Meer. Bovenstaand bedrag is al bijna mijn taxatiewaarde.Knot schreef:Ik zit er niet op te wachten maar wat zou dan wel gangbaar zijn, 25.000 euro?
E30 M3 occasion topic
- Tristan
Re: "Als ik nu een nieuwe e30 M3 kon bestellen...
- RVV
Of die wel of niet te duur is, niet eens over nagedacht. Het is meer wat moet je er mee.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Daar hoef ik dan weer niet over na te denken. Gewoon rijden natuurlijk!Het is meer wat moet je er mee.

Okee, hij is stevig aan de prijs. Maar zo'n auto wordt niet als daily gebruikt, de waarde blijft nog wel even stijgen.
Verkoop je hem met enkele jaren weer met zeg +/-20.000km op de teller dan haal je het geld er wel weer uit.
Zo niet? Ach, een hobby mag geld kosten natuurlijk

- Martin van der Zwaard
Als je 50k aftikt voor deze auto, dan doe je dat denk niet van je allerlaatste spaarcentjes. Tenminste, daar mag je toch wel vanuit gaan. Dit is, zoals ik zei, een verzamelaarsobject. Iemand met een diepe knip die makkelijk 50k aan zo'n auto kan uitgeven en hem gebruikt voor een ritje met mooi weer.
Je moet zo'n auto helemaal niet dagelijks gaan gebruiken, en al helemaal niet op het circuit. Dan kan je ze ook voor minder kopen als je dat er mee wilt doen.
Dit is gewoon een uniek exemplaar en zo zal ie ook behandeld worden door de volgende eigenaar.
Je moet zo'n auto helemaal niet dagelijks gaan gebruiken, en al helemaal niet op het circuit. Dan kan je ze ook voor minder kopen als je dat er mee wilt doen.
Dit is gewoon een uniek exemplaar en zo zal ie ook behandeld worden door de volgende eigenaar.
- GTRene
ik zou hem op zo'n 35K schatten voor een liefhebber.
voor een museum/verzamelaar met redelijk wat centjes wellicht wat meer.
vragen kan altijd, tis maar wat een "gek" er voor geeft
je hebt er maar 1 nodig.
voor een museum/verzamelaar met redelijk wat centjes wellicht wat meer.
vragen kan altijd, tis maar wat een "gek" er voor geeft

- RVV
Toch geloof ik niet dat er "gekken" op zoek zijn naar dit soort auto's. De mensen die zich met de aanschaf van dit soort auto's bezig houden zijn heel goed op de hoogte van de marktontwikkelingen.
- Martin van der Zwaard
Dat is een ding dat zeker is. Maar die mensen weten ook heel goed dat ze steeds schaarser worden en daar hangt vanzelfsprekend een bepaald prijskaartje aan.
- Tristan
Een mooie en in zeer goede staat E30 M3 kost al rond de 20K. Limited editions zijn min. 25K tot 55K waard. Dus op zich is deze met zeer lage km-stand qua prijs niet zo gek. En meestal is de vraagprijs hoog omdat men toch geen haast heeft met de verkoop en gewoon wacht totdat er een echte liefhebber langskomt (die er echt wel komt).RVV schreef:Toch geloof ik niet dat er "gekken" op zoek zijn naar dit soort auto's. De mensen die zich met de aanschaf van dit soort auto's bezig houden zijn heel goed op de hoogte van de marktontwikkelingen.
- RVV
Ik bedoel ook niet dat de prijs te hoog is, en de verkoper zal de markt als liefhebber in de gaten houden, maar ik denk niet dat die zelf op een 'gek' zit te wachten. (zoals sommigen opperde) Daarvoor is de markt te transparant.
- markk
Ik ben het met Rene eens. Ik denk dat rond de 35k een meer realistische waarde is. Zal ie in deze tijd nog z'n best voor moeten doen.
Mark.
Mark.
- Chris van S.
Prijs is hoog voor een 21 jarige 4 cilinder met iets meer als 200pk. Maar ik krijg het gevoel dat deze auto korter staat dan wij denken. Iemand die zoveel geld kan besteden aan een hobby tuut is over het algemeen niet iemand die in loondienst is. `Eindbeslissers` kopen zo´n auto toch wel voor zichzelf meer emotioneel dan rationeel, ook in deze tijd. Precies het beeld wat juist nu zichtbaar is in het duurdere segment.
Dit is een auto die in topstaat verkeerd en dat word toch echt gezocht bij S14 aanhangers. Of deze auto gaat naar Engeland of verdwijnt naar China of Japan.
Dit is een auto die in topstaat verkeerd en dat word toch echt gezocht bij S14 aanhangers. Of deze auto gaat naar Engeland of verdwijnt naar China of Japan.
-
In tegenstelling tot mijn naamgenoot hier boven denk ik dat deze kort gaat staan. Dit soort auto's is gewoon vraag naar. De limited editions gaan ook voor deze prijzen (maar dan met wellicht wat meer km's).
DF Pouletje maken hoe lang het duurt voor hij weg is en voor welke prijs?
DF Pouletje maken hoe lang het duurt voor hij weg is en voor welke prijs?

- GTRene
daar kun je inderdaad geen touw aan vast knopen, hij kan morgen al verkocht worden maar ook nog 5 jaar blijven staan.
ik zie zoveel auto's te koop staan en sommige al zo'n 5 jaar zeker, die toch best speciaal zijn, maar ook sommige die de deur uitvliegen voor prijzen waarvan je U tegen zegt en je denkt van

ik zie zoveel auto's te koop staan en sommige al zo'n 5 jaar zeker, die toch best speciaal zijn, maar ook sommige die de deur uitvliegen voor prijzen waarvan je U tegen zegt en je denkt van

- Martin van der Zwaard
Dit soort auto's is het toch moeilijk inschatten hoe lang hij te koop zal staan.
Wij hebben ook een E30 M3 staan. NL-auto met net geen 80k op de teller en complete historie. Geen koopje maar wel stukken goedkoper dan deze.
Je verwacht dat je zo'n ding redelijk snel kan verkopen, maar voorlopig staat ie al meer een tijdje.
Geeft niks, want de koper meldt zich vanzelf.
Ooit een 928s gehad van 1981. Een jaar lang niemand op gereageerd. Opeens een mail uit Noorwegen en de auto was binnen 1½ week verdwenen richting het hoge noorden.
Het is echt hele moeilijke handel die, naar mijn idee, puur op emotie gekocht zal worden.
En dan mag het best een centje kosten imho.
Wij hebben ook een E30 M3 staan. NL-auto met net geen 80k op de teller en complete historie. Geen koopje maar wel stukken goedkoper dan deze.
Je verwacht dat je zo'n ding redelijk snel kan verkopen, maar voorlopig staat ie al meer een tijdje.
Geeft niks, want de koper meldt zich vanzelf.
Ooit een 928s gehad van 1981. Een jaar lang niemand op gereageerd. Opeens een mail uit Noorwegen en de auto was binnen 1½ week verdwenen richting het hoge noorden.
Het is echt hele moeilijke handel die, naar mijn idee, puur op emotie gekocht zal worden.
En dan mag het best een centje kosten imho.
-
Heb je het nu over de jouwe?GTRene schreef:daar kun je inderdaad geen touw aan vast knopen, hij kan morgen al verkocht worden maar ook nog 5 jaar blijven staan.
ik zie zoveel auto's te koop staan en sommige al zo'n 5 jaar zeker, die toch best speciaal zijn, maar ook sommige die de deur uitvliegen voor prijzen waarvan je U tegen zegt en je denkt van![]()

Ik denk dat deze zo verkocht gaat zijn. Misschien voor iets minder dan de vraagprijs maar niet veel, gok ik.
- GTRene
lolz, nee ik heb mijne nog niet zo lang, wel bijna maar staat ook al een hele tijd niet te koop, maja dat komt omdat ie al heel lang maar staat...doch hoorde vandaag dat ze eindelijk mee beginnenJussi schreef: Heb je het nu over de jouwe?![]()
magoed, doelde dus niet op mijn auto, maar behoorlijk wat andere auto's waar ik destijds ook al naar keek en van voor die tijd zelfs

tis gewoon een rare markt, als ik hem begin volgend jaar zodra ie helemaal oke is weer te koop zet, (moet echt snel weg ik ben helemaal blut door al die pech en uitgaven

en er een koper voor komt, dan ga ik voor ongeveer de helft van't geld oid weer wat anders leuks kopen en met de rest kan ik mezelf weer ff een tijdje aanvullen.
maar zet de auto nu wel hoger neer als ik de bedragen zie van bepaalde auto's de laatste tijd, met daarbij iets als, "of doe een goed bod" oid...en dan zie ik wel
niet geschoten is sowieso mis, het is gewoon een heel bijzondere auto met zelfs een verhaal en vele documenten, heeft me aardig wat tijd gekost met zoeken e.d.

er maar echt 1 van, niet van een tuner maar af fabriek incl chassisnr en merktype, dus niet een stikker of plaatje oid

-
weet het niet , denk dat er wel markt voor is ,aan de meeste m3tjes kleeft vaak wel een verhaal aan , schade / overgespoten / motor plof / enz enz , niet dat dat een probleem hoeft te zijn !!!! ,maar als je dan al een nette zoekt kom je in hogere prijsklasse , en word de sprong naar deze wel steeds kleiner , ook al is ie belachelijk geprijst , voor iemand die geld teveel heeft en geen zin heeft in het restauratie proces is dit als alles klopt idiaal toch ?
Arjan
ps , als ik in markt was zou ik wel een bod rond de 30 uit durven brengen , niet geschoten is altijd mis toch , zou indien de knip het toelaat er niet meer als 37500 voor over hebben , ga er maar eens 1 restaureren , dan weet ik zeker dat je zou zeggen als je klaar bent , HAD IK DEZE MAAR GEZIEN , mits alles klopt
Arjan
ps , als ik in markt was zou ik wel een bod rond de 30 uit durven brengen , niet geschoten is altijd mis toch , zou indien de knip het toelaat er niet meer als 37500 voor over hebben , ga er maar eens 1 restaureren , dan weet ik zeker dat je zou zeggen als je klaar bent , HAD IK DEZE MAAR GEZIEN , mits alles klopt
- Tristan
Eens.
Als ik zie wat ik alleen al uitgegeven heb om de auto in topconditie te brengen qua motorische en mechanische gedeelte.
Met 12.000km hoef je voorlopig niet druk te maken of het vervangen van onderdelen.
Als ik zie wat ik alleen al uitgegeven heb om de auto in topconditie te brengen qua motorische en mechanische gedeelte.

Met 12.000km hoef je voorlopig niet druk te maken of het vervangen van onderdelen.
-
Onzin. 80% of keer van de mechanische zooi die je vervangt doe je omdat het materiaal door de tand des tijds aangetast is. Pakkingen, injectoren, bougiekabels, motorsteunen, kettinggeleiders, rubberwerk in onderstel, etc. Het is net zo verrot op een 20jr oude auto met 12k als een auto met 210k. Alleen bij die 12k auto is het rendabel om 'm weer fris te maken, bij de 210k auto zijn het running costs en is het geld weg.Tristan schreef:Eens.
Als ik zie wat ik alleen al uitgegeven heb om de auto in topconditie te brengen qua motorische en mechanische gedeelte.![]()
Een low-mileage ding is leuk voor de heb en als vervanging voor een schilderij of vaas. Als je er veel mee wilt rijden kun je net zo goed een ding met meer km's pakken. De hoeveelheid werk is hetzelfde. Of je doet wat veel NL'ers doen: je bukt diep voor Douwe of Marco om een low-mileage ding te kopen, en jast er vervolgens een vracht kilometers op waardoorde restwaarde alsnog nihil is.
- Tristan
Geen onzin. Ben eens dat je rubbers moet aanpakken wegen ouderdom maar inwendig motorisch hoef je weinig te doen. Zet er nieuwe filters, olie in en dan rijden. Bougiekabels en injectoren hoeven echt niet vervangen te worden, tenzij er echt reden toe is (door slecht lopen bv). Stilstand is achteruitgang maar er is ook nog iets als draaiuren.
- GTRene
leuk uitgelegd @Steve
zo ongeveer, kort over de curbs... is het wel

-
Dat dacht ik ook ooit. Die gedachte is precies waarom er zoveel schone slapers kapot gereden worden. En after the fact komt men er dan achter dat de injectoren per ongeluk toch vol stonden met vergomde benzine en bij lange na de opbrengst niet haalden, de plastic kettingeleiders toch wel heel erg broos geworden waren, en de oliepomp vol koek zat. Rinkeldekinkel en over.Tristan schreef:Geen onzin. Ben eens dat je rubbers moet aanpakken wegen ouderdom maar inwendig motorisch hoef je weinig te doen. Zet er nieuwe filters, olie in en dan rijden. Bougiekabels en injectoren hoeven echt niet vervangen te worden, tenzij er echt reden toe is (door slecht lopen bv). Stilstand is achteruitgang maar er is ook nog iets als draaiuren.
Heb zelf de laatste jaren een auto of 8 ontwaakt uit diepe slaap, (o.a. e30 M3 na 8 jr, 964RS na 6 jr, 365GTC na 11 jr, 3.0 CSi na 23 jaar opslag binnen, 55k gelopen gedocumenteerd en kloppend) en ben in meer of mindere mate bij allemaal hetzelfde tegen gekomen. Een slaper is niet erg, maar kost in mijn ervaring exact hetzelfde als een kilometervreter om goed te krijgen. En als je het niet preventief uitvoert nog veel meer. Het eindresultaat is alleen door "frisheid" vele malen mooier.
Maar wellicht heb je een andere ervaring en zie ik iets over het hoofd.
PS ik las net dat je een dagje met Jeroen gespendeerd hebt. 3x raden wie vroeger Jeroen hielp met het onderhoud van zijn S14 en hem op weg hielp met de reparaties die hij nu voor je doet? We hebben ons destijds kapot gezocht naar die kapotte positiesensor!

-
wie zegt dat dit een slaper is ? , mischien word dat ding netjes 1 of 2 keer per jaar netjes warm gereden en krijgt ie elk jaar nieuwe olie en verse peut
tuurlijk het verhaal van brosse kettinggeleiders zit wat in , dat zou kunnen en is ook te inspecteren zonder hem gelijk helemaal uit elkaar te draaien
rubbers is ook beetje kwestie van hoe ie gestald heeft gestaan , maar tussen 210000 en 12000 zit volgens mij wel iets verschil , en om nou gelijk te zeggen dat elk rubbertje na 20 jaar gaar is durf ik niet te zeggen
1 ding weet ik wel , je kunt er beetje 1tje technisch fris maken die mischien wat te duur is als een ding met wat plaatwerk , want die dingen met een paar roestplekjes ken ik ondertussen wel , voor je het weet ligt de hele kont / achterschermen / dorpels / parafaan / schutbord naast de auto , en dan komt vaak nog het technische deel er bij bovenop
en kom je vaak 2 tot 3 keer zo duur uit als je begroot had
restaureren overspuiten plaatje hier en daar erin spetteren kunnen er een hoop voor weinig , maar kun je over 5-10 jaar weer lekker overnieuw beginnen of echt wegflikkeren
Arjan
tuurlijk het verhaal van brosse kettinggeleiders zit wat in , dat zou kunnen en is ook te inspecteren zonder hem gelijk helemaal uit elkaar te draaien
rubbers is ook beetje kwestie van hoe ie gestald heeft gestaan , maar tussen 210000 en 12000 zit volgens mij wel iets verschil , en om nou gelijk te zeggen dat elk rubbertje na 20 jaar gaar is durf ik niet te zeggen
1 ding weet ik wel , je kunt er beetje 1tje technisch fris maken die mischien wat te duur is als een ding met wat plaatwerk , want die dingen met een paar roestplekjes ken ik ondertussen wel , voor je het weet ligt de hele kont / achterschermen / dorpels / parafaan / schutbord naast de auto , en dan komt vaak nog het technische deel er bij bovenop
en kom je vaak 2 tot 3 keer zo duur uit als je begroot had
restaureren overspuiten plaatje hier en daar erin spetteren kunnen er een hoop voor weinig , maar kun je over 5-10 jaar weer lekker overnieuw beginnen of echt wegflikkeren
Arjan
- GTRene
het gaat er denk om dat je je niet moet verkijken op zo'n "als" nieuw zijnde voertuig,
ze zijn dan vaak, niet zoals nieuw als bij bv iemand die in dit jaar in zijn dit jaar aangeschafde nwe auto die bv 12.000km heeft gereden
blijft desalnietemin leuk natuurlijk, doch doodzonde dat er niet met plezier meer mee is gereden, daar koop je toch eigenlijk een auto voor als je hem nieuw aanschaft.
ze zijn dan vaak, niet zoals nieuw als bij bv iemand die in dit jaar in zijn dit jaar aangeschafde nwe auto die bv 12.000km heeft gereden

blijft desalnietemin leuk natuurlijk, doch doodzonde dat er niet met plezier meer mee is gereden, daar koop je toch eigenlijk een auto voor als je hem nieuw aanschaft.
-
`Als ik nu een nieuwe e30 M3 kon bestellen...
dan zou ik wat anders kopen