Arthur schreef:Ford Ka

Arthur schreef:Ford Ka
dvh schreef:Met dat voor ogen koop ik nu met hartelust een goedkoop bakkie , waar mijn vriendin overigens meer dan tevreden mee is, want die interesseert het allemaal geen bal. Zolang ze droog zit en het rijdt vindt ze het al best
Ja hoor. Ze leert vanzelf om te gaan met RWD en overstuur...Arthur schreef:Wat ook wel een aardig punt is: wat zijn de "skills" (qua autorijden) van je vriendin? Stuur je die komende winter bijvoorbeeld zo maar met een ouwe schuit zonder stumperhulpjes en RWD op pad?
indobesar schreef:Ja hoor. Ze leert vanzelf om te gaan met RWD en overstuur...Arthur schreef:Wat ook wel een aardig punt is: wat zijn de "skills" (qua autorijden) van je vriendin? Stuur je die komende winter bijvoorbeeld zo maar met een ouwe schuit zonder stumperhulpjes en RWD op pad?
Bobines van de 206 zijn geloof ik slecht, en duur!dvh schreef:lol.. laten we het maar bij fwd houden
Was dit niet alleen bij de 1.6 16v? (die Alex dus had)ErikS schreef:Bobines van de 206 zijn geloof ik slecht, en duur!dvh schreef:lol.. laten we het maar bij fwd houden
Dat zal wel. TU5 bobines willen nogal eens overlijden. Dit komt (mede) doordat ze diep tussen de nokkenassen liggen en veel te warm worden, hebben meer merken last van (BMW). Een oplossing is het afdekkapje verwijderen.Ferdi Gielen schreef:Was dit niet alleen bij de 1.6 16v? (die Alex dus had)ErikS schreef:Bobines van de 206 zijn geloof ik slecht, en duur!dvh schreef:lol.. laten we het maar bij fwd houden
Als ik op autoweek kijk zie ik 3 varianten 1.6jes.. en de 88pk gaat natuurlijk geen 7.7sec naar 100...Vermogen: 65 kW (88 pk)
Topsnelheid: 185 km/u
Acceleratie: van 0 naar 100 km/u in 7,7 sec
Er is er een met 90pk en een met 100pk. Ik kan je zo uit m'n hoofd niet zeggen welke bouwjaren dat zijn, maar één van die twee heeft de katalysator onder de auto en de andere heeft de katalysator geïntegreerd in het uitlaatspruitstuk.ErikMartijn schreef:Volgens mij zijn er twee 1.6 motoren, een 8v en een 16v. De 16v is dezelfde als in een 106 gti en heeft 120 pk, dan heb je nog de 8v en die heeft 88 pk.
Ik heb nog nooit gehoord van een andere 8v 1.6, maar misschien dat er nog verschil zit tussen een mk1 en een mk2?
Dit is in ieder geval een mk2 met een 1.6 8v.
Succes met het onderhoud! :strong:dvh schreef:Nou... uiteindelijk krijgt het verhaal toch een andere wending..
Geen Saxo.. Geen 206.. Nu over naar een Renault.
Gekeken naar een RS.. maar erg veel gare gebakjes..
Liever iets minder snel maar wel netjes, dus dit weekend even kijken bij de volgende:
http://auto.marktplaats.nl/renault/4564 ... grijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;?
Alles zit erop.. Vrouw blij, ik blij..