Geen geld, toch broek willen kopen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Geen geld, toch broek willen kopen.

Bericht door Macboy » 27 jan 2012, 01:14

49 x 2 = 98 + 1 uit broekzak = 99

moet dus zijn:

49 x 2 = 98 - 1 uit broekzak = 97

Het draadje heeft in elk geval een geweldige FAIL opgeleverd van Leroy. Heb in mijn broek gepist om die conclusie van 48,50 :roflol:

Zeg me alsjeblieft dat het een grap was ...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2012, 12:25

dvh schreef:Grappige ervan is dat het eigenlijk heel simpel is.
Maar door het misleidende verhaal wordt je op het verkeerde been gezet waardoor sommige de kluts kwijtraken.

De clou is natuurlijk dat je 49 schuld hebt bij beide ouders, a 98 euro. Maar de euro uit je broekzak mag je niet optellen bij de -98, maar aftrekken.

Het verhaal is daarom fout. Maar dat is ook gelijk de instinker.
Maar tijdens de IQ test van een sollicitatieprocedure kun je door dit soort grappen wel het Cav van 't koren scheiden.

Kafallino :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 jan 2012, 13:05

Als dit in de sollicitatieprocedure zit, hoef ik de baan al niet meer... :P

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 jan 2012, 13:15

Toch kan je dit soort fratsen wel krijgen als je op een wat hogere functie soliciteerd. Dan blijft het niet alleen bij een gesprek over je verleden enz.

Ze doen het alleen allemaal op een andere manier, bij mijn huidige werkgever deden ze een schriftelijke IQ test, plus nog een keer een psychologische profielschets. Dat gaat heel raar, je krijgt een blad met karaktereigenschappen en andere termen, je moet aankruizen wat jou wel aanspreekt en daaruit berekend de computer een profiel van jou persoonlijkheid, en die zijn behoorlijk accuraat.

Sommigen doen het weer anders, paar weken geleden zat ik in zo'n gesprek, je krijgt dan een soort situational exercise/assessment. Jij word in de rol van een bedrijfs CEO gezet en moet een aantal beslissingen maken. De crux is dat er meerdere mogelijkheden zijn en eigenlijk geen goed of fout, alleen hebben ze allemaal hun eigen consequenties. Waar het dan om gaat is niet de beslissing die je neemt op zich, alleen willen ze weten hoe je tot die beslissing komt, en waarom. Of je bijvoorbeeld over langere termijn gevolgen nagedacht hebt, en dan met name degene die niet zo heel erg voor de hand liggen. Tijdens zo'n interview krijg je eigenlijk geen hoogte van je eigen resultaat juist omdat er geen goed of fout is.

dvh

Bericht door dvh » 27 jan 2012, 13:25

Ze doen het alleen allemaal op een andere manier, bij mijn huidige werkgever deden ze een schriftelijke IQ test, plus nog een keer een psychologische profielschets. Dat gaat heel raar, je krijgt een blad met karaktereigenschappen en andere termen, je moet aankruizen wat jou wel aanspreekt en daaruit berekend de computer een profiel van jou persoonlijkheid, en die zijn behoorlijk accuraat.
Heb ik ook gehad :)
Erg precies hoe dat een paar stomme vragen een redelijk kloppend profiel van je kan maken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2012, 13:50

D-tjes en T-tjes vinden ze minder belangrijk kennelijk. :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jan 2012, 14:00

:mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 jan 2012, 14:03

Doen niet terzake als je solicitaties volledig in het engels gaan :wink:

Sterker nog die assessment was bij een Nederlands bedrijf maar werd volledig in het engels gehouden, ook al zat ik met alleen maar Nederlanders om de tafel.

Plaats reactie