Lv - Impreza WRX - MX5 erbij!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Voorstellen: Lv!

Bericht door Jurjen » 03 okt 2012, 09:17

Noorderlingen zat om even een rondje te toeren! Wanneer doen we weer een DF Noord-Nederland toertocht?

Welkom overigens!

Lv

Bericht door Lv » 04 okt 2012, 20:24

Als je die auto van je avatar meeneemt doe ik zeker mee!

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 okt 2012, 20:55

Lv schreef:Als je die auto van je avatar meeneemt doe ik zeker mee!
Nee dat was tijdelijk. :wink: Ik kom dan met een 206 GTI.

Lv

Bericht door Lv » 04 okt 2012, 21:14

Franse hot hatches is ook niks mis mee :df:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 okt 2012, 22:18

Welkom LV, Aduard dat ken ik ergens van. Woonde een oud collega altijd.
En een Noordelijke rondje knallen is altijd goed :)

Lv

Bericht door Lv » 29 okt 2012, 19:21

Zal wel spannend worden tegen die mps!

T'is ook tijd voor mn eerste auto-update btw..

Afbeelding

Originele Xenon lampen, wel RHD maar Xenon leek me makkelijker om te bouwen dan normale lampen. We gaan`t zien.. dat is het mechanische gedeelte, bij het zien van het electrische gedeelte zakte me de moed in de schoenen...

Afbeelding

Een tas vol draadjeswerk.. oh .. my .. gosh... ik wordt al zenuwachtig bij 3 draadjes.

Me = happy, nu nog wel in elk geval :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2012, 19:22

Altijd een fijne update.

Lv

Bericht door Lv » 29 okt 2012, 19:26

Zeker weten! Staat toch even wat netter.. Eigenlijk wil ik ook nog andere velgen, of in elk geval deze opknappen. Tevens moet hij nog eens professioneel gepoetst worden. Voor ik het wist ging de temp. In het weekend van 20 naar 5 graden en is de lol van het poetsen eraf. Plus dat er wat van die poets-swirls opzitten waar ik me kapot aan erger. Bij een yaris die bij dezelfde garage stond als waar ik de impreza heb gekocht kon je precies zien welke weg met de poets,achine was afgelegd, echt om te huilen!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 okt 2012, 19:43

Ja ik was ook net te laat met de winterwax. Maar goed.

Zit er echt een waas in je lak, of zijn het sporen van een te grove polijstbeurt? Laatste is met wat liefde en moeite wel weer goed te krijgen. Nabewerken heet dat... Anders moet je eens op een poets forum kijken.

Maar gave wagen! Morettes vind ik met deze neus wel heel erg mooi om eerlijk te zijn!
Maar succes met de ombouw naar xenon! Ben bang dat je met de projectors niet kan 'ombouwen', wat vaak word gedaan een stuk spiegel afslijpen waardoor je niet aan de linkerkant de verhoging in het lichtbeeld krijgt voor de berm. Het glas is geslepen en kun je niks mee. Eigenlijk moet je kijken of je de xenon opbouw op een lhd lamp kunt zetten, dan ben je eigenlijk zowat klaar. Succes!

Lv

Bericht door Lv » 29 okt 2012, 20:14

Het zijn inderdaad van die 'halo's' van de poetsmachine. Heb zelf wel een pneumatische excentrische poetsmachine maar dat zie ik de komende tijd niet meer gebeuren. Heeft iemand een goede tip qua poetser in groningen?

Ik heb me laten informeren wat betreft xenonverlichting. In een projectorlamp zit een metalen plaatje met een inham, door dit plaatje te draaien of evt te bewerken kan het juiste lichtbeeld bereikt worden. En anders eventueel andere projectoren erin. Een goedkoop grapje is het niet al met al, maar het is wel supergaaf als het allemaal werkt. Weinig mensen die dit hebben, laat staan apk waardig, en het is 10x mooier dan aftermarket xenon.

De morettes staan wat agressiever en is een populaire mod, veel vinden die kikkerogen niet zo mooi. Zelf vind ik die kikkerogen juist wel leuk, het geeft de auto een bijzondere uitstraling. Een beetje hetzelfde idee als de "schele" koplampen van een morgam earo8, het is zo bepalend voor de aanblik dat het gewoon bij de auto "hoort".

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 okt 2012, 20:32

Of je moet binnen kunnen poetsen, dat kan ook heel goed.

En dat zou mooi zijn, beetje proberen dus. Kun je de lampen een beetje makkelijk wisselen? Ik weet bij mij xenon ombouw toen moest de hele bumper los met toebehoren, dat sloeg er nergens op...

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 okt 2012, 20:32

Of je moet binnen kunnen poetsen, dat kan ook heel goed.

En dat zou mooi zijn, beetje proberen dus. Kun je de lampen een beetje makkelijk wisselen? Ik weet bij mij xenon ombouw toen moest de hele bumper los met toebehoren, dat sloeg er nergens op...

Lv

Bericht door Lv » 29 okt 2012, 22:31

Dit is misschien nog wel een stukje ingrijpender omdat het niet plug and play is. Aftermarket xenon is feitelijk niks meer dan een kastje die je vrij eenvoudig aansluit op de bestaande lampaansluiting. Dit gaat helemaal door tot in de zekeringkast. Daarom vind ik het wel belangrijk om het dus apk waardig te hebben, want ik kan ze niet zo eenvoudig meer omwisselen...

Binnen poetsen zou een mogelijkheid zijn mits ik de ruimte had. We hebben een aardige schuur alleen staat die nogal vol met andere vervoersmiddelen op 2 wielen :blink:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 29 okt 2012, 22:50

Mooie Impreza, mede-Groninger! :df:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 okt 2012, 22:56

Grote partytent neerzetten, kan je ook onderdak poetsen ;-)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 okt 2012, 23:06

Aha dat is echt serieus ombouwwerk dan, succes en en benieuwd. En als je wilt, post ook eens pics van je 2 wielers dan!

Lv

Bericht door Lv » 30 okt 2012, 23:12

Thx rene!

Poetsen onder een partytent kan prima maar dan wel bij ca. 20graden. Op dat koude staal wchiet dat curen vd producten domweg niet op. ;)

@jopie, heb niet van alles een foto helaas. M'n laptop is ook stuk dus moet het doen met hetgene dat ik online heb..

We beginnen met 2 gazelles, een opoefiets en een crosshybride. Nothing special.

Dan m'n hobby: 2takten.. Voornamelijk puchjes. Ben er wat in blijven hangen en werd steeds extremer doordat ik steeds meer kennis en inzichten kreeg in het opvoeren. Inmiddels heb ik haakse tandartsfreesjes enzo om cilinders tot in het kleinste detail kan bewerken. Vroeger aan brommerrint gedaan (de witte puch), nu rij ik voor de fun enkele keren per jaar op een circuit (de rooie). Ik bouw nu een nieuwe racer met instelbare voor- en achtervering, semi slicks, etc.. Dit staatop een vrij laag pitje, als ik zin heb knutsel ik gewoon lekker en als ik geen zin heb doe ik dat niet :mrgreen: begin nu steeds meer into-autotechniek en 4takten te raken..

Mijn oude monster, vergis je niet, van 30 naar 80 gaat het heeeel erg rap.
Afbeelding

Beetje een beunfoto, maar technisch de beste puch die ik ooit gehad heb

Afbeelding

Dan de dingen waar ik geen foto's van heb..

Bmw r60 motorfiets met "zijspanracer" blok, beetje meer power en close ratio bak. Pa zijn "daily" motor.

En mijn toekomstige restauratieproject: norton 650 dominator supersport, internetplaatje:

Afbeelding

De vouwwagen heeft ook 2wielen en staat gruwlijk in de weg, maar die moeten we maar houden zodat ik hem om kan bouwen voor m'n crosser, die volgens jaar zn opwachting maakt. 125cc'tje, just 4 fun.

Tjah, nogal druk in de schuur dus.

,

Lv

Bericht door Lv » 30 okt 2012, 23:12

Dubbelpost, foutje!

Lv

Re: Lv - Impreza WRX - MX5 erbij!

Bericht door Lv » 30 jul 2013, 21:46

Ik ben meer een lezer dan een poster maar als het gaat om Driving Fun dan moet ik mijn nieuwe aanwinst ook even voorstellen, een MX5.

Heb 1 van de goedkoopste in de buurt gekocht, hij is wel hard op een plek bij de dorpel na en heeft wat last van achterstallig onderhoud. Ook is het uiterlijk niet helemaal mijn ding. Pluspunten: Altijd binnen gestaan, vorige eigenaar heeft `m 8 jaar gehad, starten en lopen.

Aangezien het een hobbyauto is ga ik rustig de minpunten oplossen. Dorpels lassen ben ik wel gewend van mijn vorige japanse wagentjes :D

Het ding stuur geweldig (zelfs met stuurbekrachtiging) en open rijden is met het huidige weer een feest. Wat ik ermee doe zie ik wel, wellicht een trackday oid.. de subaru is me gewoon te snel daarvoor. Leuk voor stoplichtsprintjes en de autobahn maar de grens ga ik niet opzoeken op de openbare weg en daarom wil ik eerst wat ervaring op het circuit opdoen met de MX5.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riceaux

Bericht door Riceaux » 30 jul 2013, 22:32

Leuk ding Louwe! Heb je al meerdere keren gespot met je Impreza op de ring Groningen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 31 jul 2013, 09:14

Ik herken nu de Impreza uit de startpost, volgens mij heb je mij een keer gruwelijk afgedroogd bij het verkeerslicht bij Vinkhuizen op de ringweg... :tooth: (viel te verwachten, toch leuk)

Leuke MX5! Ik was met een vriend die er eentje wil kopen een keer bij http://www.mx5freaks.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in Boyl, die kan dorpels netjes en betaalbaar fixen. :)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 31 jul 2013, 10:01

En weer een MX-5 erbij op dit forum :thumbup: Ik rij nu ook dagelijks in de MX-5 en het bljift prachtig met dit weer :) Dorpeltje op het mx5-owners-forum is the place to be voor je dorpelreparatie, maar zijn nickname zegt al genoeg en ongetwjifeld heb je dat advies op dat andere forum ook al gekregen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 31 jul 2013, 10:08

Lekker bezig Louwe! Leuke MX-5. :)

Metchu

Bericht door Metchu » 31 jul 2013, 10:19

mx-5 :df:

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 31 jul 2013, 12:52

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 57&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het deze?

Leuk ding!

Plaats reactie