Consequent te hard rijden
- RVV
- RVV
Hans de dag waarde van de auto is de ene kant van het verhaal wat eigenlijk al heel snel werd vergoed heeft me relatief weinig gekost, waar het echt om ging was de letselschade bij mijn vrouw en ons dochtertje die (mede) daardoor te vroeg geboren werd. En zakelijke vervolg schade + nog allerlei schade posts waar je nooit aan denk maar schade die je wel hebt.
Ik moet zeggen dat mijn rechtsbijstand bureau heel goed werk heeft verricht. Had ik trouwens niks mee, was eigenlijk alleen maar een hokje wat ik aan vinkte op mijn verzekeringsaanvraag, "wilt u een ongevallen inzittende verzekering" Ja of Nee.
Altijd ja invullen ! Gaat het goed mis dan ben je blij dat van die kant alles geregeld word.
Ik moet zeggen dat mijn rechtsbijstand bureau heel goed werk heeft verricht. Had ik trouwens niks mee, was eigenlijk alleen maar een hokje wat ik aan vinkte op mijn verzekeringsaanvraag, "wilt u een ongevallen inzittende verzekering" Ja of Nee.
Altijd ja invullen ! Gaat het goed mis dan ben je blij dat van die kant alles geregeld word.
- Knot
Vandaag toch wel een beste rit gemaakt, Waddinxveen, Hoogezand, Heerenveen, Waddinxveen. Moest zelfs op de terugweg tanken terwijl ik m voor vertrek volgegooid had, nog geen 500km op een tank diesel.
Eerst bij een vriend op bezoek in Hoogezand en daarna op de terugweg het raceframe ophalen bij Andre. Ik had me voorgenomen om er een mulderritje van te maken, dus om 09:15 rustig met 160 km/u onderweg over de a12, de a27 netjes 140/160, net niet over de grens rijbewijs dus. Maar daarna de A6 en de A7... wat was het daar rustig zeg, ik dacht op een gegeven moment "Knot waar ben je nou mee bezig, die is wel 40 te hard maar het schiet gewoon niet op, zonde van de tijd..."
De astra heeft zelfs harder gelopen dan de 196 gps die ik gehaald heb voorheen, alleen deze keen geen screenshots gemaakt. Met de juiste muziek op de achtergrond ging het bijna 200 op de gps... "Step by step.. oh babe...".... 197..198..199 en hoppa, opa kijkt totaal niet en gooit zn Seat Stinca sdi er met 100km/u voor, en bedankt he... weer niet gelukt dus. Teller stond trouwens dik over de 210 maar die achterlijke afwijking was bekend. Daarna eigenlijk alleen maar 200+ gereden op de teller, dan raak je er gewoon aan gewend. Uiteraard wel goed de vangrail en viaducten in de gaten gehouden. Het rijdt gewoon zoveel lekkerder als je alle mensen die je tegenkomt boekt ipv om elkaar heen te gaan rijden.
Eerst bij een vriend op bezoek in Hoogezand en daarna op de terugweg het raceframe ophalen bij Andre. Ik had me voorgenomen om er een mulderritje van te maken, dus om 09:15 rustig met 160 km/u onderweg over de a12, de a27 netjes 140/160, net niet over de grens rijbewijs dus. Maar daarna de A6 en de A7... wat was het daar rustig zeg, ik dacht op een gegeven moment "Knot waar ben je nou mee bezig, die is wel 40 te hard maar het schiet gewoon niet op, zonde van de tijd..."
De astra heeft zelfs harder gelopen dan de 196 gps die ik gehaald heb voorheen, alleen deze keen geen screenshots gemaakt. Met de juiste muziek op de achtergrond ging het bijna 200 op de gps... "Step by step.. oh babe...".... 197..198..199 en hoppa, opa kijkt totaal niet en gooit zn Seat Stinca sdi er met 100km/u voor, en bedankt he... weer niet gelukt dus. Teller stond trouwens dik over de 210 maar die achterlijke afwijking was bekend. Daarna eigenlijk alleen maar 200+ gereden op de teller, dan raak je er gewoon aan gewend. Uiteraard wel goed de vangrail en viaducten in de gaten gehouden. Het rijdt gewoon zoveel lekkerder als je alle mensen die je tegenkomt boekt ipv om elkaar heen te gaan rijden.
- Peter Tunissen
- Erik
- Auto: BMW ///M
lekker lekker
200+ is zo gewoon tot tante bep in de cinquecento klets hem zonder richting vanachter die vrachtwagen [ze had nog 500m te gaan] ervoorklapt.
Had dat afgelopen zondag en er was maar 1 uitweg rechts erlangs en hop ruk weer terug naar links en gaan met die spaanse banaan.
Clean and Mean.
Terugweg op 170km 52liter verstookt en dan nog rijd je maar gemiddels 164 p/u oid [in de praktijk is dat dus continue volgas]
LOL
E
200+ is zo gewoon tot tante bep in de cinquecento klets hem zonder richting vanachter die vrachtwagen [ze had nog 500m te gaan] ervoorklapt.
Had dat afgelopen zondag en er was maar 1 uitweg rechts erlangs en hop ruk weer terug naar links en gaan met die spaanse banaan.
Clean and Mean.
Terugweg op 170km 52liter verstookt en dan nog rijd je maar gemiddels 164 p/u oid [in de praktijk is dat dus continue volgas]
LOL
E
- Ruud Hulsegge
Tijdens werktijd rij ik als een dooie lul. Al die bekeuringen verdienen geen geld voor me. Afgelopen 2 jaar 1 bekeuring per jaar gehad, waarvan 1 zakelijk (8km/u) en 1 prive (31km/u volgens mij en €180).
Prive maak ik alleen nog maar tussensprintjes en klap geen lange afstanden door. Uitleven doe ik wel in Duitsland (7min. rijafstand) en laat ik mijn auto minimaal 1 a 2 per maand even topsnelheid lopen. Goed voor mijn gemoedstoestand en goed voor het schoonblazen van de moter. Doe ik overigens alleen in de zomermaanden.
Prive maak ik alleen nog maar tussensprintjes en klap geen lange afstanden door. Uitleven doe ik wel in Duitsland (7min. rijafstand) en laat ik mijn auto minimaal 1 a 2 per maand even topsnelheid lopen. Goed voor mijn gemoedstoestand en goed voor het schoonblazen van de moter. Doe ik overigens alleen in de zomermaanden.

- Knot
Erik heeft denkik ook iets van de tik die er bij mij ook in zit.
Ruud, zo moet het eigenlijk, maar in mijn geval is het reistijd naar de klant, dat is mn eigen tijd buiten de 8 uur werken om, dus 15min eerder thuis is tijd voor mezelf. Bovendien vind in ik het gewoon erg irritant om tussen andere mensen te rijden, klem te zitten enz.
Ruud, zo moet het eigenlijk, maar in mijn geval is het reistijd naar de klant, dat is mn eigen tijd buiten de 8 uur werken om, dus 15min eerder thuis is tijd voor mezelf. Bovendien vind in ik het gewoon erg irritant om tussen andere mensen te rijden, klem te zitten enz.
- Ruud Hulsegge
Bij mij is gewoon het besef doorgedrongen dat wanneer ik mijn rijbewijs kwijt ben, ik ook mijn baan kwijt ben. Er stond in mijn contract bij mijn vorige werkgever voor het eerst dat wanneer ik geen rijbewijs meer heb ik mijn functie niet meer kan uitoefenen en reden voor ontslag is. Bij mijn huidige werkgever staat iets soortgelijks in.
Dus maak Koos Spee maar niet wakker anders heeft hij binnenkort het wapen ontdekt tegen braaf werkende burgers in loondienst.
Dus maak Koos Spee maar niet wakker anders heeft hij binnenkort het wapen ontdekt tegen braaf werkende burgers in loondienst.

- Ruud Hulsegge
Nee, maar als je functie Territory Sales is, oftewel alleen jij in een beschermd gebied als verkoper buitendienst? Dan doet het dubbel pijn, omdat er ook minder omzet uit je rayon komt. En dat tast mijn inkomen direct aan. Dus ik denk tegenwoordig dubbel na. Heeft ome koos dat alvast voor elkaar niet? Maar ook ik laat me af en toe verleiden tot een sprint met iemand. Maar de 50km/u te hard is heilig geworden voor mij. Zo'n overtreding tot 50km/u overleef je nog wel de eerste keer. 

- Knot
Eh, ik heb al een 81km/u te hard staan en een fwd powerslide.... maar geen lopende sancties richting het roze papiertje gelukkig.Ruud Hulsegge schreef:Zo'n overtreding tot 50km/u overleef je nog wel de eerste keer.
Dan heb ik het voordeel dat er een hoop te regelen is. Als ik mezelf maar terug verdien dan vinden ze het prima.
- Ruud Hulsegge
- Dutch
Ja, zou ik in dat geval ook doen. Verbaasde me ook hogelijk over die gast die zich laatst bij Almelo aan de kant liet zetten na 235 te hebben aangetikt. Ik bedoel, dan rij je toch eerst een stukkie door de grens over?Ruud Hulsegge schreef:Uitleven doe ik wel in Duitsland (7min. rijafstand) en laat ik mijn auto minimaal 1 a 2 per maand even topsnelheid lopen.

- Ruud Hulsegge
- Ruud Hulsegge
- Peter Tunissen
Eigen webspace gebruiken, daar staan de instellingen nog niet helemaal goed voor.
Maar ik rij niet hard om hard te rijden (niet 187 tenminste), maar gewoon om op te schieten en snel thuis te zijn (kwalificatie F1 op tv), als je dan omrijdt over de Autobahn schiet dat ook niet op.
Tsja, ik ben ook ooit gepakt met 87km/u te hard, hemelsbreed misschien 2km van een lege Autobahn af.Dutch schreef:Ja, zou ik in dat geval ook doen. Verbaasde me ook hogelijk over die gast die zich laatst bij Almelo aan de kant liet zetten na 235 te hebben aangetikt. Ik bedoel, dan rij je toch eerst een stukkie door de grens over?
Maar ik rij niet hard om hard te rijden (niet 187 tenminste), maar gewoon om op te schieten en snel thuis te zijn (kwalificatie F1 op tv), als je dan omrijdt over de Autobahn schiet dat ook niet op.

- RVV
Dutch volgens mij maakt dat niks meer uit, de Politie mag en kan (wederzijds) grensoverschrijdend rijden om verdachten te "pakken". En je hebt dan gelijk een ander groot probleem want de Duitse politie gaat dan ook achter je aan vissen. En die wil niet tegen je hebben.Dutch schreef:Ja, zou ik in dat geval ook doen. Verbaasde me ook hogelijk over die gast die zich laatst bij Almelo aan de kant liet zetten na 235 te hebben aangetikt. Ik bedoel, dan rij je toch eerst een stukkie door de grens over?Ruud Hulsegge schreef:Uitleven doe ik wel in Duitsland (7min. rijafstand) en laat ik mijn auto minimaal 1 a 2 per maand even topsnelheid lopen.
- Peter Tunissen
Dat is waar, maar ja, 12:50 met nog 25km te rijden en om 13:00 thuis willen zijn, dan is iedere minuutje winst meegenomen.Dutch schreef:Ja, da's misschien het verschil. Als ik zó hard rij, doe ik dat puur voor de lol. Met 170 schiet je in NL ook genoeg op om ergens op tijd te zijn. Op de afstanden hier is 't misschien een minuutje winst.

Gewoon gas op de plank en naar huus, daar stonden ze toch nooit.
Vijf rijbewijzen die dag, week later stonden ze er weer en werd een kennis van een kennis ook met 197 van de weg afgeplukt en nu is het dus een vaste laserplek.
Maar ja, ooit moet de eerste keer zijn.

- Ruud Hulsegge
rico, in duitsland mag je hard rijden hoor! De adviessnelheid is 130, en als ze het serieus bedoelen dat je niet harder mag staat er een maximum aangegeven.
Vind het altijd alleen lastig als je een bordje 100 ziet met een tijdstip eronder (bijv. tussen 22.00u en 6.00 snacht's) Als je daar met 200 op af zoeft heb je vaak niet eens het tijdstip of de voorwaarde kunnen lezen.

Vind het altijd alleen lastig als je een bordje 100 ziet met een tijdstip eronder (bijv. tussen 22.00u en 6.00 snacht's) Als je daar met 200 op af zoeft heb je vaak niet eens het tijdstip of de voorwaarde kunnen lezen.
- Dutch
Volgens mij snap je me verkeerd, Rico. Ik bedoel dat je bij Almelo gewoon netjes 120 rijdt en dan over de grens (mits de Autobahn daar Tempofrei is) het gas erop gooit. Beetje zonde om dat net aan de verkeerde kant van de grens te doen als het een stukje verderop gewoon is toegestaan.Rico v Velzen schreef:Dutch volgens mij maakt dat niks meer uit, de Politie mag en kan (wederzijds) grensoverschrijdend rijden om verdachten te "pakken". En je hebt dan gelijk een ander groot probleem want de Duitse politie gaat dan ook achter je aan vissen. En die wil niet tegen je hebben.Dutch schreef:Ja, zou ik in dat geval ook doen. Verbaasde me ook hogelijk over die gast die zich laatst bij Almelo aan de kant liet zetten na 235 te hebben aangetikt. Ik bedoel, dan rij je toch eerst een stukkie door de grens over?Ruud Hulsegge schreef:Uitleven doe ik wel in Duitsland (7min. rijafstand) en laat ik mijn auto minimaal 1 a 2 per maand even topsnelheid lopen.
En het zou wat zijn, zeg. Nederlandse politie die Nederlanders in Duitsland oppakken omdat ze in Duitsland harder rijden dan de Nederlandse maximumsnelheid...
- RVV
Dutch snap het wel, maar dan is het natuurlijk allang geen achtervolging/aanhouding vanwege te hard rijden meer maar vanwege verdacht vluchtgedrag.
En dan zetten ze echt alle zeilen bij hoor. Reken maar dat ze dan de bundespolizei inschakelen. Even opmerking erbij dat vluchtende verdachte mogelijk potentieel vuurwapen gevaarlijk is en dat zeggen ze al snel, nou dan ben je vies het haasje als je aangehouden word door GSG9. (je bent voor je het weet een anti terreur verdachte
)
Jaren terug was eens een achtervolging op TV (BODW) een stel maloten in een Corrado was na een lange achtervolging op hoge snelheid de grens overgedoken. Nou die hadden dus mazzel, politie stond met lege handen in NL. Maar die tijd is dus voorbij. FF snel de grens overknallen om de politie te ontlopen werkt niet meer. Ik zou het tenminste niet aandurven.
En dan zetten ze echt alle zeilen bij hoor. Reken maar dat ze dan de bundespolizei inschakelen. Even opmerking erbij dat vluchtende verdachte mogelijk potentieel vuurwapen gevaarlijk is en dat zeggen ze al snel, nou dan ben je vies het haasje als je aangehouden word door GSG9. (je bent voor je het weet een anti terreur verdachte

Jaren terug was eens een achtervolging op TV (BODW) een stel maloten in een Corrado was na een lange achtervolging op hoge snelheid de grens overgedoken. Nou die hadden dus mazzel, politie stond met lege handen in NL. Maar die tijd is dus voorbij. FF snel de grens overknallen om de politie te ontlopen werkt niet meer. Ik zou het tenminste niet aandurven.