Pagina 2 van 14
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 11:47
door Snipe
Barend schreef:Snipe schreef:€ 64.695
Bijtelling is inmiddels wel 7% ipv nul.
Type-foutje; "[...] bijtelling 7 procent zal zijn als je deze V60 zakelijk rijdt."
Moet zijn "[...] bijtelling 7 procent zal zijn als je deze V60
privé rijdt."
Daarnaast gaat die 7% bijtelling voor onder de 50 gram toch pas per 1 juli in? Als je hem voor 1 juli op kenteken hebt staan (incl. leasecontract) is het toch 0%? Of heb ik een berichtje gemist?
Met dat 'zakelijk rijden' werd natuurlijk bedoeld: als je 'm als auto van de zaak rijdt. Als je 'm privé rijdt (dus zelf bij de dealer aanschaft en met je eigen pinpas afrekent) heb je uiteraard geen bijtelling. Maar het staat er wat krukkig, dus ik begrijp de verwarring.
Over die 1 juli-datum: Volvo zegt er nadrukkelijk bij dat er in 'modeljaar 2013' duizend auto's gebouwd zullen worden. Ik ben er vanuit gegaan dat dat dus na de zomervakantie start, maar als Volvo daar in februari mee start zou het eventueel kunnen. Maar die 1.000 stuks zijn dus in het hele modeljaar 2013 en er zijn dan 50 tot 150 exemplaren voor Nederland.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 11:55
door Barend
Snipe schreef:Barend schreef:Snipe schreef:€ 64.695
Bijtelling is inmiddels wel 7% ipv nul.
Type-foutje; "[...] bijtelling 7 procent zal zijn als je deze V60 zakelijk rijdt."
Moet zijn "[...] bijtelling 7 procent zal zijn als je deze V60
privé rijdt."
Daarnaast gaat die 7% bijtelling voor onder de 50 gram toch pas per 1 juli in? Als je hem voor 1 juli op kenteken hebt staan (incl. leasecontract) is het toch 0%? Of heb ik een berichtje gemist?
Met dat 'zakelijk rijden' werd natuurlijk bedoeld: als je 'm als auto van de zaak rijdt. Als je 'm privé rijdt (dus zelf bij de dealer aanschaft en met je eigen pinpas afrekent) heb je uiteraard geen bijtelling. Maar het staat er wat krukkig, dus ik begrijp de verwarring.
Over die 1 juli-datum: Volvo zegt er nadrukkelijk bij dat er in 'modeljaar 2013' duizend auto's gebouwd zullen worden. Ik ben er vanuit gegaan dat dat dus na de zomervakantie start, maar als Volvo daar in februari mee start zou het eventueel kunnen. Maar die 1.000 stuks zijn dus in het hele modeljaar 2013 en er zijn dan 50 tot 150 exemplaren voor Nederland.
Maar als je hem in de lease rijdt, en alleen maar zakelijk betaal je ook geen bijtelling. Als je prive rijdt met de auto van de zaak weer wel. Maar je snapt wat ik bedoel.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:36
door Wouter81
.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:37
door Dennis Cavallino
Snipe schreef:Dennis Cavallino schreef:Erg jammer dat 'ie 65 mille gaat kosten. Ik had de V70 plug in hybrid op mijn shortlist staan, maar die zal nóg duurder worden. Ik had verwacht dat 'ie door de lage bpm een stuk goedkoper zou zijn, 7% bijtellen over +-70 mille voor een auto die ik níet echt leuk vind, is een no-go voor mij. Voor mij valt die auto dus definitief af.
Wat had jij verwacht dan? Een Audi A4 diesel met 245 pk is duurder in aanschaf, je betaalt daar wél wegenbelasting voor en de bijtelling is 25% in plaats van 7. En je hebt dus 40 pk minder.
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Volvo in de prijsstelling ook rekening houdt met jouw onbegrijpelijke en onnavolgbare shortlist

Ik vergelijk hem met volvo's als je 't niet erg vindt. Ik had dus verwacht dat 'ie niet duurder zou worden dan een V60/V70 D5. Die V60 D5 is er al vanaf 45 mille. Voor een extra elektromotortje wil ik geen 20 mille extra betalen. Dat is 't niet waard. Dan is mijn verwachting toch niet zo gek???
Volvo moet gewoon rap veel meer van dit soort auto's op de markt zetten, want als straks de voordelen van zo'n plug in hybride worden tegengewerkt (omdat niemand zijn hybride in de oplader hangt), dan moeten ze gewoon standaard hun auto's uitrusten met dit systeem. Met het systeem is niets mis, maar niet tegen elke prijs.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:38
door Wouter81
Dennis Cavallino schreef:Snipe schreef:Dennis Cavallino schreef:Erg jammer dat 'ie 65 mille gaat kosten. Ik had de V70 plug in hybrid op mijn shortlist staan, maar die zal nóg duurder worden. Ik had verwacht dat 'ie door de lage bpm een stuk goedkoper zou zijn, 7% bijtellen over +-70 mille voor een auto die ik níet echt leuk vind, is een no-go voor mij. Voor mij valt die auto dus definitief af.
Wat had jij verwacht dan? Een Audi A4 diesel met 245 pk is duurder in aanschaf, je betaalt daar wél wegenbelasting voor en de bijtelling is 25% in plaats van 7. En je hebt dus 40 pk minder.
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Volvo in de prijsstelling ook rekening houdt met jouw onbegrijpelijke en onnavolgbare shortlist

Ik vergelijk hem met volvo's als je 't niet erg vindt. Ik had dus verwacht dat 'ie niet duurder zou worden dan een V60/V70 D5. Die V60 D5 is er al vanaf 45 mille. Voor dan een extra elektromotortje wil ik geen 20 mille extra betalen. Dan is mijn verwachting toch niet zo gek???
Het is nog meer dan 20 mille, als je de CO2 boete meerekent. Die zal bij de gewone D5 veel hoger zijn dan deze 49 grams versie.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:41
door Dennis Cavallino
Ik kijk gewoon naar de slotsom, maar je hebt gelijk Wouter. Dit komt op mij over als een naaistreek van Volvo NL.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:51
door Snipe
Dennis Cavallino schreef:Snipe schreef:Dennis Cavallino schreef:Ik vergelijk hem met volvo's als je 't niet erg vindt. Ik had dus verwacht dat 'ie niet duurder zou worden dan een V60/V70 D5. Die V60 D5 is er al vanaf 45 mille. Voor een extra elektromotortje wil ik geen 20 mille extra betalen. Dat is 't niet waard. Dan is mijn verwachting toch niet zo gek???
Tja, dat had ik je zo wel kunnen vertellen. CO2-tax of niet, een Volvo met 285 pk is duurder dan een Volvo met 215 pk. Ook niet helemaal terecht om de hybride te vergelijken met een kale D5, want de eerste serie is helemaal volgehangen met extra's. Bij zo'n D5 van 45k moet je nog bijbetalen voor een fatsoenlijke airco, en voor een automaat, vierwielaandrijving, navigatie, leer en een schuifdak.
Dan kun je zeggen: daar zit ik niet op te wachten. Maar helemaal onbegrijpelijk is het niet dat ze zo'n ding volhangen met extra's, omdat iedereen op die eerste serie zal letten en omdat ze er met een beetje pech toch maar 50 krijgen in NL.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:54
door Spijkerhard
Heb vanwege deze eco variant even een weekend proef gereden in een V60.
Fijne auto hoor, erg fijn zelfs, hoewel je aan al die assistentie system moet wennen (gelukkig is bijna alles uit te zetten). Je krijgt van allerlei piepjes, maar
wát je fout hebt gedaan mag je raden...
Ik reed in een D3, en die heeft misschien heel wat minder PKs, maar is echt geen stakker. Ik vraag me dan ook weer af waarom de electromotor aan de duurste variant gekoppeld wordt. Die financials kunnen wel rekenen, maar niet nadenken volgens mij...
Een V60 wordt het om 2 hoofdredenen niet:
- Het is geen 5 persoonsauto, de achterbank heeft in het midden een strafbankje...
- Ook voorin is het ruimtegevoel gigantisch minder dan in onze V70 en 850. Door de stroomlijn en design zit je met je hoofd voor je gevoel al bijna tegen de A-stijl. Benauwend.
Dus we wachten rustig op de V70 Plug-in, hopelijk met D3 motor ipv D5... (of zelfs e-Drive...)
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 12:58
door KoenM
Die plug-in is dus redelijk full options?
Audi A4 kost op dit moment 7000 bijtelling per jaar.
2.0tdi gechipt naar 170pk met redelijk wat opties.
V60 plug in kost aan bijtelling 2366 per jaar.
Daarnaast is hij 13k duurder, dus 260 euro eigen bijdrage, waar de overheid ook aan mee betaalt via belasting. dus 130 euro per maand. 130*12= 1560.
Totaal Audi 7000
Totaal V60 3960.
Is dus een heel stuk goedkoper, heb je 115pk meer en veel opties blijkbaar
Zou dus wat mij betreft een goede opvolger kunnen zijn..
Of mis ik iets?
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 13:16
door Dennis Cavallino
Snipe schreef:
Tja, dat had ik je zo wel kunnen vertellen. CO2-tax of niet, een Volvo met 285 pk is duurder dan een Volvo met 215 pk. Ook niet helemaal terecht om de hybride te vergelijken met een kale D5, want de eerste serie is helemaal volgehangen met extra's. Bij zo'n D5 van 45k moet je nog bijbetalen voor een fatsoenlijke airco, en voor een automaat, vierwielaandrijving, navigatie, leer en een schuifdak.
Dan kun je zeggen: daar zit ik niet op te wachten. Maar helemaal onbegrijpelijk is het niet dat ze zo'n ding volhangen met extra's, omdat iedereen op die eerste serie zal letten en omdat ze er met een beetje pech toch maar 50 krijgen in NL.
Ik wil helemaal geen Volvo met al die toeters en bellen. Ik wil best wachten tot 2013, maar ze moeten gewoon een normale versie in de markt zetten voor een normale prijs. Dit is voor mensen die net als Koen zegt, ook 70k voor een Audi willen aftikken en dan nog niet de A7 kiezen...
Anyway, ik wilde dit eerst afwachten, maar het ziet ernaar uit dat dat voor mij niet meer hoeft. Maakt mijn rare shortlist een stuk overzichtelijker.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 13:18
door Spijkerhard
Wat staat er nog wel op je shortlist Dennis (beetje off topic...)
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 13:45
door Arthur
Elke auto die je alleen zakelijk rijdt heeft geen bijtelling.
Barend schreef:Maar als je hem in de lease rijdt, en alleen maar zakelijk betaal je ook geen bijtelling. Als je prive rijdt met de auto van de zaak weer wel. Maar je snapt wat ik bedoel.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 13:46
door Dennis Cavallino
Off topic (zal nog wel een draadje aanmaken als de prijs van de GT 86 bekend is en ik daarin heb gereden):
Shortlist:
- Toyota GT 86 (wel bijtelling, maar ook Cherokee ernaast houden en 86 na 3 jaar privé overnemen)
- Wrangler Ultimate Rubicon (5 deurs uitvoering met serieuze off road specs) in de bijtelling, geen auto ernaast voor mij dan.
Twijfelgevallen:
- Golf GTI (puur zakelijk, geen bijtelling, Cherokee ernaast)
- Skoda Superb combi (onder 't mom van: zo goedkoop mogelijk de grootst mogelijke auto, wel bijtellen, maar dan privé wel een funauto ipv de Cherokee... daarom twijfelgeval)
Eventuele outsiderrrrr: BMW 328i Touring (F31), maar dan moet de Cherokee eruit.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 14:11
door Barend
KoenM schreef:Die plug-in is dus redelijk full options?
Audi A4 kost op dit moment 7000 bijtelling per jaar.
2.0tdi gechipt naar 170pk met redelijk wat opties.
V60 plug in kost aan bijtelling 2366 per jaar.
Daarnaast is hij 13k duurder, dus 260 euro eigen bijdrage, waar de overheid ook aan mee betaalt via belasting. dus 130 euro per maand. 130*12= 1560.
Totaal Audi 7000
Totaal V60 3960.
Is dus een heel stuk goedkoper, heb je 115pk meer en veel opties blijkbaar
Zou dus wat mij betreft een goede opvolger kunnen zijn..
Of mis ik iets?
Volgens mij mis je de aanschafwaarde en afschrijving. Een auto van 65K heeft een hoger leasebedrag dan een Audi A4 van 40K lijkt me. Of is dat niet zo?
Afschrijving heb ik geen idee van.. De accu's in zo'n Volvo hebben ook een beperkte houdbaarheid.
Arthur schreef:Elke auto die je alleen zakelijk rijdt heeft geen bijtelling.
Barend schreef:Maar als je hem in de lease rijdt, en alleen maar zakelijk betaal je ook geen bijtelling. Als je prive rijdt met de auto van de zaak weer wel. Maar je snapt wat ik bedoel.

Dat bedoel ik ook. Met de oude regeling (tot 1 juli) betaal je echter ook 0% bijtelling over de < 50 gram uitstotende auto's als je wél prive rijdt.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 14:22
door KoenM
Barend schreef:KoenM schreef:Die plug-in is dus redelijk full options?
Audi A4 kost op dit moment 7000 bijtelling per jaar.
2.0tdi gechipt naar 170pk met redelijk wat opties.
V60 plug in kost aan bijtelling 2366 per jaar.
Daarnaast is hij 13k duurder, dus 260 euro eigen bijdrage, waar de overheid ook aan mee betaalt via belasting. dus 130 euro per maand. 130*12= 1560.
Totaal Audi 7000
Totaal V60 3960.
Is dus een heel stuk goedkoper, heb je 115pk meer en veel opties blijkbaar
Zou dus wat mij betreft een goede opvolger kunnen zijn..
Of mis ik iets?
Volgens mij mis je de aanschafwaarde en afschrijving. Een auto van 65K heeft een hoger leasebedrag dan een Audi A4 van 40K lijkt me. Of is dat niet zo?
Afschrijving heb ik geen idee van.. De accu's in zo'n Volvo hebben ook een beperkte houdbaarheid.
Voor die hogere aanschafprijs reken ik het verschil (13k) en reken dit net als opties (20 euro per 1k extra)
Hogere afschrijving zou natuurlijk ook kunnen, maar de Audi is na 2.5 jaar nog 22k waard, dat zou vast niet veel verschillen met de Volvo.. (Hoop ik)
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 14:29
door RVV
Het verhaal heeft 2 kanten.. aan de ene kant, Volvo is weg kwijt, dik cashen over de rug van de C02 tax..
Aan de andere kant.. en dat zien die Volvo mannen wel slim.. als er maar 50 tot 100 naar Nederland komen, waarom dan weg geven aan het lease van de baas "gepeupel". Stel ze hadden er een kale variant van gemaakt voor 45K zoals Dennis schrijft.. Dan komt er een lease run op die dingen, die vraag, daar kan Volvo NL helemaal niet in voorzien.. Leuk om 500 auto's te verkopen als je er maar 100 ter beschikking heb. NOT.
Daarbij is dit model voor Volvo natuurlijk een ideale auto om te upscalen naar de Dikke BMW's en Audi's.. die slag miste ze nog een beetje. Daarom al die luxe rommel er in.
En zeg nou zelf het is toch hip als je als directeur op de Golf club kunt zeggen dat je helemaal (nouja bijna) geen bijtelling betaald.. met een aardappel in de strot afgeven op het vaderlandse autoklimaat, maar dat jij ze te slim af bent in de Den Haag
Het Prius leasegepeupel heeft dat jarenlang ook gedaan.. nu zijn de

CEO's

aan de beurt.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 15:24
door Dennis Cavallino
CEO's van pauperbv's?
CEO's die wél werken in de auto hadden al wat keuze, maar nog steeds niet voldoende.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 16:55
door Spijkerhard
CEO's in de V60.... echt nie.
Hooguit de salesmanagers of MKB bazen die een groen imago willen vermarketen, en de CT200h echt niet mooi vinden/zich willen onderscheiden...
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 17:12
door RVV
Sarcasme sensoren stuk?

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 17:47
door Ar
De regels veranderen te vaak. Voor het geld van de Volvo zou ik het risico niet willen lopen. De S320cdi heb ik alvast gekocht om over een tijd zakelijk en privé te rijden als de auto 15 jaar wordt. Het is een nette auto voor een goede prijs. Voor dat geld wil ik het risico wel nemen. Hoogstens verkoop ik het met wat verlies, als de regeling verandert in de tussentijd.
Ik zou de Volvo alleen nemen als ik ergens in dienst ben en de auto niet zelf betaal.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 13 dec 2011, 18:16
door Spijkerhard
RVV schreef:Sarcasme sensoren stuk?

Deze :jenna: CEO :jenna: is gewoon zwaar teleurgesteld in Volvo...
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 16 dec 2011, 14:55
door Dennis Cavallino
De V60 Plug in hybrid is tot 2013 uitverkocht. Dus 150 mazzelaars rijden 'm belastingvrij, mits ze voor 1-1-2013 worden afgeleverd.
Laten we hopen dat ze de techniek van plug-in hybride in rap tempo toepassen bij andere Diesels. Die combi is in mijn ogen erg interessant.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 04 jan 2012, 16:31
door Dennis Cavallino
http://www.driving-fun.com/2662/home/ne ... e-V40.aspx
De XC60 plug in Hybride met 280 pk 2.0 benzine-turbo voorin en 70 pk elektromotor achterin is toch wel een mooi voorbeeld van wat Volvo nog meer kan dan de uitverkochte V60 plug in. Ik ben benieuwd wat die XC60 gaat kosten, maar vooral wat we nog meer van Volvo kunnen verwachten.
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 18 jul 2012, 12:15
door Marc R
Ik las vandaag dat die V60 plug in een onwaarschijnlijke hoeveelheid belasting voordelen heeft.
T rekenvoorbeeld kwam bij die auto uit (bij zakelijk gebruik) uit op 27.000 euro aan voordeel op een prijs van 65.000 euro.
Dit bedrag is ook inclusief BTW.
Deze auto komt kaal dus op 38.000 euro incl btw..dan heb je geen opties.....dit icm 0% bijtelling is natuurlijk wel BEHOORLIJK aantrekkelijk
Ben ik nou geschift of is dit een no brainer?
Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling
Geplaatst: 18 jul 2012, 15:46
door ErikS
Hij is toch niet meer te bestellen?
