Steve Jobs is no more, R.I.P.
- ErikMartijn
Re: Steve Jobs is no more, R.I.P.
Apple te commercieel om aan te schaffen? Alsof Microsoft, Blackberry, Samsung e.d. niet commercieel zijn... Raar argument om iets niet te kopen mijns inziens.
Misschien bedoel je dat het te veel gehyped wordt? Dan kan ik het wel begrijpen dat je daar bijvoorbeeld niet aan mee wil doen.
Misschien bedoel je dat het te veel gehyped wordt? Dan kan ik het wel begrijpen dat je daar bijvoorbeeld niet aan mee wil doen.
- Niels
- Auto: Prius+
Meer dat als je iets extra's wilt dat je dan meteen in de buidel moet. Commercieel technisch geen speld tussen te krijgen maar voor de koper dus ook niet
Voor Ipad was ik meteen meer geld kwijt voor zaken die de Samsung gewoon al standaard heeft. Uploaden van meuk=> via Itunes....geen kabeltje? Die kost....
Dat soort werk zeg maar.

Dat soort werk zeg maar.
- Riceaux
Grappig dat mensen hier denken dat Jobs pas echte invloed heeft gehad met de iPod/iPad. Terwijl zijn invloed al jaren daarvoor is begonnen. De eerste Mac's waren toch echt in verschillende opzichten de voorlopers van de PC's die er nu bij ons thuis staan. Toen der tijd was het nog vrij uniek om een PC te hebben die je kon besturen zonder er een hele studie voor te moeten doen. Ook is zijn invloed bij het invoeren van de usb-ingang vrij groot geweest. Hij besloot toen om de toen standaard poorten overboord te gooien en over te stappen op usb. Zonder Jobs zou de ontwikkeling van PC's ed. heel anders zijn gelopen.
- dvh
Tijdens mijn studie op het grafisch lyceuum werkte in enkel met de oude imac

Ding was super voor grafische werkzaamheden en werd in de reclameindustrie ook grootschalig gebruikt.
Apple was toen nog geen hype, maar wel revolutionair in zijn soort.
- Riceaux
En dan te bedenken dat de eerste MacIntosh ontwikkeld is in ik dacht 1984. Dus het was toen al helemaal revolutionair.
- Snipe
Ik ben ook wel benieuwd wat 'de geschiedenis' van Jobs zal vinden. Een vergelijking met Ford lijkt me iets teveel eer. Voor Ford, welteverstaan.Ruben schreef:Ben benieuwd naar hoe dit in de geschiedenis opgenomen zal worden. Ik hoorde al vergelijkingen met Ford en Einstein. Feit is natuurlijk wel dat Apple (in de persoon van Jobs?) met de iPad mij heeft overgehaald naar het Apple front. Daarentegen hoor ik als grootste feit de IPod genoemd worden, of van mijn part de IPhone. Met beide heb ik niet zoveel.
- Gijzer
Die wat betreft ford mag je me dan wel even uitleggen.Snipe schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat 'de geschiedenis' van Jobs zal vinden. Een vergelijking met Ford lijkt me iets teveel eer. Voor Ford, welteverstaan.Ruben schreef:Ben benieuwd naar hoe dit in de geschiedenis opgenomen zal worden. Ik hoorde al vergelijkingen met Ford en Einstein. Feit is natuurlijk wel dat Apple (in de persoon van Jobs?) met de iPad mij heeft overgehaald naar het Apple front. Daarentegen hoor ik als grootste feit de IPod genoemd worden, of van mijn part de IPhone. Met beide heb ik niet zoveel.
- Snipe
Wat valt eraan uit te leggen? Wat was er zo bijzonder aan Ford? Hij startte een autobedrijf, maar dat mislukte. Het werd pas succesvol nadat ze Henry Ford eruit hadden gegooid en het bedrijf omdoopten in Cadillac. Vervolgens begon hij een nieuw bedrijf met enkele investeerders, waarna hij enkele investeerders zo tegen zich in het harnas wist te jagen dat ze een concurrerend bedrijf begonnen; dat waren de gebroeders Dodge.
Met behulp van de lopende band, die eerder al bij Oldsmobile werd gebruikt, wist hij een niet al te innovatief model succesvol te maken, met name door de lage prijs. Op dat succes werd vervolgens te lang geteerd, want de T-Ford bleef bijna 20 jaar in productie.
Natuurlijk was en is Ford een groot en succesvol bedrijf, maar je moet dat ook weer niet overschatten. Ford vond de auto niet uit en de lopende band al evenmin.
Als je Steve Jobs daar tegenover zet zie je even iets anders. De introductie van de Mac in 1984 veranderde de computerindustrie. Vervolgens verliet hij Apple, waarna hij met NeXT aan de slag ging; geen succes, maar de techniek was de basis voor latere Macs. Tussen neus en lippen door zette hij de filmindustrie op z'n kop met Pixar (meer dan 20 Oscors en nog wat Emmy's en Golden Globes).
Eenmaal terug bij Apple, dat bijna failliet was, introduceerde hij de iMac, de eerste computer die er modieus uitzag en waarmee je in twee stappen op internet kon ("there is no step 3"). Met de iPod brak de digitale muziekspeler pas echt goed door, terwijl iTunes de muziekindustrie op z'n kop zette. Later kwam de iPhone, waarmee de telefoonbusiness veranderde. En toen kwam nog de iPad, de doorbraak van de tablet die bovendien de kranten- en tijdschriftenwereld behoorlijk veranderde.
Ford was natuurlijk een slimme zakenman, maar afgezet tegen Steve Jobs is het een simpele one trick pony.
Met behulp van de lopende band, die eerder al bij Oldsmobile werd gebruikt, wist hij een niet al te innovatief model succesvol te maken, met name door de lage prijs. Op dat succes werd vervolgens te lang geteerd, want de T-Ford bleef bijna 20 jaar in productie.
Natuurlijk was en is Ford een groot en succesvol bedrijf, maar je moet dat ook weer niet overschatten. Ford vond de auto niet uit en de lopende band al evenmin.
Als je Steve Jobs daar tegenover zet zie je even iets anders. De introductie van de Mac in 1984 veranderde de computerindustrie. Vervolgens verliet hij Apple, waarna hij met NeXT aan de slag ging; geen succes, maar de techniek was de basis voor latere Macs. Tussen neus en lippen door zette hij de filmindustrie op z'n kop met Pixar (meer dan 20 Oscors en nog wat Emmy's en Golden Globes).
Eenmaal terug bij Apple, dat bijna failliet was, introduceerde hij de iMac, de eerste computer die er modieus uitzag en waarmee je in twee stappen op internet kon ("there is no step 3"). Met de iPod brak de digitale muziekspeler pas echt goed door, terwijl iTunes de muziekindustrie op z'n kop zette. Later kwam de iPhone, waarmee de telefoonbusiness veranderde. En toen kwam nog de iPad, de doorbraak van de tablet die bovendien de kranten- en tijdschriftenwereld behoorlijk veranderde.
Ford was natuurlijk een slimme zakenman, maar afgezet tegen Steve Jobs is het een simpele one trick pony.
- RVV
Maar Ford heeft de C Max, dat dan weer wel 

- Gijzer
[quote="Snipe"][/quote]
Point taken.
Point taken.
- Niels
Ford had de visie een auto te produceren die door zijn eigen werknemers gekocht zou kunnen worden. Uiteindelijk was dat het succes en dus de bekroning op zijn werk. En uiteindelijk was dat hoe je het went of keert ook het begin van de enorme auto industrie.
De visie van Bill Gates was wat dat betreft niet anders dat ieder huishouden een eigen PC moest hebben. Nu lijkt dat allemaal niet zo spannend maar die man bedacht dat in de tijd dat een PC 20K kostte. Een duur product bereikbaar maken voor de gewone man. Dat lijkt een eenvoudige visie maar is geen eenvoudige klus.
Het zijn toch mannen die gewoon een enorme rol van betekenis hebben gehad imho.
De visie van Bill Gates was wat dat betreft niet anders dat ieder huishouden een eigen PC moest hebben. Nu lijkt dat allemaal niet zo spannend maar die man bedacht dat in de tijd dat een PC 20K kostte. Een duur product bereikbaar maken voor de gewone man. Dat lijkt een eenvoudige visie maar is geen eenvoudige klus.
Het zijn toch mannen die gewoon een enorme rol van betekenis hebben gehad imho.
-
Good read tip. Niet te lang en to the point:

Verhalen van Ford en andere grootten zoals Iacocca (Ford & Chrysler) en Sarnoff (NBC & RCA).
Verhalen van Ford en andere grootten zoals Iacocca (Ford & Chrysler) en Sarnoff (NBC & RCA).
- Snipe
Afgelopen zomer heb ik de biografie van Henry Ford gelezen. Mooi om te lezen, maar wat mij betreft wel wat te dik.
Maar goed, terug naar Jobs. Businessweek heeft een mooie, uitgebreide biografie: http://www.businessweek.com/magazine/11_42.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, terug naar Jobs. Businessweek heeft een mooie, uitgebreide biografie: http://www.businessweek.com/magazine/11_42.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
Blijft een Amerikaan heSnipe schreef:Afgelopen zomer heb ik de biografie van Henry Ford gelezen. Mooi om te lezen, maar wat mij betreft wel wat te dik.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Had wel verstand van goede producten........................

- Snipe
Inderdaad.
http://jalopnik.com/5847372/when-steve- ... ee-benefit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jalopnik.com/5847372/when-steve- ... ee-benefit" onclick="window.open(this.href);return false;
-
En hij reed zelf een SL55 AMG:

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Vrij bescheiden auto nog.
- Snipe
Ik zat een interview met Jobs uit 1985 te lezen. Bij de eerste alinea van dat interview moest ik even aan dit zinnetje denken:
If anyone can be said to represent the spirit of an entrepreneurial generation, the man tobeat for now is the charismatic cofounder and chairman of Apple Computer, Inc.,Steven Jobs. He transformed a small business begun in a garage in Los Altos,California, into a revolutionary billion-dollar company ‐‐ one that joined the ranks of theFortune 500 in just five years, faster than any other company in history. And what'smost galling about it is that the guy is only 29 years old.
Hele interview: http://www.scribd.com/doc/43945579/Play ... Steve-Jobs" onclick="window.open(this.href);return false; Dat blad lezen we immers voor de interviews.
Hier even die eerste alinea:Hielke schreef:Echte klapper hebben hij en Apple pas de laatste jaren gemaakt door kleine devices met touchscreens op de markt te brengen. iPad, iPhone, iPad. En het spul zit fantastisch in elkaar geschroefd.
If anyone can be said to represent the spirit of an entrepreneurial generation, the man tobeat for now is the charismatic cofounder and chairman of Apple Computer, Inc.,Steven Jobs. He transformed a small business begun in a garage in Los Altos,California, into a revolutionary billion-dollar company ‐‐ one that joined the ranks of theFortune 500 in just five years, faster than any other company in history. And what'smost galling about it is that the guy is only 29 years old.
Hele interview: http://www.scribd.com/doc/43945579/Play ... Steve-Jobs" onclick="window.open(this.href);return false; Dat blad lezen we immers voor de interviews.
- Downforce Hans
romo schreef:Had wel verstand van goede producten........................![]()
Inderdaad, toen was het nog wat.......................

-
Vrij bescheiden?Tom schreef:En hij reed zelf een SL55 AMG:
Zijn vast parkeerplaats hoorde ik

Hij had nogal wat gekke trekjes hoorde ik bij DWDD.
Achja en verder R.I.P.
Verder vind ik dat Apple mooie producten maakt, maar veeeeeeel te duur.
Het kan best prima werken en goede kwaliteit zijn, maar ik heb het er gewoonweg niet voor over

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Maus335i
Joh, dat deed Bill Gates ook en die heeft er nog flink meer geld aan overgehouden ook. Bovendien heeft hij inmiddels meer dan 4x het totaalvermogen van Steve Jobs (7 miljard) weggeven aan goede doelen via zijn eigen Foundation. Als Gates sterft, denk je dat er dan bloemen worden gelegd voor de Microsoft kantoren? Nee natuurlijk niet, terwijl Gates (m.i.) maatschappelijk verantwoorder bezig is dan Jobs gedaan heeft.Snipe schreef:If anyone can be said to represent the spirit of an entrepreneurial generation, the man tobeat for now is the charismatic cofounder and chairman of Apple Computer, Inc.,Steven Jobs. He transformed a small business begun in a garage in Los Altos,California, into a revolutionary billion-dollar company ‐‐ one that joined the ranks of theFortune 500 in just five years, faster than any other company in history. And what'smost galling about it is that the guy is only 29 years old.
Het intrigeert me wel hoe Jobs het voor elkaar heeft gekregen om zo ontzettend veel makke schaapjes aan zijn producten te binden. Het regent klachten bijvoorbeeld over de 4S (ik lees nu weer een bericht over het bewust onderklokken van de processor in de 4S, waarschijnlijk om de 5 alvast beter te positioneren), maar waarom wordt dit soort terechte kritiek weggehoond door fanboys? En waarom breekt de 4S alle verkooprecords, ondanks de teleurstellingen?
Een feit opzich waar elk ander bedrijf de grond in gestampt zou worden, maar Apple komt overal mee weg.
EN ik vraag me af hoeveel die merkblindheid (ja, marketing is een trucje wat Steve als beste ter wereld had begrepen) nog blijft bestaan nu hij vertrokken is.
-
Goede vraag Maurice, maar ik zou eigenlijk verwachten van iemand die het wat kritischer kan bekijken dat ie ook weet waarom het een succes is. Of kijk jij er te technisch tegen aan..?
- Robin Hartog
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel gaat verschillen. Ik blijf in ieder geval wel bij Apple zolang ze zo doorgaan.Maus335i schreef: EN ik vraag me af hoeveel die merkblindheid (ja, marketing is een trucje wat Steve als beste ter wereld had begrepen) nog blijft bestaan nu hij vertrokken is.

Edit: Never mind punt 1, verkeerd gelezen.