e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: e32 735i H5 1986
+1 Met de mini sinds okt 2008, 6500km gereden
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e32 735i H5 1986
Kleine update:
De auto stond ruim een maand stil en door andere prioriteiten heeft het lang geduurd om de gaskabel te vervangen.
Weet iemand nog een blauwe stoffen bestuurders stoel voor deze auto? De verstelling voor de onderrug werkt niet.
De auto stond ruim een maand stil en door andere prioriteiten heeft het lang geduurd om de gaskabel te vervangen.
Weet iemand nog een blauwe stoffen bestuurders stoel voor deze auto? De verstelling voor de onderrug werkt niet.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e32 735i H5 1986
Deze periode heb ik meer tijd en dit is de vierde auto deze week voor onderhoud. Bij de 7 is het een klein beurtje met+nieuwe remvloeistof. Hieronder zie je kort een filmpje van een hulpmiddel die je kunt bestellen op ebay.
Bij deze kun je rechts en links tegelijk aansluiten. Een voordeel is dat je de vloeistof in je eentje kunt vervangen.

Bij deze kun je rechts en links tegelijk aansluiten. Een voordeel is dat je de vloeistof in je eentje kunt vervangen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Ik heb zelf de Motive Power Bleeder. Die werkt een heeeeel stuk eenvoudiger, want je hebt geen perslucht nodig.

De doorzichtige slang zit aan de ene kant vast aan de flacon en aan de andere kant aan een deksel die je zo pasklaar op je remvloeistofreservoir kunt schroeven.
- Vloeistof in de flacon doen (hoeft niet, je kunt m ook gewoon als drukvat gebruiken om je systeem te ontluchten)
- Flacon op druk pompen
- Flushen maar
Hiermee had ik in m'n eentje in 5 minuten m'n koppelingspedaal op druk na de hulpcilinder verwisseld te hebben.
De doorzichtige slang zit aan de ene kant vast aan de flacon en aan de andere kant aan een deksel die je zo pasklaar op je remvloeistofreservoir kunt schroeven.
- Vloeistof in de flacon doen (hoeft niet, je kunt m ook gewoon als drukvat gebruiken om je systeem te ontluchten)
- Flacon op druk pompen
- Flushen maar
Hiermee had ik in m'n eentje in 5 minuten m'n koppelingspedaal op druk na de hulpcilinder verwisseld te hebben.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Voor mijn auto gebruikte een MINI-specialist vorige week een EZ Bleed: zelfde idee, maar daar gebruik je druk uit een (reserve-)band. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
hoe gaat dat dan, je zet dat remolie vaatje wat op druk om zo elke ontluchtingsnippel af te lopen?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Weet niet of je het tegen mij hebt, maar inderdaad, zo gaat dat. Beginnen bij de klauw die het verste weg zit en dan naar voren werken.GTRene schreef:hoe gaat dat dan, je zet dat remolie vaatje wat op druk om zo elke ontluchtingsnippel af te lopen?
Je kunt vloeistof in het vaatje doen, dan perst ie meteen de nieuwe vloeistof erin.
In principe zijn er veel van dit soort systemen en ze werken allemaal min of meer hetzelfde. Deze is echter supercompact en handig in gebruik.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
ziet er idd handig uit
nu doe ik het via een slangetje op de nippel en een flesje en dan pompen (als je een deel wil verversen)
de precieze procedure ben ik gedeeltelijk vergeten...en dus bijna elke keer als ik zoiets doe (hoeft niet zo vaak in mijn geval) dan moet ik het eerst weer nakijken
voor mijn onthouden/gebruiken is Internet dus wel handig en of opgeslagen info, if I can find it back that is
maar als je dat ding op dat vaatje aansluit, kan je dan dus ook dat koppelings gedeeltje ontluchten of verversen, immers zelfde vaatje?

nu doe ik het via een slangetje op de nippel en een flesje en dan pompen (als je een deel wil verversen)
de precieze procedure ben ik gedeeltelijk vergeten...en dus bijna elke keer als ik zoiets doe (hoeft niet zo vaak in mijn geval) dan moet ik het eerst weer nakijken

voor mijn onthouden/gebruiken is Internet dus wel handig en of opgeslagen info, if I can find it back that is

maar als je dat ding op dat vaatje aansluit, kan je dan dus ook dat koppelings gedeeltje ontluchten of verversen, immers zelfde vaatje?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Inderdaad. Het vloeistofreservoir onder je motorkap heeft 2 circuits. Je ziet ook een middenschot zitten als je de deksel eraf draait. Het vloeistofniveau staat normaal gesproken hoger dan dit schotje.
Toen mijn koppelingscilinder lek was had ik dus wel nog gewoon remmen, maar geen koppeling meer. Een helft van het reservoir was dus leeg, die van het koppelingsdeel. Op je koppelingscilinder aan je bak zit ook gewoon een ontluchtingsnippel net als op je remklauw.
Toen mijn koppelingscilinder lek was had ik dus wel nog gewoon remmen, maar geen koppeling meer. Een helft van het reservoir was dus leeg, die van het koppelingsdeel. Op je koppelingscilinder aan je bak zit ook gewoon een ontluchtingsnippel net als op je remklauw.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
De ene trekt vacuum aan de remklauw en de ander drukt het er doorheen. Het zijn makkelijke hulpmiddelen.
Iemand die op de rem trapt in de auto werkt net zo goed, maar dan moet je met zijn tweeën zijn.
Iemand die op de rem trapt in de auto werkt net zo goed, maar dan moet je met zijn tweeën zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
idd, als je met z'n 2'n kan werken das wel makkelijk soms...
zo liet ik een paar jaar terug wat olie uit die ontluchtingsnippel van de koppeling lopen, dacht daar ook ff verversen/doorlopen...(zonder te pompen oid)
om vervolgens geen druk meer te hebben op dat pedaal
dacht damn...zit ik dan in men uppie te klooien...
wat nu...toen maar tig x dat pedaal met de hand op en neer in de hoop toch weer druk te krijgen, ik moest toch wat
ik weet niet meer hoe vaak maar bv na 10x ofzo was het nog steeds nul comma nul druk...dus weinig hoop, maar ik gaf niet op...en dus door en verrek na nogmaals vele vele keren met de hand dat pedaal op en neer begon ie wat druk te krijgen, hoop gloorde en verrek, yessss, ik had weer druk zoals normaal en das ook zo gebleven
dat werkte dus anders dan bij de remmen
zo liet ik een paar jaar terug wat olie uit die ontluchtingsnippel van de koppeling lopen, dacht daar ook ff verversen/doorlopen...(zonder te pompen oid)
om vervolgens geen druk meer te hebben op dat pedaal

dacht damn...zit ik dan in men uppie te klooien...
wat nu...toen maar tig x dat pedaal met de hand op en neer in de hoop toch weer druk te krijgen, ik moest toch wat


dat werkte dus anders dan bij de remmen

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Hmmm
Lijkt me erg annemelijk dat er dan toch nog wat lucht inzit hoor Rene, ook al werkt je koppeling. Al zit er maar een klein beetje lucht in, dan zal ie m misschien genoeg vrij trekken om te kunnen schakelen, maar er kan toch nog (extra) wrijving zijn, waardoor je plaat sneller slijt dan eigenlijk zou moeten. Ik zou toch nog een keer voor de zekerheid met iemand samen ontluchten. Kost je 5 minuten en wellicht 20.000km meer uit je koppeling.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
daarna nog wel ff die nippel iets los gedaan (in men uppie ofcorse)
gewoon heel iets en geen lucht meer en bleef oke.
daar zit immers ook het hoogste punt van dat deel, dus no problem lijkt me.
die koppeling zat er al in toen ik hem kocht begin 2007 en verwonder me telkens nog dat ie goed is
voor mij zat ie er ook al lang in, niet dat de Hartge heel veel km heeft, totaal nu 114xxx doch 25 of 35.000 (ff kwijt) zijn gemaakt met de standaard 3.2/3.5 en met de 4.7 V8.
als de koppeling ooit gaat dan komt er gewoon weer een sterke in (sport) maar dan ook meteen een lightweight vliegwiel, ben ik wel benieuwd naar...
maar eerst grote remmen...heb al wat thuis liggen
en nog wat andere goodies/kleinigheden om preventief wat dingen beter/strakker te maken.
binnenkort dus ff wat te doen.
gewoon heel iets en geen lucht meer en bleef oke.
daar zit immers ook het hoogste punt van dat deel, dus no problem lijkt me.
die koppeling zat er al in toen ik hem kocht begin 2007 en verwonder me telkens nog dat ie goed is

voor mij zat ie er ook al lang in, niet dat de Hartge heel veel km heeft, totaal nu 114xxx doch 25 of 35.000 (ff kwijt) zijn gemaakt met de standaard 3.2/3.5 en met de 4.7 V8.
als de koppeling ooit gaat dan komt er gewoon weer een sterke in (sport) maar dan ook meteen een lightweight vliegwiel, ben ik wel benieuwd naar...
maar eerst grote remmen...heb al wat thuis liggen

en nog wat andere goodies/kleinigheden om preventief wat dingen beter/strakker te maken.
binnenkort dus ff wat te doen.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Als de berichtgeving van BNR klopt moet ik nu 120 euro/jaar betalen en mag dec,jan,feb niet rijden.
Er komt dus geen LPG in deze auto, gezien de nieuwe regels. Beter vervuilen.
Er komt dus geen LPG in deze auto, gezien de nieuwe regels. Beter vervuilen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
ja tuurlijk, de bevuiler betaald, accijns op benzine is veel hoger dan die op LPG 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28632
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
120EUR per jaar is toch wel overheen te komen?!
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Geen geld, maar ik wilde hem op LPG zetten. Als overbrugging van de Avalanche naar de S320(nog niet 15 jaar).
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28632
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
dat mag toch ook voor die 120EUR?
alleen december januari en februari mag je dan niet rijden begrijp ik?
alleen december januari en februari mag je dan niet rijden begrijp ik?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
Nope...LPG en diesel is uitgezonderd. Dan ben je sowieso de sjaak en mag je de volle pond betalen. Alleen benzine auto's van 26-40 jaar vallen onder het kwarttarief, mits ze die 3 wintermaanden niet rijden.Martijn_bmw schreef:dat mag toch ook voor die 120EUR?
alleen december januari en februari mag je dan niet rijden begrijp ik?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28632
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e32 735i H5 1986 Hulpmiddel apparaat remvloeistof
oke verkeerd begrepen dan 
tja dan zou ik hem inderdaad maar niet op LPG zetten...

tja dan zou ik hem inderdaad maar niet op LPG zetten...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Chaert-RS, jvb, MParallel, Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 7 gasten