Mini Cooper S
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Berthil
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
- Locatie: Zuiden
Even een linkje naar al mijn modificaties zodat de geïnteresseerden weten wat er 8 augustus rondrijd op Zandvoort
Door een nieuwe compressor, andere pulleys en big valve cilinderkop zit het vermogen nu op bijna 250 pk, koppel op 280 Nm. En dat voor een 1,6l motor. Ook nieuw: Quaife sper, M7 ultralicht vliegwiel en Sachs sportkoppeling. Misschien binnenkort nog een andere nokkenas die niet alleen wat meer vermogen geeft maar ook koppel. Wellicht ook nog water/methanol injectie al staat dat voor de MINI nog wat in de kinderschoenen.
Begin volgende week komen er nog verstelbare camber platen op om nog wat beter door de bocht te kunnen. Tarox remmen zitten er ook aan te komen, maar alleen nodig op de Ring heb ik gemerkt, de huidige remmen doen het prima op Zandvoort.
Zo ziet hij er nu uit al zullen er volgende week de BBS velgen met semi-slicks op zitten.
[img:538:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/11207.jpg[/img]
Door een nieuwe compressor, andere pulleys en big valve cilinderkop zit het vermogen nu op bijna 250 pk, koppel op 280 Nm. En dat voor een 1,6l motor. Ook nieuw: Quaife sper, M7 ultralicht vliegwiel en Sachs sportkoppeling. Misschien binnenkort nog een andere nokkenas die niet alleen wat meer vermogen geeft maar ook koppel. Wellicht ook nog water/methanol injectie al staat dat voor de MINI nog wat in de kinderschoenen.
Begin volgende week komen er nog verstelbare camber platen op om nog wat beter door de bocht te kunnen. Tarox remmen zitten er ook aan te komen, maar alleen nodig op de Ring heb ik gemerkt, de huidige remmen doen het prima op Zandvoort.
Zo ziet hij er nu uit al zullen er volgende week de BBS velgen met semi-slicks op zitten.
[img:538:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/11207.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Fraaie foto!Berthil schreef:Zo ziet hij er nu uit al zullen er volgende week de BBS velgen met semi-slicks op zitten.
http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/11207.jpg
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
- Berthil
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
- Locatie: Zuiden
Het vermogen is nog heel goed op de weg te krijgen dankzij de 80% sper en dikkere H&R stabilisatorstangen. Voor het circuit heb ik een setje semi-slicks die ook heel goed hun werk doen.
In de eerste versnelling gaat vol gas intrappen natuurlijk niet meer.
De MINI Cooper S tot eind 2004 heeft een versnellingsbak met langere overbrengingen dan de modellen daarna, daardoor is het vermogen beter doseerbaar maar is de Mini vooral in de 2e versnelling wat trager dan hij zou kunnen zijn met de versnellingsbak van na 2004. Het voordeel van de oude bak is weer dat er een langere 6e versnelling op zit, als ik nog wat meer vermogen zou krijgen heb ik nog wat ruimte over om wat verder te klimmen dan de 245 km/h (op de GPS) die ik nu haal met de Mini (die een CW waarde heeft van een baksteen )
In de eerste versnelling gaat vol gas intrappen natuurlijk niet meer.
De MINI Cooper S tot eind 2004 heeft een versnellingsbak met langere overbrengingen dan de modellen daarna, daardoor is het vermogen beter doseerbaar maar is de Mini vooral in de 2e versnelling wat trager dan hij zou kunnen zijn met de versnellingsbak van na 2004. Het voordeel van de oude bak is weer dat er een langere 6e versnelling op zit, als ik nog wat meer vermogen zou krijgen heb ik nog wat ruimte over om wat verder te klimmen dan de 245 km/h (op de GPS) die ik nu haal met de Mini (die een CW waarde heeft van een baksteen )
-
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Geweldig zeg. Ben echt een grote Mini liefhebber, vind de kleur wel iets minder maar verder ultiem bruut.
Hee, wat mij opvalt is het volgende. De nieuwste editie (met de turbo) wordt door de 'vakbladen' ook bejubeld terwijl hij door de meeste New-Mini rijders die ik ken als teleurstellend wordt ervaren. De scherpe randjes zouden er wat af zijn.
Heb er nog niet in gereden, de nieuwste Mini (nou ja, even een paar honderd meter maar te kort om een goeie indruk te krijgen) maar is de eerste generatie New-Mini nou echt de juiste om voor te gaan, mocht je ooit zo'n ding willen kopen?
Hee, wat mij opvalt is het volgende. De nieuwste editie (met de turbo) wordt door de 'vakbladen' ook bejubeld terwijl hij door de meeste New-Mini rijders die ik ken als teleurstellend wordt ervaren. De scherpe randjes zouden er wat af zijn.
Heb er nog niet in gereden, de nieuwste Mini (nou ja, even een paar honderd meter maar te kort om een goeie indruk te krijgen) maar is de eerste generatie New-Mini nou echt de juiste om voor te gaan, mocht je ooit zo'n ding willen kopen?
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Heb toevallig vorige week in mijn zus d'r nieuwe Coopers S gereden (had hiervoor een Cooper vorig model). Motorisch prima, veel vermogen. Alleen wel veel torque-steer, iets waar ik mijn mijn ruim 100pk sterkere Leon geen last van heb. Rijbeleving is gewoon minder, je zit hoger en is naar mijn mening zachter geveerd. Dus als hothatch een prima auto, alleen minder fun als de oude.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Deze BBS met semi's
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11367.jpg[/img]
En kijk eens waar die achter zit..
[img:538:360]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11371.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11367.jpg[/img]
En kijk eens waar die achter zit..
[img:538:360]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11371.jpg[/img]
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Hoe lang nog? Of had hij je al bijna gelapt?Hans GP1630 schreef:Deze BBS met semi's
En kijk eens waar die achter zit..
[img:538:360]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11371.jpg[/img]
- Berthil
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
- Locatie: Zuiden
Ik heb er ook in gereden, bovenstaande kan ik helemaal onderschrijven. De meeste Mini rijders van het eerste uur (vooral de Cooper S rijders, R53) slaan de tweede generatie (R56) even over en hopen dat MINI het gemis aan rijervaring weer gaat rechtzetten met de komst van een 4WD Coupé met veel vermogen (R58), de tijd zal het leren.Tristan schreef:Heb toevallig vorige week in mijn zus d'r nieuwe Coopers S gereden (had hiervoor een Cooper vorig model). Motorisch prima, veel vermogen. Alleen wel veel torque-steer, iets waar ik mijn mijn ruim 100pk sterkere Leon geen last van heb. Rijbeleving is gewoon minder, je zit hoger en is naar mijn mening zachter geveerd. Dus als hothatch een prima auto, alleen minder fun als de oude.
Klopt wel, alleen heb ik je daarna niet meer gezien in mijn achteruitkijkspiegel, alleen toen ik rustiger moest rijden door compressor-overdrukHans GP1630 schreef:Moest hem wel later voorbij laten gaan.. ivm verkeer
Maar Hans heeft volgens mij veel bijgeleerd in de Time Attack waar hij een erg mooie tijd heeft neergezet 8)
Gaat dus een mooie dag worden volgende week woensdag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten