Consumenten vuurwerk ter discussie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Consumenten vuurwerk wat vind jij?

Vuurwerk is voor Tokkies
9
11%
Verbieden die rommel
7
9%
Hetzelfde volk wat bij de voedselbank komt, koopt juist die rommel, voor een kapitaal
2
2%
Alleen georganiseerd vuurwerk toelaten.
15
18%
Baal van de overlast voor dieren en schade aan andermans eigendom
13
16%
Heeft z'n beste tijd gehad
9
11%
Vind het leuk, kost een paar centen...
8
10%
Laat ons toch lekker knallen.
13
16%
Vuurwerk is voor mietjes, carbid mot je hebben
6
7%

Totaal aantal stemmen: 82

Luco

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door Luco » 19 dec 2011, 15:54

Luc B schreef:2 januari hoor je hier niemand meer over, en volgend jaar hebben we deze zelfde discussie weer. Is een vaste nederlandse gewoonte geworden.
Nou ja, dat komt omdat er steeds meer gevaarlijk en verboden vuurwerk afgestoken wordt, het zal je kind maar zijn, die door een of andere mongool die illegaal vuurwerk afsteekt, zijn zicht kwijtraakt of een hand ofzo.

Luc B

Bericht door Luc B » 19 dec 2011, 23:28

Luco schreef:
Luc B schreef:2 januari hoor je hier niemand meer over, en volgend jaar hebben we deze zelfde discussie weer. Is een vaste nederlandse gewoonte geworden.
Nou ja, dat komt omdat er steeds meer gevaarlijk en verboden vuurwerk afgestoken wordt, het zal je kind maar zijn, die door een of andere mongool die illegaal vuurwerk afsteekt, zijn zicht kwijtraakt of een hand ofzo.
Tuurlijk , maar er worden nooit daadwerkelijk stappen ondernomen. Sinds ik mij kan heugen word iedere keer deze discussie een maand van te voren weer opgelaaid, en zodra de laatste knal is geweest boeit het niemand niet meer.

En illegaal vuurwerk is gewoon Big-business. Vooral op scholen loopt zoiets ''super''. Als studentje investeer je 100,- en hebt er zo 400,- voor terug. Doe je goeie zaken herinvesteren ze dit nogmaals. Binnen een maandje hebben ze 800+ verdient. Sommige nog wel meer! En wat is nu eigenlijk het risico ? in het ergste geval nemen ze je handel in beslag, en als je pech hebt krijg je Bureau Halt (>18) of eventjes het park vegen na nieuwjaar. Dat iemand zo z'n hand eraf blaast is natuurlijk zijn eigen probleem. Of dat iemand anders er de dupe van is is dan ook maar jammer maar helaas.

Maar vaak is er ook absoluut geen reactie van bijv. scholen uit. Onze opleiding ligt gekoppeld aan een middelbare school. Als je soms de klappen daar hoort schrik je je rot. De daders staan lang en breed op de camera, maar actie ondernemen ho maar. zo geld dit ook voor parkjes etc. Politie rijd alleen maar langs terwijl de rook nog niet eens is opgeklaard. Maar controleren blijft buiten.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 dec 2011, 23:53

Dennis Cavallino schreef:Ow, ik vond 't wel een goed voorstel, maar wilde meteen even de tegenpartijen tackelen door d'r goed over na te hebben gedacht. :)
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2011, 00:00

Altijd weer lachen als zo'n darwin award genomineerde zijn vingers of hand er af blaast. :devil:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 dec 2011, 00:03

Dat lui hun vingers of hand eraf blazen moeten ze zelf weten. Wat mij betreft betalen ze dan ook zelf de ziekenhuisrekening, voel ik me niet verantwoordelijk voor. Net als een fietser die bewust zijn licht niet gebruikt en voor z'n klep gereden wordt, zou beter zijn dat die zelf voor alle kosten opdraaien. Moet je eens kijken hoe snel iedereen z'n lampie aan zet.

JP

Bericht door JP » 28 dec 2011, 11:22

Thieme is ook weer even uit haar winterslaap gerold;
Partij voor de Dieren wil verbod op vuurwerk

DEN HAAG - Een verbod op consumentenvuurwerk is nodig, omdat de gevolgen van het jaarlijkse geknal slecht zijn voor mens, dier en milieu. Dat vindt de Partij voor de Dieren, die net als vorig jaar bij het kabinet aandacht vraagt voor de nadelen van vuurwerk.

Volgens de partij lopen jaarlijkse honderden mensen letsel op en leidt het geknal tot veel angst en stress bij dieren. Vuurwerk bevat daarnaast stoffen die slecht zijn voor het milieu, aldus de partij woensdag. Vuurwerk zou wat de Partij voor de Dieren betreft alleen afgestoken mogen worden tijdens professionele vuurwerkshows.
Telegraaf

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 dec 2011, 12:40

Vind het altijd apart dat een partij met zo'n specifieke naam ineens ook meningen heeft over andere onderwerpen. Terug in je hok, kssssst.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 dec 2011, 19:40

Heb genoeg ellende uitgehaald toen ik jong was en ben blij dat ik nog leef. Retrospectief superstom. Heb er nu dan ook helemaal niks meer mee en vind het een ramp voor huisdieren. Van mij mogen ze kwartiertje professioneel vuurwerk laten afsteken en dan klaar. Lekker weer allemaal naar binnen champagne drinken en oliebollen eten. Kan wel zeggen dat het betutteling is maar hoeveel landen om ons heen geven de vrijheid om zelf vuurwerk af te steken? Als je gewoon kosten tegen baten wegstreept is het simpele beslissing denk ik.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 dec 2011, 20:44

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... -beu.dhtml

Tjaa..... 70 jaar geleden was het andersom. :devil:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 dec 2011, 20:54

Gaat een beetje mank............ik begrijp het wel, want Nederland met een overdaad aan retarded tokkies trekken zich van God en de hele wereld niets aan...........komt bij het gepolder en het gedogen.............en het kankergezwel is onstuitbaar.....................Nederland gaat, mede hierdoor, ten onder aan de ongelofelijke platvloersheid die, inderdaad, geen grenzen meer kent....................plaatsvervangende schaamte krijg je er van.......

Ik was afgelopen dinsdag even een dagje in Münster, alles netjes, beleefd, geen ongetogen woord, schoon.................kom daar in Nederland nog eens om................kansloos................

JP

Bericht door JP » 28 dec 2011, 21:04

Het vuurwerk wat tot en met vandaag al afgestoken werd, was allemaal illegaal, want in NL is nog niets te koop.
Nu kun je in Gronau bij elke Lidl, Aldi en Kaufhof al voor een apfel und ein Ei je vuurwerk aankopen, en al maanden voor het ende der jaar. Dus kunnen ze beter naar hun eigen kijken, daar waar het te koop is.

....en anders bestellen we wel in Polen.

dvh

Bericht door dvh » 28 dec 2011, 22:00

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JcneSa3H ... ata_player[/youtube]

Levensgevaarlijk dat vuurwerk bij kinderen !

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2011, 22:38

JP schreef:Het vuurwerk wat tot en met vandaag al afgestoken werd, was allemaal illegaal, want in NL is nog niets te koop.
Nu kun je in Gronau bij elke Lidl, Aldi en Kaufhof al voor een apfel und ein Ei je vuurwerk aankopen, en al maanden voor het ende der jaar. Dus kunnen ze beter naar hun eigen kijken, daar waar het te koop is.

Kan wel zijn, maar waarom steken de duitsers het dan niet voortijdig af?
Juist omdat die nog wel enige fatsoen in hun donder hebben en dus rekening houden met de regels en afspraken over het afsteken van vuurwerk, itt vele nederlanders.

Dierenleed vind ik een beetje een non argument, we hebben zelf twee honden en je kan ze ook aanleren om er niet bang voor te zijn.

PD power

Bericht door PD power » 29 dec 2011, 19:33

Luco schreef:
JP schreef:Het vuurwerk wat tot en met vandaag al afgestoken werd, was allemaal illegaal, want in NL is nog niets te koop.

Juist omdat die nog wel enige fatsoen in hun donder hebben en dus rekening houden met de regels en afspraken over het afsteken van vuurwerk, itt vele nederlanders.

Dierenleed vind ik een beetje een non argument, we hebben zelf twee honden en je kan ze ook aanleren om er niet bang voor te zijn.
Gaat niet helemaal op Luco, hier waren de honden ook nooit bang voor vuurwerk, maar sinds 2 jaar wel, om dat er eentje het leuk vond, een strijker bij ons in de tuin te gooien op 2e kerstdag, waar op dat moment onze honden liepen, dat haal je er niet meer uit.

Daarnaast hebben "vluchtdieren" zoals koeien er meer last van.

Luco

Bericht door Luco » 29 dec 2011, 19:46

Ja uitzonderingen hou je altijd, maar vind het geen argument om vuurwerk te verbieden.

Trouwens, de eerste die een strijker naar mijn honden gooit als ik het zie zal voorlopig ook geen vuurwerk meer af kunnen steken :strong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2011, 20:20

Exact, spot on...................en fatsoen, en geen gedoog beleid..................als je daar door een agent aan de kant wordt gezet ..............nou dan weet je het wel...............in Nederland is dat even wat anders........

JP

Bericht door JP » 29 dec 2011, 20:33

romo schreef:
Exact, spot on...................en fatsoen, en geen gedoog beleid..................als je daar door een agent aan de kant wordt gezet ..............nou dan weet je het wel...............in Nederland is dat even wat anders........
Alsof de mensen in Duitsland meer respect hebben voor de agent? Dat betwijfel ik...al zijn de agenten wel meer mens en vaker voor rede vatbaar, en niet zo machtsbewust als in Nederland. Ben vaker aangehouden geworden in Duitsland, bij een controle. Hebben ze op heterdaad betrapt bij een overtreding (ik noem een inhaalverbodje) dan moet je bij jezelf ten rade gaan, en niet miepen, maar dan nog gaan ze niet meteen met het bonnenboekje rammelen.

Duitsland gedoogt net zogoed dingen als in Nederland, maar wel anderen, dus hun gras is bij echt niet altijd groener.

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2011, 21:22

romo schreef:

Klopt, daarom kon de 2e wereldoorlog ook in Duitsland beginnen en niet in Nederland.. volksaard verloochend zich niet.

romo

Bericht door romo » 29 dec 2011, 22:00

^ Daar zitten hele andere mechanismen achter, maar dat er meer autoriteit is moge duidelijk zijn..........

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 30 dec 2011, 17:31

gezeik ook altijd over vuurwerk. laat mensen gewoon lekker knallen. eigen risico toch? en als je buiten staat te kijken heb je er mee te maken. je kan ook binnen blijven. van mij mag alles legaal zijn zo zwaar het ook mag zijn... mensen kiezen er zelf voor buiten te kijken uiteindelijk.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 dec 2011, 18:20

Jeroen K. schreef:gezeik ook altijd over vuurwerk. laat mensen gewoon lekker knallen. eigen risico toch? en als je buiten staat te kijken heb je er mee te maken. je kan ook binnen blijven. van mij mag alles legaal zijn zo zwaar het ook mag zijn... mensen kiezen er zelf voor buiten te kijken uiteindelijk.
Tja, die klant van me die een oog verloor door het vuurwerk van iemand anders denkt daar anders over.....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2011, 19:32

Jeroen K. schreef:gezeik ook altijd over vuurwerk. laat mensen gewoon lekker knallen. eigen risico toch? en als je buiten staat te kijken heb je er mee te maken. je kan ook binnen blijven. van mij mag alles legaal zijn zo zwaar het ook mag zijn... mensen kiezen er zelf voor buiten te kijken uiteindelijk.
Tuurlijk, wat maakt het uit. Hou je pubers maar binnen. Huisdieren hebben pech. Hulpdiensten die bakken ellende hebben. Hadden ze maar een vak moeten leren. Die knallen zijn veel belangrijker.......

dvh

Bericht door dvh » 30 dec 2011, 21:15

Heb vanavond weer wat vuurwerk gekocht !
Lekker stoken om 0.00 uur.. :piraatje:

RVV

Bericht door RVV » 31 dec 2011, 09:03

Zo opgeruimd staat netjes, nog wel even zelf de ziekenhuisrekeningen laten betalen :devil:

------------

Gewonde door vuurwerkbom

31 dec. 2011, 01:00HEDEL - Een 21-jarige man uit het Brabantse Hedel is vrijdagavond zwaargewond geraakt bij de ontploffing van een zelfgemaakte vuurwerkbom. De traumahelikopter moest uitrukken voor het jonge slachtoffer.
Het slachtoffer zou samen met een vriend aan het knutselen zijn geweest met vuurwerk. Beide mannen raakten gewond, van wie één ernstig.

Er werden vier wagens van de ambulancedienst opgeroepen en een traumahelikopter.

Getuigen meldden aan het Brabants Dagblad dat één van de mannen beenletsel had. De andere onder meer arm- en beenletsel. In het huis waarin de explosie was, was het volgens getuigen een flinke ravage.

Bron: Telegraaf

dvh

Bericht door dvh » 31 dec 2011, 09:10

Gisteren op de radio hoorde ik dat in Drachten 2 mannen opgepakt waren.
Ze hadden een partij muizen gekocht in de lokale dierenwinkel, om deze vervolgens aan een vuurpijl vast te binden..............

Plaats reactie