daarom ben ik blij dat ik meer schuld (= hypotheek) heb dan spaargeldromo schreef: Bij een (verwachte) sterk toennemende inflatie kan je beter schulden hebben dan spaargeld..........

daarom ben ik blij dat ik meer schuld (= hypotheek) heb dan spaargeldromo schreef: Bij een (verwachte) sterk toennemende inflatie kan je beter schulden hebben dan spaargeld..........
Klopt, voor zolang het goed gaat.Tom schreef:Huren of kopen.. luister vooral naar jezelf en laat je niet gek maken door anderen.. veel mensen roepen vanalles terwijl niemand in de toekomst kan kijken. Is een afweging die je zelf moet maken.
Veel corporaties gaan daar al creatief mee om:Luco schreef:Ligt er ook helemaal aan wat je verdient, als je boven de 33k zit dan kan je "normaal huren wel vergeten, dat mag dan namelijk officieel niet meer in een "normale" huurwoning.
http://www.aedesnet.nl/content/artikele ... rgeten.xml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Addertje onder het gras?Sander schreef:En dan kan ik gelijk samen wonen met m'n vriendin.
We zijn idd vrij jong, ik ben 28 en mijn vriendin is 21 jaar.Elise schreef:Addertje onder het gras?
Als ik er even van uitga dat jullie nog betrekkelijk jong zijn zou ik zeggen ga eerst eens een tijdje samenwonen in de huidige woning, kijk eens hoe dat gaat.
En als die huidige woning te klein is voor jullie beide zou ik eerst eens wat gaan huren......gaat dat goed kun je altijd nog wat kopen.
Koop je samen een ander huis en loopt de relatie spaak en moet het huis verkocht worden dan ga je (zeker in de huidige markt) er flink bij inschieten.
Natuurlijk kun je dan je partner wel uitkopen enzo......loop je dan iemand anders tegen het lijf dan wil die niet in dat huis wonen omdat je daar een geschiedenis hebt met een ander......iets wat ook van toepassing is als je zelf dat nieuwe huis zou kopen.
Oh en een huis op de toekomst kopen he....... dus zorg voor voldoende slaapkamers etc. voor als je kinderen wilt enzo......verhuizen kost geld!
Dus ga eerst even fijn aan elkaar snuffelen
Gewoon even makelaar bellen en vragen hoe serieus dat is. Heb recentelijk ook een huis bekeken waar min prijs stond. Makelaar gevraagd en die zei dat dat zeker niet waar is. Er is altijd ruimte voor onderhandelen. Het betreffende huis was zo rond crisis begin voor hoofdprijs op markt gekomen. Verkoper is al tonnen gezakt. Maar huisprijzen zakken sneller dan zijn realiteits gevoel. Maar goed, ik, de eikel eindigde ermee het huis van de makelaar te kopen.....Ar schreef:Kick
Er staat een huis te koop waar ik graag zou wonen. Bij de verkoopprijs staat dat het een vanafprijs betreft. Het huis heeft eerder voor een veel hoger bedrag te koop gestaan. Wordt hiermee bedoelt dat er geen bieding mogelijk zou zijn? Al ga ik het wel proberen, aangezien ik de voorkeur heb mijn huidige huis te verkopen.
begrijp ik ook niet, normaal variabel is zo'n 3x hoger of in die buurt dacht ik?Martijn_bmw schreef:Vreemd dat dat niet mag..
Maar 1,1% is inderdaad wel bizar laag!
3 ton lenen voor netto 160EUR in de maand![]()
Klopt was ook maar een geintjeAr schreef:Dat is natuurlijk ook de reden dat ze bij de bank niet flexibel zijn. De rente op een spaarrekening is hoger.
@Martijn
Dat netto verhaal gaat niet op door je forfait volgens mij.
Edit:
Flink lenen? Als de rente stijgt is de lol er wel vanaf.
Volgens mij voor hollandse begrippen enorm laag.Martijn_bmw schreef: Zit nu op 3,4% 15 jaar vast met NHG dus mij hoor je ook niet klagen hoor!
Gebruikers op dit forum: EricYellow, Majestic-12 [Bot], Mark en 2 gasten