Nieuwe kilometervreter, keuzes keuzes..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nieuwe kilometervreter, keuzes keuzes..

Bericht door Arthur » 07 apr 2011, 11:27

Mijn Mondeo (10-2007 huidige model met 121kkm's) heeft ook al lichte roest gehad op de achterklep bij het 3e remlicht. Geen problemen, werd meteen hersteld. Werd niet eens gevraagd naar schades oid. Kies een goede dealer uit :wink:

Ook die Alfa's 159 kunnen wel roesten hoor, vraag maar eens aan collega Bert T, Niels :)
Niels schreef:De (ex Luca) Focus ST is nu in het bezit van een collega van me zelfs niet vrij van roest en die auto is echt goed onderhouden en van 2008. Ford NL geeft niet thuis omdat ze zeggen dat de auto waarschijnlijk schade heeft gehad waarbij dingen niet goed gemonteerd zijn en er roest is ontstaan. Luca kocht de auto nieuw, mijn collega nam em over met 7000km op de klok en is niet bepaald het GTI type. Tenzij je erg goedkoop aan een Mondeo kan komen zou het voor mij een kanshebber zijn. Anders lekker laten staan imho.

Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwens :mrgreen: Alhoewel de D5 een fijne is :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 apr 2011, 12:08

Arthur schreef:Mijn Mondeo (10-2007 huidige model met 121kkm's) heeft ook al lichte roest gehad op de achterklep bij het 3e remlicht. Geen problemen, werd meteen hersteld. Werd niet eens gevraagd naar schades oid. Kies een goede dealer uit :wink:

Ook die Alfa's 159 kunnen wel roesten hoor, vraag maar eens aan collega Bert T, Niels :)
Niels schreef:De (ex Luca) Focus ST is nu in het bezit van een collega van me zelfs niet vrij van roest en die auto is echt goed onderhouden en van 2008. Ford NL geeft niet thuis omdat ze zeggen dat de auto waarschijnlijk schade heeft gehad waarbij dingen niet goed gemonteerd zijn en er roest is ontstaan. Luca kocht de auto nieuw, mijn collega nam em over met 7000km op de klok en is niet bepaald het GTI type. Tenzij je erg goedkoop aan een Mondeo kan komen zou het voor mij een kanshebber zijn. Anders lekker laten staan imho.

Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwens :mrgreen: Alhoewel de D5 een fijne is :thumbup:
Dealer was het probleem niet, Ford NL deed (doet) moeilijk met de vergoeding naar de dealer toe :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 07 apr 2011, 12:59

Of dat positief is richting dealer? Misschien wel eens de boel voor het lapje gehouden en dat nu alles onder de loep wordt gelegd? Wel vervelend voor de klant.

Niels

Bericht door Niels » 07 apr 2011, 22:24

Dealer is een goede zaak, k'heb er zelf stage gelopen ooit. De vorige Focus van M. is er vele malen bij gespoten, nooit een probleem. Ford NL kon niet geloven dat er roest zat aan een ST van 2007 en kwamen dus de auto bekijken. Aan beide kanten schuurde de bumper ergens tegen het koetswerk van de achterspatborden aan waardoor er lak afschuurde. Conclusie was dat de auto schade zou moeten hebben gehad anders zou dat niet mogelijk zijn. Conclusie dealer was dat als er een beetje meer aandacht aan het monteren van de achterbumper besteed zou zijn dat dit te voorkomen was. Je kent de auto, mocht ie schade hebben gehad dan was dat al voor de aflevering nieuw :hmmm:

Alles leuk en aardig maar roest is imho niet meer van deze tijd. Leuk dat Ford het wil bijspuiten maar daar zit je toch niet op te wachten? Daarnaast is het een lapmiddel aangezien je aan de gang blijft.... dat is wel gebleken met die vorige Focus :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 08 apr 2011, 09:58

Blijkbaar hebben meer merken er nog steeds last van. Het lijkt dat er op dat er bij een Punto ook roest begint te ontstaan bij de achterklep...

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2011, 10:30

Arthur schreef:Blijkbaar hebben meer merken er nog steeds last van. Het lijkt dat er op dat er bij een Punto ook roest begint te ontstaan bij de achterklep...
Wat? Nee toch! :roll:

Timmert, we zitten met smart op je rijverslagen te wachten!

Arthur

Bericht door Arthur » 08 apr 2011, 10:33

Jeetje, wordt jij getriggerd door het woord Punto?
:wink:

Het lijkt er wel op maar is nog niet vastgesteld door een deskundige (pas van de week ontdekt door de eigenaar :wink: ). Gaat ook niet naar een deskundige want volgende week is 'ie weg als het goed is :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2011, 12:15

Roest is meer het toverwoord :lol:

Wat komt ervoor terug, die Polo 1.2 TSI? Mooie auto en geweldige motor.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 apr 2011, 15:37

Nee, een Ibiza met dezelfde 1.2TSI. In "sport" uitmonstering :P

Joh@n

Bericht door Joh@n » 08 apr 2011, 21:35

Hielke schreef:
Arthur schreef:Blijkbaar hebben meer merken er nog steeds last van. Het lijkt dat er op dat er bij een Punto ook roest begint te ontstaan bij de achterklep...

Als de 159 SW 150pk JTDm geen zwarte was geweest was de Vectra al weg. Meer ga ik niet verklappen ;)

Timmert

Bericht door Timmert » 08 apr 2011, 23:24

Joh@n schreef:
Hielke schreef:

Als de 159 SW 150pk JTDm geen zwarte was geweest was de Vectra al weg. Meer ga ik niet verklappen ;)
Deels waar!

Ik heb de afgelopen week een aantal proefritten gemaakt. Hierdoor is de Passat in elk geval afgevallen. Ik zocht juist iets meer DF dan in mijn Vectra, maar dat ga ik in een Passat in elk geval niet vinden. Zelfs de Sportline die ik reed helde behoorlijk over, niet veel minder dan mijn Vectra. Daarnaast deed die auto me eigenlijk niets.

De V50 dan. Proefgereden in een exemplaar van 2006 met 170.000km achter z'n kiezen. Auto was een beetje smoezelig, maar reed prrrrrima. Is nog steeds een kanshebber, maar geniet niet mijn voorkeur.

159. Wauw! In tegenstelling tot wat sommigen beweren stuurt ie behoorlijk goed, al mist ie natuurlijk de lichtvoetigheid van de 156 (heb ik ooit gehad, heerlijke auto). Voor mijn kilometrage is dat juist wel fijn. De 150pk JTDm is de goede motor voor de auto. Schakelen kost wat kracht maar dat is wel lekker. Stoelen zitten prima, pookje ligt lekker in de hand. Laag geluidsniveau ook.
Maar dan. De bagageruimte... Ai! Klein is het opzich niet (met de V50 in m'n achterhoofd), maar de tildrempel is een serieus nadeel. Voor de zaak vervoer ik veel zooi, en soms ook zware dingen. Dan is het simpelweg irritant dat de tildempel even hoog is als bij een Mondeo hatchback, om maar even wat te noemen. Ook voor de campingspullen is het niet ideaal. M'n vriendin vind het helemaal niks, maar daar heb ik opzich geen boodschap aan :D. Qua rijden is het precies wat ik zoek, de auto tovert een glimlach op m'n gezicht. Dat is ook niet geheel onbelangrijk ;)

Mondeo. Rationeel zeker de beste keus. Rijdt hartstikke prima en is lekker ruim.
2 mooie (en betaalbare) exemplaren werden net voor mijn neus verkocht. Vandaag een blik geworpen op een ex-Leaseplan exemplaar bij hun outlet in Raamsdonksveer, maar (zoals verwacht) sloeg de inruilprijs van mijn Opel nergens op. Dat exemplaar wordt hem dus ook niet.

Met andere woorden: de Mondeo en 159 maken de meeste kans. 9-3 ook nog steeds (dat rijdt trouwens wel beter dan een Vectra!), maar betaalbare en nette exemplaren zijn schaars. Ga daar binnenkort nog wel even naar kijken.

Ik vind het overigens echt jammer dat zoveel auto's in mijn 'doelgroep' zwart van kleur zijn. Niet dat dat direct een dealbreaker is, maar zilver, (licht)blauw of een grijstint spreken me meer aan. Ook poets-technisch gezien.

Wordt vervolgd!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2011, 17:55

nog niet in een 3-serie touring gereden ;)

rijd minstens net zo leuk als de 159 en je hebt geen til drempel in de kofferbak ;)

Timmert

Bericht door Timmert » 09 apr 2011, 18:03

True. Toch valt de E46 af. Ik vind hem te krap aanvoelen..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2011, 18:16

Ja echt ruim is een E46 niet, daar heb ik zelf ook nog wel eens problemen mee... :mrgreen:

maar een 5 serie vind ik weer zo groot :roll:

Niels

Bericht door Niels » 10 apr 2011, 11:54

Tja een V50 is in het interieur niet ruimer en vind ik wat dat betreft weer krapper aanvoelen. Heeft wel meer kofferbak ruimte vanwege FWD maar daardoor ook weer minder DF :wink:

Timmert

Bericht door Timmert » 10 apr 2011, 12:27

Niels schreef:Tja een V50 is in het interieur niet ruimer en vind ik wat dat betreft weer krapper aanvoelen. Heeft wel meer kofferbak ruimte vanwege FWD maar daardoor ook weer minder DF :wink:
Ik denk dat het krap aanvoelen van die E46 grotendeels komt door het zwarter dan zwarte interieur. De V50 waarin ik reed had juist een licht interieur, dus helemaal eerlijk is het inderdaad niet ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 apr 2011, 13:00

Timmert schreef:
Niels schreef:Tja een V50 is in het interieur niet ruimer en vind ik wat dat betreft weer krapper aanvoelen. Heeft wel meer kofferbak ruimte vanwege FWD maar daardoor ook weer minder DF :wink:
Ik denk dat het krap aanvoelen van die E46 grotendeels komt door het zwarter dan zwarte interieur. De V50 waarin ik reed had juist een licht interieur, dus helemaal eerlijk is het inderdaad niet ;)
ze bestaan ook met een licht interieur hoor :mrgreen:

Afbeelding

V.S.

Afbeelding

Niels

Bericht door Niels » 10 apr 2011, 13:35

De bovenste zou het mijne kunnen zijn op enkele details na :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 apr 2011, 18:22

ja ziet er netjes uit!

ook mijn keuze hoor zo'n E46 interieur nogsteeds geweldig 8)

zelf kijk ik nu met een scheef oog naar een E90 maar eigenlijk vind ik de E46 van binnen nogsteeds mooier :mrgreen:

Timmert

Bericht door Timmert » 11 apr 2011, 20:28

Martijn_bmw schreef:
Timmert schreef:
ze bestaan ook met een licht interieur hoor :mrgreen:
Dat begrijp ik, maar die hebben vaak weer geen sportstoelen. En dat vind ik in een E46 een must...

Timmert

Bericht door Timmert » 29 apr 2011, 16:17

We have a winner! En het is geworden.....

Een Mondeo!

Prachtexemplaar getroffen, goede prijs voor m'n Vectra gekregen dus dinsdag a.s. ophalen!
Niet de meest spannende auto, maar het stuurt goed, zit lekker in de opties en voldoet meer dan prima als kilometervretert.

Specs:

- 2.0 TDCi 115pk
- Platinum uitvoering
- 02-2006, 155k gelopen
- Half leer / stoelverwarming / electrische stoelverstelling links + rechts
- Origineel Ford bluetooth en navi (maar er gaat een TomTom in, pijlennavi is niet van deze tijd)
- PDC achter.
- Standaard goodies zoals licht en regensensor, AUX input, etc.
- 6 maanden garantie

Hij staat inmiddels niet meer op internet, maar is exact identiek aan deze:

http://www.rijtesten.nl/test/54/ford_mo ... tinum.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor alle tips en adviezen!

Niels

Bericht door Niels » 29 apr 2011, 19:00

Veel plezier er mee :wink:

Plaats reactie