Of gewoon zorgen dat je de het formaat van je auto kent.frank de jonge schreef:Of een plek zoeken waar je alle ruimte van de wereld hebt
PDC achterkant piep
-
OnlineLuco
Re: PDC achterkant piep
- MParallel
- Auto: BMW
Geen idee wat voor systemen jullie hebben, maar normalitair piept de PDC achter alleen als de achteruit ingeschakeld is. Vaak zit de voeding op de draad van het achteruitrijlicht.
Een PDC knop is altijd voor de PDC voor. Als ie in elke vooruit versnelling standaard aan zou staan heb je elke keer gepiep in files en bij stoplichten. Dus voor kun je altijd apart aan/uit zetten.
Een PDC knop is altijd voor de PDC voor. Als ie in elke vooruit versnelling standaard aan zou staan heb je elke keer gepiep in files en bij stoplichten. Dus voor kun je altijd apart aan/uit zetten.
-
Ik weet niet wat voor PDC jij hebt, maar bij mij werkt het zowel voor als achter zodra ik de auto in z'n achteruit zet. Met een ram op de knop gaat het voor en achter uit. Desgewenst kan ik met diezelfde knop PDC rondom inschakelen. Is een Volkswagen, maar zo was het in de BMW ook.
- Paskal
- Auto: meerdere
Leuk die stelligheid in je post, maar je praat weer poep beste M-para, want da's helemaal niet waar. Het werkt bij mijn X5 ook precies zoals Allen omschrijft: PDC voor en achter gaan aan zodra ik hem in zijn achteruit zet. Ram op de knop en PDC zowel voor als achter gaan uit.MParallel schreef:Een PDC knop is altijd voor de PDC voor.
-
Maar die knop is er in de meeste gevallen dus alleen als je ook PDC voor hebt?
- MParallel
Lekkere logica weer als dat zo gemaakt is.
Toen ik een tijd terug in een (oude) X3 reed was het ook zoals ik het omschreef.
Beetje knullig als je voor niet apart kan uitzetten. Dan praat ik geen poep, dan hebben de fabrikanten poep in hun hoofd zitten.
En verklaar je nader met "weer".
Toen ik een tijd terug in een (oude) X3 reed was het ook zoals ik het omschreef.
Beetje knullig als je voor niet apart kan uitzetten. Dan praat ik geen poep, dan hebben de fabrikanten poep in hun hoofd zitten.
En verklaar je nader met "weer".
-
OnlineLuco
ik heb er ook twee knoppen opzitten
plasknop en een poepknop, bespaart een hoop.
plasknop en een poepknop, bespaart een hoop.
-
M'n laatste BMW was een E39. Nog veel ouder dan een X3.
Hoezo lekkere logica 'weer'? Verklaar je nader!
Is het overigens slecht voor de gezondheid of het milieu als je PDC voor en achter niet los van elkaar kunt uitschakelen?
Luco, ik heb die knoppen ook op het toilet. Bij de plasknop spoelt er minder water uit het reservoir. Goed voor je portemonnee en goed voor het milieu...
Hoezo lekkere logica 'weer'? Verklaar je nader!
Is het overigens slecht voor de gezondheid of het milieu als je PDC voor en achter niet los van elkaar kunt uitschakelen?
Luco, ik heb die knoppen ook op het toilet. Bij de plasknop spoelt er minder water uit het reservoir. Goed voor je portemonnee en goed voor het milieu...
- MParallel
Het is toch logisch dat een PDC voor en achter apart van elkaar zijn? De uitleg staat hier al boven gegeven.
PDC achter wil je alleen als je achteruit rijdt en PDC voor wil je alleen als je vooruit rijdt én aan het inparkeren bent. Niet op elk moment dat je vlak achter een auto staat.
Normaliter kun je daarom als de PDC via de achteruitversnelling ingeschakeld wordt, de PDC voor via een knop apart uitzetten.
PDC achter wil je alleen als je achteruit rijdt en PDC voor wil je alleen als je vooruit rijdt én aan het inparkeren bent. Niet op elk moment dat je vlak achter een auto staat.
Normaliter kun je daarom als de PDC via de achteruitversnelling ingeschakeld wordt, de PDC voor via een knop apart uitzetten.
-
Wat is dat nu weer voor een onzin. Als ik achteruit ga en er is niets in de buurt aan de voorzijde piept dat stomme ding sowieso niet voor de voorzijde. Dus waarom je dat dan uit zou moeten zetten?!
Eigenlijk bewijst die knop op twee punten z'n nut.
1. Bij sommige wagens zit het systeem zo lomp aangesloten dat pdc aan de achterzijde niet automatisch uitschakeld bij een aangekoppelde aanhanger. In dat geval wordt het knap irritant als je achteruit moet rijden met dat gepiep om je oren.
2. Voor wie zo nu en dan door erg krappe steegjes en straatjes moet manouvreren kan het handig zijn om PDC onder het rijden even aan en uit te schakelen.
Voor dat laatste zou je kunnen zeggen dat je dan je eigen wagen beter moet leren inschatten, maar wie dat zegt komt denk ik uit Friesland, Zeeland of Babyloniënbroek. Daar kun je namelijk nooit iets raken. Voor die mensen is PDC eigenlijk bij voorbaat zinloos.
Eigenlijk bewijst die knop op twee punten z'n nut.
1. Bij sommige wagens zit het systeem zo lomp aangesloten dat pdc aan de achterzijde niet automatisch uitschakeld bij een aangekoppelde aanhanger. In dat geval wordt het knap irritant als je achteruit moet rijden met dat gepiep om je oren.
2. Voor wie zo nu en dan door erg krappe steegjes en straatjes moet manouvreren kan het handig zijn om PDC onder het rijden even aan en uit te schakelen.
Voor dat laatste zou je kunnen zeggen dat je dan je eigen wagen beter moet leren inschatten, maar wie dat zegt komt denk ik uit Friesland, Zeeland of Babyloniënbroek. Daar kun je namelijk nooit iets raken. Voor die mensen is PDC eigenlijk bij voorbaat zinloos.

- MParallel
Ok het maakt ook niet uit. Wat voor de ene logisch is, is dat voor de andere niet altijd.
- Paskal
- Auto: meerdere
Dat "weer" in mijn eerste post was een slip ot the pen, maar kan ik nu wel gebruikenMParallel schreef:Normaliter kun je daarom als de PDC via de achteruitversnelling ingeschakeld wordt, de PDC voor via een knop apart uitzetten.

Mijn vader rijdt een oude X3 en noway dat het werkt zoals jij beschrijft.... Net zoals bij mijn e39's, X5 en dus ook de X3 gaat de PDC zowel voor als achter uit zodra je op die knop rost.
- Macboy
Natuurlijk moet elke PDC aan of uit kunnen. Maar goed ook daar is niet iedereen het mee eens merk ik.
-
OnlineLuco
Ik gebruik daar altijd mijn vrouw voor, hoor je "knak" sta je precies goed
.
.
.
.
.
.
.
.