[15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Idem Erwin, thanx voor de leuke rondjes!
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Mijn fotootjes van Zolder zaterdag vinden jullie HIER
- jos_br
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
911-lover schreef:Mijn fotootjes van Zolder zaterdag vinden jullie HIER
Heb je tussen het fotograferen ook nog gereden dan??
Jos .
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Ik heb zaterdag niet gereden daar ik op voorhand niet wist vrij te kunnen zijn .
Maar gisteren heb ik me dan kunnen uitleven op het circuit
Maar gisteren heb ik me dan kunnen uitleven op het circuit
- Hielke
- Berichten: 11449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Daar loopt in het begin van het filmpje een hond in de pitsstraat.jos_br schreef:Filmpje van een zeer geslaagd weekend Zolder,
Jos.
Die Belgen zijn echt niet bang voor rechtszaken. Nog eerder hebben ze een nieuwe regering.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Het was een zeer vermakelijk en leerzaam weekeindje, en zoals Hielke aangeeft, zijn die belgen niet bang voor een rechtszaakje, er mochten gewoon auto's tegen het verkeer inrijden in de pitstraat, en niet een klein stukje, nee, de desbetreffende porsche stond halverwege de pitstraat.
Er geld een snelheids limiet van 60 km/h en wat schetste mijn verbazing, er stonden gewoon auto's geparkeerd aan de pitmuurzijde, gedurende het hele weekeind!!!
By levasier at 2011-10-19
Maar goed, dat terzijde, voor de rest waren alle medewerkers van skylimit events SUPER aardig en behulpzaam
Ons race weekeindje was er een van pieken en dalen, we hebben heerlijk gereden, met name in de ochtend en namiddag, zowel zaterdag als zondag, want toen was het lekker rustig, maar s'middags was het toch wel errrrug druk op de baan.
Voor de toeschouwers erg leuk om te zien, want er reed zat mooi, en snel speelgoed.
Zaterdag aan het einde van de middag ondekte we ons benzine lek, gelukkig was deze van onderuit makkelijk te verhelpen, het bleek aan het uiteinde van de benzine slang te zitten die aansluit op de benzine leiding, dus na 20 min. reden we weer.
By levasier at 2011-10-19
We hadden de auto op de zaterdag nog vrij zacht staan, dus voor de zondag hadden we de damping flink harder gezet, en dat was goed te merken, de auto ging voor ons gevoel heerlijk.
By levasier at 2011-10-19
By levasier at 2011-10-19
By levasier at 2011-10-19
Maar zondag ochtend sloeg voor ons het (kleine) noodlot toe, wederom een benzine lek, alleen dit keer op een veel vervelender plekje, nl, tussen de motor en het schutboard, daar waar de benzine leiding uit je injector rail komt, gaat hij over in een benzine slang, en deze bleek helemaal poreus, dus moest de airbox, injectorrail en andere toebehoren gedemonteerd worden om erbij te kunnen.
By levasier at 2011-10-19
Maar na twee uur sleutelen en opzoek naar een nieuw slangetje, was het toch gelukt, dus de eerste twee sessies gemist, en daarna heeeeerlijk gereden
By levasier at 2011-10-19
We hadden van een maat van ons een camper kunnen lenen, dus we waren van alle gemakken voorzien.
By levasier at 2011-10-19
De auto voelde goed aan, maar zoals op Zandvoort, en dus ook hier, is ons diff " te kort" , de twee is te kort en de derde versnelling duur het even voordat hij oppakt, en omdat er hier meer langzame bochten zijn dan op Zandvoort, lieten we hier en daar wel wat tijd liggen, met name na de chicanes.
Dus ons volgende project wordt een korter diff, en slangen vervangen, langzaam aan wordt de auto steeds beter, en wij ook (hopelijk)
http://www.youtube.com/watch?v=g7GEIy-pkWg" onclick="window.open(this.href);return false;
Erwin
Er geld een snelheids limiet van 60 km/h en wat schetste mijn verbazing, er stonden gewoon auto's geparkeerd aan de pitmuurzijde, gedurende het hele weekeind!!!
By levasier at 2011-10-19
Maar goed, dat terzijde, voor de rest waren alle medewerkers van skylimit events SUPER aardig en behulpzaam
Ons race weekeindje was er een van pieken en dalen, we hebben heerlijk gereden, met name in de ochtend en namiddag, zowel zaterdag als zondag, want toen was het lekker rustig, maar s'middags was het toch wel errrrug druk op de baan.
Voor de toeschouwers erg leuk om te zien, want er reed zat mooi, en snel speelgoed.
Zaterdag aan het einde van de middag ondekte we ons benzine lek, gelukkig was deze van onderuit makkelijk te verhelpen, het bleek aan het uiteinde van de benzine slang te zitten die aansluit op de benzine leiding, dus na 20 min. reden we weer.
By levasier at 2011-10-19
We hadden de auto op de zaterdag nog vrij zacht staan, dus voor de zondag hadden we de damping flink harder gezet, en dat was goed te merken, de auto ging voor ons gevoel heerlijk.
By levasier at 2011-10-19
By levasier at 2011-10-19
By levasier at 2011-10-19
Maar zondag ochtend sloeg voor ons het (kleine) noodlot toe, wederom een benzine lek, alleen dit keer op een veel vervelender plekje, nl, tussen de motor en het schutboard, daar waar de benzine leiding uit je injector rail komt, gaat hij over in een benzine slang, en deze bleek helemaal poreus, dus moest de airbox, injectorrail en andere toebehoren gedemonteerd worden om erbij te kunnen.
By levasier at 2011-10-19
Maar na twee uur sleutelen en opzoek naar een nieuw slangetje, was het toch gelukt, dus de eerste twee sessies gemist, en daarna heeeeerlijk gereden
By levasier at 2011-10-19
We hadden van een maat van ons een camper kunnen lenen, dus we waren van alle gemakken voorzien.
By levasier at 2011-10-19
De auto voelde goed aan, maar zoals op Zandvoort, en dus ook hier, is ons diff " te kort" , de twee is te kort en de derde versnelling duur het even voordat hij oppakt, en omdat er hier meer langzame bochten zijn dan op Zandvoort, lieten we hier en daar wel wat tijd liggen, met name na de chicanes.
Dus ons volgende project wordt een korter diff, en slangen vervangen, langzaam aan wordt de auto steeds beter, en wij ook (hopelijk)
http://www.youtube.com/watch?v=g7GEIy-pkWg" onclick="window.open(this.href);return false;
Erwin
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Rond de 2.00 dan ben je opzich ook weer niet langzaam onderweg
Denk dat je naar iets van 3.73 moet of 3.91. Op zich was ik op CPZ altijd wel tevreden met 3.91, op Zolder nooit mee gereden icm 3.0 motor. Maar met 3,2 kom ik net iets te kort aan het einde van het rechte stuk, dan zou ik eigenlijk 3.73 moeten hebben. Maar met een 3.0 red je het misschien net.
Hoe breed zijn jou slicks eigenlijk? 250?
Denk dat je naar iets van 3.73 moet of 3.91. Op zich was ik op CPZ altijd wel tevreden met 3.91, op Zolder nooit mee gereden icm 3.0 motor. Maar met 3,2 kom ik net iets te kort aan het einde van het rechte stuk, dan zou ik eigenlijk 3.73 moeten hebben. Maar met een 3.0 red je het misschien net.
Hoe breed zijn jou slicks eigenlijk? 250?
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
@Bert: we rijden met 250x640x18 , en met een 3.73 diff, zouden we met 17 inch rijden, dan zou dit prima wezen, maar met 18 inch kom je net niet uit, en deze 3.0 heeft met een volle tank en coureur 1400 kg mee te zeulen.
We hebben hem een paar weken geleden op de weegschalen gehad, en ik schrok toch nog wel van het gewicht!!!!!
Een 2.00.089 vond ik voor mijn doen zeker een aardige tijd, maar daar kan zeker nog wel wat vanaf.
Ik denk alleen niet dat we de auto lichter gaan maken, althans voorlopig niet, we hebben de auto qua remmen, onderstel, en carroserie nu op orde, de volgende stap is alle slangen vevangen, en het diff, en tja dat kost al geld genoeg
Erwin
We hebben hem een paar weken geleden op de weegschalen gehad, en ik schrok toch nog wel van het gewicht!!!!!
Een 2.00.089 vond ik voor mijn doen zeker een aardige tijd, maar daar kan zeker nog wel wat vanaf.
Ik denk alleen niet dat we de auto lichter gaan maken, althans voorlopig niet, we hebben de auto qua remmen, onderstel, en carroserie nu op orde, de volgende stap is alle slangen vevangen, en het diff, en tja dat kost al geld genoeg
Erwin
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Niet dat het hier interessant gevonden werd maar wie had die zwarte Calibra en hoe heeft deze het gedaan?
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: [15&16 oktober 2011] DF @ Zolder deel V
Bump speciaal voor MartijntjeGizmoInjectTheVenom schreef:Niet dat het hier interessant gevonden werd maar wie had die zwarte Calibra en hoe heeft deze het gedaan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten