Clio 4 RS
-
Re: Clio 4 RS
Verschrikkelijk man... Tis dat er zo'n groot Renault logo opzit, anders zou het zo van een ander merk kunnen komen... Recht van achteren is hij nog te doen, maar voor de rest vind ik het echt niks... Motor ook niet meer ongeblazen. Geen handbak meer. Geen 3 deurs meer. Jammer!
- Robin Hartog
Lelijk hok imho. Van de zijkant is 'ie nog wel te doen, maar voor de rest zum kotsen.
- Joost
Haha, die reacties!
Nogmaals, ik hoop dat hij een stuk beter rijdt dan dat ie er uitziet!
- Snipe
"Renault’s engineers have adapted R-Sound Effect for the New Clio R.S. 200 EDC by adding specific engine noises. Using Renault R-Link, this application simulates the noise of one of a range of iconic engines through the car’s speakers, tuning it to the speed and acceleration of the car. It’s a fun and realistic way of choosing the engine noise."
Meer info over de nieuwe Clio RS: http://www.driving-fun.com/3202/home/ne ... akers.aspx
Meer info over de nieuwe Clio RS: http://www.driving-fun.com/3202/home/ne ... akers.aspx
- Luco
Dat zit wel goed vermoed ik, dat hebben ze bij Renault goed voor elkaar.Joost schreef:Haha, die reacties!
Ben ook benieuwd wat ze met de cupclios gaan doen dan met een 1.6 turbo?
- dvh
Is ie ook incl een burka te verkrijgen ?
- RVV
Blijf het een serieus dik wagentje vinden! En zeker als Renault herkenbaar. Motor is jammer, maar in del ijn der verwachting. Alle atmo's worden de nek omgedraaid. Driedeurs? wel of niet? Vind deze uitvoering gewoon helemaal af. Zou mij niet uitmaken.
Snap werkelijk niet dat jullie dit een lelijk ontwerp vinden.
- Robin Hartog
Snap werkelijk niet dat jij turbomotoren niks vindt.RVV schreef:Blijf het een serieus dik wagentje vinden! En zeker als Renault herkenbaar. Motor is jammer, maar in del ijn der verwachting. Alle atmo's worden de nek omgedraaid. Driedeurs? wel of niet? Vind deze uitvoering gewoon helemaal af. Zou mij niet uitmaken.

- RVV
Lijkt me een wezenlijk verschil.. styling/ontwerp is zuiver subjectief..
Ik zie alleen nog steeds niet wat er nou zo lelijk is aan deze auto? Logo, zou kunnen, maar dat beschouw ik meer als een stijlelement wat je straks bij alle Renaults gaat terg zien.
Even voor de goede orde, ik heb dus 0,0 met het merk Renault. De Clio's heb ik altijd wel geinig gevonden, maar verder ook niet. Dus ga nou niet zeggen dat ik een roze Renault bril op heb
Ik zie alleen nog steeds niet wat er nou zo lelijk is aan deze auto? Logo, zou kunnen, maar dat beschouw ik meer als een stijlelement wat je straks bij alle Renaults gaat terg zien.
Even voor de goede orde, ik heb dus 0,0 met het merk Renault. De Clio's heb ik altijd wel geinig gevonden, maar verder ook niet. Dus ga nou niet zeggen dat ik een roze Renault bril op heb

- dvh
Subjectief inderdaad.
Wat valt er dan aan te snappen
De achter- en zijkant zijn gewoon fraai. Modern en slick.
De voorkant... Meh.. Gewoon niets wat een snelle hatchback moet uitstralen.
Dit front verwacht je op een nieuwe Scenic.
Wat valt er dan aan te snappen

De achter- en zijkant zijn gewoon fraai. Modern en slick.
De voorkant... Meh.. Gewoon niets wat een snelle hatchback moet uitstralen.
Dit front verwacht je op een nieuwe Scenic.
- Joost
De verhoudingen waar een hot hatch in het verleden aan voldeed zijn bij dit ontwerp naar mijn mening kompleet verdwenen.
De Clio 16V (Williams), de 'oude' Clio RS-en, de 205 GTI, de 306 GTI. Allemaal zijn ze breed, kort en laag waardoor ze sportief ogen (en zijn).
De nieuwe Clio is een stuk langer, waardoor hij smaller oogt (zal in werkelijkheid wel niet zo zijn, maar zo ziet het er wel uit). Heeft meer weg van een SUV dan van een hot hatch.
Turbomotor zal me worst zijn, evenals de versnellingsbak. Die zullen beiden best goed zijn verwacht ik. Met de turbomotor in de nieuwe Megane, en ook de oudere R26(R) ed. modellen, is ook al jaren niets mis.
Een instelbaar motorgeluid over de speakers!!! Kom op zeg! Ze zouden zich kapot moeten schamen (zoals BMW dat overigens ook bij de M5 zou moeten doen)!
De Clio 16V (Williams), de 'oude' Clio RS-en, de 205 GTI, de 306 GTI. Allemaal zijn ze breed, kort en laag waardoor ze sportief ogen (en zijn).
De nieuwe Clio is een stuk langer, waardoor hij smaller oogt (zal in werkelijkheid wel niet zo zijn, maar zo ziet het er wel uit). Heeft meer weg van een SUV dan van een hot hatch.
Turbomotor zal me worst zijn, evenals de versnellingsbak. Die zullen beiden best goed zijn verwacht ik. Met de turbomotor in de nieuwe Megane, en ook de oudere R26(R) ed. modellen, is ook al jaren niets mis.
Een instelbaar motorgeluid over de speakers!!! Kom op zeg! Ze zouden zich kapot moeten schamen (zoals BMW dat overigens ook bij de M5 zou moeten doen)!
- Robin Hartog
Voorkeur voor motoren is net zo subjectief en helemaal niet zo'n wezenlijk verschil. Jij hebt graag een hoog toerige atmo 6-in-lijn, anderen een turbo diesel V8, ook gewoon pure voorkeur. Dus er valt niks 'aan te snappen'.RVV schreef:Lijkt me een wezenlijk verschil.. styling/ontwerp is zuiver subjectief..
Ik heb v.w.b. Renault precies hetzelfde als jou hoor, de laatste Clio RS vind ik echt super dik en mooi eigenlijk. De oudere Clio Wiliams vind ik ook lekker dik. Een uitspatting bij Renault vond ik de Avantime; schitterend ding vond ik dat en wel bizar gelijnd eigenlijk!
De voorkant vind ik lelijk van deze nieuwe Clio, logo waar je U tegen, achterkant is niet dezelfde stijl als de voorkant, hij is hoog en smal waar ik sowieso geen fan van ben. Etc.
- RVV
Ik snap best dat je/iemand bepaalde stijlelementen niet mooi vind. Het is oog geen "natural beauty" maar om hem nou te verstoppen onder een Burka?! Zo lelijk is die echt niet.
Dan is een 1 serie pas echt een lelijk hok.
Dan is een 1 serie pas echt een lelijk hok.
- Robin Hartog
FTFYRVV schreef:Ik snap best dat je/iemand bepaalde stijlelementen niet mooi vind. Het is oog geen "natural beauty" maar om hem nou te verstoppen onder een Burka?! Zo lelijk is die echt niet.
Dan vind ik een 1 serie pas echt een lelijk hok.

- Luco
Die hoge rare neus zie je natuurlijk steeds meer om de veiligheid van die dwaze voetgangers te verbeteren.
- Petrolhead Tom
De huidige Clio wordt (is) een icoon. Daar kan de huidige nooit in mee. Wat een wanstaltig hok. Geen handbak+turbo, welja draai al het goed uit de huidige generatie direct in één keer de nek om. Erg zonde. Suzuki laat met de Swift toch ook zien dat je niet per se een atmo hoeft te schrappen. Of nog beter Renault zelf met de Twingo RS. Ik snap ook wel dat het steeds lastiger wordt om een 2.0 atmo te laten voldoen aan alle huidige milieu eisen maar dat was wel één van de USP's van de huidige Clio.
- Luco
Ja leuk zon 1.6 of 2.0 atmo, maar het wordt gewoon te duur om dat soort blokken te blijven ontwikkelen voor alleen een topmodelletje, de twingo 1.2 levert maar 13 pk minder voor bijna de helft van het geld.
Ja en als men beslist dat op sportgebied de 1.6 turbo zon beetje de maatstaf wordt kan je wel dwars blijven en er een 2.0 atmo inhangen, maar dat gaat minder verkopen dan een 1.6 turbo.
Ja en als men beslist dat op sportgebied de 1.6 turbo zon beetje de maatstaf wordt kan je wel dwars blijven en er een 2.0 atmo inhangen, maar dat gaat minder verkopen dan een 1.6 turbo.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 sep 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Nou vooruit, maar had dan op zijn minst de handbak behouden. Het ding gaat van hardcore track focussed auto naar een playstation hok.
- Luco
Haha hardcore trackfocussed, kijk eens hoeveel track/raceauto's nog met handbak rijden??
90% sequentieel of met flippers, of zelfs beide.
- Petrolhead Tom
Gefeliciteerd spaceman. Kom nu maar weer terug op aarde. Kijk even naar "normale auto's" zoals een Civic type R. Clio RS, Mini JCW, E92 M3 allemaal standaard met handbak. Track focussed betekend nog geen raceauto.Luco schreef:Haha hardcore trackfocussed, kijk eens hoeveel track/raceauto's nog met handbak rijden??
- Luco
Flippers schakelt sneller dan een handbak, we leven niet meer in een stenen tijdperk.
Moderne techniek heet dat, iets wat je toch niet tegen kan houden.
- Petrolhead Tom
Eens, maar heb jij meer lol in een automaat of in een handbak?Luco schreef:Flippers schakelt sneller dan een handbak, we leven niet meer in een stenen tijdperk.
- RVV
Petrolhead Tom schreef:Eens, maar heb jij meer lol in een automaat of in een handbak?Luco schreef:Flippers schakelt sneller dan een handbak, we leven niet meer in een stenen tijdperk.
Nu weet ik niet hoe de bak van de Renault zal schakelen., Maar ik vermoed dat die qua feel eerder bij de SMG bakken zal liggen die ik in de M3 en M5 had, dan bij de automaatbak die ik in de e90 325i heb.
Als die "automaa"bak van de Clio, qua werking/gevoel lijkt op de bij mij bekende SMG bakken, dan prefereer ik die eerder dan een handbak.
Lijkt die op een "ouderwetse" automaat zoals de e90 325i heeft, dan liever een handbak.
Het hangt vooral van het karakter van de motor/gaspedaal af. Nu heeft die de turbo niet mee, maar in combi met zo'n flipperbak zou dat zomaar eens voor een verrassing kunnnen zorgen qua beleving.
Overigens ben ik een zeer tevreden automaat rijder. Maar ook de handbak in de Z4 vind ik niet te versmaden.
- Petrolhead Tom
Ga een keer met een DSG bak rijden Rico. Saaier wordt het niet. De bak in de Clio heeft ook een dubbele koppeling dus, zijdezachte schakel acties. Het lijkt me niets. Een enkele plaat gerobotiseerde handbak zoals in de M5 was een deel van de atractie maar dat ga je dus never nooit niet meemaken in een mainstream Clio.