+1Mark Nauta schreef:Zonder twijfel Chris Harris.
Kan grandioos rijden, is open en eerlijk zonder kapsones en kan op een goede wijze het gevoel van een auto overbrengen. Ik zit altijd echt ín zijn filmpjes en verhalen.
Je favoriete autojournalist
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Je favoriete autojournalist
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Snipe
Leuk topic, met verrassende antwoorden. Of eigenlijk is de verrassing meer dat de antwoorden niet echt verrassend zijn; het lijkt wel of de autojournalistiek ergens rond 1995 begonnen is, als je dit topic leest. Hielke is de enige die een journalist van enige tijd terug noemt.
Hoe een journalist rijdt kan natuurlijk nooit het belangrijkste zijn; het is zijn werk om te schrijven (of om te presenteren, in voorkomende gevallen). Dat moet hij dus in eerste instantie heel goed kunnen. Clarkson, May en Hammond zijn daar goed in, Tiff Needell en Chris Harris ook, maar ik denk dat Dan Neil of LJK Setright ook de moeite waard zijn.
Er zijn natuurlijk ook wel Nederlandse schrijvers geweest met enig talent. Google even de korte biografie (gratis) die Nico de Jong over Rob Slotemaker schreef en je snapt vast wel wat ik bedoel.
Hoe een journalist rijdt kan natuurlijk nooit het belangrijkste zijn; het is zijn werk om te schrijven (of om te presenteren, in voorkomende gevallen). Dat moet hij dus in eerste instantie heel goed kunnen. Clarkson, May en Hammond zijn daar goed in, Tiff Needell en Chris Harris ook, maar ik denk dat Dan Neil of LJK Setright ook de moeite waard zijn.
Er zijn natuurlijk ook wel Nederlandse schrijvers geweest met enig talent. Google even de korte biografie (gratis) die Nico de Jong over Rob Slotemaker schreef en je snapt vast wel wat ik bedoel.
- Hielke
Ik kende die Carlos Lago en Jethro Bovingdon niet eens. Misschien schrijven ze erg goed, in de filmpjes vind ik het kleurloze popi jopi's die overdreven hip proberen over te komen.
Die Randy Popst (pro race car driver
) valt me dan iedere keer weer heel positief op. Heb in het verleden veel van zijn filmpjes gezien. Komt tegelijkertijd natural alsook gemeend enthousiast (als de auto dat verdient) over. Als circuit analist misschien wel de allerbeste. En wat jaagt ie die GT86 fantastisch over de baan zeg. Superenthousiast is ie erover. Met de MX-5 vind ie het de leukste rijdersauto 
Die Randy Popst (pro race car driver

- Snipe
Ook een knap staaltje journalistiek: jaren achtereen auto's over de Nordschleife jagen en zodoende een omvangrijk en niet te evenaren bestand aan rondetijden opbouwen. Toch gek dat niemand Horst von Saurma noemde in dit topic.
- Downforce Hans
Hielke,
Ik zag laatste een corvette die getest werd door die beste man en dacht toen eigenlijk wat is dat voor een mannetje, nam hem eigenlijk niet zo serieus.
Dit kwam ook omdat ik het filmpje steeds door skipte dus niet alles mee kreeg.
Als je vervolgens (5 minuten geleden
) ) ff kijkt naar wat de beste man gepresteerd heeft dan denk je gelijk heel anders over de beste man........
Als iemand het weet dan is hij het wel..........
Ik zag laatste een corvette die getest werd door die beste man en dacht toen eigenlijk wat is dat voor een mannetje, nam hem eigenlijk niet zo serieus.
Dit kwam ook omdat ik het filmpje steeds door skipte dus niet alles mee kreeg.
Als je vervolgens (5 minuten geleden

Als iemand het weet dan is hij het wel..........

-
+1Mark Nauta schreef:Zonder twijfel Chris Harris.
Kan grandioos rijden, is open en eerlijk zonder kapsones en kan op een goede wijze het gevoel van een auto overbrengen. Ik zit altijd echt ín zijn filmpjes en verhalen.
Chris Harris overall, test echt de auto, minder op droge cijfers en niet vooringenomen.
JC is goed, maar bovenal lekker scherp naar fabrikanten (z'n mening trekt ie door tot in het extreme en weet dat leuk te verpakken).
Harry Metcalfe vind ik ook goed, maar op een andere manier... die video's met homecamera waarin ie lekker op z'n gemakkie over auto's verteld vind ik mooi.
- Hielke
Randy Popst bedoel je toch Hans.
En inderdaad, vreemd dat Von Saurma nog niet genoemd is. Zal wel door zijn Friesch aandoende achternaam komen. Wij worden altijd gediscrimineerd
Von Saurma is ook erg goed. Misschien in deze multimediatijd te sober.
En inderdaad, vreemd dat Von Saurma nog niet genoemd is. Zal wel door zijn Friesch aandoende achternaam komen. Wij worden altijd gediscrimineerd

- Downforce Hans
Yep......Die bedoel ik....Hielke schreef:Randy Popst bedoel je toch Hans.
En inderdaad, vreemd dat Von Saurma nog niet genoemd is. Zal wel door zijn Friesch aandoende achternaam komen. Wij worden altijd gediscrimineerd![]()
Von Saurma is ook erg goed. Misschien in deze multimediatijd te sober.
- Hielke
Hij schrijft autosportartikelen voor het Amerikaanse "Sportscar". Die bladen zullen hier wel niet in de winkels liggen. Niet dat artikelen over Amerikaanse raceklasses me boeien. Hoe dan ook, op bewegende beelden doet ie het als schrale vegetariër (wikipedia) erg goed.
- Elmar
Bavo Galema,
zoals hij ooit een Daewoo Nexia wist te testen en omschrijven...grandioos.
- Downforce Hans
Yes..........we hebben een winnaarElmar schreef:Bavo Galema,

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Jeses baco galama .Snipe vindt t raar dat we geen journos van voor 1995 noemen: bij dezen Bob de Jong van Autovisie:))
- Will F.
Lol @ 3 posts hierboven. Die Bob was trouwens vd heilige koe! Nico de Jong van autovisie. Bepaald geen vergelijk.
Ik nomineer Julia Samuel
ooit eens op n vipdag van de auto Rai ontmoet, sindsdien verknocht.
Ik nomineer Julia Samuel

- Hielke
Bob de Jong, holy mother of god, wat was die slecht. Er gingen maanden voorbij dat ie iedere week een Koreaan als testauto had. En wat vond ie die dingen goed! Anno 1990 of zo toen het de grootste gevaren op de openbare weg waren. Daar moeten talloze donaties van Seoul naar Bob gegaan zijn in die tijd
Nu we toch over oldtimers bezig zijn, wie kent er Fred van der Vlught nog? Mister cool. Stijlvolle tester. Liet in zijn jaren 8 starfighters folle polle in slagorde met de kont naar de testbaan draaien om de "zijwindgevoeligheid" van auto's te testen. Nou, ik zat er met pa iedere keer klaar voor tijdens die uitzendingen, en zonder uitzondering waren die auto's zijwindgevoelig

Nu we toch over oldtimers bezig zijn, wie kent er Fred van der Vlught nog? Mister cool. Stijlvolle tester. Liet in zijn jaren 8 starfighters folle polle in slagorde met de kont naar de testbaan draaien om de "zijwindgevoeligheid" van auto's te testen. Nou, ik zat er met pa iedere keer klaar voor tijdens die uitzendingen, en zonder uitzondering waren die auto's zijwindgevoelig

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik lees natuurlijk lang niet elk blad maar van Evo vind ik de verhalen/capriolen van Henri Catchpole altijd heerlijk om te lezen. Ik weet niet of ie nou als journalist zo geweldig is maar die kerel heeft een denkwijze die veel te dicht bij die van mij komt
. Hetzelfde geld voor Mr. Metcalfe, volgens mij zou ik een aardig goede avond met hun in de kroeg kunnen hebben.

- Dennis Cavallino
Altijd als ze bij Top Gear iets soortgelijks doen, dan moet ik daar weer aan denken ja. Die was zijn tijd ver vooruit.Hielke schreef:Bob de Jong, holy mother of god, wat was die slecht. Er gingen maanden voorbij dat ie iedere week een Koreaan als testauto had. En wat vond ie die dingen goed! Anno 1990 of zo toen het de grootste gevaren op de openbare weg waren. Daar moeten talloze donaties van Seoul naar Bob gegaan zijn in die tijd![]()
Bob de Jong, haha, dikke +1. Ik heb zijn blad nog weleens gekocht destijds, want dat was nog beter geschikt om op de WC te lezen dan alle andere waardeloze automagazines destijds. Toen ik Top Gear Magazine voor 't eerst doorbladerde herkende ik wel een zelfde soort stijl. Dus toch ook zijn tijd ver vooruit?

- Roy RS
Wie is die Dennis cabalero?
- Dennis Cavallino
Grappig, Caballero was de bijnaam die mijn vader vroeger voor mij gebruikte als 'ie mij aansprak.
-
Caballero is Spaans voor Ruiter/Ridder/Heer/Gentleman.
Op de deuren van WCs staat ook 'caballeros'
Un caballo is een paard/hengst.
Je zegt dus: Kawajeero.
Op de deuren van WCs staat ook 'caballeros'
Un caballo is een paard/hengst.
Je zegt dus: Kawajeero.
- Will F.
Ja man dit draadje zit vol sentiment, Perry die over wijlen LJK Setright begint (ik las zijn collums in Car toen ik nog op 't vwo zat) vervolgens Kerstma(n) die uit d'n ouden doos begint over vd Vlught. Prachtig! zal de tijd vh jaar wel zijnDennis Cavallino schreef:Grappig, Caballero was de bijnaam die mijn vader vroeger voor mij gebruikte als 'ie mij aansprak.

Quiz: hoe heet die kalende knakker die vroeger tweede hands auto's deed bij Top Gear.
-
God hoe heet ie. Kan er niet opkomen. Totaal gek van McLaren F1. Man, hoe heet ie nou.Will F. schreef:Ja man dit draadje zit vol sentiment, Perry die over wijlen LJK Setright begint (ik las zijn collums in Car toen ik nog op 't vwo zat) vervolgens Kerstma(n) die uit d'n ouden doos begint over vd Vlught. Prachtig! zal de tijd vh jaar wel zijnDennis Cavallino schreef:Grappig, Caballero was de bijnaam die mijn vader vroeger voor mij gebruikte als 'ie mij aansprak.![]()
Quiz: hoe heet die kalende knakker die vroeger tweede hands auto's deed bij Top Gear.
EDIT: Quentin Wilson toch?
Ja Bob de Jong was van de Heilige Koe inderdaad.
-
LOLWill F. schreef:Begint met 'n Q
Waarom kies ik Tiff. Hierom bijvoorbeeld. Vanaf 4:00 machtig:
- Will F.
Tiff is 'n klasse apart; helemaal qua dynamische presentatie, maar ChrisH kan 'n gevoel dat 'n auto je geeft heel erg goed over brengen.