motor plof / europees garantie recht ?
-
Re: motor plof / europees garantie recht ?
Van de S2000 zijn er maar 3.000 gebouwd? Luco, toch... 

-
Er schijnt inderdaad een probleem te zijn met de laatste S2000 blokken (2008/2009), ik heb al verhalen gehoord dat ze bij 15k kapot lopen.Luco schreef:Nou Vla, ik ken er zo al 5 van mensen die ik ken die allemaal rond de 80k gewoon echt totaal aan snot liepen, en drie ervan waren echte liefhebbers en heel zuinig op hun spullen.
http://www.s2ki.com/s2000/topic/876045- ... e__st__200" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dit is ook geen quiz , maar meer de vraag welke weg te bewandelen om ergens iets van je gelijk te halenJeroen K. schreef:moeilijke quiz dit om de auto te raden... ik denk iets in de trend van een japper, mischien een mitsubishi evolution? of een sloebaroe (geen idee of die van 2006 nog wankel hebben of niet)
het is allemaal vaag , je zou de verkopende partij aansprakelijk moeten stellen , maar wie is dat ?
de garage die hem het laatst verkocht heeft ?
de leverende dealer ?
de importeur ?
de fabriek ?
ze hebben hem alle verkocht ?
-
In eerste instantie de leverende dealer, vervolgens importeur. Of gewoon beide dagvaarden wegens een ondeugdelijk product en wachten tot ze met een voorstel komen 

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Formeel heeft de eigenaar contractueel alleen iets van doen met de leverende partij...
Ik denk dat hier dan eventueel nog zoiets bestaat als keten aansprakelijkheid ivm ondeugdelijkheid van het product, wat igv 2006 al wat moeilijker wordt bij de rechter, volgens mij.
Als het een structurele fout is, heb je volgens mij nog wel een kleine kans, maar dan wordt het wel zaak de "structurele aard" aan te tonen, en daarmee bij importeur aan te kloppen (die de fabrikant vertegenwoordigt)
Volgens mij, maar ik ben geen jurist...
Ik denk dat hier dan eventueel nog zoiets bestaat als keten aansprakelijkheid ivm ondeugdelijkheid van het product, wat igv 2006 al wat moeilijker wordt bij de rechter, volgens mij.
Als het een structurele fout is, heb je volgens mij nog wel een kleine kans, maar dan wordt het wel zaak de "structurele aard" aan te tonen, en daarmee bij importeur aan te kloppen (die de fabrikant vertegenwoordigt)
Volgens mij, maar ik ben geen jurist...
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 04 nov 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
als je beter leest de volgende keer, dan snap je eens een reactie. spaart jou ook weer tijd met typenallen schreef:Als die Evo je interesseert, vind ik het nog verbazingwekkend dat je denkt dat deze ooit voorzien waren van een wankelmotor.Jeroen K. schreef:een rotary is toch een wankel (jup jappen intreseren me zo goed als niks op een EVO na)![]()
Eentje in de categorie 'BMW is bekend om z'n V6' motoren.

- Joop
'k Weet inmiddels al om welke auto het gaat; maar is het geen idee om direct contact te zoeken met de fabrikant zelf?
Lijkt me hele slechte reclame voor het merk als importeur en dealer niet thuis geven in deze.
Lijkt me hele slechte reclame voor het merk als importeur en dealer niet thuis geven in deze.
-
daar word volgens mij al aan gewerkt , maar het zit een beetje krom in elkaar , importeur is volgens mij verantwoordelijk voor de auto , maar onderdelen bestellen gaat weer buiten importeur om , maw dealer is weer verantwoordelijk voor onderdelen levering , die worden rechtstreeks besteld
ben nou een beetje info van het aantal gevallen aan het verzamelen , kan de klant er zn rechtsbijstand op zetten , je zit gewoon met een hele hoop kostenposten
afschrijving huur / leenauto ( 6 maand nou )
afschrijving van de kapotte auto , duurt niet lang meer en hij is jaartje ouder en klant stond op punt van inruilen toen ie plofte
en er zijn gevallen bekend die in de garantie periode al ploften , en op weer anderen is coulance verleend , er word met verschillende maten gemeten , das een beetje jammer , terwijl ze het volgens mij gewoon weten van het probleem
het betreft trouwens een BMW 320 SI
nou zullen er wel wat gaan lachen

ben nou een beetje info van het aantal gevallen aan het verzamelen , kan de klant er zn rechtsbijstand op zetten , je zit gewoon met een hele hoop kostenposten
afschrijving huur / leenauto ( 6 maand nou )
afschrijving van de kapotte auto , duurt niet lang meer en hij is jaartje ouder en klant stond op punt van inruilen toen ie plofte
en er zijn gevallen bekend die in de garantie periode al ploften , en op weer anderen is coulance verleend , er word met verschillende maten gemeten , das een beetje jammer , terwijl ze het volgens mij gewoon weten van het probleem
het betreft trouwens een BMW 320 SI
nou zullen er wel wat gaan lachen

-
OnlineMartijn_bmw

ik heb er nog een tijdje over gedacht om een 320Si te kopen maar toen ik las over het dure kleppen stellen was ik er wel klaar mee en als ik dit zie al helemaal

succes met de afhandeling

- RVV
Verdorie vorig jaar was voor mij de keuze een 320SI of de Z4 coupé.het betreft trouwens een BMW 320 SI
Vooral de praktische kant en motorsport herritage van de 320SI sprak mij erg aan, alsmede de uitvoering. Toch knaagde het wat bij mij. En gelijktijdig kwam de Z4 coupé die ik nu heb op het pad. Toen was de keuze toch wel snel gemaakt. Maar als ik die Z4 niet tegen was gekomen had in bijna voor 95% de 320SI gekocht. Blij dat ik dat niet gedaan heb als ik dit allemaal weer lees.
-
volgens mij begint het met haarscheurtjes in de wand , klachten zijn dan een beetje rommelig stationair draaien en koud wat moelijker aanslaan
als er hier mensen zijn die zoon ding hebben of iemand kennen mogen ze contact met me opnemen
ook wil ik wel kostenloos in overleg even kijken met een endoscoop in de cylinders of er al wat te zien is , denk dat dit een uurtje in beslag neemt , parafaan moet effe stukje los en bougies eruit ,zou dit dan het liefst effe een keer savonds doen
Arjan
als er hier mensen zijn die zoon ding hebben of iemand kennen mogen ze contact met me opnemen
ook wil ik wel kostenloos in overleg even kijken met een endoscoop in de cylinders of er al wat te zien is , denk dat dit een uurtje in beslag neemt , parafaan moet effe stukje los en bougies eruit ,zou dit dan het liefst effe een keer savonds doen
Arjan
-
wees blij wat volgens mij ploffen ze allemaal vroeg of laat , das denk ook de reden dat het nieuwe onderblok zo lang op zich laat wachten , denk dat ze gewoon een nieuw productie proces aan het ontwikkelen zijn , omdat ze weten denk ik dat de ouwe foute boel is en niet meer uit durven leverenRVV schreef:Verdorie vorig jaar was voor mij de keuze een 320SI of de Z4 coupé.het betreft trouwens een BMW 320 SI
Vooral de praktische kant en motorsport herritage van de 320SI sprak mij erg aan, alsmede de uitvoering. Toch knaagde het wat bij mij. En gelijktijdig kwam de Z4 coupé die ik nu heb op het pad. Toen was de keuze toch wel snel gemaakt. Maar als ik die Z4 niet tegen was gekomen had in bijna voor 95% de 320SI gekocht. Blij dat ik dat niet gedaan heb als ik dit allemaal weer lees.
reden dat ze in de racerij denk wel heel blijven is dat de bussen er direct uitgaan , en denk voorzien worden van stalen bussen , was ook ons plan , maar deze is jammer genoeg ook weer tussen de bussen gescheurt , dus dat zou dan worden ,
bussen eruit en in kliko ,
scheurtjes lassen en weer rond kotteren
voorzien van stalen bussen
maarja dat zijn er niet veel die dat kunnen in nederland , en wij moeten garantie geven op het zaakkie
-
OnlineLuco
Lachen doe ik niet, maar niet netjes (zachtjes uitgedrukt) dat bmw er niks mee doet als het een bekend probleem is.
Geen premium service dus.
Geen premium service dus.
- Niels
- Auto: Prius+
Tja bij diesels die ruim buiten de garantie zitten maar nog lang niet op zijn erkennen ze ook geen probleem met swirl kleppen die de motor ingezogen worden. Sta je met een BMW met 150.000km op het kapotte blok. Wat dat betreft kan ik je niet meer dan gelijk geven Luco....
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Vorig jaar is bij ons (E55 AMG, 100.000 km, 2005) een bout losgekomen van de lagerschaal en in de cilinder gekomen. Uiteindelijk moesten wij 1/3 betalen voor een nieuwe motor.
Heel ander verhaal ofc., maar zo kan het ook!
Heel ander verhaal ofc., maar zo kan het ook!
-
Ik las de titel en de startpost en dacht meteen aan BMW. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze in Munchen het liefst zo min mogelijk terugroepacties doen. Dat in combinatie met motoren (en andere techniek) waar ze net even wat meer prestaties uit trekken dan de rest en dan krijg je (te) veel van dit soort verhalen.Niels schreef:Tja bij diesels die ruim buiten de garantie zitten maar nog lang niet op zijn erkennen ze ook geen probleem met swirl kleppen die de motor ingezogen worden. Sta je met een BMW met 150.000km op het kapotte blok. Wat dat betreft kan ik je niet meer dan gelijk geven Luco....
- Niels
- Auto: Prius+
In de regel peurt BMW wel vaak wel niet ff iets meer vermogen uit een blok maar blijft imho daarbij nog ver binnen het toelaatbare. Zo'n 320si haalt uit 2.0 liter 173pk. Niet echt een waarde om stijl achterover van te vallen. Over de performance (M) blokken lees je opvallend weinig van dit soort issues terwijl de dagelijkse diesel kilometervreter sneuvelt door een metalen klepje wat naar binnen gaat. Ze kunnen het best maar trekken hun handen er gewoon vanaf als ze ergens op bezuinigd hebben met het bovenstaande resultaat (o.a.)...
-
OnlineMartijn_bmw
Hoe is dit nu opgelost??
ben toch wel benieuwd... zo'n 320si blijf ik namelijk een erg gave auto vinden...
ben toch wel benieuwd... zo'n 320si blijf ik namelijk een erg gave auto vinden...
-
hele draadje naar de klote:
1. Jeroen K. met z'n stomme gezwets
2. iedereen wil stiekem weten welk merk en type het is...
Voor de rest heeft niemand iets zinnigs te melden over dit onderwerp... MACBOY TO THE RESCUE!
1. Jeroen K. met z'n stomme gezwets
2. iedereen wil stiekem weten welk merk en type het is...
Voor de rest heeft niemand iets zinnigs te melden over dit onderwerp... MACBOY TO THE RESCUE!
-
nog niets opgelost , wachten nog steeds op een blokMartijn_bmw schreef:Hoe is dit nu opgelost??
nr2 die bekent is in nederland staat ook al vanaf julie stil , die staat bij een dealer
en heb contact met wat engelsen / zweden / noren met soort gelijke verhalen
die nederlandse eigenaar had het geluk dat ie in de garantie periode kapot ging , hij had hem nog niet zolang terug daarvoor gekocht , huisselectie of zoiets
onze klant heeft maar een audi erbij naast gekocht
als straks zn SI klaar is worden denk alle kosten in beeld gebracht en gaat het denk richting een zaak tegen bmw
-
OnlineMartijn_bmw
pff wat een drama verhaal! ik vind het echt een gave auto zo'n 320Si maar dit zet je toch wel ff aan het denken...
- Tommy
Ben benieuwd of er een fix komt. Maar als je de perikelen van een Porsche met een M96 motor kent... die hebben het zelfs met refabs nog niet voor elkaar. Wellicht dat ook voor de 320si iets te doen valt als silsleeves zoals Autofarm in Porsches bouwt. Porsche loste het niet op, dus deden bedrijven als Autofarm en flatsix het wel
- RVV
Martijn_bmw schreef:pff wat een drama verhaal! ik vind het echt een gave auto zo'n 320Si maar dit zet je toch wel ff aan het denken...
Zoals ik al eerder schreef ik stond letterlijk op het punt om eentje te kopen, ben echt heel blij dat ik er niet eentje gekocht heb.
- PD power
Dan wordt je iid niet blij, als eigenaar, maar ook als dealer lijkt me dit frustrerend, want in principe laat de fabrikant, de hele keten t/m consument stikken.
Had dit eerlijk gezegt niet verwacht van BMW.
Had dit eerlijk gezegt niet verwacht van BMW.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als dealer frustrerend? Die " verschuilt" zich achter de importeur. Je hebt zaken gedaan met die dealer dus die handelt het maar af. Wat hij verder met de importeur bekonkeld moet 'ie zelf weten. Maar niet over de rug van de klant!