Wat was jouw jongensdroom?

Dit is ons algemene autoforum.
Marc R

Re: Wat was jouw jongensdroom?

Bericht door Marc R » 15 mei 2012, 16:20

Mijn (bereikbare) jongensdroom was een nogaroblauwe audi RS4 b5......die heb ik dus al gehad..

Huidige droom zou een facelift Gallardo "Underground Racing" zijn...

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 mei 2012, 16:44

RVV schreef:de Porsche 928. Auto van het jaar in 1979.
1978 :wink:

Maar ook bij mij is het een Porsche 911. Denk dat bijna alle mannen dat wel een "leuke" auto vinden.
Al zou ik ook erg graag een E30 M3 en een 190 2.5-16 EVO I willen hebben.

Alleen de Porsche heeft zeker de hoogste notering op mijn verlanglijstje. Ooit hoop ik die droom eens waar te kunnen maken.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 mei 2012, 18:34

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 mei 2012, 18:41

én, deze dame. Heus. Ik was compleet overrompeld door haar sex-appeal. Arme 15 jarige jongen ...

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 mei 2012, 18:44

Bij mij hing er een poster van een E38 740il boven mijn bed...............sinds een jaar is hij de mijne en is het precies wat ik er van verwachtte................. :sailing:

Emiel

Bericht door Emiel » 15 mei 2012, 19:02

Renault GT5 Turbo
GT40

En dankzij televisie series :
Testerossa
Lamborghini Countach

GT5 turbo droom ga ik niet vervullen, gewoon enorm plezierig om naar te kijken nog steeds.
De GT40 droom , een replica, weet ik nog niet of ik die ooit ga vervullen, met mijn postuur pas ik er niet in.
Toen ik plaats nam in een Detomaso Pantera werd me dat weer pijnlijk duidelijk.

Luco

Bericht door Luco » 15 mei 2012, 19:24

5gt turbo :wave: :wave:
Keertje ruilen, jij de gt ik ff in de lotus

dvh

Bericht door dvh » 15 mei 2012, 20:26

Mathieu schreef:Mijn jongensdroom?

Afbeelding

Oh, hebben we het over auto's :mrgreen:
+1

:mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mei 2012, 20:29

Luco, ik vermoed dat Emiel deze bedoelt.

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 15 mei 2012, 20:30

Downforce Hans schreef:Bij mij hing er een poster van een E38 740il boven mijn bed...............sinds een jaar is hij de mijne en is het precies wat ik er van verwachtte................. :sailing:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Een Seven en een Morgan voordat ik zelf uberhaupt door had watvoor auto's het waren. Daar was ik te klein voor. Toen ik wat ouder was een 944 en een Countach. Zoekende naar een Elise per toeval op de eerstgenoemde gestuit die verassend genoeg betaalbaar 'was'. :bag:
Het zou mooi zijn als ik er ooit nog een linksgestuurde Morgan naast kan zetten. Vooralsnog zit dat er niet in...

Emiel

Bericht door Emiel » 15 mei 2012, 21:01

Luco , Jij in een achterwiel aandrijver ? :tong:

Mathieu : Klopt, dat model, hoe onwijs tof. Mijn vader liet mij 1x per jaar de dia's zien van zijn amateur foto periode, daarbij zat ook Circuit Zolder in de jaren 70 met de Renault 5 cup. Blijft een onwijs leuke auto ook in standaard/smalle 5 gt turbo vorm.

Maar om het topic netjes te houden

Afbeelding

highperformance

Bericht door highperformance » 15 mei 2012, 21:11

Had een simpele droom: BMW E30 M3 en die droom is nog steeds levend. Verder waren de Ferrari 328GTS en een MB 190 2.3 16v (of 2.5 16v Evo) ook een leuke droom.

WJ

Bericht door WJ » 15 mei 2012, 22:13

Ik was 9 toen de Diablo uit kwam, 4 jaar later kwam de SE30.. :love:

Afbeelding

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 15 mei 2012, 22:15

2 auto's en die zijn het nogsteeds... de F355 GTS:

Afbeelding

en een zonda (het liefst een hardcore versie zoals de 760RS)

Afbeelding

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 mei 2012, 22:29

Het was van jongs af aan al m'n droom om een keer in een Lamborghini Diablo te mogen rijden.
Die droom is verwezenlijkt een tijdje terug. Geweldige auto om in te rijden, maar niks om te bezitten. Pas er voor geen meter in, maar voor een keertje geweldig om er in te rijden.

Qua droomauto's bezitten heb ik eigenlijk geen idee. Vind teveel leuk om er 1 als droom auto te verkiezen.

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 15 mei 2012, 23:14

Mathieu schreef:Luco, ik vermoed dat Emiel deze bedoelt.

Afbeelding

Dat is geen gt turbo

Dat is een Turbo 1 of Turbo 2 :tong:
De gt turbo loopt qua top hetzelfde, alleen wat andere beleving, wel hetzelfde motortje erin.
Emiel, een Alpine is ook rwd hoor :tong:

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2012, 23:27

Als klein ventje was ik helemaal weg van de sierra cosworth, wandelend naar de basisschool zag ik altijd de sierra's op de oprit staan, 1.6 en 1.8 was schande, cl en clx ook, je moest een 2.0 hebben en dan een ghia, minimaal!

Een cosworth heb ik nooit gekocht maar heb wel een Xr4i gehad, prachtig ding was dat!

Afbeelding

En deze uiteindelijk voor de fun gekocht (mn eerste auto met V6 en sper overigens):

Afbeelding

En toen ik een wat ouder ventje was met rijbewijs en vast contract was het de E39 M5, stonden toen nog voor 40 tot 50k bij de dealers dus niet verantwoord bereikbaar op dat moment. Uiteindelijk is dat toch nog goed gekomen.

Afbeelding

Inmiddels is een andere jongensdroom uitgekomen, dat is nog veel mooier dan auto's ;)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 15 mei 2012, 23:41

Stond vroeger in de straat bij ons altijd een Lotus Europa, als klein jongetje fascineerde die auto me wel, niet echt een droom auto geworden, maar was wel het eerste waar ik aan moest denken bij het doorbladeren van dit topic ;) ...

Afbeelding

Afbeelding

Ben

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mei 2012, 00:04

Was ooit helemaal gefascineerd door artikeltje in de Kijk van m'n broer (was zelf net van de donald duck naar de eppo overgegaan :tooth: )

Was een verhaal te mooi om waar te zijn. En dat klopte dus ook. Ben m'n voorliefde voor lelijke auto's nooit kwijtgeraakt. Vandaar die GTR.

Afbeelding

Afbeelding

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 mei 2012, 00:27

Toen ik klein was:

Afbeelding

Daarna ben ik erg hard gevallen in mijn jeugd. Sindsdien is het niet meer goed gekomen en heb ik blijvende hersenbeschadiging opgelopen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 16 mei 2012, 00:41

Het zijn allemaal porsches en andere exoten hier. :)

Ik had dat ook. Ik heb die droom kunnen invullen met een GT3 mk2 997. Je raakt verliefd op de hype die om dat soort auto s heen hangt.

Ik heb vele supercars gereden en zelf dus een GT3 gehad. Het was iets wat je toch een keer moest invullen.

Het is leuk beleeft te hebben maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen. Als ik kijk naar al mijn auto s wat ik heb gereden en die ik zelf heb gekocht. Zijn 3 auto s die er uit schieten waarvan je na een avond rit in de garage nog even in stoel blijft zitten en denkt dit was toch absurd mega mooi.

Voor mij was dat de Mitsu evo RS met Reiger suspension. M3 CSL en 1M met nodige aanpassingen. De GT3 wil ik eigenlijk heel snel vergeten hoe gek dat ook klinkt.

De droom die ik nog heb is in een hedendage WRC of S2000 te rijden op onverhard.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 16 mei 2012, 01:57

Leuk topic! een hoop Porsche's voorbij zien komen....

weet het nog als gister, kreeg van m'n oom een autokampioen (heb 'em nog ergens in de boekenkast liggen) en daarin werd de "nieuwe" E46 M3 coupé vergeleken met de 911 Targa. Ik was gelijk verliefd op de M3, en die auto maakte mij een BMW liefhebber. Ooit moest 'ie komen, en heb 'em in 2010 gekocht, en ondanks dat ik hem nu zelf heb blijf ik m'n ogen uitkijken als ik er eentje voorbij zie komen.

Nu de M3 er is is er ook plaats gekomen voor andere dromen, zoals een CSL en een 966 Turbo uit 2004.....en zo blijf je gaan denk ik!

Afbeelding

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 16 mei 2012, 08:43

Ik ga niet origineel zijn dat zie ik al:

Mijn eerste liefde als heel klein jochie: Renault 5 Alpine, zwart met rode bies hij staat nog in mijn geheugen gegrift. Pa kocht er bijna eentje maar werd op het laatste moment verstandig en koos voor wat groters met minder vermogen :blackeye: ik heb nog jaren met de folder van de 5 Alpine gezeult en een poster boven het bed gehad.

De tweede grote liefde was gedeeld tussen de Audi Quattro (de buurman had er een en maakte me 's morgens wakker met de 5 pitter....zalig) en de 959

Nu zou de stem gaan naar een GT3RS

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mei 2012, 08:46

Pfffff geweldige auto.....

Doe mij een PM over 1 of 2 jaartjes..... :cool:
(hiervoor mag ik de Cabrio wel verkopen van de vrouw... Als er maar 1 voor terug komt... Kale plek op de kop?!)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2012, 08:57

Knot schreef:Als klein ventje was ik helemaal weg van de sierra cosworth...

En deze uiteindelijk voor de fun gekocht (mn eerste auto met V6 en sper overigens):

Afbeelding
Ooit mocht ik meerijden met vrienden van mijn ouders in zo'n Sierra Cosworth. Een witte, met zo'n dikke spoiler achterop. Toen Joost en jij in die XR4i aan 't driften waren, heb ik dus erg genoten van jullie rijkunsten, de Sierra an sich en de mooie herinneringen die ik had aan de 3-deurs Cossie uit mijn jeugd.

Afbeelding

Daar was ik inderdaad enorm van onder de indruk. Niet dat ik die Sierra's mooi vond, maar zoiets bestond in die tijd gewoon nog niet. Alle auto's van toen waren vierkant, of op zijn minst hoekig te noemen. De Sierra was de eerste écht moderne auto. En in Cosworth uitvoering was 'ie niet alleen zeldzaam, ik kan me niet herinneren dat ik naast dat exemplaar ooit een originele Cossie 3-deurs op de openbare weg heb zien rijden. Op Ford meetings waar ik weleens kwam zag ik ze wel staan, maar volgens mij heb ik alleen een paar rally-cossie's gezien. Zelfs op de 'Ring zag ik ze nooit. Zo zeldzaam zijn ze.

Die mensen hadden tevens een Pink Cadillac ('59 Eldorado Conv.).

Afbeelding

Toen we daarmee door ons nuchtere boerendorpje werden rondgereden voelden we ons direct een superster. Erg impossant om zulke dingen als klein ventje mee te maken nu ik eraan terugdenk.

Plaats reactie