Karussel, sloper.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 18 okt 2006, 20:00

Mijn roadster is ook niet echt blij met de Karussel, maar het hoort er gewoon bij. Heeft ook z'n charme vind ik.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 18 okt 2006, 20:16

Karussel is enige plek op de ring waar bij mij de wielen aanlopen in de kasten als ik alleen in auto zit. en toch is ie verdomd verslavend ondanks de extra belasting..
hij mag echt niet weg :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 21:59

Hij hoeft ook niet weg. maar gewoon lekker vloeiend. sentimenteel doen over een stuk asfalt? ik heb een boek 75 jaar ring. vast wel bekend hier. weer terug naar de eerste tijd dan maar? er is zo vaak iets verbeterd afgelopen 75 jaar.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 19 okt 2006, 07:48

Ik zie niet in waarom er iets aan gedaan zou moeten worden :? . Als je er niet door wilt kun je toch buitenom? WJW gaat vrijwel altijd buitenom en haalt daar heel veel in 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 okt 2006, 18:47

Heb 250 rondjes met de TT door de Karussel gereden.
Toen ik hem verleden jaar weg deed, gaf de auto nog geen krimp, geen rammeltje geen kraakje.
Op die paar jaar sloop je echt niet je M3 die paar keer dat je erheen gaat.
Rico maak jezelf niet wijs , dat je deze auto lang zult houden.
Over 2 jaar wil je weer iets nieuws, en de volgende eigenaar sopt het zich maar fijn op dan met het onderstel en de kraakjes.

Denk overigens dat het slopen van een M3 wel meevalt op de Ring, met het aantal rondjes dat je maakt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 00:19

S3 was anders goed gaar na 200 ringrondjes. maar je hebt gelijk een M3 kan wel tegen die paar rondjes per jaar. M3 over 2 jaar wegdoen? wat is een betere auto voor mij dan?

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 21 okt 2006, 01:12

Rico v Velzen schreef:S3 was anders goed gaar na 200 ringrondjes. maar je hebt gelijk een M3 kan wel tegen die paar rondjes per jaar. M3 over 2 jaar wegdoen? wat is een betere auto voor mij dan?
M3 CSL :lol: Inkoppertje Rico

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 okt 2006, 01:54

Rico, waarom zou je de Karussel afvlakken? Ik heb dat boek 75 jaar Ring ook, maar ook nog wat andere (betere) boeken over de Ring. En juist als je dat leest, zou je spijt krijgen als je de huidige Karussel sloopt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 okt 2006, 02:51

Karussel slopen zodat de opperpoetser er ook eens een rondje kan rijden. Denk het niet he :mrgreen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 21 okt 2006, 08:18

Helaas is het asfalt al veel vlakker geworden de afgelopen jaren.
Denk dat bv wippermann met de kerbs ook niet echt lekker is.
Neem de Karussel bovenlangs en laat de kerbs met de M3 links, of rechts, liggen. Vorig weekend weer een barst in de voorruit dus nu noodgedwongen.

Laten zoals hij is!

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 08:18

Jan over 2 jaar hoef ik geen CSL. Hou ik net zo lief mijn huidige auto. de karussel gaan ze echt niet veranderen. waar het mij omging waren de krachten die op de auto worden los gelaten en dat vind ik waardeloos. niemand haalt het in zijn hoofd om vol over drempels geen te knallen. of met een rotgang stoepranden op te vliegen. er is eigenlijk geen verschil.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 okt 2006, 09:29

Volgens mij ligt het ook grotendeels aan je auto. Je kunt ook rustig door de Karussel trouwens, dat doe ik in 'drukke' rondjes ook. Maar het liefst neem ik hem vol, om bovenaan Hohe Acht toch nog wat auto's in te kunnen halen. Want ik wil vanaf daar niemand voor me hebben tot aan Kleine Karussel. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 10:13

Dennis ik pak hem nu maar met ca 65 km/h redelijk rustig toch.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 okt 2006, 10:28

Dat is rustig ja.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 10:50

In mijn beleving was de karussel 5 á 6 jaar geleden veel relaxter om door te rijden.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 okt 2006, 10:53

65?! :shock:
Rico, er kan nog makkelijk 5s van je BTG af :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 10:54

Klopt Maik, 80/85 als ik vol door heen jens.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 okt 2006, 22:15

Ik knal er gewoon vol doorheen hoor, liefst nog driftend eruit.

Alleen op nat ga ik buitenom, omdat je dan een vet lange powerslide kunt maken in 2 8)

Robin
Berichten: 55171
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 okt 2006, 08:17

Ik vind 'm fantastisch, de NS is al 't wereldwijde Mekka...euh Walhalla(klinkt beter) voor 'ons idioten' en de Karussel vind ik dus het stukje TYPEREND voor de Ring(de ziel van de Ring oid) Dat stukje IS de RING in mijn ogen(de rest ook natuurlijk) Ook eens behoorlijk backslap overstuur eruit gehad en netjes snel opgevangen, wat een ervaring hee. Maar de wagen kreeg er van langs idd. Als ik de 330i voel is dat een dweil qua fietspomperij geworden(mede door de NS en andere gein) tov de 335 voor zolang 't duurt :P

De Karussel uit de NS halen is als Dolly Parton cup A meegeven.
Beide oud en her en der wat gaten en niet strak meer maar ik wil er wel overheen denderen :twisted: :P

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 22 okt 2006, 21:22

Dick Hoekendijk schreef:Ik zie niet in waarom er iets aan gedaan zou moeten worden :? . Als je er niet door wilt kun je toch buitenom? WJW gaat vrijwel altijd buitenom en haalt daar heel veel in 8)
Vind ik wel erg link! Ten eerste ze halen rechts in dus kan een ban opleveren. Ten tweede verwachten mensen het niet en zien ze je slecht in hun spiegels.

Maar ik ben voor carroussel zoals hij nu is en vind het gewoon een gave bocht. Ben het met Dennis eens dat hoe harder je er door gaat hoe korter het duurt. :wink:

Ben trouwens wel een heel jaar bezig geweest om mijn auto qua rij-hoogte, veerkracht, camber en speling in de wielkast zo te krijgen dat ik er ook hard doorheen kan. Het slaat behoorlijk in de bumpstops maar zo af en toe kan ik het niet laten om er iemand op te jagen. :twisted:

Ik zeg afblijven!

Ruud.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 22 okt 2006, 21:44

Rico dan moet je nooit een scuderia-cursus volgen.
Daar kregen we na afloop van de betreffende sectie, een kwartiertje vrijrijden, op een mini circuit.
Door de karussel, hohe-acht, links via steilstrecke naar beneden ( heerlijk voor de remmen) en dan weer link op richting karusel, en dan een stuk of tien keer achter elkaar :)
En dan wedstrijdje, dus zoveel mogelijk mensen inhalen c/q achter je houden.

Wie weet trouwens de formule hoeveel keer sneller je auto slijt per "kilometer op de Ring" in vergelijk met rijden in dagelijks verkeer naar de bakker? Ik heb dit geweten, maar ben het ff kwijt.

Ik kan niet wachten tot ik met de MK2 er heen kan. En gewoon door de Karrusel. Liefst in november nog. Tis maar een auto Rico :wink:


p.s. welke auto ik jou in zie rijden achter 2 jaar? In ieder geval niet in je huidige CS meer. Zou wel heel arrogant zijn om nu al te denken dat er niks meer te wensen valt.
Ik denk dat je na 3 jaar CS wel toe bent aan iets anders. Zover ik jou ken en je autohistorie ken, denk ik dat er heus wel iets moois op je pad komt teben die tijd :wink:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 22 okt 2006, 22:15

Rebel schreef: Wie weet trouwens de formule hoeveel keer sneller je auto slijt per "kilometer op de Ring" in vergelijk met rijden in dagelijks verkeer naar de bakker? Ik heb dit geweten, maar ben het ff kwijt.
1 km Ring staat tot 20 km normaal gebruik.

Zo was de stelregel van BMW volgens mij voor het testwerk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 okt 2006, 23:51

Rob waarom arrogant?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 23 okt 2006, 01:23

Misschien een foute woordkeuze :wink:


Ik bedoel te zeggen dat je de CS nu als de "top off the mountain" ziet, voor het bedrag dat je wilt uitgeven aan een auto.
Maar het verleden leert, dat niks zo betrekkelijk is als auto's en techniek toegepast in auto's.
Maar ook dat je ambities altijd verder zullen reiken. En of dit nu in de vorm is van meer vermogen of een nog perfectere auto, of dat het gewoon weer een "nieuwe" cq "jongere" auto zal zijn. Maar dit heb ik in me, dit hebben anderen hier op het forum in zich, maar dit heb jij ook in je.

Jij rijdt achter 3 jaar niet meer in je CS. Misschien hou je hem voor erbij, maar tegen die tijd ben je weer toe aan een nieuwe "uitdaging"
Wij zijn autogek Rico. Anders had je nooit die CS gekocht, en de rest in het verleden.

Comprix?

Precies zoals ze jou op gummen destijds eraan lieten herrineren, zal ik het over 2 of 3 jaar ook nog eens doen (of eerder) :wink:


Trusten,



Robbie

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 apr 2008, 13:49

Leuke draad. Er is niks mis met de karoussel. HEMA-worst vergelijking en Dolly Parton zijn geniaal.

Houden zo.

En mensen moeten wat mij betreft af van het zielige idee dat bovenlangs "niet cool" zou zijn.

Wat niet "cool" is, is nu juist dingen doen die je eigenlijk niet wil doen, maar voor anderen om "erbij" te horen.

Onzin. Ik ga er bijna altijd bovenlangs, uit respect voor het materieel. Of iemand dat "uncool" vindt zal me een (Hema)worst wezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Edwin de Haas, Martijn M, MParallel, SlowCo en 2 gasten