De meest gestelde vraag is of de nieuwe M5 meer range heeft,
Ik was dus niet de enige die zich daar dood aan ergerde
Maargoed, dat het M badge kapot gemarkerteerd wordt is al een tijdje aan de gang. Tuinhuisjes op wielen met dikke turbo's en AWD, opruimen van fijne atmo techniek, Downgraden van motoren en alles met turbo's uitbrengen, alleen nog maar leentjebuur spelen in het M onderdelen magazijn.. dat is M anno 2011.
Een diesel met een zooi M logo's kan er ook nog wel bij, M waarvoor altijd M stond is allang kapot gemaakt door de marketeers.. en ik denk, sterker weet wel zeker dat de M engineers van de oude stempel het hier hartgrondig mee eens zijn.
Als ik een Mooie M3 CSL of GTS zie, gaat mijn hart sneller kloppen, als ik een Z4 M coupé zie idem dito.. een M5 e60 hoe gek die ook zuipt.. toen er afgelopen dinsdag eentje op de parkplatz stond werd ik er wel weer warm van. Maar ook een standaard nette e46 M3 doet het nog steeds bij mij..
De huidige M reeks.. tja.. het doet me eigenlijk niks meer.. 1M is dan de nog een uitzondering, maar ik moet me mentaal nog steeds over het concept heenzetten. Maar in de totaliteit is voor mij het huidige M programma emotioneel niks meer waard.