Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Bericht door Spijkerhard » 25 nov 2011, 21:33

RVV schreef:
allen schreef:Een hogere boete voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats heb ik geen bezwaar tegen. Die zijn niet bedoelt voor stoere sjonnies die vinden dat ze daar recht op hebben, alleen maar omdat ze impotent zijn.

+1000 ik kan me daar ook dood aan ergeren.
en nog eens +1000

Ik kan me ook door ergeren aan dat hufterige gedrag! Serieus!

Kwam ik van de week terug van de nieuwe pizzeria, zie ik dat dat donkere vrije parkeerplaatsje een invaliden parkeerplaats was :bag: :bag: :bag:

Maar vandaag stopte ik voor oranje, reden er nog 3 (drie!) autos langs me heen door rood, waarvan de laatste (lange busje) vervolgens ruim een minuut het kruispunt blokkeerde na een noodstop (en vervolgens in een gordiaanse knoop).
Als ze al die kruispuntblokkeerders gaan bekeuren (edit: 220 Euro) , dan komt de buit in 2012 wel weer binnen, weet ik zeker!

(Oranje betekende geloof ik "stoppen als je dat nog veilig kunt", niet doorrijden als je denkt dat 't nog kan :tooth: )
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 25 nov 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 25 nov 2011, 21:45

Ik zeg; verdubbel de verkeersboetes, en halveer de benzineaccijnzen......

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2011, 22:57

boetes naar inkomen percentage, dan raak je een ieder gelijk qua "boete" doen.

en ja JP, benzine accijnzen halveren :wave:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 nov 2011, 23:13

Toeterbekeuring vind ik echt geweldig en kunnen ze wat mij betreft niet vaak genoeg uitdelen.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 nov 2011, 23:17

Leest reactie.... en kijkt vervolgens naar zijn avatar

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 nov 2011, 23:51

Ik zie dat een hoop aso overtredingen zwaarder bestraft worden; mensen bij een zebra geen voorrang geven, door rood knallen, niet handsfree bellen, parkeren op een invalidenplaats, goeie zaak, daar doe ik en het merendeel van de bestuurders gelukkig ook niet aan dus zet maar door. Je doet maar gewoon normaal.

Maar die bedragen voor te hard rijden :bag: ff zeg. De STI staat nu nog geschorst in m'n garage maar gaat hopelijk volgend jaar weer rijden en uit ervaring weet ik dat plezier ritjes snelheidstechnisch nog wel eens fors uit de klauwen kunnen lopen :tong uitsteken: Natuurlijk moet er een sanctie op staan maar allememaggies wat gaat dat bizar in de papieren lopen straks :stom:

Luco

Bericht door Luco » 25 nov 2011, 23:57

partyondude schreef:. Je doet maar gewoon normaal.
:blink:

HJ2

Bericht door HJ2 » 26 nov 2011, 09:52

Straks heet 't hier: "Driving fun, the memories"

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 nov 2011, 11:23

HJ2 schreef:Straks heet 't hier: "Driving fun, the memories"
idd zijn we net een stelletje oude mannetjes die praten over die goede oude tijd dat benzine nog te betalen was en een snelheidsboete geen maandsalaris koste :kikker:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 26 nov 2011, 11:36

Spijkerhard schreef:
RVV schreef:
allen schreef:Een hogere boete voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats heb ik geen bezwaar tegen. Die zijn niet bedoelt voor stoere sjonnies die vinden dat ze daar recht op hebben, alleen maar omdat ze impotent zijn.

+1000 ik kan me daar ook dood aan ergeren.
en nog eens +1000

Ik kan me ook door ergeren aan dat hufterige gedrag! Serieus!

Kwam ik van de week terug van de nieuwe pizzeria, zie ik dat dat donkere vrije parkeerplaatsje een invaliden parkeerplaats was :bag: :bag: :bag:

Maar vandaag stopte ik voor oranje, reden er nog 3 (drie!) autos langs me heen door rood, waarvan de laatste (lange busje) vervolgens ruim een minuut het kruispunt blokkeerde na een noodstop (en vervolgens in een gordiaanse knoop).
Als ze al die kruispuntblokkeerders gaan bekeuren (edit: 220 Euro) , dan komt de buit in 2012 wel weer binnen, weet ik zeker!

(Oranje betekende geloof ik "stoppen als je dat nog veilig kunt", niet doorrijden als je denkt dat 't nog kan :tooth: )
Doe er ook nog 1000 bij.
:thumbup:

bm-dub

Bericht door bm-dub » 26 nov 2011, 13:48

Martijn_bmw schreef:of een stinger DSI aanschaffen... nog ff en die kan na 1 bekeuring al uit!
had ik dat ding er gisteravond maar inzitten....93 geklokt op een 50 weg. tuurlijk is stom, maarja was een 3 baansweg met heeeeel veel ruimte.
en René, klopt zoiets las ik ook dat het was aangepast.

Bram

Bericht door Bram » 26 nov 2011, 13:53

Luco schreef:
ja toch of niet dan Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 nov 2011, 14:59

partyondude schreef:
Luco schreef:
ja toch of niet dan Afbeelding

Is mijn motto ook. :D

<--------

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 nov 2011, 15:34

bm-dub schreef:
Martijn_bmw schreef:of een stinger DSI aanschaffen... nog ff en die kan na 1 bekeuring al uit!
had ik dat ding er gisteravond maar inzitten....93 geklokt op een 50 weg. tuurlijk is stom, maarja was een 3 baansweg met heeeeel veel ruimte.
en René, klopt zoiets las ik ook dat het was aangepast.
pff zonde... ja ik denk er ook regelmatig aan om er 1 te kopen alleen ook 2de hands blijven ze erg duur!

maar lijkt me heerlijk nooit meer met 1 oog op de vangrail rijden :D

bm-dub

Bericht door bm-dub » 26 nov 2011, 15:51

klopt! 2dehands nog steeds wel dik 700Euro's. bied zo'n stinger overigens ook bescherming tegen een lasercontrole? [dat was gister nm het geval].

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 26 nov 2011, 18:46

Uit mijn hoofd wel met enige extra opties. Parkeersensoren in de vorm van een lasershield. Zou je even moeten uitzoeken.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 26 nov 2011, 18:47

allen schreef:Ik zit me te bedenken om toch eens de auto om te ruilen voor een Defender. Het enige waar ik doorgaans een boete voor krijg is de snelheid. Af en toe kan ik het er overigens nog mee eens zijn ook. Maar zo'n oude Defender van 1986 of eerder, die met moeite 130 gaat, die rammelt en herrie maakt tijdens het uitspuwen van zwarte rookwolken, die bespaard me op jaarbasis denk een hoop kopzorgen en geld. :clown:
Ik zat laatst ook al eens te kijken naar die bakbeesten... heb er altijd al een zwak voor gehad en als het ook nog eens belastingvrij is, is het mooi meegenomen.
Mijn dagelijkse hok begint pas bij 150 echt lekker te rijden en ik rijd onbewust ook altijd te hard... dat ga je met zo'n ding niet meer redden :D

Twijfel twijfel..

Vind de boetebedragen echt belachelijk geworden, je zou haast dit jaar nog een keer flink te hard rijden om het vervolgens te laten

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 nov 2011, 19:05

partyondude schreef:Ik zie dat een hoop aso overtredingen zwaarder bestraft worden; mensen bij een zebra geen voorrang geven, door rood knallen, niet handsfree bellen, parkeren op een invalidenplaats, goeie zaak, daar doe ik en het merendeel van de bestuurders gelukkig ook niet aan dus zet maar door. Je doet maar gewoon normaal.

Maar die bedragen voor te hard rijden :bag: ff zeg. De STI staat nu nog geschorst in m'n garage maar gaat hopelijk volgend jaar weer rijden en uit ervaring weet ik dat plezier ritjes snelheidstechnisch nog wel eens fors uit de klauwen kunnen lopen :tong uitsteken: Natuurlijk moet er een sanctie op staan maar allememaggies wat gaat dat bizar in de papieren lopen straks :stom:
LOL, je zegt eigenlijk alles zwaar bestraffen behalve de dingen die ik zelf uithaal :lol:

HansD

Bericht door HansD » 26 nov 2011, 19:27

Er wordt wel eens voor eigen parochie gepreekt, hé Rene :D . Regels zijn toch regels was de geldende opvatting hier?

PD power

Bericht door PD power » 26 nov 2011, 21:06

Tom schreef:Wat ik krom vind is dat er hier in Eindhoven een parkeerterrein (Winkelcentrum Woensel) is waar invaliden gratis mogen parkeren maar normale parkeerplaatsen wel betaald zijn.
Ik betaal daar ook nooit.
Heen en terug naar een betaal automaat, kan soms ook een flinke opgave zijn voor iemand met een beperking, daarnaast hebben ze vaak ook minder keus, fietsen is vaak niet een optie.

wjn

Bericht door wjn » 26 nov 2011, 21:21

KoenM schreef:Geldt die bekeuring van voetgangers niet voor laten, ook als je op de fiets zit?
Dan kunnen ze in een stad elke paar minuten wel 340 uitschrijven..
Ik word eerder door een (brom) fietser overhoop gereden op een zebrapad, dan door een auto. Door een auto is dan wel minder prettig als je pech hebt.

Maar boetes gelden voor bestuurders, dus ja, ook voor fietsers.

(Fietsers zijn vaak de automobilisten van morgen, dus daar extra aandacht aan geven kan geen kwaad.)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 nov 2011, 09:52

Oof schreef:Uit mijn hoofd wel met enige extra opties. Parkeersensoren in de vorm van een lasershield. Zou je even moeten uitzoeken.
bm-dub schreef:klopt! 2dehands nog steeds wel dik 700Euro's. bied zo'n stinger overigens ook bescherming tegen een lasercontrole? [dat was gister nm het geval].
klopt kan maar kost extra! dus nog meer investeren...

maar op de snelweg laseren ze volgens mij nooit en ik rijd eigenlijk altijd alleen op de snel (veel) te hard dus zo'n lasershield zal mij persoonlijk niet zo boeien...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 nov 2011, 11:52

Luco schreef:Trouwens dat onnodig toeteren, ik erger me vreselijk aan mensen die op visite zijn geweest en dan toeterend wegrijden snachts om half twee ofzo, zwaar irritant, maar lijkt me sterk dat hier dan nog dienders zijn die daar een bekeuring voor schrijven, die zitten lekker te slapen op het bureau :tong:
Vre-se-lijk irritant ja. Ook overdag overigens, die boetes mogen ze van mij nog wel een keer verdubbelen. Waarom moet de hele buurt weten dat je wegrijdt? Aandacht misschien oid?

Bram

Bericht door Bram » 27 nov 2011, 15:49

Bert ///M3 schreef:
partyondude schreef:Ik zie dat een hoop aso overtredingen zwaarder bestraft worden; mensen bij een zebra geen voorrang geven, door rood knallen, niet handsfree bellen, parkeren op een invalidenplaats, goeie zaak, daar doe ik en het merendeel van de bestuurders gelukkig ook niet aan dus zet maar door. Je doet maar gewoon normaal.

LOL, je zegt eigenlijk alles zwaar bestraffen behalve de dingen die ik zelf uithaal :lol:
Hehehe, nou ja ik weet dat de gemiddelde DF'er wel eens wat te hard wil rijden, dus vandaar mijn pleidooi om dat laatste dan maar wat minder hard aan te pakken, aangezien dat toch wel hard genoeg aangepakt wordt, toch?

:bag:

Trouwens, laatste boete met de STI was ergens in 2005, valt wel mee gelukkig :banging:

Plaats reactie