Elektro-BMW: i3 Concept
- dvh
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Is er al wat meer bekend hoe deze wagen in de markt gezet gaat worden ?
Verwachte prijzen ?
Verwachte prijzen ?
-
Ben ook benieuwd.
Nu hopen dat de bank plat kan, mooie 0% opvolger van de Up over 2 jaar.
Nu hopen dat de bank plat kan, mooie 0% opvolger van de Up over 2 jaar.
- Snipe
Car mocht alvast met een prototype rijden: "It delivers dynamic thrills like no electric car before it. The steering seems highly involving, the drivetrain’s punch would flatten a Leaf, and the handling and road-holding seem up there with BMW’s best. Ulrich Kranz and his team appear to have succeeded in bringing pure driving pleasure to the environmentally friendly car."
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... test-ride/
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... test-ride/
- GTRene
ik wist zo niet meer hoe het ding eruit zag en na de beschrijving te hebben gelezen dacht ik aan zoiets als dat platte EV monster van bmw...
klik het aan en het is ff wat anders qua look

- Dennis Cavallino
i8 had je in gedachten?GTRene schreef:ik wist zo niet meer hoe het ding eruit zag en na de beschrijving te hebben gelezen dacht ik aan zoiets als dat platte EV monster van bmw...
- GTRene
ja, iets soortsgelijks, laag en breed gezien het korte test verslag hier 

- Snipe
Je collega's en buren vinden je het braafste jongetje van de klas met zo'n i3, maar ondertussen heb je dus wel:
- achterwielaandrijving
- 170 pk op 1.195 kilo
- smalle bandjes met lage rolweerstand = dwars met dat hok
Wel jammer dat ze de topsnelheid op 150 hebben gezet, en ik ben benieuwd wat de range-extender (tweecilinder benzinemotor van een motorfiets) aan gewicht toevoegt.
- achterwielaandrijving
- 170 pk op 1.195 kilo
Wel jammer dat ze de topsnelheid op 150 hebben gezet, en ik ben benieuwd wat de range-extender (tweecilinder benzinemotor van een motorfiets) aan gewicht toevoegt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-een vreselijk lelijk autootje waarbij een Meriva en een Prius opeens mooi zijn.Snipe schreef:Je collega's en buren vinden je het braafste jongetje van de klas met zo'n i3, maar ondertussen heb je dus wel:
- achterwielaandrijving
- 170 pk op 1.195 kilo
Hou toch op man:)
- Snipe
Weet je nog dat iedereen vooraf zei dat een 1 M een overpriced doorgezakt hangbuikzwijn met een dom turbomotortje was? Dat bleek in de praktijk ook wel mee te vallen 

-
Klopt maar dat boeit mij weinig als ik de rally van het noorden rij:)
Als ik een electrische auto wil koop ik hem wel bij traxxas
Als ik een electrische auto wil koop ik hem wel bij traxxas
- Snipe
Lol, dat is de beste optie qua elektrisch rijden 
Ik hoef er ook geen een, maar ik heb toch het idee dat zo'n i3 met range extender best aardig rijdt. En dat 'ie minder dan 1.200 kilo weegt bevalt me ook wel, zeker als je bedenkt dat er 230 kilo accu in zit.

Ik hoef er ook geen een, maar ik heb toch het idee dat zo'n i3 met range extender best aardig rijdt. En dat 'ie minder dan 1.200 kilo weegt bevalt me ook wel, zeker als je bedenkt dat er 230 kilo accu in zit.
-
Definieer 'iedereen'.Snipe schreef:Weet je nog dat iedereen vooraf zei dat een 1 M een overpriced doorgezakt hangbuikzwijn met een dom turbomotortje was? Dat bleek in de praktijk ook wel mee te vallen

Snipe hou op man, dit rotding ga je toch niet verdedigen/in dezelfde hoek plaatsten als iets als 'n 1M?
Wat is dit driving-nuon.nl ?:)
-
Wacht nee, je zat weer te lang met je vingers in 't stopcontact.

- Snipe
Robin, je ziet gewoon nog niet hoe briljant dat ding is. Laag zwaartepunt, laag gewicht door allemaal magnesium, aluminium en CFRP te gebruiken, achterwielaandrijving... Nu nog even een fraai design en een atmosferische zes-in-lijn erin en hij is af!
-
LOL, hij is weer bij kennis mensen.
*applaus*
*applaus*
- Petrolhead Tom
Kan allemaal best maar een volwaardig alternatief voor een conventionele auto vind ik het nog steeds niet met een rijbereik van zo'n 380km met range extender.
- Snipe
Mwah, er zijn wel meer auto's die geen 400 km op een tank rijden. Deze bijvoorbeeld: http://www.driving-fun.com/2871/home/te ... ie-GT.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Petrolhead Tom schreef:Kan allemaal best maar een volwaardig alternatief voor een conventionele auto vind ik het nog steeds niet met een rijbereik van zo'n 380km met range extender.
Die i3 lijkt me een briljant ding, op dezelfde manier waarop ik een Audi A2 ook briljant vind: onconventioneel, mooie materialen, slim ontworpen. Maar onder de streep heb ik ook gewoon liever een M3 CSL.
-
FixedSnipe schreef: Die i3 lijkt me een briljant ding, op dezelfde manier waarop ik een Audi A2 ook briljant vind: onconventioneel, mooie materialen, slim ontworpen. Maar onder de streep heb ik ook gewoon liever een De Tomaso Pantera.

-
OnlineFabian
Jaja, ik wacht in spanning af....
- Joop
Chris Harris doet alvast een duit in het zakje vwb zijn bevindingen van de nieuwe i3. Hij heeft er een klein kwartiertje mee mogen sturen: http://www.pistonheads.com/roadtests/do ... 00&i=28060
- Joop
In Duitsland is de basisprijs voor i3 op 35 mille gesteld.dvh schreef:Is er al wat meer bekend hoe deze wagen in de markt gezet gaat worden ?
Verwachte prijzen ?
- Snipe
In Nederland is 'ie 550 euro duurder.
BMW i3 vanaf 35.500 euro - De juiste auto, het juiste moment, de juiste prijs
München/Rijswijk. De nieuwe BMW i3 wordt leverbaar vanaf 35.500 euro en is met een range extender verkrijgbaar vanaf 39.990 euro. Het leasetarief is 599 euro per maand (ex BTW), op basis van Full Operational Lease, een looptijd van 48 maanden en een kilometrage van 15.000 km per jaar. De eerste volledig elektrisch aangedreven BMW voor serieproductie arriveert in november op de Nederlandse markt. De BMW i3 beleeft zijn wereldpremière op 29 juli en wordt tegelijkertijd in Londen, Peking en New York onthuld.
De BMW i3 is het eerste model van het nieuwe submerk BMW i, dat zich volledig richt op duurzame mobiliteit. Dankzij de unieke bouwconstructie, de ideale plaatsing van de elektrische systemen en de krachtige elektromotor van 125 kW (170 pk) en 250 Nm biedt de BMW i3 het rijkarakter dat van een BMW wordt verwacht. Met een volle accu kan de BMW i3 een afstand van 130 tot 160 kilometer afleggen. Optioneel is de eerste range extender die uitsluitend functioneert om de accu op te laden. De 650 cc tweecilinder benzinemotor vergroot de actieradius tot circa 300 kilometer. Zelfs met deze range extender produceert de BMW i3 een CO2-uitstoot van minder dan 20 g/km.
Aantrekkelijk aanbod
Ian Robertson, lid van de Raad van Bestuur bij BMW AG, voor Sales en Marketing, vertelt: “De BMW i3 markeert een nieuw tijdperk voor individuele mobiliteit en voor de BMW Group. Zoals het een BMW betaamt, heeft de BMW i3 een sterke emotionele aantrekkingskracht, een uitstekende bouwkwaliteit en staat hij garant voor rijplezier. Met dit geavanceerde voertuig en zijn gunstige prijsstelling bieden wij onze klanten een aantrekkelijk alternatief voor elektrische mobiliteit.”
Jan-Christiaan Koenders, Algemeen Directeur BMW Group Nederland, voegt daar aan toe: "Vooral in Nederland is de BMW i3 de juiste auto op het juiste moment. We doen er alles aan dit jaar nog zoveel mogelijk eerste BMW i3 rijders hun revolutionaire auto te leveren en hen ook nog 0 procent bijtelling te garanderen. Gelukkig blijft de Nederlandse overheid ook na 1 januari 2014 elektrisch rijden stimuleren. Een innovatieve auto als de nieuwe BMW i3 vraagt ook een eigen, nog sterker klantgerichte verkooporganisatie. Vandaar dat er uit de Nederlandse BMW dealerorganisatie al een aantal BMW i agenten zijn geselecteerd. Bovendien is dit nieuwe model ook online te koop. "
Verkoopkanalen
Producten en diensten van BMW i worden aangeboden via een multi-verkoopkanaal, bestaande uit erkende BMW i Agenten, een Customer Interaction Center (CIC) en een online platform. De verkoopkanalen zijn volledig met elkaar verbonden, zodat klanten geheel zelf bepalen welk kanaal in welk deel van het aankoopproces wordt gebruikt.
360° ELECTRIC
Met een breed scala aan mobiliteitsdiensten en assistentiesystemen onder de noemer 360° ELECTRIC zorgt BMW op alle mogelijke manieren ervoor dat BMW i3-rijders hun mobiliteitsbehoeften kunnen vervullen – zelfs buiten het bereik van 160 kilometer. De diensten van 360° ELECTRIC zijn onderverdeeld in vier categorieën:
Thuis opladen - Onder de categorie Thuis opladen behoort de BMW i Wallbox die thuis of op een andere gewenste locatie wordt geïnstalleerd. Dit laadstation is speciaal ontworpen voor veilig en gemakkelijk gebruik. De energie wordt geleverd door BMW i in samenwerking met geselecteerde leveranciers van stroom.
Onderweg opladen - BMW Group werkt samen met leveranciers van publieke oplaadstations in alle landen waar de BMW i3 wordt geleverd. Bovendien is BMW Group betrokken bij de realisatie van een uitgebreid netwerk van openbare laadpunten. Met de BMW ChargeNow-kaart kunnen gebruikers overal en te allen tijde gebruikmaken van een laadpunt, terwijl de kosten automatisch door BMW i worden verwerkt en gefactureerd.
Flexibele mobiliteit - Flexibele mobiliteit is de sleutel tot een nieuwe mobiele lifestyle die geschikt is voor allerlei specifieke behoeften. Tot Flexibele mobiliteit behoort onder meer de mogelijkheid om een beperkt aantal dagen per jaar gebruik te maken van een conventionele BMW, bijvoorbeeld om lange afstanden af te leggen.
Assistance Services - Assistance Services omvat allerlei diensten via BMW ConnectedDrive, waaronder de BMW i Remote app voor de smartphone en de beschikbare laadpunten die in het navigatiesysteem zijn opgenomen.
- GTRene
netjes denk ik...
wellicht dit jaar ook nog redelijk aan te schaffen onder de huidige belasting regels in NL?
wellicht dit jaar ook nog redelijk aan te schaffen onder de huidige belasting regels in NL?
-
Ik vind 'm leuk

- dvh
Beetje mini-mpv zo.
Net een A2, maar dan hip(per)
Net een A2, maar dan hip(per)