
PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: PjV: E92, M12 & E36
Nee, die is teruggekomen naar zun baasje.... heb je ff verkeerd begrepen. Net als Herbie zou doen


- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Vandaag een belletje gekregen dat de auto klaar is en gelijk even een vooraankondiging van de rekening 
Morgen kan ik 'm ophalen.
Dat is perfect getimed; ik ben net terug in Nederland en heb dan de tijd om een bank of 3 te overvallen.
Spa, op 21 juni is het eerste DF event waar ik aan mee zou kunnen doen...
Zou het handig zijn om met een halve dag te beginnen, om te voorkomen dat je halverwege zonder talent komt te staan?

Morgen kan ik 'm ophalen.
Dat is perfect getimed; ik ben net terug in Nederland en heb dan de tijd om een bank of 3 te overvallen.
Spa, op 21 juni is het eerste DF event waar ik aan mee zou kunnen doen...
Zou het handig zijn om met een halve dag te beginnen, om te voorkomen dat je halverwege zonder talent komt te staan?
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: PjV: E92, M12 & E36
Op Spa kun je het beste een hele dag pakken. Dan heb je de meeste kans dat je een uurtje droog hebtPjV schreef: Spa, op 21 juni is het eerste DF event waar ik aan mee zou kunnen doen...
Zou het handig zijn om met een halve dag te beginnen, om te voorkomen dat je halverwege zonder talent komt te staan?

- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Goed argument, ingeschreven voor beide sessies@iko schreef: Op Spa kun je het beste een hele dag pakken. Dan heb je de meeste kans dat je een uurtje droog hebt

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: PjV: E92, M12 & E36
Gisteravond zag ik je met de E36 voorbij knallen op de A12, met een Audi A6 op je achterbumper. De E36 viel op doordat 'ie rechtsgestuurd was. Lag mooi laag en snelheid was hoog, moest jij wel zijn dus. 

- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Helaas, ik was het niet, ik was aan het werk.Dennis Cavallino schreef:Gisteravond zag ik je met de E36 voorbij knallen op de A12, met een Audi A6 op je achterbumper. De E36 viel op doordat 'ie rechtsgestuurd was. Lag mooi laag en snelheid was hoog, moest jij wel zijn dus.
(Ik rij natuurlijk ook nooit te hard, dus ik had het niet kunnen zijn :ninja:)
Net ook ingeschreven voor 4 juli, en ben bezig met instructie te regelen voor beide dagen.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: PjV: E92, M12 & E36
Nou, dan was 't iemand anders met een rode rechtsgestuurde E36 op vrij nieuwe NL-platen (met 3 letters in 't midden). Of ik moet bij DVH even een nieuw brilletje scoren. 

- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Nieuwe bril is altijd goed, dat zie je zo 
Ik heb nu voor beide dagen (21/6 en 4/7) ook een instructeur geregeld
Beiden van RSZ.
Ik kan haast niet wachten...

Ik heb nu voor beide dagen (21/6 en 4/7) ook een instructeur geregeld
Beiden van RSZ.
Ik kan haast niet wachten...
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: PjV: E92, M12 & E36
4/7 ben ik ws ook bij, gezellie...
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Toppie!
Kom je met John?
Kom je met John?
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Donderdag ga ik op Spa voor het eerst met de auto de baan op.
Tot nu heb ik alleen maar in de buurt rondgereden om de auto alvast een beetje te leren kennen.
En wat een genot is het
Voor er weer extra kosten komen dacht ik even snel de facturen bij elkaar te schrapen en een totaalplaatje te maken.
De grootste posten zijn (op volgorde):
- Gewerkte uren
- Auto
- Stoelen incl. gordels etc.
- Diff
- Banden Toyo R1R
- Schroefkooi
- Remmelarij
Op de valreep ook nog een Drift HD met 32GB kaart en extra accu besteld.
In totaal ben ik zo'n 12k kwijt nu, donderdag ga ik heel voorzichtig rijden
Wat heb ik geleerd/zou ik anders doen...
Eerst overleggen over wat de juiste strategie is, ik had een plan in mijn hoofd en daarop de kosten gebaseerd.
Dat werd snel uit mijn hoofd gepraat en ik ben daar uiteindelijk blij mee, maar het is wel even slikken als in overleg de totale (?) investering naar voren wordt gehaald :ninja:
Je kan heel veel besparen als je zelf de auto kan/wil verbouwen, uren zijn in mijn situatie met afstand de grootste kostenpost.
Voor mij, met een hekel aan vieze handen en zonder tijd, garage en de juiste tools, was dat geen optie.
Ik had serieus geld kunnen besparen door de juiste auto als basis te kopen.
Ook dat was in mijn geval niet echt een optie omdat ik een RHD nodig had en dus mogelijk met iemand anders meerdere keren naar Engeland had moeten gaan om auto's te gaan bekijken (zelf kan ik dat niet beoordelen, ik kan hooguit tegen de banden schoppen).
Nu heb ik gewoon een gok genomen, maar die kosten zitten in de uren verwerkt
Tot nu heb ik alleen maar in de buurt rondgereden om de auto alvast een beetje te leren kennen.
En wat een genot is het
Voor er weer extra kosten komen dacht ik even snel de facturen bij elkaar te schrapen en een totaalplaatje te maken.
De grootste posten zijn (op volgorde):
- Gewerkte uren
- Auto
- Stoelen incl. gordels etc.
- Diff
- Banden Toyo R1R
- Schroefkooi
- Remmelarij
Op de valreep ook nog een Drift HD met 32GB kaart en extra accu besteld.
In totaal ben ik zo'n 12k kwijt nu, donderdag ga ik heel voorzichtig rijden

Wat heb ik geleerd/zou ik anders doen...
Eerst overleggen over wat de juiste strategie is, ik had een plan in mijn hoofd en daarop de kosten gebaseerd.
Dat werd snel uit mijn hoofd gepraat en ik ben daar uiteindelijk blij mee, maar het is wel even slikken als in overleg de totale (?) investering naar voren wordt gehaald :ninja:
Je kan heel veel besparen als je zelf de auto kan/wil verbouwen, uren zijn in mijn situatie met afstand de grootste kostenpost.
Voor mij, met een hekel aan vieze handen en zonder tijd, garage en de juiste tools, was dat geen optie.
Ik had serieus geld kunnen besparen door de juiste auto als basis te kopen.
Ook dat was in mijn geval niet echt een optie omdat ik een RHD nodig had en dus mogelijk met iemand anders meerdere keren naar Engeland had moeten gaan om auto's te gaan bekijken (zelf kan ik dat niet beoordelen, ik kan hooguit tegen de banden schoppen).
Nu heb ik gewoon een gok genomen, maar die kosten zitten in de uren verwerkt

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: PjV: E92, M12 & E36
De belangrijkste les zou in mijn ogen zijn:
Koop een kant en klaar ding.
Voor het geld dat je nu kwijt bent had je dus gewoon deze voor kunnen kopen.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... php?id=155
Koop een kant en klaar ding.
Voor het geld dat je nu kwijt bent had je dus gewoon deze voor kunnen kopen.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... php?id=155
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Voor mij was dat geen optie, want het is geen RHD en zo te zien ook niet op kenteken.Reind schreef:De belangrijkste les zou in mijn ogen zijn:
Koop een kant en klaar ding.
Voor het geld dat je nu kwijt bent had je dus gewoon deze voor kunnen kopen.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... php?id=155
Zitten wel mooie velgen onder, lijken het type dat ik op mijn E92 heb.
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: PjV: E92, M12 & E36
Ik denk met Marcel Poelman. Half dagje met hem stoeien, wel leuk. Hij heeft wat filmpjes bekeken en er is, in zijn ogen, een hoop te verbeteren...PjV schreef:Toppie!
Kom je met John?

- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: PjV: E92, M12 & E36
EN? Hoe was het man?
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92, M12 & E36
Het was een briljante ervaring.
Ben ook heel erg blij dat ik een instructeur mee had, die kon fijntjes uitleggen hoe ik kon voorkomen een rijdende chicane te zijn.
Daar heb ik wel het grootste deel vd dag over gedaan
Het was een beste investering, maar is nu al z'n geld waard geweest; wat een feest.

Ben ook heel erg blij dat ik een instructeur mee had, die kon fijntjes uitleggen hoe ik kon voorkomen een rijdende chicane te zijn.
Daar heb ik wel het grootste deel vd dag over gedaan

Het was een beste investering, maar is nu al z'n geld waard geweest; wat een feest.
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
Zoals sommigen van jullie al wisten...
Ik heb de E92 ingeruild op een Mini Cooper Coupé S.
Kleurstelling eclipse grey met een zwart dak.
Het is een nieuwe, dus geen foto's.
De 15e krijg ik 'm.
Er staan al wat upgrades gepland.
De 15e direct OZ velgen, dezelfde als op de E92: Alleggerita HLT, antracietkleur.
Deze keer in 17", met 205 45 winterbanden.
In februari komt er een ander onderstel onder: Biltstein B14.
Ook komen er voor een veerpootbrug en achter een stabi op.
Als het kan ook een quaife, is nog niet helemaal zeker dat dat kan.
Foto's komen volgende week, als ik 'm heb.
Ik heb de E92 ingeruild op een Mini Cooper Coupé S.
Kleurstelling eclipse grey met een zwart dak.
Het is een nieuwe, dus geen foto's.
De 15e krijg ik 'm.
Er staan al wat upgrades gepland.
De 15e direct OZ velgen, dezelfde als op de E92: Alleggerita HLT, antracietkleur.
Deze keer in 17", met 205 45 winterbanden.
In februari komt er een ander onderstel onder: Biltstein B14.
Ook komen er voor een veerpootbrug en achter een stabi op.
Als het kan ook een quaife, is nog niet helemaal zeker dat dat kan.
Foto's komen volgende week, als ik 'm heb.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28636
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
ook gaaf! maar wat is de reden? E92 M3 lijkt me toch wel wat dikker dan de Mini of viel hij toch tegen?
- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
PjV had toch een 330?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
Tof, ik ben benieuwd!PjV schreef:Zoals sommigen van jullie al wisten...
Ik heb de E92 ingeruild op een Mini Cooper Coupé S.
Kleurstelling eclipse grey met een zwart dak.
Het is een nieuwe, dus geen foto's.
De 15e krijg ik 'm.
Er staan al wat upgrades gepland.
De 15e direct OZ velgen, dezelfde als op de E92: Alleggerita HLT, antracietkleur.
Deze keer in 17", met 205 45 winterbanden.
In februari komt er een ander onderstel onder: Biltstein B14.
Ook komen er voor een veerpootbrug en achter een stabi op.
Als het kan ook een quaife, is nog niet helemaal zeker dat dat kan.
Foto's komen volgende week, als ik 'm heb.
Als je een olifantenhuid hebt (vrij newbie-onvriendelijk) is er een schat aan info te vinden op http://www.minitorque.com, die van de sticker op mijn binnenspiegel ja...

- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
Ik had idd een 330i, met M-pakket.Martijn_bmw schreef:ook gaaf! maar wat is de reden? E92 M3 lijkt me toch wel wat dikker dan de Mini of viel hij toch tegen?
Dat is veel meer een GT dan een sport-auto.
Ik was op zoek naar een auto om mee te gooien, ik miste

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28636
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen!
3-serie is sinds E30 steeds meer opgeschoven van
naar GT... (wat mij dus ook doet twijfelen om van E46 naar E91 te gaan)
veel plezier met de mini!!
3-serie is sinds E30 steeds meer opgeschoven van

veel plezier met de mini!!
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
Met de kennis van nu zou ik niet meer voor een E9x gaan (en al helemaal niet voor een F3x).Martijn_bmw schreef:daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen!
3-serie is sinds E30 steeds meer opgeschoven vannaar GT... (wat mij dus ook doet twijfelen om van E46 naar E91 te gaan)
veel plezier met de mini!!
Helaas kocht ik de Noble pas na de E92, dus toen leerde ik pas hoe het echt kan...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28636
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
ik heb al een e91 318i gehad en die is weg gegaan omdat ik inderdaad de
factor miste... voelde log traag en zwaar aan.
nu denk ik aan misschien een 325i of 320d waarmee ik denk dat de auto sportief zou moeten aanvoelen door het flink betere vermogen dan de 318i die ik inmiddels gehad heb maar als ik jou zo hoor over zelfs een 330i ga ik toch weer twijfelen...
misschien toch doorzoeken naar een mooie handgeschakelde 325i/330i e46

nu denk ik aan misschien een 325i of 320d waarmee ik denk dat de auto sportief zou moeten aanvoelen door het flink betere vermogen dan de 318i die ik inmiddels gehad heb maar als ik jou zo hoor over zelfs een 330i ga ik toch weer twijfelen...
misschien toch doorzoeken naar een mooie handgeschakelde 325i/330i e46

- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: PjV: E92 weg, nu Cooper S, M12 & E36
Hier ook nog even de nieuwe bolide tonen, met de nieuwe wielen...

Laatst gewijzigd door PjV op 17 jan 2013, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ArjanR6, Arstey, Bakker, jessedehaan en 20 gasten