335i hit list voor Robin
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
De nieuwe Jaguar XK moet je ook makkelijk kunnen hebben, maar what about de oude XKR? Die kom ik nogal eens tegen nu de occassionprijs begint te zakken. Op papier met 400 pk en 553 Nm veel sterker maar ook lomp veel (250 kg) zwaarder...
Volvo R-modellen laat je alle hoeken van het veld zien, die komen niet verder dan 300 pk en hoewel de stroomlijn sinds de jaren-80 blokkendozen wel wat beter is geworden zijn het natuurlijk nog geen racebakken.
Bochtenridders zijn het ook nooit echt geweest.
Volvo R-modellen laat je alle hoeken van het veld zien, die komen niet verder dan 300 pk en hoewel de stroomlijn sinds de jaren-80 blokkendozen wel wat beter is geworden zijn het natuurlijk nog geen racebakken.
Bochtenridders zijn het ook nooit echt geweest.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Hetzelfde verhaal als de 650 denk ik, tot de 100-150 scheelt het niet zo veel, daarboven gaat hij uitlopen omdat het hogere vermogen zwaarder gaat tellen dan het hogere gewicht.Rico v Velzen schreef:Mercedes SL500 ? 388 PK Maar 0-100 in 5,4 s.
Samengevat kun je wel stellen dat je met die 335 een behoorlijk monster in huis hebt, de competitie moet echt van een serieus niveau zijn (en daardoor over het algemeen twee maal zo duur) om het Robin moeilijk te maken. Op de pret-per-euro schaal scoort het ding erg lekker.
Vandaar dat een 335 Touring nr. 1 staat op mijn lease-shortlist

-
- Berichten: 54871
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Niet helemaal mee eens Romo(zie mijn post met acc cijfers) de E90 heeft een modernere wielophanging. Waar komt anders die 4 sec achterstands op de Ring vandaanromo schreef:335i in welke vorm dan ook is een snelle auto, maar tegen een E46 M3, hoe oud het concept ook is i v m de 335i, komt ie echt tekort.
Heb het al eens eerder verteld, 0-100 doet mekaar niet veel, 0-200 laat de 335i seconden liggen, wordt het echt krap bochtenwerk, pak dan maar in met de 335i, dat doet de "oude " M3 echt beter en strakker.
Dus Robin,....................................goed kijken he.....................![]()

En hoe de 335i nu al sjouwt, hij is niet sneller dan de M3. Maar de M3 is dat ook niet tov de 335, we hebben 't over halve wagenlengtes volgens mij.
Boeie:M3 E46 is fantastisch. 335i is fantastisch voor de prijs(...)wat ie biedt.std al.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Niet helemaal mee eens Romo(zie mijn post met acc cijfers) de E90 heeft een modernere wielophanging. Waar komt anders die 4 sec achterstands op de Ring vandaanromo schreef:335i in welke vorm dan ook is een snelle auto, maar tegen een E46 M3, hoe oud het concept ook is i v m de 335i, komt ie echt tekort.
Heb het al eens eerder verteld, 0-100 doet mekaar niet veel, 0-200 laat de 335i seconden liggen, wordt het echt krap bochtenwerk, pak dan maar in met de 335i, dat doet de "oude " M3 echt beter en strakker.
Dus Robin,....................................goed kijken he.....................![]()
37pk minder en op 17" en tikkie zwaarder...
En hoe de 335i nu al sjouwt, hij is niet sneller dan de M3. Maar de M3 is dat ook niet tov de 335, we hebben 't over halve wagenlengtes volgens mij.
Boeie:M3 E46 is fantastisch. 335i is fantastisch voor de prijs(...)wat ie biedt.std al.
335i is idd fantastisch, maar het is geen M...........................ook eerder opgemerkt in mijn rijverslag van de 335i...............................je kan ze niet vergelijken, concept is anders, de prestaties nauwelijks.
Een 335i is wel bang for the bucks natuurlijk, in die zin ben ik het met je eens Robin.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
oke maar er is al genoeg gesproken over het vergelijk tussen een 335i en een M3, ik denk net als Robin dat het geen flikker uit maakt qua absolute prestaties. Robin heeft een M3 gehad en weet wel aardig in te schatten hoe snel/langzaam die is tov zijn 335i. Ging mij meer om hoe de vergelijken liggen tov andere snelle auto's.
Bv een Chrysler 300c hemi 6,1i V8 ? Een keer met de 130i tegen lopen te sparren, maar die was toch net een maatje te groot voor de 130i, maar voor de 335i ?
Bv een Chrysler 300c hemi 6,1i V8 ? Een keer met de 130i tegen lopen te sparren, maar die was toch net een maatje te groot voor de 130i, maar voor de 335i ?
-
- Berichten: 54871
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 54871
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hielke schreef:Meten is weten.
Als Robin z'n 335i heeft ingereden zetten we de Bravo, M3, 130i en 335i gewoon even vanaf 80 km/h naast elkaar. Videocamera mee, en daarna kan iedereen van het eindresultaat meegenieten. Simpel rechtdoor, toch leuk, leerzaam, onzinnig, kinderlijk, boeiend, kortom voor elk wat wils.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Bravo heeft de beste afschrijving..................................Robin schreef:Hielke schreef:Meten is weten.
Als Robin z'n 335i heeft ingereden zetten we de Bravo, M3, 130i en 335i gewoon even vanaf 80 km/h naast elkaar. Videocamera mee, en daarna kan iedereen van het eindresultaat meegenieten. Simpel rechtdoor, toch leuk, leerzaam, onzinnig, kinderlijk, boeiend, kortom voor elk wat wils.

Michel
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Bravo heeft voor wat ik ervoor gegeven heb zowieso de gunstigste afschrijving. Maar dat meten we nietMichel Pol schreef:Bravo heeft de beste afschrijving..................................Robin schreef:Hielke schreef:Meten is weten.
Als Robin z'n 335i heeft ingereden zetten we de Bravo, M3, 130i en 335i gewoon even vanaf 80 km/h naast elkaar. Videocamera mee, en daarna kan iedereen van het eindresultaat meegenieten. Simpel rechtdoor, toch leuk, leerzaam, onzinnig, kinderlijk, boeiend, kortom voor elk wat wils.![]()
Michel

80-200 vind ik altijd zo mooi omdat deze acceleratie het best een circuit situatie simuleert. Vaak zijn de korte knikken 80 km/h bochten en vaak kun je dan met een hoogvermogende auto bij het uitaccelereren naar de volgende bocht bij de 200 km/h in de buurt komen. Denk persoonlijk dat de verschillen erg klein zullen zijn.
Waar staat de teller nu op Robinho?
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
200 km/h? Ik zie geen problemen!
[img::]https://wwws.autoshop.nl/winkel/dbproducts/0178703.jpg[/img]

[img::]https://wwws.autoshop.nl/winkel/dbproducts/0178703.jpg[/img]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Pis in mijn broek, en dan stieken monteren bij Robin die zich een stuk in de rondte trapt met de bi-turbo, maar steeds die bravo op zijn bumper vind. En dan ff seinen met de lichten HielkeHielke schreef:200 km/h? Ik zie geen problemen!![]()
[img::]https://wwws.autoshop.nl/winkel/dbproducts/0178703.jpg[/img]



Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis en 5 gasten