Mini Cooper S

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 sep 2006, 18:12

Welkom, ken de auto inderdaad wel van verschillende Zandvoort evenementen en de new mini club. Volgens mij reed jij daar op 6 juli ook met die trainingsdag toch?

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 30 sep 2006, 19:25

Inderdaad, 6 juli reed ik er ook :)
Ik had trouwens verwacht meer te leren op de circuitdag, maar een dagje lekker scheuren was het wel.
Waar reed jij in dan?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 okt 2006, 17:25

Auto op plaatje :wink:

Ach ja had er zelf ook wel vaker gereden maar was idd wel een leuk dagje scheuren :)

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 30 jul 2007, 23:49

Even een linkje naar al mijn modificaties zodat de geïnteresseerden weten wat er 8 augustus rondrijd op Zandvoort :)

Door een nieuwe compressor, andere pulleys en big valve cilinderkop zit het vermogen nu op bijna 250 pk, koppel op 280 Nm. En dat voor een 1,6l motor. Ook nieuw: Quaife sper, M7 ultralicht vliegwiel en Sachs sportkoppeling. Misschien binnenkort nog een andere nokkenas die niet alleen wat meer vermogen geeft maar ook koppel. Wellicht ook nog water/methanol injectie al staat dat voor de MINI nog wat in de kinderschoenen.

Begin volgende week komen er nog verstelbare camber platen op om nog wat beter door de bocht te kunnen. Tarox remmen zitten er ook aan te komen, maar alleen nodig op de Ring heb ik gemerkt, de huidige remmen doen het prima op Zandvoort.

Zo ziet hij er nu uit al zullen er volgende week de BBS velgen met semi-slicks op zitten.

[img:538:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/11207.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 jul 2007, 00:02

Hoezo Mini gek :lol: jij bent Maxi gek lange lijst en een bommetje op wielen...TNT on wheels :shock:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 31 jul 2007, 00:37

Echt heel erg fraai Berthil. Het lijkt me mooi om deze schitterende Mini de 8e op Zandvoort terug te zien. Mooie foto trouwens ook, die je plaatste. Ik zal proberen de 8e ook een paar van je te schieten.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 31 jul 2007, 09:16

Mooi kar, mooie kleur, en indrukwekkende specs :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 31 jul 2007, 12:30

Berthil schreef:Zo ziet hij er nu uit al zullen er volgende week de BBS velgen met semi-slicks op zitten.

http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/11207.jpg
Fraaie foto!

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 31 jul 2007, 12:32

Krijg je het vermogen goed op de weg, of vechten de voorwielen om tractie?
Heel gave aanpassingen verder, zowel optisch als technisch!

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 31 jul 2007, 12:33

Cool wagentje! Indrukwekkende lijst met mods ook!

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 31 jul 2007, 12:39

Het vermogen is nog heel goed op de weg te krijgen dankzij de 80% sper en dikkere H&R stabilisatorstangen. Voor het circuit heb ik een setje semi-slicks die ook heel goed hun werk doen.

In de eerste versnelling gaat vol gas intrappen natuurlijk niet meer.
De MINI Cooper S tot eind 2004 heeft een versnellingsbak met langere overbrengingen dan de modellen daarna, daardoor is het vermogen beter doseerbaar maar is de Mini vooral in de 2e versnelling wat trager dan hij zou kunnen zijn met de versnellingsbak van na 2004. Het voordeel van de oude bak is weer dat er een langere 6e versnelling op zit, als ik nog wat meer vermogen zou krijgen heb ik nog wat ruimte over om wat verder te klimmen dan de 245 km/h (op de GPS) die ik nu haal met de Mini (die een CW waarde heeft van een baksteen :) )

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 31 jul 2007, 13:19

Dus jouw S heeft nog de langere bakverhoudingen?

Gebruikersavatar
sphynx
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2007, 15:09
Locatie: Vlaardingen

Bericht door sphynx » 31 jul 2007, 16:56

Mooie bak .... :lol: specs zien er idd indrukwekkend uit

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 31 jul 2007, 17:53

Maik schreef:Dus jouw S heeft nog de langere bakverhoudingen?
Klopt, en zelfs daarmee (en het hogere gewicht) is GP Hansje goed bij te houden :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 31 jul 2007, 18:38

Wat nou, op Zandvoort geef je hem toch een ruim pak voor z'n broek? :lol:

Wouter81
Berichten: 9097
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 01 aug 2007, 09:35

Geweldig zeg. Ben echt een grote Mini liefhebber, vind de kleur wel iets minder maar verder ultiem bruut. :)

Hee, wat mij opvalt is het volgende. De nieuwste editie (met de turbo) wordt door de 'vakbladen' ook bejubeld terwijl hij door de meeste New-Mini rijders die ik ken als teleurstellend wordt ervaren. De scherpe randjes zouden er wat af zijn.

Heb er nog niet in gereden, de nieuwste Mini (nou ja, even een paar honderd meter maar te kort om een goeie indruk te krijgen) maar is de eerste generatie New-Mini nou echt de juiste om voor te gaan, mocht je ooit zo'n ding willen kopen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 aug 2007, 09:46

Heb toevallig vorige week in mijn zus d'r nieuwe Coopers S gereden (had hiervoor een Cooper vorig model). Motorisch prima, veel vermogen. Alleen wel veel torque-steer, iets waar ik mijn mijn ruim 100pk sterkere Leon geen last van heb. Rijbeleving is gewoon minder, je zit hoger en is naar mijn mening zachter geveerd. Dus als hothatch een prima auto, alleen minder fun als de oude.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 01 aug 2007, 10:59

Deze BBS met semi's :wink:

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11367.jpg[/img]

En kijk eens waar die achter zit.. :lol:

[img:538:360]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11371.jpg[/img]

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 01 aug 2007, 12:06

Hans GP1630 schreef:Deze BBS met semi's :wink:

En kijk eens waar die achter zit.. :lol:

[img:538:360]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/11371.jpg[/img]
Hoe lang nog? Of had hij je al bijna gelapt? :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 01 aug 2007, 12:11

Moest hem wel later voorbij laten gaan.. ivm verkeer :evil:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39956
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 01 aug 2007, 12:52

Tuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 01 aug 2007, 14:16

Tristan schreef:Heb toevallig vorige week in mijn zus d'r nieuwe Coopers S gereden (had hiervoor een Cooper vorig model). Motorisch prima, veel vermogen. Alleen wel veel torque-steer, iets waar ik mijn mijn ruim 100pk sterkere Leon geen last van heb. Rijbeleving is gewoon minder, je zit hoger en is naar mijn mening zachter geveerd. Dus als hothatch een prima auto, alleen minder fun als de oude.
Ik heb er ook in gereden, bovenstaande kan ik helemaal onderschrijven. De meeste Mini rijders van het eerste uur (vooral de Cooper S rijders, R53) slaan de tweede generatie (R56) even over en hopen dat MINI het gemis aan rijervaring weer gaat rechtzetten met de komst van een 4WD Coupé met veel vermogen (R58), de tijd zal het leren.
Hans GP1630 schreef:Moest hem wel later voorbij laten gaan.. ivm verkeer :evil:
Klopt wel, alleen heb ik je daarna niet meer gezien in mijn achteruitkijkspiegel, alleen toen ik rustiger moest rijden door compressor-overdruk :mrgreen:

Maar Hans heeft volgens mij veel bijgeleerd in de Time Attack waar hij een erg mooie tijd heeft neergezet 8)
Gaat dus een mooie dag worden volgende week woensdag.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 aug 2007, 14:20

Al denk ik wel dat als je een paar goede dempers eronder zet, een andere uitlaat en chip, je een hoop lol terug kan halen. Ik vond de auto namelijk wel lekker direct sturen. Alleen teveel bodyroll.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 aug 2007, 07:57

Ik denk wel dat je veel voordeel heb as woensdag met die watercooler... ik heb nu al merkbaar vermogensverlies als het 24graden is.. :?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 02 aug 2007, 08:24

Opzouten met die slappe smoesjes Hans!!!! :lol:

*opnaai modus aan*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten