Celica Vvt-i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43103
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 nov 2006, 08:16

TopFuel schreef:Het totaal plaatje van b.v. een Integra Type-r is zo goed dat je er veel ''beter'' gemotoriseerde auto's makkelijk mee kunt vermorzelen. (op een circuit uiteraard, rechte lijn boeit me geen fuck)
Zit jij dan altijd op het circuit?
Vind ik altijd leuk deze antwoorden.
Meeste tijd rijdt die auto op de gewone straat en dan kan dat "VTEC" karaktertje behoorlijk irritant zijn.
Het lijkt mij dat je ook in rechte lijn wel eens snel(ler) wilt zijn.
Ik weet wel dat die VTEC's geen stumpers zijn in de sprint, maar als het eenmaal rolt moet je wel in de juiste versnelling zitten (hoog in toeren) om vooruit te willen.
Kan 'ie op een circuit nog zo goed zijn...
Ik kijk liever naar het totaal plaatje, ik kom dan ook niet met mijn auto op een circuit.
Dus da's ook voor een ieder weer anders :wink:
Overigens kan ik die Type R uitvoeringen zeker waarderen :D

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 17 nov 2006, 17:40

Arthur schreef:
TopFuel schreef:Het totaal plaatje van b.v. een Integra Type-r is zo goed dat je er veel ''beter'' gemotoriseerde auto's makkelijk mee kunt vermorzelen. (op een circuit uiteraard, rechte lijn boeit me geen fuck)
Zit jij dan altijd op het circuit?
Vind ik altijd leuk deze antwoorden.
Meeste tijd rijdt die auto op de gewone straat en dan kan dat "VTEC" karaktertje behoorlijk irritant zijn.
Het lijkt mij dat je ook in rechte lijn wel eens snel(ler) wilt zijn.
Ik weet wel dat die VTEC's geen stumpers zijn in de sprint, maar als het eenmaal rolt moet je wel in de juiste versnelling zitten (hoog in toeren) om vooruit te willen.
Kan 'ie op een circuit nog zo goed zijn...
Ik kijk liever naar het totaal plaatje, ik kom dan ook niet met mijn auto op een circuit.
Dus da's ook voor een ieder weer anders :wink:
Overigens kan ik die Type R uitvoeringen zeker waarderen :D
Met de standaard sprint in 6,6sec is zo'n CTR bijna iedere turbo Hatch de baas maargoed dit boeit me ook niet zo veel...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 17 nov 2006, 17:46

Ben zeker met je eens dat je een VTEC altijd precies op het goede toerenbereik moet rijden. De Powerband van een Turbo motor is veel bruikbaarder/breder.

Alleen de kick van het VTEC systeem vindt ik wel groter als met b.v een 4cil turbo. Daar moet je echt het een en ander aan veranderen om het spectaculair te maken...

Moet wel zeggen zo'n ST is ook een leuk apparaat, met een complete uitlaat (incl downpipe) en een op maat gemaakte chip is dit ding serieus snel. Maatje van me rijdt in een getjoende T5R en heeft nu 282pk en 415NM op de wielen en dat gaat ook als de spreekwoordelijke ''speer''.

En dat geluid is héérlijk, maar een standaard ST/S60R kon mij weinig boeien als het puur om ''Driving Fun'' gaat!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43103
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 nov 2006, 14:43

:?:
Dacht dat het over VTEC of Type R ging hier...
Of eigenlijk over jou Celica.
Wat uitmondde in een VTEC verhaal.
Hoe kom je dan ineens op een T5R, ST of S60R?
Of voel je je aangevallen en moet je bovenstaande auto's een sneer geven.
't Is dat ik een ST heb maar die heeft echt weinig van doen met een T5R en S60R.
Ja, 5 cilinders en een turbo.
Ik denk trouwens dat ze zeer zeker wel "Driving Fun" kunnen bieden.
Maar dat is blijkbaar alleen op het circuit mogelijk :roll:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 18 nov 2006, 15:47

Arthur schreef::?:
Dacht dat het over VTEC of Type R ging hier...
Of eigenlijk over jou Celica.
Wat uitmondde in een VTEC verhaal.
Hoe kom je dan ineens op een T5R, ST of S60R?
Of voel je je aangevallen en moet je bovenstaande auto's een sneer geven.
't Is dat ik een ST heb maar die heeft echt weinig van doen met een T5R en S60R.
Ja, 5 cilinders en een turbo.
Ik denk trouwens dat ze zeer zeker wel "Driving Fun" kunnen bieden.
Maar dat is blijkbaar alleen op het circuit mogelijk :roll:
Je moet mn verhaal beter lezen.... Ik vindt met name jou auto fantastisch alleen standaard is hij niet zo opwindend als b.v. een Type-R, alleen met uitlaat chip enz wordt het naar mijn mening pas spectaculair, puur omdat standaard de auto weinig geluid maakt en hij wat ''tam'' aanvoeld (niet dat hij dat is maar dat is puur het gevoel''

GR TopFuel
Laatst gewijzigd door Topfuel op 02 mar 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43103
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 nov 2006, 09:26

Okay, duidelijk.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 nov 2006, 14:06

:)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 19 nov 2006, 20:12

Wat voor merk velg is dit precies en wat zijn de maten?ET en de breedte van de velg?En is de prijs met of zonder banden?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 nov 2006, 20:57

:)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 19 nov 2006, 22:25

Thx,

Ik zal eens even rondvragen.Moet vast wel 1 voor te vinden zijn.

Bling bling is toch wel erg in :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 20 nov 2006, 17:06

Sorry TopFuel, maar ik volg echt niet in je verhaal :)

je wilt een VTEC omdat het ding zo knalt en si en la
acceleratie 0-100 km/u test, 7,0 s

Je wilt geen ST omdat het standaard maar trage en saaie dingen zijn
acceleratie 0-100 km/h, 6,8 s.

Heb vandaag nog het genoegen gehad om het vorige type CTR te rijden, sorry maar wat een spons is dat. Ik kwam van een oude mondeo ST 220 die inmiddels 20k circuitkm's achter de rug had...
Van nature uit niet echt bekend als een racemonster, maar de CTR kon er in geen mijlen aan tippen :)

Dat VTEC gedoe zit tussen je oren. Klinkt prachtig, mooi systeem! Lijkt echt een racemonster, maar dat is het echt niet. Het valt je pas op hoe "traag" zo'n ding is als je tijdens het accelereren naar de teller kijkt.
conclusie:
Veel bodyroll
Veel bodytorque
krakende en luide bewegende delen

objectief gezien vanuit mijn standpunt(neutraal, want ik hoor graag honda 4 cilindertjes, echt niets op tegen wat die jongens doen) een echt teleurstellende ervaring.

rechte lijn boeit je geen fuck zeg je? dan snap ik echt niet waarom je een CTR boven een ST verkiest...

Ik ben geen Ford liefhebber, maar face it... Het is gewoon de best sturende FWD hothatch te koop op de markt.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 20 nov 2006, 17:24

Dennis, lees het verhaal nou eens goed, Focus is helemaal niet traag alleen de BELEVING is minder spectaculair...

Het woord traag en saai heb je mij niet horen zeggen over een ST...

Ik verkies ook geen CTR boven een ST, ik zeg alleen dat de beleving van een VTEC STANDAARD, hoger is als met een ST, als je er een downpipe + uitlaat monteerd is het al een heel ander verhaal...


De Focus ST is ook zeker
NIET de best sturende Hatch, dat is en blijft de Forcus RS, met onder andere zijn rallytechnieken en zijn LSD. Wagentje kost ook niet voor nix €10.000,- meer als een ST!

Overgens om in de ST sferen te blijven! De Fietstas ST is wél de best sturende in zijn klasse! Heerlijk autotje met een bijzonder lijpe wegligging. Minpunt van deze wagen is het toerental op de snelweg en de zéér matige (standaard) remmen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 20 nov 2006, 18:01

Focus RS is naar mijn weten niet meer te koop op de markt :roll:
En de ST heeft wel degelijk een LSD.(toch diegene waar ik mee gereden heb, geen idee hoe die verschillen van de productiemodellen)

maar goed, dat is een kwestie van communicatiestoornis...

het kwam bij mij over dat je de st boven de ctr verkiest vanwege die eerder genoemde punten. Maar dat zal ik dan wel weer verkeerd geïnterpreteerd hebben.

Remmenprobleem bij Fiësta ST is trouwens alleen in het eerste productiejaar voorgekomen. Ford is sindsdien verandert van schijvenconstructeur.

Dus, stoppen met leuteren en gaan voor de Golf V GTI :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 nov 2006, 13:42

He Topfuel ! Leuke auto. Jammer dat ik de velgen niet goed kon zien onder de Celica, recht van de zijkant genomen. Ook je andere pics geven niet echt een mooi totaalbeeld van de velgen. Kan dus ook niet zeggen of ze mooi of lelijk zijn.

Wat betreft het interpreteren van je woorden: volgens mij ben je van meet af aan juist erg duidelijk in wat je bedoelt, maar kunnen mensen niet zo goed lezen :)

I.e.g. begrijp ik dat de totaalbeleving van de vtec ín de type-R de auto zo bijzonder maakt. Ook al heb je minder bruikbaar vermogen (of niet altijd paraat) je bent op het circuit vaak sneller dan menig andere (std)hothatch.

Toch?

Ilija

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 nov 2006, 13:43

Maar dat je voor de Golf V GTI moet gaan is wel duidelijk :) briljante auto, maar dan wel in wit aub met ruitjesmotief

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 22 nov 2006, 19:09

Quote Macboy: ''Toch?''

Yep, zo is het...

Quote Macboy: ''Maar dat je voor de Golf V GTI moet gaan is wel duidelijk.''

Golf Gti is idd ook een erg leuke auto alleen probleem is dat ze zo enorm courant zijn dat je simpel weg geen goeie vindt voor +- onder de €30.000,- (goeie betekend bij mij zowiezo een NL auto...)

En als ik €30.000,- uit geef voor een auto heb ik weer liever een Z of een Evo... 8)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 22 nov 2006, 22:21

TopFuel schreef:En als ik €30.000,- uit geef voor een auto heb ik weer liever een Z of een Evo... 8)
Daar kan ik me volledig in vinden :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 jun 2007, 15:58

En, wat gaat t worden, een 350Z of een EVO8???

Al dat gelul hier over Honda...

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 08 jul 2007, 10:51

Knot schreef:En, wat gaat t worden, een 350Z of een EVO8???

Al dat gelul hier over Honda...
Wordt moeijlijk Rody, in alle2 nog maar een rijden...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 jul 2007, 20:10

je bent een snelle beslisser ;)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 jul 2007, 20:12

Macboy schreef:je bent een snelle beslisser ;)
Ik heb totaal geen haast 8) ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, MK, Sam van der Put en 17 gasten