Wat zouden jullie doen??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Re: Wat zouden jullie doen??

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 13:44

Emiel. als deze ook kapot gaat, gaat die door de pui naar binnen :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 11 sep 2012, 13:52

Maak je daar dan wél effe een fillumpie van Luco? :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 sep 2012, 13:53

dvh schreef:
Robin Hartog schreef: Van jou snap ik het idd wel! Maar ik doelde meer op de grotere ketens. ;)

Verder helemaal met je eens natuurlijk.
Volgens mij behoor ik ook tot een redelijk grote keten :kikker:
Haha, fair enough. :tooth:

@Luco: Ik snap je wel hoor, is vervelend dat ze niet wat meer begrip tonen.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 13:58

Peric schreef:Maak je daar dan wél effe een fillumpie van Luco? :)
Ik heb al eens een (kromme) voordeur van een huurhuis teruggebracht naar de woningcorporatie en hem op de toonbank gelegd :lol: :lol:

JP

Bericht door JP » 11 sep 2012, 14:00

Koelkast kapot......wat zouden jullie doen??
Ik zeg bbq bij Luco :hungry:

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2012, 14:18

Emiel schreef:Luco,
Flikker alles daar nou eens op de toonbank terwijl het vol met klanten staat. Jij de tering, hun de tering. Niet zo moeilijk. Of ze lossen het op, of niet. En dat doen ze nu toch al niet... dus who knows..

De inhoud van de kliko :hungry:

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 14:21

RVV schreef:
Emiel schreef:Luco,
Flikker alles daar nou eens op de toonbank terwijl het vol met klanten staat. Jij de tering, hun de tering. Niet zo moeilijk. Of ze lossen het op, of niet. En dat doen ze nu toch al niet... dus who knows..

De inhoud van de kliko :hungry:
:lollerdelol: :lollerdelol:
Zou wel een mooie zijn.
4 dagen rottend vlees over de toonbank :hot: :hot:

allen

Bericht door allen » 11 sep 2012, 14:33

JP schreef:
4 dagen rottend vlees. Ik pas...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 14:45

Luco schreef:Net deze reactie gestuurd naar de organisatie.
Geachte dames/heren.

Vorig jaar ging onze samsung vries/koelcombinatie kapot, 5 jaar oud, gelukkig hadden we extra garantie en kwam de monteur (allemaal zeer vriendelijk, de monteurs) helaas is een aantal keer het verkeerde onderdeel geleverd waardoor we 6 weken zonder koelkast hebben gezeten en twee keer de volledige inhoud weg hebben moeten gooien omdat na de laatste reparatie hij toch nog kapot bleek. Uiteindelijk hebben jullie beslist dat repareren te duur was en dus niet meer gedaan werd. We kregen de dagwaarde jawel van wel 79 euro en moesten maar een andere uitzoeken, eigenlijk waren we het er niet mee eens, maar ja wat moet je. Dus een nieuwe uitgezocht en als extra korting kregen we de garantie gratis, nou poepoe, ik had liever dat die gerepareerd werd. Dus de nieuwe was geleverd en afgelopen week hebben we weer de gehele inhoud in de kliko kunnen gooien, weer netjes gebeld maar het was druk dus heel misschien zou woensdag de monteur komen, echt schandalig, na kwaad geworden te zijn is uiteindelijk de monteur vanochtend geweest en zijn we gisteren ook boos naar het filiaal geweest, maar we moesten maar nergens op vooruit lopen, het zou opgelost worden, jaja. Vanochtend is de monteur geweest en hij kon hem niet ter plekke repareren er kan van alles kapot zijn, dus die heeft een briefje geschreven over eventuele omruil. Wij weer naar het filiaal en we konden inderdaad een andere uitzoeken, helaas stond er niks gelijkwaardigs, alleen kleiner of duurder, kleiner is geen optie, dus de duurdere, nounou het bezorgen is gratis meneer als service, welke service, het apparaat waar we voor betaald hebben is kapot, daarom moet er bezorgd worden, niet omdat ik zo graag een nieuwe wil. Ik heb nog netjes gevraagd of er uit coulance of empathie een korting gegeven kon worden, dat was allemaal niet mogelijk, ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes, zeker aangezien we al vanaf 2000 al onze huishoudelijke spullen en dergelijke bij dat filiaal kopen, nu is er een keer wat en is er geen enkele tegemoetkoming voor de weggegooide spullen, de ellende en de extra kosten. De meneer die ons het vorige apparaat verkocht heeft zat zelfs tijdens ons verhaal zeer ongeïnteresseerd rond zich heen te kijken. De slogan "wij zorgen dat u klant blijft" is blijkbaar bij ons niet van toepassing. We slikken nu die 409 euro en verwachten eigenlijk dat er vanuit uw organisatie nog een coulanceregeling toegepast wordt.
Is dat niet zo heeft de zogenaamde service en klantvriendelijkheid voor ons geen enkele meerwaarde meer en zullen we iig bij uw organisatie niks meer kopen en het ook anderen ten sterkste afraden.

Met vr gr
Luco Hornsveld
Heb je hem echt al verstuurd of mogen we nog suggesties doen om hem te verbeteren? :)

Je schrijft niet zakelijk. Het is alsof je je ei kwijt wil op een forum,. Het komt niet over alsof je echt coulance wil en begrip voor je situatie. Als je een beetje een nare treft, dan slaan ze je knock out met allerlei juridische termen om je af te schrikken. "Fuck coulance voor deze tokkies", denken ze misschien wel. Dat kan niet je bedoeling zijn.

Niets is vervelender voor iemand die de klachten af moet handelen om een niet-zakelijke brief te behandelen. Je wilt als klachtenservice-medewerker een zakelijke reactie terugsturen, maar er wordt vanalles bijgehaald zonder alinea's. De enorm lange zinnen, gevuld een heleboel emotie, zorgen ervoor dat je geneigd bent om zo'n brief opzij te pleuren, of (als je de juiste treft) te bellen om één en ander na te vragen bij de klant en door te schuiven naar de manager. Mits daar dan een telefoonnummer bij staat. Had je die erbij gezet?

Het woordje poepoe kan echt niet. Je bent toch geen kleuter? :lollerdelol: Schrijf dan op z'n minst poeh poeh.

JP

Bericht door JP » 11 sep 2012, 14:49

allen schreef:
JP schreef:
4 dagen rottend vlees. Ik pas...
Dit draadje is van gisteren...... :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 14:51

Dennis, het is ook om je ei kwijt te kunnen, het interesseert me verder geen reet of ze er wat mee doen, ik ben het verhaal kwijt en klaar.
Doen ze er wat mee is het meegenomen, doen ze er niks mee ook goed, weet ik ook genoeg.

Verder heeft alineas geen zin he als je alles in een vakje van 5 bij 5 in moet vullen op een website :tong:
Laatst gewijzigd door Luco op 11 sep 2012, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 14:54

JP schreef:
Dit draadje is van gisteren...... :hmmm:

Klopt JP

Alleen zijn we zaterdagmiddag weggegaan en snachts laat thuis en volgende dag koffie op en op pad en weer laat thuis, dus maandagochtend koelkast open en toen liep de kaas en melk er al uit, dus alles was al ontdooit, ik neem daar geen risico mee, dus de kliko in.

Dus waarschijnlijk is die er zaterdags al mee gestopt, en de temperatuur van de koelkast stond op 30 graden gisteren :shock:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 14:56

Luco schreef:Dennis, het is ook om je ei kwijt te kunnen, het interesseert me verder geen reet of ze er wat mee doen, ik ben het verhaal kwijt en klaar.
Doen ze er wat mee is het meegenomen, doen ze er niks mee ook goed, weet ik ook genoeg.
Ok, dan is je boodschap luid en duidelijk overgekomen als dat 't doel was van je mail/brief/whatever. :)

Martijn M

Bericht door Martijn M » 11 sep 2012, 15:09

En als ze niet reageren kun je ze altijd nog zwaar voor lul zetten op de sociale media. Beetje zorgen dat veel mensen van hier het delen en erop reageren, dan krijg je 3 nieuwe combinaties met levenslange garantie ;)

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 15:13

Martijn M schreef:En als ze niet reageren kun je ze altijd nog zwaar voor lul zetten op de sociale media. Beetje zorgen dat veel mensen van hier het delen en erop reageren, dan krijg je 3 nieuwe combinaties met levenslange garantie ;)
:lol: :lol: :lol:

dvh

Bericht door dvh » 11 sep 2012, 15:25

Martijn M schreef:En als ze niet reageren kun je ze altijd nog zwaar voor lul zetten op de sociale media. Beetje zorgen dat veel mensen van hier het delen en erop reageren, dan krijg je 3 nieuwe combinaties met levenslange garantie ;)
Zolang die mensen doen wat is afgesproken, of binnen de garantieregels toepasbaar is, zet je enkel jezelf voor gek. Gewoon de eer aan jezelf houden, Winkels genoeg.

Emiel

Bericht door Emiel » 11 sep 2012, 15:55

Luco schreef:Emiel. als deze ook kapot gaat, gaat die door de pui naar binnen :tooth:
Zo rigoreus hoeft nou ook weer niet ;) Maar het vlees op de toonbank leggen en vragen hoe ze het op gaan lossen dat de vries combinatie nu weer niet goed is etc..

Heeft nogal impact op de klanten als die daar staan, ze kunnen je moeilijk weg wuiven met een handje.
En als ze je negeren ga je praatje maken met de klanten.

Op de ombudsman wachten dan is het vlees al wel weg gelopen :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 sep 2012, 16:02

dvh schreef:
Zolang die mensen doen wat is afgesproken, of binnen de garantieregels toepasbaar is, zet je enkel jezelf voor gek. Gewoon de eer aan jezelf houden, Winkels genoeg.
Inderdaad.

Te denken valt aanConsumentenbond en Ombudsman.

Als je spul op de toonbank gaat leggen in bijzijn van andere klanten, voelt dat misschien kicken, van :Ik heb ze te pakken.

Maar bij dat/een bedrijf werkt dat echt 100% averechts, neem dat maar van mij aan.

Emiel

Bericht door Emiel » 11 sep 2012, 16:39

Robin schreef:
dvh schreef:
Inderdaad.

Te denken valt aanConsumentenbond en Ombudsman.

Als je spul op de toonbank gaat leggen in bijzijn van andere klanten, voelt dat misschien kicken, van :Ik heb ze te pakken.

Maar bij dat/een bedrijf werkt dat echt 100% averechts, neem dat maar van mij aan.
2x succes behaald met soort gelijke acties.
De bedrijven benadelen Luco toch al, er valt enkel te winnen.
Ik keur zoiets ook enkel goed als je het paar dagen hebt laten rusten, je echt in je gelijk staat en niet als een gehaktbal vol emotie dat soort dingen gaat doen.

Ombudsmannen ? Consumentenbond ? Dat gaat echt iets opleveren.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 16:47

Ik wacht voorlopig af op een reactie.
Komt die niet, ook goed, dan weet ik ook genoeg.
Komt die wel en willen ze niks doen, ook goed.

Maar gaat deze nieuwe dan ook kapot gaat de hele inhoud richting filiaal (nadat het echt goed is gaan stinken).

Rebel

Bericht door Rebel » 11 sep 2012, 17:58

4 keer een klacht in de eerste 6 weken? Daar heb je de bal al laten liggen.
Je had toen moeten overgaan tot 'n "eenzijdige ontbinding van het koopcontract".
Diverse voorbeeld brieven hiervan zijn te vinden op internet. Daarna artikel terug en geld terug. Klaar.

Iedere rechtbijstandsverzekering zal je dit als eerste adviseren in een zulk soort situatie. (4 klachten in 6 weken) De betreffende winkelier zal uiteraard tegenstribbelen maar heeft uiteindelijk geen poot om op te staan. Geloof me, ik spreek uit ervaring...

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 19:00

Rebel schreef:4 keer een klacht in de eerste 6 weken? Daar heb je de bal al laten liggen.
Je had toen moeten overgaan tot 'n "eenzijdige ontbinding van het koopcontract".
Diverse voorbeeld brieven hiervan zijn te vinden op internet. Daarna artikel terug en geld terug. Klaar.

Iedere rechtbijstandsverzekering zal je dit als eerste adviseren in een zulk soort situatie. (4 klachten in 6 weken) De betreffende winkelier zal uiteraard tegenstribbelen maar heeft uiteindelijk geen poot om op te staan. Geloof me, ik spreek uit ervaring...

Misschien handig als je eerst leert lezen, die periode van 6 weken was met de vorige combinatie die 5 jaar oud was, beetje lastig om dan een koopcontract nog te ontbinden he.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 sep 2012, 19:37

Okay, mijn fout. In dat geval, succes met de "koelkast door pui actie"

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 19:42

Nou ik hoop dat die eigenlijk gewoon een jaar of 10 meegaat :blink:

Toch is het wel zo dat die moderne zooi veel minder lang mee gaat.

alt

Bericht door alt » 11 sep 2012, 20:01

Luco,

Hier in het regionale dagblad staat wekelijks een halve pagina van tevreden consumenten, die klachten hadden en tot tevredenheid werden geholpen door hun winkeliers.
Misschien is dat een optie om je verhaal aan je dagblad te mailen.

Op het internet kopen, ik neem meestal de op 1 na goedkoopste.
Wantrouw iemand die heel erg goedkoop is.

Plaats reactie