nieuwe leasewagen dubio
- Macboy
Re: nieuwe leasewagen dubio
Dat begrijp ik maar Kees zit te vissen in een wat duurdere vijver dan 10k
- dvh
Hehe ja dat lees ik.
Alleen Kees kan ook rekenen en wellicht een rationele verandering overwegen net als jij met je Polo.
Alleen Kees kan ook rekenen en wellicht een rationele verandering overwegen net als jij met je Polo.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ga vanavond ook even de berekening maken om een auto prive a 25K aan te schaffen en deze tegen 0,19 in te zetten voor mijn bedrijf.
Kan ik enerzijds een margeauto pakken en daarnaast doe ik al het onderhoud aan de auto zelf, dus garagekosten blijven laag. Bij een BMW heb ik nog wel een kennis werken die niet al te duur is, dus qua kosten maak ik me niet zo druk
Heb ik geen bijtelling a €15.000 per jaar en toch een knappe wagen, welke ook nog eens eigendom is...
Rekenen rekenen rekenen..
@Ilja
Heb reeds contact met Thijs en ga vanavond ook even zijn offerte bekijken.
Kan ik enerzijds een margeauto pakken en daarnaast doe ik al het onderhoud aan de auto zelf, dus garagekosten blijven laag. Bij een BMW heb ik nog wel een kennis werken die niet al te duur is, dus qua kosten maak ik me niet zo druk
Heb ik geen bijtelling a €15.000 per jaar en toch een knappe wagen, welke ook nog eens eigendom is...
@Ilja
-
Je kunt ook nog de 1-serie prive shortleasen en vervolgens een kilometer vergoeding pakken.Nutkees schreef:ga vanavond ook even de berekening maken om een auto prive a 25K aan te schaffen en deze tegen 0,19 in te zetten voor mijn bedrijf.
@Ilja
- Nutkees
Nog even wat berekeningen gemaakt en komt er steeds meer op neer dat ik waarschijnlijk toch prive een auto ga kopen rond de €25.000 en dan de kilometervergoeding pak
Geen bijtelling, maar ook geen BTW teruggave over het onderhoud. Dat laatste vind ik niet zo'n ramp aangezien ik bijna al het onderhoud zelf doen. Als je mooi wil rijden ziet het er gewoon naar uit, dat dit de beste optie is.. Moet ik alleen wel weer 25.000 privegeld investeren.. ah well...
Geen bijtelling, maar ook geen BTW teruggave over het onderhoud. Dat laatste vind ik niet zo'n ramp aangezien ik bijna al het onderhoud zelf doen. Als je mooi wil rijden ziet het er gewoon naar uit, dat dit de beste optie is.. Moet ik alleen wel weer 25.000 privegeld investeren.. ah well...
- Kasteel
Kees, BV of EZ?
- Nutkees
VOF, welke later word omgezet naar een BV. Even wat startersaftrek meepakken die ik in een BV niet krijg.... :bro:Kasteel schreef:Kees, BV of EZ?
- RutgerK
Ik denk een verstandig besluit om privé te gaan kopen.
De keuze voor een VOF of BV hangt natuurlijk af van de omzet maar ook wat je aan 'salaris' nodig hebt en wil hebben. Bij bepaalde omzet kan het handiger zijn om een BV te beginnen en de startersaftrekken te laten voor wat het is. Als je per 1 augustus begint lijkt een VOF een goede keuze. Zeker als er geen aansprakelijkheids issues kunnen spelen.
De keuze voor een VOF of BV hangt natuurlijk af van de omzet maar ook wat je aan 'salaris' nodig hebt en wil hebben. Bij bepaalde omzet kan het handiger zijn om een BV te beginnen en de startersaftrekken te laten voor wat het is. Als je per 1 augustus begint lijkt een VOF een goede keuze. Zeker als er geen aansprakelijkheids issues kunnen spelen.
- Nutkees
^
Exact mijn beweegredenen. Risico's zijn laag, dus eerst even de voordelen van een VOF meepakken om vervolgens om te gaan naar een BV structuur, waarbij ik ook weer met een beheer BV aandeelhouder zal zijn...
Eerst maar eens wat geld gaan verdienen denk ik!
A.s. zaterdag even kijken naar een 330D touring hier in de buurt... ben benieuwd.
@Thijs,
Enorm bedankt voor je snelle respons qua offerte van een 1-serie, maar toch is dit niet interessant genoeg voor me.
Exact mijn beweegredenen. Risico's zijn laag, dus eerst even de voordelen van een VOF meepakken om vervolgens om te gaan naar een BV structuur, waarbij ik ook weer met een beheer BV aandeelhouder zal zijn...
Eerst maar eens wat geld gaan verdienen denk ik!
A.s. zaterdag even kijken naar een 330D touring hier in de buurt... ben benieuwd.
@Thijs,
Enorm bedankt voor je snelle respons qua offerte van een 1-serie, maar toch is dit niet interessant genoeg voor me.
- Reind
Ik gaf op pagina 1 al aan dat het een goede optie is. Probeer er dan wel eentje uit de huisselectie te nemen. Krijg je 2 jaar garantie. Hoef je je dus alleen maar druk te maken om het onderhoud. (wat je zelf gaat doen
).
Ik schreef het al eerder maar hou de optie van een 320d ook open. Die lopen met chip echt hard en zijn bovendien goedkoper in aanschaf, onderhoud, wegenbelasting en verzekering. Ook zijn ze aanzienlijk zuiniger en wat lichter in de neus. Met 60K per jaar een verstandige keuze.
Reind

Ik schreef het al eerder maar hou de optie van een 320d ook open. Die lopen met chip echt hard en zijn bovendien goedkoper in aanschaf, onderhoud, wegenbelasting en verzekering. Ook zijn ze aanzienlijk zuiniger en wat lichter in de neus. Met 60K per jaar een verstandige keuze.
Reind
- Nutkees
@Reind,
320d staat zeker ook op de lijst, maar heb nu een prachtige 330D touring op het oog, automaat (pre), performance goodies, nieuwe I-drive etc etc etc voor een mooi bedrag.
M-pakket is overigens wel een grote pré vind ik. Prijs tussen een 320D en 330D is overigens niet zo gek groot als je goed zoekt.
320d staat zeker ook op de lijst, maar heb nu een prachtige 330D touring op het oog, automaat (pre), performance goodies, nieuwe I-drive etc etc etc voor een mooi bedrag.
M-pakket is overigens wel een grote pré vind ik. Prijs tussen een 320D en 330D is overigens niet zo gek groot als je goed zoekt.
- Nutkees
zo kogel is door de kerk over hoe ik het ga aanpakken. Het word toch een prive auto die ik zakelijk ga inzetten!
Auto word volgende week aangeboden voor een aankoopkeuring bij BMW Maaral, dus men kan al raden dat ik waarschijnlijk weer een boot ga kopen.... Als alles goed uit de keuring komt kan ik mezelf gelukkig prijzen met een wel heel mooi exemplaar (vind ik zelf)
Reden voor deze keuze zijn er meerdere:
1. Kees wil als autogek ook lekker en comfortabel rijden.
2. 2de hands auto inzetten voor de zaak is kostentechnisch het meest interessant (geen bijtelling)
3. Ik rij veel kilometers per jaar en een auto is mijn 2de kantoor.
4.als ik een auto neem die goedkoper is, zou ik deze niet zo snel prive willen waardoor ik deze toch op de zaak had genomen en daarmee direct weer duurder is dan de bmw, dit komt meestal door de bijtelling.
Keep you posted en post wel een paar pics als het rond is!
Auto word volgende week aangeboden voor een aankoopkeuring bij BMW Maaral, dus men kan al raden dat ik waarschijnlijk weer een boot ga kopen.... Als alles goed uit de keuring komt kan ik mezelf gelukkig prijzen met een wel heel mooi exemplaar (vind ik zelf)
2. 2de hands auto inzetten voor de zaak is kostentechnisch het meest interessant (geen bijtelling)
4.als ik een auto neem die goedkoper is, zou ik deze niet zo snel prive willen waardoor ik deze toch op de zaak had genomen en daarmee direct weer duurder is dan de bmw, dit komt meestal door de bijtelling.

- Reind
Het gaat hier om de 330d die je boven al noemde?? Qua afschrijving weet ik alleen niet hoe een E9x het gaan doen met de nieuwe 3 in het vizier. Desalnietemin zijn het toppers!!Nutkees schreef:zo kogel is door de kerk over hoe ik het ga aanpakken. Het word toch een prive auto die ik zakelijk ga inzetten!
- Nutkees
Nee het is een andere 330d als dat ik hierboven haf genoemd. Afschrijving neem ik wel voor lief. Denk er toch wel een jaar of 3 mee te kunnen rijden en in die tijd volledig af te schrijven.... Zien we daarna wel weer verder 
-
- Nutkees
Dit moet hem uiteindelijk gaan worden, nu maar hopen dat de keuring geen verassende zaken aan het licht brengt.....

Optielijst zie hieronder:
354 Titansilber metallic
ANAT Stof Shadow/Alcantara
205 Automatische versnellingsbak
249 Multifunctioneel stuurwiel
320 Levering zonder typeaanduiding
337 M-Sportpakket
386 Dakdraagsysteem
481 Sportstoelen voor
494 Elektrisch verwarmde voorzetels
4AB Interieurlijsten Carbon
502 Koplampsproeiers
508 Park Distance Control (PDC) voor en achter
521 Regensensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
524 Adaptieve bochtverlichting (ALC)
534 Airconditioning, automatisch
544 Dynamic Cruise Control (DCC)
609 Navigatiesysteem Professional CiC met HDD
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth
704 M-Sportonderstel (upgraded met Eibach/Koni)
710 M-Sportstuurwiel
715 M Aerodynamicapakket
760 Individual Hoogglans Shadow Line
761 Individual Extra getint glas vanaf B-stijl
000 19 inch breedset Styling 230
000 Blackline achterlichten
000 Electrisch wegklapbare trekhaak
Optielijst zie hieronder:
354 Titansilber metallic
ANAT Stof Shadow/Alcantara
205 Automatische versnellingsbak
249 Multifunctioneel stuurwiel
320 Levering zonder typeaanduiding
337 M-Sportpakket
386 Dakdraagsysteem
481 Sportstoelen voor
494 Elektrisch verwarmde voorzetels
4AB Interieurlijsten Carbon
502 Koplampsproeiers
508 Park Distance Control (PDC) voor en achter
521 Regensensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
524 Adaptieve bochtverlichting (ALC)
534 Airconditioning, automatisch
544 Dynamic Cruise Control (DCC)
609 Navigatiesysteem Professional CiC met HDD
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth
704 M-Sportonderstel (upgraded met Eibach/Koni)
710 M-Sportstuurwiel
715 M Aerodynamicapakket
760 Individual Hoogglans Shadow Line
761 Individual Extra getint glas vanaf B-stijl
000 19 inch breedset Styling 230
000 Blackline achterlichten
000 Electrisch wegklapbare trekhaak
- WJ
Ziet er goed uit Kees!
- Maus335i
Oei, (te?) laat gelezen. Een privé auto kopen zou ik als starter absoluut niet doen! Dat geld wat je nu investeert in blik en daar ook in blijft, kan je niet investeren in je bedrijf. Een leaseauto kost je kwa rendement een procent of 7/8, terwijl je vaak met datzelfde geld een veel groter rendement in je eigen bedrijf kan halen.
Als je die 25.000 euro zou investeren in bijvoorbeeld marketing, probeer eens een schatting te maken van de ROI. De enige die dat goed kan doen overigens zijn jij en je compagnon. Ook is het afhankelijk van de branche, de ene tak is de andere niet. Wij hebben acties (investeringen) gehad die 200% ROI hebben opgeleverd, maar ook die maar 10% opleverde. Dan heb ik het alleen over marketing, maar je kan ook investering in machines, kwaliteit dienstverlening, personeel tbv nastreven van diezelfde kwaliteit, enz. enz.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van geld vastzetten (en zeker niet als startup) in blik.
Bijtelling over een auto in de vorm van een V.O.F. is niet hoger dan de daadwerkelijke kosten die je maakt voor je auto. Dus geen "minimaal 25%" of dat soort fratsen, maar gelijk aan de daadwerkelijke kosten. Hier valt geen belastingvoordeel te halen door privé of zakelijk te rijden (overleg even met accountant, die hoort dit te weten).
Als je die 25.000 euro zou investeren in bijvoorbeeld marketing, probeer eens een schatting te maken van de ROI. De enige die dat goed kan doen overigens zijn jij en je compagnon. Ook is het afhankelijk van de branche, de ene tak is de andere niet. Wij hebben acties (investeringen) gehad die 200% ROI hebben opgeleverd, maar ook die maar 10% opleverde. Dan heb ik het alleen over marketing, maar je kan ook investering in machines, kwaliteit dienstverlening, personeel tbv nastreven van diezelfde kwaliteit, enz. enz.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van geld vastzetten (en zeker niet als startup) in blik.
Bijtelling over een auto in de vorm van een V.O.F. is niet hoger dan de daadwerkelijke kosten die je maakt voor je auto. Dus geen "minimaal 25%" of dat soort fratsen, maar gelijk aan de daadwerkelijke kosten. Hier valt geen belastingvoordeel te halen door privé of zakelijk te rijden (overleg even met accountant, die hoort dit te weten).
- Nutkees
Maus,
Thanks voor je uitleg, Uiteraard ook met accountant overlegt het geld is echter niet het probleem. Bedrijf doe ik met 2 andere compagnons, geld is er meer dan voldoende om redelijk grote tegenvallers op te vangen, ook vanuit mijn privesituatie.
Daarnaast moet je niet vergeten dat we weinig risico's lopen, geen machines nodig hebben of andere dure investeringen hoeven te doen.
Had echter geen zin om een nieuwe zakelijke auto aan te schaffen. Een dergelijke BMW kan ik me prive prima in vinden, zuinig, comfortabel en betrouwbaar.......
Thanks voor je uitleg, Uiteraard ook met accountant overlegt het geld is echter niet het probleem. Bedrijf doe ik met 2 andere compagnons, geld is er meer dan voldoende om redelijk grote tegenvallers op te vangen, ook vanuit mijn privesituatie.
Daarnaast moet je niet vergeten dat we weinig risico's lopen, geen machines nodig hebben of andere dure investeringen hoeven te doen.
Had echter geen zin om een nieuwe zakelijke auto aan te schaffen. Een dergelijke BMW kan ik me prive prima in vinden, zuinig, comfortabel en betrouwbaar.......
- Maus335i
Kees, een ding vooropgesteld: je moet precies dat doen waar je een goed gevoel bij hebt! Als je geen bier op hebt zit dat wel goed bij je volgens mij 

- Geert.
Maus335i schreef:Kees, een ding vooropgesteld: je moet precies dat doen waar je een goed gevoel bij hebt! Als je geen bier op hebt zit dat wel goed bij je volgens mij
Hahah nee joh! als Kees bier op heeft wordt 'ie juist verstandig

- Nutkees
Ik heb afgelopen weekend nog een prijs gewonnen met de Viper voor mooiste auto van de show... een flesje rode wijn... Moeten jullie eens zien wat er gebeurd als Geert deze opdrinkt..
Waarschuw in ieder geval al die paardenmeisjes maar op de manege en doe de stallen maar op slot!!!
Waarschuw in ieder geval al die paardenmeisjes maar op de manege en doe de stallen maar op slot!!!
- Tristan
Mooi Kees.
Zie dat je hem bij Ton vd T. heb gekocht.
Zie dat je hem bij Ton vd T. heb gekocht.

- Geert.
Denk eerder dat Metin moet oppassen met die mussles van hem .. en die Mike waar jij het bijna elke dag over hebt ook :strong:Nutkees schreef:Ik heb afgelopen weekend nog een prijs gewonnen met de Viper voor mooiste auto van de show... een flesje rode wijn... Moeten jullie eens zien wat er gebeurd als Geert deze opdrinkt..
- Reind
Mooie auto. Ben die ook weleens tegengekomen op het net. Ik vond raar dat er een complete uitlaatlijn en achterwerk van een 335d opzit. Daarnaast zit hij helemaal vol met goodies die er volgens mij later opgezet zijn. Ik heb dan een beetje een raar gevoel bij zo'n auto. Zit er ook geen facelift navi in? Dat lijkt me niet echt een klein klusje.
Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar het viel me op.
Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar het viel me op.