verder schijnt ie redelijk dwars te kunnen ook al ist 200pk, doch zitten ook niet echt brede banden op.
Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
ik zat al te denken/kijken met dat misschakelen e.d. maar normaal rijden ze meestal RHD cars in Japan lijkt me en dit is een LHD exemplaar
verder schijnt ie redelijk dwars te kunnen ook al ist 200pk, doch zitten ook niet echt brede banden op.
verder schijnt ie redelijk dwars te kunnen ook al ist 200pk, doch zitten ook niet echt brede banden op.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Achterspoiler eraf, en hij is wel te pruimen. Vind het wel een leuk wagentje, alleen heeft de Subaru versie meer mijn interesse. 200 pk op 1200 kg vind ik niet zo heel spannend eigenlijk.
- Niels
- Berichten: 22541
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Leuk ding! En wat Joy zegt, idd mag je hier als autoliefhebber blij mee zijn. Voor waarschijnlijk 70-80% van de klanten was eentje op basis van een FWD Avensis platform ook prima geweest.
200pk atmo op 1200kg is niet bijster indrukwekkend maar over 20 jaar roemt iedereen em toch om de lichtvoetige stuur kwaliteiten. Kijk maar naar de E30 M3
200pk atmo op 1200kg is niet bijster indrukwekkend maar over 20 jaar roemt iedereen em toch om de lichtvoetige stuur kwaliteiten. Kijk maar naar de E30 M3
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
200pk op 1200kg (met RWD!) is anno 2012 belachelijk indrukwekkend. Iedereen die iets anders roept heeft het helaas niet helemaal begrepen vrees ik. Ben erg benieuwd maar de prijs.
Vind ook het uiterlijk veel en veel minder dan de FT86 wat ik dan weer niet begrijp. Auto was gewoon rijklaar waarom in godsnaam veranderen
Verder is het interieur echt supergaaf. Tellers zeer spectaculair. Alleen grote misser is de LCD klok. Dat hele element met die alarmlichten-knop had daar weggemoeten. De tuimelschakelaars daaronder hadden op die plek moeten komen. Dan was het een 10 geweest. Nu is het helaas net niet en das jammer.
Echt een auto om warm van te lopen !!

Vind ook het uiterlijk veel en veel minder dan de FT86 wat ik dan weer niet begrijp. Auto was gewoon rijklaar waarom in godsnaam veranderen
Verder is het interieur echt supergaaf. Tellers zeer spectaculair. Alleen grote misser is de LCD klok. Dat hele element met die alarmlichten-knop had daar weggemoeten. De tuimelschakelaars daaronder hadden op die plek moeten komen. Dan was het een 10 geweest. Nu is het helaas net niet en das jammer.
Echt een auto om warm van te lopen !!
- Niels
- Berichten: 22541
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
1200kg en RWD voor relatief betaalbaar geld is wel indrukwekkend maar 200pk op 1200kg..... Kom nou, de eerste de beste Golf GTD rijdt je los op de tussensprint 
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Toyota FT-86 Concept
Top! Eindelijk een auto waar de marketing-rukkers het niet gewonnen hebben van de engineers. Hoe dat ding glijdt is vele malen belangrijker dan hoe dat ding gript. 215/45 17 semi's kosten weinig en 215/45 Wanli's kosten nog minder. Iedereen blij!Mark Nauta schreef:Wat me opvalt op de high res beelden is de bescheiden bandenmaat van 215/45 17 voor en achter.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Macboy, dat klokje is juist japanse cult, die digitale klokjes hoort dus gewoon, zit echt in zo goed als elke jappenbak!!! Verder eens met commentaar!
Niels, mensen die semi comateus hun a naar b ritten maken, willen lui op koppel rijden, aan de gedachten te moeten werken in een auto, doe die mensen al afhaken, snelheid rechtuit is dan ook totaal niet relevant.
Steve, idd geen marketing fappers die er een lifestyle mobiel van maken, gewoon een prachtig concept van betrouwbare makelij, met alle ingredienten die veel petrolheads zullen aanspreken.
Echt iets voor ATMO Rico
Michel
Niels, mensen die semi comateus hun a naar b ritten maken, willen lui op koppel rijden, aan de gedachten te moeten werken in een auto, doe die mensen al afhaken, snelheid rechtuit is dan ook totaal niet relevant.
Steve, idd geen marketing fappers die er een lifestyle mobiel van maken, gewoon een prachtig concept van betrouwbare makelij, met alle ingredienten die veel petrolheads zullen aanspreken.
Echt iets voor ATMO Rico
Michel
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Wedden van niet?Michel P schreef:Echt iets voor ATMO Rico![]()
"Hij weegt maar 1210 kilo, die milieuhippies ook altijd, nu wordt er niet eens meer een degelijke auto gebouwd."
"Zo'n Japans boxermotortje is natuurlijk maar een slap aftreksel van een zes-in-lijn."
"Hij heeft standaard een sper, maar m'n vrouw moet er ook in rijden."
"I'd rather eat shit than drive a Japanse car."
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Die copy and paste hij nu via whatsapp naar zijn vrouw Perry
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
misschien kun je het zien als de opvolger van de Corolla GT van destijds, die had toch ook RWD met een 1.6 ofzo en iets van 130?? pk of was het 110
ding was natuurlijk wat lichter maar zou me niet verbazen dat de GT 86 sneller is.
ding heet ook code (AE)86 GT
bijna zelfde...

ding was natuurlijk wat lichter maar zou me niet verbazen dat de GT 86 sneller is.
ding heet ook code (AE)86 GT
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Zware tegenvaller dit.
Hoop dat ie beter rijdt/glijdt dan dat ie er uitziet.
Hoop dat ie beter rijdt/glijdt dan dat ie er uitziet.
-
Tom
- Berichten: 22468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Meer foto's:
http://autoc-one.jp/toyota/report-908981/photo/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autoc-one.jp/toyota/report-908981/photo/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
zou dat een optie zijn dit soort stoelen?


best wel een stoere reet, beetje Z4 model achterlichten alleen iets minder mooi

deze zal nog op de blokken staan?

voor de look alleen al zou ik der bredere achterbanden opzetten (niet drifter)
komt ook aardig wat druk op dat wiel xo te zien.

best wel een stoere reet, beetje Z4 model achterlichten alleen iets minder mooi
deze zal nog op de blokken staan?
voor de look alleen al zou ik der bredere achterbanden opzetten (niet drifter)
komt ook aardig wat druk op dat wiel xo te zien.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Geweldig interieur!! Zelfs sticksel fappers moet dit aanspreken mits het status geen factor is!
Michel
Michel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Michel, ik juich dit van harte toe. Of het iets voor mij is? Opzich wel maar ik heb een soortgelijke auto. Die zou ik niet aan de kant doen voor deze Toyota. Overigens moet ik nog zien of deze auto uberhaupt door de NL importeur naar Nederland wordt gehaald. Want het huidige Toyota publiek, de verso en priusrijders kunnen er niets mee. Dus moet men al nieuw publiek zien te bereiken. Daar zal een dure marketing tegen aan moeten. Moeilijk te brengen in deze tijd die bol staat van eco en CO2 shit. Want na jaren afwezigheid ineens met een funauto te komen? Maargoed ik hoop het wel. Want het getuigd van durf.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Ik vind hem echt heel erg gaaf. Goed geslaagd model en dat digitale klokje is precies wat Michel zegt: cult in een Japanse auto. Heerlijk dit.
Doet u mij er maar 1. Bone stock op standaard bandjes S.V.P.
Doet u mij er maar 1. Bone stock op standaard bandjes S.V.P.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
+1Joost schreef:Zware tegenvaller dit.
Hoop dat ie beter rijdt/glijdt dan dat ie er uitziet.
Specs zijn goed, interieur is ook gaaf maar van de looks wordt ik niet erg warm.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Zet mij ook maar op de lijst voor een standaard uitvoering, want dit maakt de keuze voor een zakelijke auto een stuk makkelijker: De Jeep mag dan als gezins/vakantieauto blijven naast deze Hachiroku en onze C3 e-Hdi. Dat wordt een ideaal wagenpark imho. Ons kind kan op de passagiersstoel als hij/zij naar opa/oma moet worden gebracht en alle meuk kan achterin zo te zien, omdat de 'achterbank' neerklapbaar is.
Het verbruik van deze auto is relatief laag. Vergelijkbaar met Golf GTI als ik de eerste berichten mag geloven. Mits je natuurlijk rustig rijdt en dat doe ik tijdens woon-werk verkeer toch wel. Tevens zal de prijs ook ongeveer gelijk zijn aan de Golf GTI, net als de prestaties schat ik zo in. Goede stoelen vind ik belangrijker dan uitrusting en die zien er zo op 't oog ook prima uit.
200 pk @ 1200 kilo is gewoon leuk. Meer heb ik echt niet nodig. Ik vergelijk 't inderdaad met auto's zoals mijn Porsche 924 S, BMW E30 325 en misschien wel de E30 M3. Dus een lekkere balans, heerlijk om te driften, maar ook om eindelijk weer eens in een auto te rijden die uitnodigt om altijd en overal tegen de gripgrens aan te rijden en dwars te gooien daar waar 't kan. Alleen de Mx5 heeft dat van alle moderne auto's die ik heb gereden, maar dat is geen echte coupé en is ook niet praktisch genoeg voor mij. De Hyundai Genesis Coupé daarentegen is een auto die ik wel zou willen, maar die is te duur door de BPM en gript teveel, maar zuipt ook teveel, dus deze Toyota komt als geroepen.
Met zo'n auto als dagelijks vervoersmiddel hoef ik niet meer te zoeken naar een oud sportwagentje voor erbij. Ook kan ik meteen de Skoda Superb Combi van mijn shortlist skippen, want daar wil ik geen bijtelling voor betalen, voor dit wel natuurlijk. Komende maanden genoeg stof tot nadenken, want hij komt op de markt als ik mijn zakelijke auto uit mag gaan kiezen.
Het verbruik van deze auto is relatief laag. Vergelijkbaar met Golf GTI als ik de eerste berichten mag geloven. Mits je natuurlijk rustig rijdt en dat doe ik tijdens woon-werk verkeer toch wel. Tevens zal de prijs ook ongeveer gelijk zijn aan de Golf GTI, net als de prestaties schat ik zo in. Goede stoelen vind ik belangrijker dan uitrusting en die zien er zo op 't oog ook prima uit.
200 pk @ 1200 kilo is gewoon leuk. Meer heb ik echt niet nodig. Ik vergelijk 't inderdaad met auto's zoals mijn Porsche 924 S, BMW E30 325 en misschien wel de E30 M3. Dus een lekkere balans, heerlijk om te driften, maar ook om eindelijk weer eens in een auto te rijden die uitnodigt om altijd en overal tegen de gripgrens aan te rijden en dwars te gooien daar waar 't kan. Alleen de Mx5 heeft dat van alle moderne auto's die ik heb gereden, maar dat is geen echte coupé en is ook niet praktisch genoeg voor mij. De Hyundai Genesis Coupé daarentegen is een auto die ik wel zou willen, maar die is te duur door de BPM en gript teveel, maar zuipt ook teveel, dus deze Toyota komt als geroepen.
Met zo'n auto als dagelijks vervoersmiddel hoef ik niet meer te zoeken naar een oud sportwagentje voor erbij. Ook kan ik meteen de Skoda Superb Combi van mijn shortlist skippen, want daar wil ik geen bijtelling voor betalen, voor dit wel natuurlijk. Komende maanden genoeg stof tot nadenken, want hij komt op de markt als ik mijn zakelijke auto uit mag gaan kiezen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Ik vind 'm trouwens ook niet mooi, maar dat vind ik van een AE86 ook niet en die vind ik desondanks ubercool.
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Die amerikaanse concept is mega stoer. Ik vindt deze dan weer tegenvallen.
Concept rwd sper 1200kg en 200pk is natuurlijk een goeie schop in de goeie richting.
Concept rwd sper 1200kg en 200pk is natuurlijk een goeie schop in de goeie richting.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
+veel Dennis prachtig omschreven, betrouwbaar, lage runingcost en DF!!!
Maar dan idd in de prijsrange die jij noemt.
Andre, een GTT was een schoonheid............ als Toyota versneld de gemiddelde kopersleeftijd en het imago wil aanpassen moet je de auto zelf met minimale marge weg zetten, puur als marketing object zelf.
GT86.com en GT86.nl waren gisteren nog vrij.......
Michel
Maar dan idd in de prijsrange die jij noemt.
Andre, een GTT was een schoonheid............ als Toyota versneld de gemiddelde kopersleeftijd en het imago wil aanpassen moet je de auto zelf met minimale marge weg zetten, puur als marketing object zelf.
GT86.com en GT86.nl waren gisteren nog vrij.......
Michel
-
Wouter81
- Berichten: 9527
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Goed verhaal, zou zelfs voor mij interessant kunnen zijn. Privé een ruime gezinsbak erbij kopen en dit voor mijn dagelijkse km's. Zit dan toch altijd alleen of hooguit met 1 kind in de auto, dat gaat hier nog wel in. En lijkt me megafun dit ding. 200 PK is inderdaad genoeg. Heb er nu 270 ofzo maar hoeveel pk's je ook hebt, het went toch weer snel.Dennis Cavallino schreef:Zet mij ook maar op de lijst voor een standaard uitvoering, want dit maakt de keuze voor een zakelijke auto een stuk makkelijker: De Jeep mag dan als gezins/vakantieauto blijven naast deze Hachiroku en onze C3 e-Hdi. Dat wordt een ideaal wagenpark imho. Ons kind kan op de passagiersstoel als hij/zij naar opa/oma moet worden gebracht en alle meuk kan achterin zo te zien, omdat de 'achterbank' neerklapbaar is.
Het verbruik van deze auto is relatief laag. Vergelijkbaar met Golf GTI als ik de eerste berichten mag geloven. Mits je natuurlijk rustig rijdt en dat doe ik tijdens woon-werk verkeer toch wel. Tevens zal de prijs ook ongeveer gelijk zijn aan de Golf GTI, net als de prestaties schat ik zo in. Goede stoelen vind ik belangrijker dan uitrusting en die zien er zo op 't oog ook prima uit.
200 pk @ 1200 kilo is gewoon leuk. Meer heb ik echt niet nodig. Ik vergelijk 't inderdaad met auto's zoals mijn Porsche 924 S, BMW E30 325 en misschien wel de E30 M3. Dus een lekkere balans, heerlijk om te driften, maar ook om eindelijk weer eens in een auto te rijden die uitnodigt om altijd en overal tegen de gripgrens aan te rijden en dwars te gooien daar waar 't kan. Alleen de Mx5 heeft dat van alle moderne auto's die ik heb gereden, maar dat is geen echte coupé en is ook niet praktisch genoeg voor mij. De Hyundai Genesis Coupé daarentegen is een auto die ik wel zou willen, maar die is te duur door de BPM en gript teveel, maar zuipt ook teveel, dus deze Toyota komt als geroepen.
Met zo'n auto als dagelijks vervoersmiddel hoef ik niet meer te zoeken naar een oud sportwagentje voor erbij. Ook kan ik meteen de Skoda Superb Combi van mijn shortlist skippen, want daar wil ik geen bijtelling voor betalen, voor dit wel natuurlijk. Komende maanden genoeg stof tot nadenken, want hij komt op de markt als ik mijn zakelijke auto uit mag gaan kiezen.
Supermooi is ie niet maar dat vind ik bij zo'n auto niet zo heel belangrijk. Het gaat om de specs en die zijn gewoon erg in orde.
Zeer benieuwd naar de NL prijs dus.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Vandaag niet meer hoor. Ik dacht gisteren 't zelfde, maar had geen zin om nog meer url's te claimen waar ik toch niets mee doe.Michel P schreef:
GT86.com en GT86.nl waren gisteren nog vrij.......
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Wel dom van toyota!!Dennis Cavallino schreef:Vandaag niet meer hoor. Ik dacht gisteren 't zelfde, maar had geen zin om nog meer url's te claimen waar ik toch niets mee doe.Michel P schreef:
GT86.com en GT86.nl waren gisteren nog vrij.......
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 - productieversie van de FT-86
Ik betwijfel of 't dom is.
Laat iemand anders maar een hype(-site) creëren. Gratis reclame voor de GT 86. Diegene denkt dat 'ie de kip met 't gouden ei heeft gevonden en gaat vol enthousiasme aan de slag.
Als je naar de fabrikant of landelijke dealer/importeur wilt, dan kijk je wel op toyota.com of .nl.
Laat iemand anders maar een hype(-site) creëren. Gratis reclame voor de GT 86. Diegene denkt dat 'ie de kip met 't gouden ei heeft gevonden en gaat vol enthousiasme aan de slag.
Als je naar de fabrikant of landelijke dealer/importeur wilt, dan kijk je wel op toyota.com of .nl.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
