Voorstellen
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Voorstellen: Junior member!
Thanks guys. Had vorige week nooit gedacht dat ik nu al een auto zou kopen. Wou wachten tot de zomer, maar ik kreeg voor deze MX3 een erg scherp aanbod en hij kan mooi in een loods staan tot m'n 18e verjaardag.
- Petrolhead Tom
Super gave dingen. Ik hoorde hier in de buurt wel eens een MX3 met een openluchtfilter voorbij blazen. Klinkt echt geweldig! 

-
zeer goeie en mooie wagens die mx3,s m,n broer heeft er een jaar of 10 terug ook 1 gehad ook een v6 maar dan de groenblauwe kleur ook een 92er. bij hem toen de luchtfilter bak bewerkt en er een k&n inlegfilter ingegooid dat klinkt heerlijk.. ook lag daar een remus onder dat klinkt ook super onder de mx3,s..
oftewel je hebt er een top wagen aan en gaan motorisch niet kapot..
oftewel je hebt er een top wagen aan en gaan motorisch niet kapot..
- matthyssie
Ik ga er geen andere uitlaat onder zetten. Er zit net een nieuwe originele uitlaat onder, van de oude waren de eindstukken verroest. Naar mijn mening ga je met een andere uitlaat onder een dergelijk auto al snel de "aso-kant" op. K&N inlegfiltertje ga ik wss wel doen, al is het alleen maar voor het intake geluid. Gasrespons is al super!
-
uitlaat moet je ook geen aso 2xrond 100 onder gooien hey. 2x76 rond bijv het geluid daaruit klinkt in combi met die v6 echt heerlijk. mooie diepe sound. inlegfilter is altijd goed. meer lucht is beter. kwa geluid in je gesloten box hoor je weinig van.., alleen op mijn vorige 206 RC hoorde ik het redelijk. heb nu een 207 maar daar hoor ik hem bijna niet
- matthyssie
Denk dat ik eerst wat ga investeren in andere velgjes en evt. een ander onderstel.
- matthyssie
Re: Voorstellen
Daar is-ie dan:
Thys schreef: Vandaag de auto opgehaald. Ik ben nog geen 18, maar dat duurt niet zo lang meer. Ik zou hem eerst nog een dikke maand wegzetten, maar m'n ouders hebben een trekhaak nodig dus komt hij meteen thuis op de oprit te staan.
Afijn, vandaag er even een stukje in gereden. Ik meende dat de auto ruimer was van binnen dan dat-ie is, maar dat is geen probleem. Ik zit met m'n hoofd net niet tegen het dak aan (dak is iets lager ivm dakraampje) en met de stoel op de achterste stand heb ik een super zitpositie. Stoeltjes zitten ook erg goed. Comfortabel, maar aangezien het sportstoelen zijn wel erg veel steun.
Het eerste wat opvalt als je wegrijdt is hoe ongelooflijk fel de motor op het gas reageert. Je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken en hij draait al 3000 rpm. De stelling dat de N52 2.5L graag toeren wil maken, kan in vergelijking met dit blok ook de prullenbak in.Erg korte overbrengingen, een stevige hand vereisende versnellingsbak, een erg korte slag van de koppeling en het strakke sturen, maken de auto erg leuk om te rijden. Dat je bij 120 bijna 4k toeren draait, is helemaal geen probleem omdat het blokje dit met zoveel plezier en gemak doet. Door het geluid, de souplesse en de gasrespons wil je elke versnelling doorhalen tot 7800 rpm. :In love:
Ik heb m'n vader ook even een stukje laten rijden en hij kreeg ook een smile op z'n gezicht van de motor.![]()
Zo, genoeg lof over de motor. Het rijden? Daar kan ik kort over zijn. Strak, vrij stug, het sturen is wel wat aan de lichte kant maar dat is ook wel weer lekker. Simpelweg een erg fijne auto om in te rijden.
Uiteraard, een handjevol foto's (auto is nog niet gepoetst na de stalling):
I'm happy![]()
-
Leuk
Ben altijd nog benieuwd hoe zoiets rijdt, maar als ik jou mag geloven goed
Leuk geschreven stukje.

- matthyssie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik positief verrast ben over het rijgedrag. Ik heb in verschillende auto's van vrienden van me gereden, Peugeot 106'jes, Polo's, en Corsa's, maar dat rijdt allemaal zo saai (de peug gaat nog wel overigens) in vergelijking met de Mazda. Auto rijdt gewoon erg fijn en dat samen met de pittige motor maakt een erg lekkere combi. 

- matthyssie
Auto laten polijsten...

Vond de auto eerst niet zo, onderstel vrij zacht, merkbare rol in de banden etc. Naarmate ik de auto echter meer begon te kennen, werd hij steeds fijner. Veren zijn vrij slap, maar de auto reageert erg voorspelbaar op lastwisselingen. Daarnaast kun je genadeloos hard hoeken. De limiet opzoeken gaat prima, het begint met voorzichtig onderstuur, wat je vervolgens door een beetje gas liften perfect kunt controleren. Plots gas lossen in een snelle bocht resulteert in de achterkant die een stapje opzij zet. Gaspedaal is heerlijk fel. Eerst vond ik het te, maar nu ik er aan gewend ben wil ik niet anders. Tussengas gaat perfect zo, een klein tikje tegen het gaspedaal is voldoende, heerlijk. De V6 is weliswaar (relatief) klein, maar heeft uiteraard wel een erg herkenbaar geluid. Zodra het een beetje kan, gaan de ramen open en de radio uit, genieten.
Vond de auto eerst niet zo, onderstel vrij zacht, merkbare rol in de banden etc. Naarmate ik de auto echter meer begon te kennen, werd hij steeds fijner. Veren zijn vrij slap, maar de auto reageert erg voorspelbaar op lastwisselingen. Daarnaast kun je genadeloos hard hoeken. De limiet opzoeken gaat prima, het begint met voorzichtig onderstuur, wat je vervolgens door een beetje gas liften perfect kunt controleren. Plots gas lossen in een snelle bocht resulteert in de achterkant die een stapje opzij zet. Gaspedaal is heerlijk fel. Eerst vond ik het te, maar nu ik er aan gewend ben wil ik niet anders. Tussengas gaat perfect zo, een klein tikje tegen het gaspedaal is voldoende, heerlijk. De V6 is weliswaar (relatief) klein, maar heeft uiteraard wel een erg herkenbaar geluid. Zodra het een beetje kan, gaan de ramen open en de radio uit, genieten.

- GTRene
dat scheelt wel
vroeger ook een paar x naar dat soort Mazda gekeken met V6, toch werd die het 2x net niet en kwam er wat anders (weet niet meer wat)
heb er nooit in gereden, dat doe ik niet snel als ik het toch niet of wellicht niet ga kopen, maar best benieuwd hoe dat klinkt

vroeger ook een paar x naar dat soort Mazda gekeken met V6, toch werd die het 2x net niet en kwam er wat anders (weet niet meer wat)
heb er nooit in gereden, dat doe ik niet snel als ik het toch niet of wellicht niet ga kopen, maar best benieuwd hoe dat klinkt

- matthyssie
- GTRene

wat een apart geluid, volgens mij nog nooit gehoord, zal wel een aparte cilinder hoek zijn ofzo?
lijkt heel iets boxer door te komen (bewijze van) en een lichte V6 in de mix

best apart, heel anders dan de V6 auto geluiden die ik herken/ken een eigen V6 geluid dus

- matthyssie
V-hoek is 60 graden.
Vind hem persoonlijk boven de 6k toeren niet echt mooi klinken. Simpelweg omdat je dan hoort dat het een relatief klein blok is. Het mooiste vind ik 'm tussen de 2 en 4k. Dan is hij vrij zacht (dus niet goed vast te leggen), maar klinkt hij heerlijk zwaar. Is wel een beetje te horen in het begin van het eerste filmpje.
Vind hem persoonlijk boven de 6k toeren niet echt mooi klinken. Simpelweg omdat je dan hoort dat het een relatief klein blok is. Het mooiste vind ik 'm tussen de 2 en 4k. Dan is hij vrij zacht (dus niet goed vast te leggen), maar klinkt hij heerlijk zwaar. Is wel een beetje te horen in het begin van het eerste filmpje.
- matthyssie
- Richard430
Klinkt lekker inderdaad. Maarreh, is het niet eens tijd voor een Mijn auto topic?
-
klopt bij mijn broer toendertijd ook gaten in de bak geboort veel mooier geluid. als je er nog een beschaafde dubbele remus onder knoopt heb je helemaal een supergeluid uit die 6 cilinder.
- matthyssie
Wellicht later. Hij is nu al goed, als ik iets ga veranderen zullen dan velgen en/of onderstel zijn. Als dat gedaan is misschien een andere uitlaat.peu 207 schreef:klopt bij mijn broer toendertijd ook gaten in de bak geboort veel mooier geluid. als je er nog een beschaafde dubbele remus onder knoopt heb je helemaal een supergeluid uit die 6 cilinder.