Jeep TJ Rubicon - Move to the darkside? Filmpje P2
- JWD
Re: Jeep TJ Rubicon - Move to the darkside?
@Arthur de TJ Rubicon is zover ik weet niet officieel geleverd in Nederland (leuk met invoeren). Motorisch e.d. is hij gelijk aan alle andere 4.0l zes in lijn Jeeps.
Sport, Sahara, en Sahara Hardtop zijn slechts optiepakketten.
De Rubicon is van 2003, dat was ook het eerste jaar (na de facelift) waarin hij leverbaar was t/m 2006.
@Dennis het zijn beide automaten (must have).
Een Sport is net als de Rubicon altijd de 4.0 en ze zijn beide leverbaar geweest met optionele automaat.
De 2001 is een pre-facelift met een 3 traps auto en de 2003 heeft een 4 traps auto met uitschakelbare overdrive.
Sport, Sahara, en Sahara Hardtop zijn slechts optiepakketten.
De Rubicon is van 2003, dat was ook het eerste jaar (na de facelift) waarin hij leverbaar was t/m 2006.
@Dennis het zijn beide automaten (must have).
Een Sport is net als de Rubicon altijd de 4.0 en ze zijn beide leverbaar geweest met optionele automaat.
De 2001 is een pre-facelift met een 3 traps auto en de 2003 heeft een 4 traps auto met uitschakelbare overdrive.
- Dennis Cavallino
Van de Sahara was ook nog een gelimiteerde uitvoering die te zien was in een favoriete film van mij Sahara (favoriet omdat Penelope Cruz, omdat Voisin, omdat speedboot chase, omdat Clive Cussler het verhaal schreef en hij o.a. groot autoliefhebber is). Er zijn er 1000 van gemaakt en volgens mij alleen in VS verkocht. Die hebben dus niets te maken met het optiepakket 'Sahara'.
- MartijnGizmo
Ik kwam deze tegen en moest meteen aan dit topic denken...

- Richard430
MartijnGizmo schreef:Ik kwam deze tegen en moest meteen aan dit topic denken...![]()
Welke film is dat ook alweer?

- WJ
Zoolander.Richard430 schreef:MartijnGizmo schreef:Ik kwam deze tegen en moest meteen aan dit topic denken...![]()
Welke film is dat ook alweer?
- JWD
Vrijdag eindelijk sneeuw waar we (Jeep rijders) wat mee konden.
Voor mij de eerste serieuze meters met 4x4 ingeschakeld en wat een lol geeft dat!
Het 4x4 systeem lijkt in de verste verten niet op de permanente (elektronische) 4x4 systemen van bijv. Duitse SUVs.
Dit is gewoon instant power naar de wielen en sturen maar, in combinatie met de LSD achter kan je echt bizar snel uit de startblokken op sneeuw, ijs, etc.
Ook in 2WD is de Jeep geweldig, met het enorme koppel onderin kan je letterlijk driften met je grote teen, wel even oefenen als je anders gewend bent maar erg gaaf.
Anyways veel text... hier een kort filmpje....
Vandaag komt de post niet, maar met een beetje geluk is morgen het kenteken binnen, kan niet wachten!
Voor mij de eerste serieuze meters met 4x4 ingeschakeld en wat een lol geeft dat!

Het 4x4 systeem lijkt in de verste verten niet op de permanente (elektronische) 4x4 systemen van bijv. Duitse SUVs.
Dit is gewoon instant power naar de wielen en sturen maar, in combinatie met de LSD achter kan je echt bizar snel uit de startblokken op sneeuw, ijs, etc.
Ook in 2WD is de Jeep geweldig, met het enorme koppel onderin kan je letterlijk driften met je grote teen, wel even oefenen als je anders gewend bent maar erg gaaf.
Anyways veel text... hier een kort filmpje....
Vandaag komt de post niet, maar met een beetje geluk is morgen het kenteken binnen, kan niet wachten!
- Dennis Cavallino
Re: Jeep TJ Rubicon - Move to the darkside? Filmpje P2
Lache!
Lang leve sper achter en het 4wd-systeem van Jeep.
Mijn Jeep gaat nagenoeg 't zelfde, al is 'ie door de zomerbanden achter nog meer overstuurd in de 4wd stand. Ik heb alleen M&S voor. Niet bewust, zo had ik 'm gekocht.
Lang leve sper achter en het 4wd-systeem van Jeep.
Mijn Jeep gaat nagenoeg 't zelfde, al is 'ie door de zomerbanden achter nog meer overstuurd in de 4wd stand. Ik heb alleen M&S voor. Niet bewust, zo had ik 'm gekocht.
- JWD
Haha dat is ook een idee om alleen M+S voor te doen, nu heeft hij heel lang grip en gaat hij uiteindelijk over in onderstuur in 4wd, je moet echt op het gas stampen wil je de kont een beetje wegkrijgen met 4wd aan.
- Joost
Haha.
Leuk apparaat.
Zou dat op droog ook gaan in de 2WD mode?
Leuk apparaat.
Zou dat op droog ook gaan in de 2WD mode?
- JWD
Zo... na lang wachten is ook mijn gepersonaliseerde kenteken binnen, mijn dag kan niet meer stuk.
De RDW was zo vriendelijk om speciaal voor mijn TJ een TJ kenteken uit te geven!
Kenteken 16-TJL-8
Voertuigsoort Personenauto
Merk Jeep
Handelsbenaming TJ Rubicon
Brandstof Benzine
Het is dat xx-TJR-x nog zo ver weg was anders......
@Joost op droog gaat de kont ook prima om, alleen in lange drifts voelt het net iets minder vertrouwd door de banden met vrij hoge wangen.
De RDW was zo vriendelijk om speciaal voor mijn TJ een TJ kenteken uit te geven!
Kenteken 16-TJL-8
Voertuigsoort Personenauto
Merk Jeep
Handelsbenaming TJ Rubicon
Brandstof Benzine
Het is dat xx-TJR-x nog zo ver weg was anders......
@Joost op droog gaat de kont ook prima om, alleen in lange drifts voelt het net iets minder vertrouwd door de banden met vrij hoge wangen.
- Peric
Dan heb je toch gewoon een Chinese Jeep..
TJ Lubicon.. Sambal bij??
TJ Lubicon.. Sambal bij??
- JWD
De Jeep heeft met succes zijn inburgering cursus afgerond en mag nu door het leven gaan met de 'prachtige' gele Nederlandse platen.

Maandag weer even de APK verversen aangezien ze bij het RDW vergeten zijn de nog geldige Duitse TUV over te nemen....
Tegenwoordig duurt het ook meer dan een week voor je kenteken papieren in de bus liggen, bizar in deze moderne tijd.
Maandag weer even de APK verversen aangezien ze bij het RDW vergeten zijn de nog geldige Duitse TUV over te nemen....
Tegenwoordig duurt het ook meer dan een week voor je kenteken papieren in de bus liggen, bizar in deze moderne tijd.
- Joy
Echt een leuk ding zo. Ideaal om mee rond te crossen in een warm land met de kap er af.
-
Dat was mij ook al opgevallen in mijn pajero... Echter op droog is het wel eng.. want die Pajero is best slap geveerd en het voelt constant alsof je om donderdJWD schreef: Ook in 2WD is de Jeep geweldig, met het enorme koppel onderin kan je letterlijk driften met je grote teen, wel even oefenen als je anders gewend bent maar erg gaaf.

Mooi dat ie nu op kenteken staat.. veel goede km's gewenst
- JWD
Vandaag heb ik eindelijk een beetje kunnen voelen waar de auto voor gemaakt is, Off-Road.
In het begin nog wat onwennig in 4HI een rondje gereden maar dat ging wat moeizaam, vooral in het diepere zand, toen maar overgeschakeld op 4LO en er ging een wereld open.
Toen ook nog de lockers aan en ik reed glimlachend langs al de zwaar gemodificeerde, verhoogde, verbrede monsters in mijn fabrieksstandaard Jeepje....
Ik had al respect voor het Jeepje en na vandaag is het alleen maar gegroeid.
Zoals men inmiddels gewend is van mij wat foto's;

Samen met de inmiddels wereldberoemde Ferrari Servizio Assistenza Jeep

En een filmpje, met wat aktie aan het einde
;
In het begin nog wat onwennig in 4HI een rondje gereden maar dat ging wat moeizaam, vooral in het diepere zand, toen maar overgeschakeld op 4LO en er ging een wereld open.
Toen ook nog de lockers aan en ik reed glimlachend langs al de zwaar gemodificeerde, verhoogde, verbrede monsters in mijn fabrieksstandaard Jeepje....
Ik had al respect voor het Jeepje en na vandaag is het alleen maar gegroeid.
Zoals men inmiddels gewend is van mij wat foto's;
Samen met de inmiddels wereldberoemde Ferrari Servizio Assistenza Jeep

En een filmpje, met wat aktie aan het einde

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Lol zat zo te zien (en horen), je auto hield zich prima
, volgende keer die (lage) rode
...
Ben

Ben
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dat is leuk spelen zo 
Zelf ooit een off-road dagje gedaan met de oude Land Rover Discovery van mijn ouders. Mijn pa was er vreselijk zuinig op en ik heb het ding een keer tot de voorruit in het water gehad

Zelf ooit een off-road dagje gedaan met de oude Land Rover Discovery van mijn ouders. Mijn pa was er vreselijk zuinig op en ik heb het ding een keer tot de voorruit in het water gehad

-
Dat is idd leuk spelen! in het losse zand bandenspanning op ongeveer 1 bar zetten, dat scheelt echt veel!
Heb ik vorig jaar wel gemerkt toen ik een paar weken in de Sahara aan het spelen ben geweest.
Heb ik vorig jaar wel gemerkt toen ik een paar weken in de Sahara aan het spelen ben geweest.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Offroad rijden is altijd leuk en die jeep van je is ook echt een geweldig wagentje!
Toen ik nog op Texel woonde, reed ik altijd in me Ford Mutt in de rondte, dat ding was echt loei en loeisterk!

Zag gisteren nog een hele mooie grote broer van jouw versie rijden, prachtig!
Toen ik nog op Texel woonde, reed ik altijd in me Ford Mutt in de rondte, dat ding was echt loei en loeisterk!
Zag gisteren nog een hele mooie grote broer van jouw versie rijden, prachtig!
- JWD
@Booooh; Die rode was niet veel verder gekomen dan de ingang 
@erwin20vt; Ja daar baal ik wel een beetje van, ik heb alles met 'keiharde' banden gereden omdat ik zo snel niet kon zien waar je ze weer op spanning kon brengen, blijkbaar stond er ergens een kar met compressor....
Desalniettemin heeft hij nergens vast gestaan dus ik mag niet klagen.
@Nutkees; Broer? dat is opa Willy!
Er reden een hoop ex- legervoertuigen mee, bizar om te zien hoe die oude besjes overal dwars doorheen ploegden.

@erwin20vt; Ja daar baal ik wel een beetje van, ik heb alles met 'keiharde' banden gereden omdat ik zo snel niet kon zien waar je ze weer op spanning kon brengen, blijkbaar stond er ergens een kar met compressor....
Desalniettemin heeft hij nergens vast gestaan dus ik mag niet klagen.
@Nutkees; Broer? dat is opa Willy!

Er reden een hoop ex- legervoertuigen mee, bizar om te zien hoe die oude besjes overal dwars doorheen ploegden.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Met broertje bedoelde ik deze |
De Wrangler Unlimited Black ops, Echt een waanzinnig ding vind ik dat.

De Wrangler Unlimited Black ops, Echt een waanzinnig ding vind ik dat.
- JWD
Ah ik zou zweren dat het een Willy's was, nooit geweten dat Ford ook een gelijksoortig model op de (defensie) markt had
.
Ik was gister erg blij dat ik een automaat heb, de stank van verbrande koppelingsplaten was echt verschrikkelijk.
Die Unlimited BO is zeker gaaf, misschien moet ik toch eens een proefritje gaan maken, ben erg benieuwd hoe zo'n modern slagschip zich ten opzichte van mijn SWB zich verhoud.

Ik was gister erg blij dat ik een automaat heb, de stank van verbrande koppelingsplaten was echt verschrikkelijk.
Die Unlimited BO is zeker gaaf, misschien moet ik toch eens een proefritje gaan maken, ben erg benieuwd hoe zo'n modern slagschip zich ten opzichte van mijn SWB zich verhoud.
- Dennis Cavallino
Goed bezig geweest. Ik kon helaas niet, wilde wel. En uiteindelijk lag ik nog ziek op mijn nest ook...
Zelf een compressor aan boord nemen is wel 't minste dat je kunt doen als je gaat off roaden. Al is 't maar zo'n 12v pompje, maar handiger is een goede 12v compressor met een echte cilinder of 2 (kost je <150 euro).
Ik zal binnenkort in off-road een draadje starten met tips en een lijst van spullen die je 't beste mee kun nemen en wat filmpjes plaatsen met instructies die ik op youtube vond en de moeite waard zijn.
Daarnaast is1 Bar voor een AT-band prima door de harde wang van een goede AT band (All Terrain). Non-AT-banden hebben slappere wangen en dan rijd je al snel je band en velg aan gort. Ik heb bijvoorbeeld M&S banden en kan niet met zo weinig lucht rijden ben ik bang. Daarom komen er ook AT's onder bij mijn Jeep.
Know-your-equipment is een belangrijk onderdeel van terreinrijden, want iedereen heeft prachtige adviezen, maar soms gelden die niet voor jouw voertuig, maar volgens mij heb jij een juweeltje door de Rubicon uitvoering.
Zelf een compressor aan boord nemen is wel 't minste dat je kunt doen als je gaat off roaden. Al is 't maar zo'n 12v pompje, maar handiger is een goede 12v compressor met een echte cilinder of 2 (kost je <150 euro).
Ik zal binnenkort in off-road een draadje starten met tips en een lijst van spullen die je 't beste mee kun nemen en wat filmpjes plaatsen met instructies die ik op youtube vond en de moeite waard zijn.
Daarnaast is1 Bar voor een AT-band prima door de harde wang van een goede AT band (All Terrain). Non-AT-banden hebben slappere wangen en dan rijd je al snel je band en velg aan gort. Ik heb bijvoorbeeld M&S banden en kan niet met zo weinig lucht rijden ben ik bang. Daarom komen er ook AT's onder bij mijn Jeep.
Know-your-equipment is een belangrijk onderdeel van terreinrijden, want iedereen heeft prachtige adviezen, maar soms gelden die niet voor jouw voertuig, maar volgens mij heb jij een juweeltje door de Rubicon uitvoering.
-
Wij hebben toen ook op normale banden met zachte band op 1 tot 1,1 bar gereden, als je gewoon los zand hebt was dat bij ons geen probleem. Ook echt ongekend wat banden kunnen hebben, ben redelijk technisch onderlegd maar niet verwacht dat we op de stenen met ongeveer 120kmp/h niet lek reden.
Een 12v compressor is geen echte aanrader je bent meer als een half uur bezig per band om ze vanaf 1 bar weer op te pompen, dat vinden ze ook niet echt fijn. compressor met kleine tank is dan een stuk beter!
Een 12v compressor is geen echte aanrader je bent meer als een half uur bezig per band om ze vanaf 1 bar weer op te pompen, dat vinden ze ook niet echt fijn. compressor met kleine tank is dan een stuk beter!
- InjectTheVenom
Echt te gek zo'n Jeep die van jou ziet er super uit
Tijdens een bedrijfsuitje hebben we een keer met wat gele Zoekzoekie's mogen spelen en dat smaakte naar meer, jammer dat een beetje TJ buiten mijn bereik is
Zijn er nog meer foto's van die Ferrari Servizio Assistenza Jeep ik vind hem wel lachen

Zijn er nog meer foto's van die Ferrari Servizio Assistenza Jeep ik vind hem wel lachen