:41

De insteek van de eerste 2 dagen was anders. Met name gericht op shakedown en testen van teams. In feite is vandaag de eerste gewone middag op assen die we al vaker hadden. Er komen meer mogeljkheden in de toekomst. Denk aan circuitrijden incl. Huurauto (vanaf 1 uur). Met verbreden van de mogelijkheden denk ik dat de dagen vast wel weer gevuld gaan worden. Zelfs zonder glimmende bougiekabels. :-)
Laatst gewijzigd door Gert. op 11 mar 2013, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 09:45

Ik denk dat de straat auto race auto discussie niet zo spannend is Ruben, rij zelf met een straat auto, zo ook de "laatste" dag op Assen, ten eerste rijden er toch nog wel redelijk wat straatauto's, denk dat de foto's niet representatief zijn voor wat er rijd, staan auto's op de foto, die misschien wel bijzonder zijn, maar echt maar een handjevol rondes hebben afgelegd.

Terwijl er auto's niet op staan die bijna de hele dag hebben gereden..

Denk dat er een paar dingen door elkaar heen lopen.

Ten eerste het weer, tis nog best wel koud en niet iedereen vind regen leuk ( maakt mij weinig uit) .
D'r zijn in maart best wel veel dagen en idd zoals een aantal al aangeven, de meesten moeten er doordeweeks wel vrij voor nemen, ik dus ook.
Is het wat verder weg, zelfs vaak 2 dagen.

De formule van open pitlane en betalen voor de hele dag, heeft als voordeel, dat een dag rustig verloopt en dat er op de baan ook rust is, wordt ook duidelijk aangegeven, dat de langzamere deelnemer op de lijn blijft en de snellere er op een veilige manier langs moet gaan.

Met name op een circuit als Assen, zie ik in de toevoeging van straatsessies geen toegevoegde waarde.
Maar daar mag natuurlijk een ander een andere mening over hebben.

Anderzijds, moeten we als autoliefhebbers die zo nu en dan een trackday willen pakken, de aanpak van DF wel koesteren, op zolder, assen en zandvoort kun je ook met andere organisators rijden, maar is de sfeer meestal minder relaxed of je betaald veel meer.

Daarnaast weet ik wat een dagje NS kost met een andere organisatie en hoe het er dan aan toe gaat, dan is de DF formule, gewoon uniek kwa aanbod, maar ook Bilster berg, ( tuurlijk dit moet eerst maar eens doorgaan) maar daar hebben andere organisators ook last van.

Ik heb geen aandelen DF, dus ook geen enkel belang, maar zou er als rijder van balen, als dit zou verdwijnen ( wat een reëel risico is).

Waarom dat ik denk dat Peter zo reageert. ( dus aanname mijnerzijds)

- Ten eerste hij steekt z'n nek uit, tuurlijk is dat ondernemers risico.
- Hij probeert zo goed mogelijk te luisteren naar de discussies hier, en er op in te spelen.
- Organisatie is gewoon goed, duidelijk en heel relaxed, dus ook zeker geschikt voor gewone straatauto's

Kortom alles is er, dan wordt er door een aantal mensen keer op keer discussies aangegaan over deze dagen zonder dat ze er deel aan nemen, ( ze weten eigenlijk niet eens wat er leeft) maar wel een negatieve voetprint achter laten.

Daarnaast een groep die elke keer aangeeft de volgende keer er bij te zijn, als er dingen geregeld worden, dingen worden geregeld, maar...... juist ja.

Kijk er is altijd wat negatiefs te vinden, en gefundeerde opbouwende kritiek is ook niks mee, maar als je toch nooit van plan bent een een DF trackday betalend te bezoeken, dan is het misschien ook wel zo oprecht om je van commentaar te onthouden.

Ohja trouwens een tip, die Federal "semi slicks" doen het super, veel voor weinig. :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mar 2013, 09:58

Gert. schreef:Met verbreden van de mogelijkheden denk ik dat de dagen vast wel weer gevuld gaan worden. Zelfs zonder glimmende bougiekabels. :-)
Kut zeg, heb ik ze voor niks staan te polijsten.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 10:33

Ik vind het met name ook te veel circuitdagen op elkaar.
Dat komt waarschijnlijk door de testers, maar de hobby'bobben' komen daardoor wel minder.

Ik heb nu ook een huis etc. Dus voor mij zit het er nu ook niet in.
Combinatie van crisis en teveel aanbod van dagen denk ik...........

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 10:51

Aan de ene kant snap ik dat wel hoor, maar wat heb ik met aansprakelijkheid te maken als ik alleen kom kijken?
Ik vind het niet echt klantvriendelijk, kijkers kunnen potentiële rijders worden.
Gaat DF dan iemand bij de poort zetten, want hoe wil je dat controleren.
Maar als DF het dan toch op deze manier doet, laat het dan ook gewoon weten, nu zit het een beetje verstopt bij de inschrijvingen en een kijker gaat daar niet zoeken.

Plaats reactie