Ik denk dat de straat auto race auto discussie niet zo spannend is Ruben, rij zelf met een straat auto, zo ook de "laatste" dag op Assen, ten eerste rijden er toch nog wel redelijk wat straatauto's, denk dat de foto's niet representatief zijn voor wat er rijd, staan auto's op de foto, die misschien wel bijzonder zijn, maar echt maar een handjevol rondes hebben afgelegd.
Terwijl er auto's niet op staan die bijna de hele dag hebben gereden..
Denk dat er een paar dingen door elkaar heen lopen.
Ten eerste het weer, tis nog best wel koud en niet iedereen vind regen leuk ( maakt mij weinig uit) .
D'r zijn in maart best wel veel dagen en idd zoals een aantal al aangeven, de meesten moeten er doordeweeks wel vrij voor nemen, ik dus ook.
Is het wat verder weg, zelfs vaak 2 dagen.
De formule van open pitlane en betalen voor de hele dag, heeft als voordeel, dat een dag rustig verloopt en dat er op de baan ook rust is, wordt ook duidelijk aangegeven, dat de langzamere deelnemer op de lijn blijft en de snellere er op een veilige manier langs moet gaan.
Met name op een circuit als Assen, zie ik in de toevoeging van straatsessies geen toegevoegde waarde.
Maar daar mag natuurlijk een ander een andere mening over hebben.
Anderzijds, moeten we als autoliefhebbers die zo nu en dan een trackday willen pakken, de aanpak van DF wel koesteren, op zolder, assen en zandvoort kun je ook met andere organisators rijden, maar is de sfeer meestal minder relaxed of je betaald veel meer.
Daarnaast weet ik wat een dagje NS kost met een andere organisatie en hoe het er dan aan toe gaat, dan is de DF formule, gewoon uniek kwa aanbod, maar ook Bilster berg, ( tuurlijk dit moet eerst maar eens doorgaan) maar daar hebben andere organisators ook last van.
Ik heb geen aandelen DF, dus ook geen enkel belang, maar zou er als rijder van balen, als dit zou verdwijnen ( wat een reëel risico is).
Waarom dat ik denk dat Peter zo reageert. ( dus aanname mijnerzijds)
- Ten eerste hij steekt z'n nek uit, tuurlijk is dat ondernemers risico.
- Hij probeert zo goed mogelijk te luisteren naar de discussies hier, en er op in te spelen.
- Organisatie is gewoon goed, duidelijk en heel relaxed, dus ook zeker geschikt voor gewone straatauto's
Kortom alles is er, dan wordt er door een aantal mensen keer op keer discussies aangegaan over deze dagen zonder dat ze er deel aan nemen, ( ze weten eigenlijk niet eens wat er leeft) maar wel een negatieve voetprint achter laten.
Daarnaast een groep die elke keer aangeeft de volgende keer er bij te zijn, als er dingen geregeld worden, dingen worden geregeld, maar...... juist ja.
Kijk er is altijd wat negatiefs te vinden, en gefundeerde opbouwende kritiek is ook niks mee, maar als je toch nooit van plan bent een een DF trackday betalend te bezoeken, dan is het misschien ook wel zo oprecht om je van commentaar te onthouden.
Ohja trouwens een tip, die Federal "semi slicks" doen het super, veel voor weinig.